Application אפיון אפליקציות בלי להשתמש בטלפון חכם - נושא לדיון2#

חגית קרמר

בניית אתרים ברמה בינלאומית
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
כהמשך לאשכול המבורך הזה
ולבקשת @סיון

דעתכם:
האם אפשר לאפיין ולעצב אפליקציה מודרנית ברמה גבוהה בלי להשתמש בטלפון חכם?

מצטטת פה את עיקרי הדיון שהתחיל:
הולכת להתדיין שם,
בכולופן @חגית קרמר לשאלתך,
לי יש סמראטפון, ואני עובדת עם כאלו שלא.
יש הבדל בהבנה 'איך זה עובד?' ואני בטוח לא אצליח להסביר את זה בכתב
ולמרות שאני באופן אישי עושה שליטה מרחוק על המכשיר שלי ומציגה על מסך ענק, עדיין זה לא זה.
יתכן שאפשר לגשר על הפער ולצמצם אותו, מעניין אם אפשר להשלים את כולו.

נכון מאוד,
ואוסיף,
יש את ההתקדמות והשינויים שהם מהירים מאוד בעולם הזה,
אם אתה לא שם זמן מסויים, אפילו חצי שנה, שנה. העולם הזה התקדם. החיוויים, תנועות היד והמקובלויות השתנו, הרכיבים באפליקציות החליפו כיוון, תרתי משמע.

לכן אני חושבת שההצעה של @חגית קרמר לדיון היא חיונית, נכונה ואקטואלית מאוד לאנשים חרדיים ומתנזרים מטכנולוגיה.
עד כמה זה אפשרי להביא את המקום המקצועי ביותר ולשווק "טכנולוגיה" ואפילו בחווייה, בעוד ואתה לא שם, עזבו טכנית, אפילו רגשית ואידיאולוגית.

כשהנושא הזה עלה לדיון זה הדבר הראשון שעלה לי
אני מרגישה שהנושא של מובייל כל כך רחוק ממני, (בגלל אי שימוש)
גם ברספונסיביות בסיסית

הבמה שלכם
 

חגית קרמר

בניית אתרים ברמה בינלאומית
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
מצאתי את האתר https://screenlane.com/
שנותן צילומי מסך מסודרים מאפליקציות מוכרות.

ומשם הגעתי למוצר נוסף שלהם: https://pageflows.com/
עם מסך מוסרט הממחיש את האפליקציה + נקודות עצירה לפי נושאים.
הסרטונים החדשים פתוחים לכולם, השאר בתשלום תלת חודשי או שנתי.
נראה מעניין...
 

סיון

המניפה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
ראשית המוצרים שצרפת נראים מעניין מאד ושווים בדיקה.

ולעניין הדיון,
בעיניי זה לא משהו בלתי אפשרי,
במיוחד מי שיש לה בסיס טוב של לימוד מקצועי בתחום, חשיבה נכונה, הבנה מעולה של השימוש במובייל.
כמו״כ יש דפוסים שחוזרים על עצמם.
ולפעמים אפשר לראות חשיבה יותר נקיה ממשהי שמגיעה בראש חלק ושלא ראה יותר מידיי שגיאות : )
(וכן, במקביל גם לא ראה והתנסה באפליקציות ובדפוסים שהגולש מכיר כשהוא משוטט במובייל שלו,
כן במקביל זה בהחט חיסרון).

אז לענ״ד זה לא משהו בלתי אפשרי, כמובן שזה מצריך התארגנות של כלי עזר (גם אנושיים, כלומר טובות מבעלי סמארטפון כשצריך : ) ).

כמו״כ יש משרות בחברות UX-UI שמצריכות להצטייד בשעות העבודה עם סמארטפון.

וכמובן, שוב, זה לא שאין חסרונות, אז לא הייתי מצפה נגיד ממנהלת מחלקה של UX של פרודטק מסויים סיכוי להיות בלי מכשיר,
אבל בהחלט מסתדר לי על ביצועיסטית בחברה כזו ללא מכשיר.

ואני מוסיפה שאני מכירה מקרוב כמה טובות (לא המון אבל כמה בפינצטה - אלופות) שעובדות באפיון אפליקציות ללא סמארטפון, חלקן ממש בלי סמארטפון ביום יום וחלקן עם גישה לסירוגין. והן ט-ו-ב-ו-ת!
אבל בהחלט זה לא מתאים לכל תפקיד בתחום.

ולמרות שאני באופן אישי עושה שליטה מרחוק על המכשיר שלי ומציגה על מסך ענק, עדיין זה לא זה.
יתכן שאפשר לגשר על הפער ולצמצם אותו, מעניין אם אפשר להשלים את כולו.
את מדברת על מאפיונות מקצועיות או על לקוחות?

אם אתה לא שם זמן מסויים, אפילו חצי שנה, שנה. העולם הזה התקדם. החיוויים, תנועות היד והמקובלויות השתנו, הרכיבים באפליקציות החליפו כיוון, תרתי משמע.

נכון, אז זה בעצם דורש הרבה התעדכנות כמו כל התחום הזה, אז כאן יש יותר צורך בהתארגנות על הידע הזה.
אבל זה שוב מחזיר אותי לזה שלא שאין חסרונות ושזה לפעמים לא אפשרי ולא הגיוני לתפקידים שונים בתחום.

עד כמה זה אפשרי להביא את המקום המקצועי ביותר ולשווק "טכנולוגיה" ואפילו בחווייה, בעוד ואתה לא שם, עזבו טכנית, אפילו רגשית ואידיאולוגית.

במה את מתכוונת כשאת כותבת לשווק טכנולוגיה?
אשמח שתפרטי.
 

סיון

המניפה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
זה נכון לכל תחום שמלמדים בפרוג, ובכל מקום עדכני היום. תחום העיצוב לא מסתיים, כל יום משתנים דברים, תוכנות מתעדכנות, גרסאות חדשות, טרנדים בעיצוב, וכו'. שלא לדבר על עולם ההייטק.

כאשר יש לך ארגז כלים טוב תדע לבנות לבד ולהתקדם לבד. כאשר ילמדו אותך כמו איקאה עם שרטוט מדוייק תדע לבנות את השלחן של איקאה, נגר לא תהיה.. אנחנו נותנים ארגז כלים מקיף מלמדים את הכלים.

בדיוק בשביל זה בכל הקורסים בפרוג נותנים ארגז כלים, איך לחשוב נכון, איך לפרק תהליך, איזה כלים קיימים כיום, ואיך מגלים דברים חדשים ומשתמשים בהם. הקורס כרגע שם דגש רב על פירוק ובניית תהליך נכון והיכרות עם כל הכלים הרלוונטים היום.
אמנם בנושא אחר אבל מאד רלוונטי לדעתי גם לכאן מה שכתב @prog על עולם האוטומציות, אני מתכוונת על בסיס הדברים.

ואגב יש עוד דעות?
מעניין לשמוע אם יש שחושבים שזה שחור לבן / לא בא בחשבון / וכאלו.

תגיבו?
 

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
את מדברת על מאפיונות מקצועיות או על לקוחות?
מאפיינות
הלקוחות שלי עם סמארטפון :)

בואו נעשה תרגיל קטן:
נגיד וצריך לאפיין ולעצב אפליקציה
שאין בה משהו מיוחד חוץ מפיצר של צילום/העלאת תמונה מהמכשיר ע"י המשתמש.

איך מחליטים מבין האופציות הטכניות הקיימות על היוזר מאפ לפעולה הספציפית הזו,
כמה לדעתכם אופציות יש? ומהם ההבדלים בינהן?
 

סיון

המניפה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
בואו נעשה תרגיל קטן:
נגיד וצריך לאפיין ולעצב אפליקציה
שאין בה משהו מיוחד חוץ מפיצר של צילום/העלאת תמונה מהמכשיר ע"י המשתמש.

איך מחליטים מבין האופציות הטכניות הקיימות על היוזר מאפ לפעולה הספציפית הזו,
כמה לדעתכם אופציות יש? ומהם ההבדלים בינהן?
אוקיי, יש לי כבר תשובה שנונה ;)
אבל אני מעבירה את השאלה לקהל שלא יהיה כאן מונולוג :cool:
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
מחכה לקרוא את התשובות, שאבין אח"כ טוב יותר את השאלה :)


ולשאלה הפותחת, אני מניחה שצריך, בין היתר, חוש דמיון מפותח במיוחד כדי להצליח לאפיין אפליקצית מובייל ללא מכשיר והרגלי שימוש, לא?
 

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
מחכה לקרוא את התשובות, שאבין אח"כ טוב יותר את השאלה :)
האמת שהייתי מה זה לא מובנת.
אני אנסה שוב:

המשימה היא לתכנן פיצר של העלאת תמונה לאפליקציה
בשני דרכים: צילום ישיר או בחירה של תמונה מתוך הגלריה.

יש המון אפשרויות שונות לעשות את זה מבחינה טכנית.
לדוגמה:
> 2 כפתורים כשכל אחד מציג אופציה שונה.
> פתיחה ישירה של המצלמה (סלפי מוד או מצלמה אחורית?) + כפתור אחר להעלאת תמונה.
> פתיחה ישירה של הגלריה כחלונית גלריה פנימית בתוך האפליקציה + כפתור לצילום
> פתיחה של מצלמה עם מיני גלריה
ויש עוד אופציות שאין לי כוח לפרט כרגע.

אז איך ללא מכשיר אפשר בכלל לדעת את זה
וכמובן לדעת לבחור מה מתאים יותר
לא מבחינת הגיון אלא גם על בסיס התנהגות גולשים במובייל.

וזה עוד לפני הגבלות כמו גודל מסויים של תמונה (בפרופורציה של פריים, לא מגה בייט)
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אני מניחה שקודם כל מאפיינים את המטרות, הצרכים, המשתמשים ותסריטי השימוש - ולפי זה מגדירים את האפשרות שהכי רלוונטית ונכונה, לא?
ברור שזה מלווה במחקר, כי גם אם נניח אני רגילה להשתמש באופן מסויים - זה לא מחייב שאחרים גם משתמשים באותו אופן. אני צריכה לבדוק איך רוב המשתמשים המשוערים שלי מתנהגים, ולהתאים לחתך הזה את האפ' ואפשרויותיה.
 

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אם אל מכירים את האפשרויות השונות הקיימות (וגם הנדירות)
איך יודעים מהי האפשרות הכי רלוונטית? ואך עושים מחקר ועל מה?
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
טבלאות.
לא נס ליחם :)

חושבת שמאפיינים משתמש, ובודקים בשטח, במקביל, באלו אופציות נוטה קהל היעד להשתמש.
ברור שאני כרגע מדברת בכלליות, כן? כל עוד זה לא ספציפי, אני גם לא יכולה להתמקד יותר מדי.

אבל נניח שאני בונה או מעצבת אפ' שמכילה רשימה. אבדוק מראש אם המשתמש שלי נוטה ללחוץ על סימן 'וי' ירוק לסמן שהשורה הזאת טופלה, או שדוקא אייקון של פח מדבר אליו וברור לו, או שגרירה הצידה מחוץ לשטח האפ' מסירה את השורה, או ללחוץ עליה פעמיים. (ואם יש עוד אופציות, גם אותן אבדוק. אלו אופציות שחשבתי עליהן בשלוף)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  40  פעמים

לוח מודעות

למעלה