שיתוף אני עצבנית ממניעים אידיאולוגיים

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אני עצבנית, ממניעים אידיאולוגיים.
נכון נחמד להכריז את זה כך?

סיימתי עכשיו שיחה עם יועץ עסקי כלשהו. הוא ליווה לקוח שלי כבר תקופה ארוכה.
הלקוח הזה מגיח מידי חג, לעשות מודעות מקומונים חצי עמוד. משלם מחיר מינימלי ואנחנו עובדים בקטנה.

היועץ העסקי, לעומת זאת, מלווה אותו ברמה צמודה כנראה. הוא אפילו הביא לו לקוחות מוסדיים ושילש את ההכנסות שלו. לקוחות פרטיים הוא לא הביא לו, זה תפקיד שלי כנראה.

אז הוא לא חושב להגדיל את כמות הפרסום. זה יישאר מודעה או שתיים לפני כל חג, כשהעיתונים עמוסים. הוא לא חושב ללכת על מהלך עמוק או רחב יותר. היועץ שלו הציע לסדר את הפרסום.

למה אני עצבנית?
לא כי היועץ מנסה למצוא בידול שאפילו לא מצחיק בקושי ("יש כמה נקודות שצריכות להיות בפרסום. מה שמבדל אותו זה שהעיצובים שלו הרבה יותר יפים מכל אחד אחר").

לא כי הוא רוצה לדבר גם על המחיר שהוא זול, בשעה שזה לא נכון ("אנשים אמרו שהם חשבו שזה הרבה יותר יקר, אז צריך להזכיר שזה מחיר זול"), ובזמן שלא חשבו מה יהיו ההשלכות של זה.

אפילו לא זה שהוא זורק רעיונות שאי אפשר ליישם בחיים ("חוץ משלושת הנקודות שיהיו במודעה, צריך להכניס גם צילומים וברכות של אנשים. אני לא יודע איך כי אני לא טוב ביישום של הדברים אלא רק ברעיונות. היישום זה תפקיד שלך.")

וגם לא שהוא חושב שיהפוך אותי מאסטרטגית עם הרבה יותר וותק ממנו (כך מרגיש לי, אולי אני טועה), לממלאת אחר הוראותיו.

דבר אחד מעצבן אותי נורא.
הוא עשה סקר אצל הלקוחות (איך? מה המתודולוגיה? הוא לא יודע מה זה. עשה סקר, נו), ושמע מה הביא אותם לחנות. אבל זה לא משנה. הם אמרו לו ממה הם נהנו בשירות, ואת זה הוא רוצה להכניס למודעה.

נגיד שמישהו בא כי החנות ממוקמת במקום מרכזי. אז בואו נתעלם מזה, נכתוב רק ממה הוא היה מרוצה - מהייעוץ שנתנו לו.
נכון, הוא ידע שיש בתלפיות מקום עם ייעוץ טוב אבל לא הלך לשם בגלל המיקום, הרי. הוא בא לפה. אבל עכשיו לא נדגיש את זה בכלל כי צריך להדגיש שלושה דברים אחרים.

הוא חשב שזה יקר יותר והופתע לטובה מהמחיר. כל כך הופתע, שאפילו ציין את זה בתור הדבר שהכי נהנה ממנו. ואגב, הוא בא כי ראה את העיצובים בחלון. אז עזבו, אל תשקיעו בחלון וגם לא בזה שיראו את העיצובים נגיד במודעה. תדגישו בענק שהמחיר ביחס לתוצאה הוא ממש זול, זה הרי מה ששימח אותו אחרי שהוא בא.

היו עוד כמה דוגמאות כאלה, וזה עולה לי בבריאות. יש לך נתון שאפשר למנף, למה להתעלם ממנו ולהשתמש בנתון לא רלוונטי? למי זה יעשה טוב?

ואם אין לך מושג איך עושים מחקר, אל תעשה כאילו אתה כן יודע. לא בושה לפנות לבנאדם שינתח לך את הנתונים ויגיד לך על מה לבסס את הרעיונות שלך. זה גם לא כזה יקר. זה אפילו יוצא פחות מהכסף שתבזבז ללקוח שלך על השטויות שאתה עושה.

זה עצבן אותי.
וניסיתי להסביר, אבל לא הלך. הלקוח לא מבין בכלל, והיועץ יותר מידי מבין ולא מוכן להקשיב.

צר לי.
 

אשר כותבת

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מתסכל.
והוא ממש נעול, לא מוכן לשמוע את ההיגיון שלך?
לדעתי אם הלקוח לא בעניין, עזבי אותו. תדברי מחר שוב עם היועץ הזה, אחרי שירגע מהניסיון שלו היום, להוכיח לך שגם הוא (לא) יודע משהו...

והכי עיצבן אותי שהוא נותן לך הוראות!!!!!!! כאילו -את -הטיפשה- שעד -עכשיו- לא - הובלת נכון את הלקוח
ורק הוא האיש הטוב והחכם שעושה את הדבר הנכון ויכול לתת לך הוראות.....

שונאת גאוותניים כאלו. יכולים לעלות לי את הדם לראש. ועוד מול מי הוא מתנשא.... מצא לו.
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
תדברי מחר שוב עם היועץ הזה, אחרי שירגע מהניסיון שלו היום, להוכיח לך שגם הוא (לא) יודע משהו...
ממש לא. להיות עצבנית גם מחר? יש גבול למה שאני אמורה לתת לו :)
ואני לא מתווכחת אף פעם ועם אף אחד יותר מפעם אחת. לא הולכת לשכנע מישהו במה שלא בא לו לשמוע.
אמרתי ללקוח שאני הופכת עכשיו לביצועיסטית, וחשוב לי ליידע אותו בזה שהעבודה היא לפי שיטה שאני לא מסכימה איתה, כדי שלא ידרשו ממני אחר כך הסברים, תיקונים או פיתוחים. האחריות כולה על היועץ העסקי, ואליו התלונות וגם המחמאות. מקווה שהמציאות תייצר רק מהסוג השני.
 

