כתוב מעולה, זורם וקולח. משובץ ומנומר בהברקות נפלאות.
כה לחי.
הואיל ובכל זאת לקהילת כתיבה מקצועית התכנסנו, הנני להציע שתי הערות-שאלות:
א. במה תורם המשל לעניין? האם הוא מוסיף משהו?
אפשר לשנות את כל הקטע לנמשל בו נבחר - כגון כהי-עור ולבנים, ספרדים ואשכנזים, ירושלמים ובני-ברקים, נשים וגברים - ואין הקטע חסר או מוסיף משהו, לכאן או לכאן. הדברים נקראים מיד כפשוטם ולא כמשלם או כתרגומם.
האם השימוש במילים אחרות הוא רק כדי לא להזכיר בפירוש על מה מדברים או שהוא נותן ערך מוסף? כי אם הוא לא נתן כלום, אז... ובכן, הוא לא נתן כלום.
וכמו שדוד חצקל היה אוהב להמשיל את משלו, כזכור: בן אדם הוא כמו חייט. מה חייט חי ולבסוף מת אף בן אדם כך.
ב. כך גם לגבי חלק ניכר מהפסקאות והמשפטים במונולוג הזה.
ניכר שהכותב היה בשוונג מעולה של כתיבה, והיה יכול להמשיך כך עוד שעות. מה גם שההברקות בהחלט שוות את זה. אבל האם באמת יש בכל אחד מהם תוספת וחידוש על זה שלפניו? אשמח לשמוע. לי הרגיש די מהר שהתוכן חוזר על עצמו.
שוב, הפוסט נפלא וטוב ביותר! מנסה לחדד טיפ'לה בפסגות.
כה לחי.
הואיל ובכל זאת לקהילת כתיבה מקצועית התכנסנו, הנני להציע שתי הערות-שאלות:
א. במה תורם המשל לעניין? האם הוא מוסיף משהו?
אפשר לשנות את כל הקטע לנמשל בו נבחר - כגון כהי-עור ולבנים, ספרדים ואשכנזים, ירושלמים ובני-ברקים, נשים וגברים - ואין הקטע חסר או מוסיף משהו, לכאן או לכאן. הדברים נקראים מיד כפשוטם ולא כמשלם או כתרגומם.
האם השימוש במילים אחרות הוא רק כדי לא להזכיר בפירוש על מה מדברים או שהוא נותן ערך מוסף? כי אם הוא לא נתן כלום, אז... ובכן, הוא לא נתן כלום.
וכמו שדוד חצקל היה אוהב להמשיל את משלו, כזכור: בן אדם הוא כמו חייט. מה חייט חי ולבסוף מת אף בן אדם כך.
ב. כך גם לגבי חלק ניכר מהפסקאות והמשפטים במונולוג הזה.
ניכר שהכותב היה בשוונג מעולה של כתיבה, והיה יכול להמשיך כך עוד שעות. מה גם שההברקות בהחלט שוות את זה. אבל האם באמת יש בכל אחד מהם תוספת וחידוש על זה שלפניו? אשמח לשמוע. לי הרגיש די מהר שהתוכן חוזר על עצמו.
שוב, הפוסט נפלא וטוב ביותר! מנסה לחדד טיפ'לה בפסגות.