מאמר אני לא שונא את הנורצ'ינים אבל הם הגזימו!!!

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
כתוב מעולה, זורם וקולח. משובץ ומנומר בהברקות נפלאות.
כה לחי.

הואיל ובכל זאת לקהילת כתיבה מקצועית התכנסנו, הנני להציע שתי הערות-שאלות:

א. במה תורם המשל לעניין? האם הוא מוסיף משהו?
אפשר לשנות את כל הקטע לנמשל בו נבחר - כגון כהי-עור ולבנים, ספרדים ואשכנזים, ירושלמים ובני-ברקים, נשים וגברים - ואין הקטע חסר או מוסיף משהו, לכאן או לכאן. הדברים נקראים מיד כפשוטם ולא כמשלם או כתרגומם.
האם השימוש במילים אחרות הוא רק כדי לא להזכיר בפירוש על מה מדברים או שהוא נותן ערך מוסף? כי אם הוא לא נתן כלום, אז... ובכן, הוא לא נתן כלום.
וכמו שדוד חצקל היה אוהב להמשיל את משלו, כזכור: בן אדם הוא כמו חייט. מה חייט חי ולבסוף מת אף בן אדם כך.

ב. כך גם לגבי חלק ניכר מהפסקאות והמשפטים במונולוג הזה.
ניכר שהכותב היה בשוונג מעולה של כתיבה, והיה יכול להמשיך כך עוד שעות. מה גם שההברקות בהחלט שוות את זה. אבל האם באמת יש בכל אחד מהם תוספת וחידוש על זה שלפניו? אשמח לשמוע. לי הרגיש די מהר שהתוכן חוזר על עצמו.

שוב, הפוסט נפלא וטוב ביותר! מנסה לחדד טיפ'לה בפסגות.
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
@yonatanr , קודם כל - מהיחשפותי לדעותיך ברור לי שאתה אדם הרבה יותר טוב ממני ומרבים. ובפרט בעניני גזענות שוביניזם וכדומה. כך שההערותי הן על צורת ההגשה ולא חלילה מאשימות
שני דברים הפריעו לי:
א. אתה מדבר בשם הוורשאים כאילו מדובר בעדה מושלמת שחוץ מכמה בעיות גנטיות הכל בה טנופת צופים.
ב.
גם מי שמסנן את כל הנורצ'ינים בגלל שרובם כאלו
רובם? וואלה!
אפשר לייחס הרבה דברים לתכונות אופי והרגלי מוצא כמו למשל דרבוקות וקנטורים שהזכרת,
אבל לא למתג את זה כהתנהגות שלילית.

כדי לא להזכיר בפירוש על מה מדברים
נסיוני בחיים לימד אותי שאם אדבר על בעיה של נוכח בלי לייחס אותה אליו בפירוש, גם כשברור שזה מכוון אליו - הכל יותר נעים. נפלאות דרכי אדם.

וכמו שדוד חצקל היה אוהב להמשיל את משלו, כזכור: בן אדם הוא כמו חייט. מה חייט חי ולבסוף מת אף בן אדם כך.
למי שלא הבין את הנמשל - נוסח אחר:
החיים הם כמו סלון, בקיץ חם ובחורף קר!
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
בכל המשפט הייתה מילת גנאי אחת. גם אם יש מי שיגיד שזה לא גנאי, ברגע שמילה זו משומשת כגנאי, מספיק.
יש שם לפחות שתי מילים שמופיעות בויקיפדיה תחת הערך "מילת גנאי"... אתקן את כולן לחומרא, למרות שלכאורה בדיוק על מילים כאלו מדובר בפוסט הפותח.

בנוסף, גם לכהי-עור מהדרים לקרוא אפרו-אמריקנים. אין לקטלג אדם לפי צבע עורו.

ומסיימים בטוב:
‏כשאומרים על גזענות שהיא "חשוכה" ומרמזים שיש משהו רע בחושך רק כי הוא כהה-אור - ובכן, זו גזענות חשוכה.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
שני דברים הפריעו לי:
א. אתה מדבר בשם הוורשאים כאילו מדובר בעדה מושלמת שחוץ מכמה בעיות גנטיות הכל בה טנופת צופים.
ב.
רובם? וואלה!
אפשר לייחס הרבה דברים לתכונות אופי והרגלי מוצא כמו למשל דרבוקות וקנטורים שהזכרת,
אבל לא למתג את זה כהתנהגות שלילית.
כמובן שלא דיברתי על אף מוצא ספציפי.
אבל כוונתי הייתה לכל סוג גזע ומוצא שהוא. גם אם נניח שהוכח מחקרית שרוב האפרו-אמריקנים בעלי מנת משכל מתחת הממוצע [דבר שאינו נכון, כמובן], או שרוב הצוענים הם גנבים, אין זו סיבה לפסול קטיגורית כל אפרו-אמריקני וצועני, וכן על זו הדרך.
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
כמובן שלא דיברתי על אף מוצא ספציפי.
אבל כוונתי הייתה לכל סוג גזע ומוצא שהוא. גם אם נניח שהוכח מחקרית שרוב האפרו-אמריקנים בעלי מנת משכל מתחת הממוצע [דבר שאינו נכון, כמובן], או שרוב הצוענים הם גנבים, אין זו סיבה לפסול קטיגורית כל אפרו-אמריקני וצועני, וכן על זו הדרך.
אני חושב שיש כאן עירוב של שתי נקודות.
בעיה אחת עם הגזענות היא שלילת זכויות הבסיס מן הפרט.
האם נכון לשלול מבן למשפחת פשע זכויות והזדמנויות המגיעות לו כמו לכולם? - ודאי שלא. כמובן שלא ניתמם! נשב עם יד על הדופק ונמתין בחשש לאלימות הראשונה ש95% שתגיע. אבל אי אפשר למנוע ממנו את ההזדמנות.
בעיה נוספת היא התייחסות אל מגזר כאל 'בעייתי' בלי שהוכיח את עצמו ככזה.
מבלי ללכת סחור סחור, ומראש אבקש את סליחתם של אלו שהצגת הדברים תכאיב להם - לנורצ'ינים מיוחסות תכונות פחות מתורבתות.
כשמתבוננים מקרוב רואים דברים שונים לחלוטין!
ממש כמו תעתוע הראיה המפורסם של הנקודות הבורחות...
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
א. במה תורם המשל לעניין? האם הוא מוסיף משהו?
אפשר לשנות את כל הקטע לנמשל בו נבחר - כגון כהי-עור ולבנים, ספרדים ואשכנזים, ירושלמים ובני-ברקים, נשים וגברים - ואין הקטע חסר או מוסיף משהו, לכאן או לכאן. הדברים נקראים מיד כפשוטם ולא כמשלם או כתרגומם.
האם השימוש במילים אחרות הוא רק כדי לא להזכיר בפירוש על מה מדברים או שהוא נותן ערך מוסף? כי אם הוא לא נתן כלום, אז... ובכן, הוא לא נתן כלום.
וכמו שדוד חצקל היה אוהב להמשיל את משלו, כזכור: בן אדם הוא כמו חייט. מה חייט חי ולבסוף מת אף בן אדם כך.
לדעתי לא נכון לקרוא לזה משל. זה פשוט שימוש במילים מעורפלות שיאפשרו לאנשים לקחת את זה לאן שמתאים להם, או לאן שצריך. לכן לא נכון לבחון את ערך החלפת המילים כערכו של משל. הערך המוסף והחשוב שהשימוש הזה עשה הוא היכולת של הקהל לקרוא אותו.
אתה לא יכול לחוש מותקף, וגם אם אתה חש את זה, אפילו בינך לבינך אינך יכול להתגונן מפני דבר שאף אחד לא טען נגדך.

כך גם לגבי חלק ניכר מהפסקאות והמשפטים במונולוג הזה.
עם זה אני מסכימה לגמרי.
פה למשל-
שיר שנשמע בערך ככה:
יש ורשאים
ויש ורשאים
לא כולם טובים
לא כולם רעים

אבל
כל נורצ'יני
קטן
נראה נחמד
עד שגדל
ואוכל
ומרביץ
ושובר
וגונב...
מצד שני, יש פעמים כאלה, שהכתיבה כלכך מהנה, שנסחפים, ומרגישים שנסחפים, אבל ממשיכים ליהנות...
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בעיה נוספת היא התייחסות אל מגזר כאל 'בעייתי' בלי שהוכיח את עצמו ככזה.
כל עוד שהיחידים בתוך המגזר נידונים כשלעצמם, אין לי שום בעיה באופן ההתייחסות הכללי למגזר.
זכותו של כל אחד לחשוב מה שהוא רוצה, כל זמן שהוא שומר את דעותיו לעצמו, ואינו מתנהג על פיהם ברשות הרבים.
לכשתמצי לומר, זו גם ההגדרה שלי ל'ענווה'. תחשוב על עצמך מה שאתה רוצה, אבל תתנהג כרגיל ברשות הרבים...
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
כתוב מעולה, זורם וקולח. משובץ ומנומר בהברקות נפלאות.
כה לחי.

הואיל ובכל זאת לקהילת כתיבה מקצועית התכנסנו, הנני להציע שתי הערות-שאלות:

א. במה תורם המשל לעניין? האם הוא מוסיף משהו?
אפשר לשנות את כל הקטע לנמשל בו נבחר - כגון כהי-עור ולבנים, ספרדים ואשכנזים, ירושלמים ובני-ברקים, נשים וגברים - ואין הקטע חסר או מוסיף משהו, לכאן או לכאן. הדברים נקראים מיד כפשוטם ולא כמשלם או כתרגומם.
האם השימוש במילים אחרות הוא רק כדי לא להזכיר בפירוש על מה מדברים או שהוא נותן ערך מוסף? כי אם הוא לא נתן כלום, אז... ובכן, הוא לא נתן כלום.
וכמו שדוד חצקל היה אוהב להמשיל את משלו, כזכור: בן אדם הוא כמו חייט. מה חייט חי ולבסוף מת אף בן אדם כך.

ב. כך גם לגבי חלק ניכר מהפסקאות והמשפטים במונולוג הזה.
ניכר שהכותב היה בשוונג מעולה של כתיבה, והיה יכול להמשיך כך עוד שעות. מה גם שההברקות בהחלט שוות את זה. אבל האם באמת יש בכל אחד מהם תוספת וחידוש על זה שלפניו? אשמח לשמוע. לי הרגיש די מהר שהתוכן חוזר על עצמו.

שוב, הפוסט נפלא וטוב ביותר! מנסה לחדד טיפ'לה בפסגות.
איזה קטעים היית בוחר להשמיט מחמת אריכות והכפלה?
 

וי שלוק

מהמשתמשים המובילים!
מוזיקה ונגינה
ומסיימים בטוב:
‏כשאומרים על גזענות שהיא "חשוכה" ומרמזים שיש משהו רע בחושך רק כי הוא כהה-אור - ובכן, זו גזענות חשוכה.
ודווקא החד לשון ביננו, נקרא אהמ @מ"ם ....

ובכן, האם רק אני לא מבין מה הבעיה בגזענות??? כלומר, אין בעיה בהכללה בפני עצמה, מחמת היותה מציאות קיימת. וחסר טעם להתווכח עליה.
אם כי, לנקוט צעדים, או לנהוג עפ"י ההכללה רק זה טעות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  24  פעמים

לוח מודעות

למעלה