אשר כותבת

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מרתי ללקוח שאני הופכת עכשיו לביצועיסטית, וחשוב לי ליידע אותו בזה שהעבודה היא לפי שיטה שאני לא מסכימה איתה, כדי שלא ידרשו ממני אחר כך הסברים, תיקונים או פיתוחים. האחריות כולה על היועץ העסקי, ואליו התלונות וגם המחמאות. מקווה שהמציאות תייצר רק מהסוג השני.
איזו מאופקת את... :)
 

איש ספר

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
מישהו פעם אמר שלהתעצבן פירושו להעניש את עצמך על טיפשותם של אחרים
אני מקווה שאין לך אידאולוגיה כזו..

מדובר בבחורצ'יק עם קשרים עסקיים, שהביא ללקוח שלך כמה לקוחות עסקיים, ומברוק על זה - הקשר בין זה לייעוץ עסקי הוא כנראה די מקרי, או שזה סוג של יועץ עסקי שאין לו שמץ של מושג כתום בפרסום, סוג של.

הוא מרגיש את עצמו נורא חכם (ביננו, מי לא מרגיש ככה?!) ומבחינתו הוא מבין שיש לו את החכמה וההבנה הדרושה ללמד אותך מה זה פרסום, בכל מקרה לנסות. אבל בשביל זה נברא מושג שנקרא אסרטיביות, בעזרתו ניתן להבהיר לברנש שיש לך את השיקולים המקצועיים וההבנה המקצועית שלך, ולמען הנימוס את יכולה להוסיף שאת מעוניינת לשמוע גם את דעותיו ותובנותיו, ולקחת אותם בחשבון במכלול השיקולים שלך.

הכל ברציונלי ולא באמוציונלי.
 

כבי800

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אמרתי ללקוח שאני הופכת עכשיו לביצועיסטית, וחשוב לי ליידע אותו בזה שהעבודה היא לפי שיטה שאני לא מסכימה איתה, כדי שלא ידרשו ממני אחר כך הסברים, תיקונים או פיתוחים. האחריות כולה על היועץ העסקי, ואליו התלונות וגם המחמאות. מקווה שהמציאות תייצר רק מהסוג השני.
רק שימי לב שהאמירה הזו כתובה. במייל. והוא מאשר במייל שקרא ומסכים.
חוסך הרבה כאבי ראש והאשמות חסרות בסיס אחר כך.

ומשתתפת איתך בעצבים, במניעים ובאידאולוגיות.
יועצים עסקיים אינם פרסומאים, וחבל שהם חכמים כל כך עד כדי שהם אינם מבינים זאת.
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
כדאי מאוד להראות לו את הבריף!!!
לא יעזור.
חילוקי הדעות בינינו הם על העניינים שקדמו לבריף. העצבים שלי הם על ניתוח הסקר, וכל עוד שאין לי את הנתונים הגולמיים שלו, יהיה קשה בכל מקרה להוכיח שהוא טועה.
ויכוח מתודולוגי עם בנאדם שאין לו מושג מה פשר המושג הזה, לא יוביל לשום מקום.
ומה שמעצבן אותי זה לא הלקוח (שיקח אחריות על סוג אנשי המקצוע שהוא בוחר) אלא הקלות הזו של לעשות סקר ולנתח, בלי טיפת ידע איך דבר כזה אמור להתבצע.
הרי נורא קל לבנות טופס בגוגל דרייב ולהפיץ אותו לאנשים, והגוגל אפילו מצייר תרשימים לא רעים. אז איזה ידע נוסף צריך?
צריך להיות בעל ידע בסיסי לפחות, כדי לדעת שאנחנו לא יודעים הכל. רק מי שחסר לו הידע הבסיסי בטוח שהוא יודע הכל.
 

אתי בן-שם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מזדהה לגמרי,
קרה לי הרבה שלקוחות עומדים ביני לבין היועץ, שמבין אולי בקידום עסקי, אבל ממש לא בפרסום או בקופי, ומכתיבים לי מילה במילה את הטקסט הארוך והכבד שהיועץ אמר להכניס,
הגדילה לעשות יועצת אחת שהתקשרה אלי כדי לתאר לי ממש מה היא מדמיינת (תעשי לוגו בכתב יד בצבעים ורוד סגול..)
והכי כיף זה המשפט מחץ: אבל את יודעת, את הגרפיקאית, אז תדאגי שיצא יפה...

צרות של יועצים :)
 

פרספכתיבה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יוצרי ai
אין עצה כנגד היועצים...
הצרה הגדולה שחלקם באים כביכול במטרה לייעץ בצורה מקצועית לעסקים שונים על מנת לייעל אותם, כשה"עסק" היחיד שהם מכירים מקרוב הוא את עסק הייעוץ האישי שלהם בלבד ... ולכי תתווכחי...
צריך לפתח מקצוע של ייעוץ ליועצי עסקים...
 

ברענט

משתמש פעיל
פרסום וקופי
על זה נאמר:
מרוב יועצים לא רואים את היער...
 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
מזדהה.
כבר מזמן הגיע הזמן למפגשי העשרה בין נותני שירות לעסקים ויועציהם.
ואני אומר את זה גם בכובעי כמפתח מערכות.
וגם כאחד שחווה את הקשר בין המעצבים של העסק לבין בעל העסק ואנוכי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה