אני חושב להתחיל ללמד action script3

ארז ליברמן

משתמש צעיר
שלום לכולם.
אני מקווה שזה בסדר לפרסם את זה כאן:) נראה לי שכן - חיים אוהב אותי:cool:
אני לקראת סיום הקורס as3 במנטור - קורס קשה ממש למי ששואל...
עכשיו כשאני בסוף הקורס דברים נראים יותר מובנים וידוע שהדרך הכי טובה ללמוד עוד זה ללמד.לדעתי החיסרון שבקורס במנטור ,שלדעתי הוא היחיד בארץ(למרות שהוא קורס באמת מצוין)הוא שהוא מתחיל ברמה גבוהה מדי ומתקדם מהר מאוד לעבר רמה מאוד מאוד גבוהה.אפשר להגיד שזה קורס למתכנתים נטו.בעקרון צריך לדעת as2 או שפה תיכנותית אחרת ממש ממש טוב - לא ברמה של gotoAndStop - אלה ממש טוב -וגם למי שידע הקורס היה ממש ממש קשה.
אני חושב לקחת קבוצה וללכת איתם מהתחלה שלב שלב ע"פ ספר מצוין באנגלית שיש לי.ניסיתי ללמוד את הספר הזה לפני הקורס - לפני שנה - שנה והתייאשתי די מהר.עכשיו לאחר הקורס אני עובר על הספר בכיף ורואה שהוא מסביר ממש טוב ועובר שלב שלב על כל הדברים בצורה ברורה וטובה.לדעתי אפשר בכמה מפגשים לתפוס את היסודות והבסיס של השפה ולאחר מכן להתקדם לפי הקצב שרוצים.
חשבתי על הקבוצה לאחר שפנו אלי כמה מהגולשים בפורום לגבי שיעורים פרטיים.
אם יש כאלה שמעונינים - אפשר לארגן משהו - לדעתי קבוצה קטנה של עד 5 יכול להיות מצוין וככה גם המחיר של הקורס יוכל להיות ממש נוח.ברור שבתמחור של הקורס הזה אני אתחשב בזה שזו הקבוצה הראשונה שאני מלמד as3(נסיון בהוראת גרפיקה יש לי - פוטושופ)
מי שמעוניין מוזמן ליצור קשר.
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
050-6000922
אפשר כמובן לשאול שאלות\הערות וכ' באשכול הזה.
 

cubes

משתמש פעיל
D I G I T A L
ארז אני רוצה להבין...
אתה סיימת קורס ואתה רוצה להפוך למורה?
 

ארז ליברמן

משתמש צעיר
אשריך - חיכיתי לתגובה הזו....

אשריך - חיכיתי למישהו שיגיב תגובה כזו...
הפער בין הרמה שלומדים בקורס במנטור(למשל) לבין הרמה של פלאשיסט מתחיל(או אפילו קצת מתקדם) שיודע במקרה הטוב קצת as2 - הוא עצום!מי שלא יודע as2 טוב או כל שפת oop אחרת אפילו בשביל להתחיל קורס as3 רציני צריך קורס מבוא עם איזה 10 מפגשים לפחות - ולענ"ד אני לא מגזים.הקורס שאני מציע הוא קורס as3 בסיסי - בינוני - אפשר להתייחס אליו בתור קורס as3 בסיסי או מבוא לas3 מתקדמים.עד סוף הקורס נגיע לרמה של יצירת משחקים פשוטים,דפי נחיתה(תקשורת עם שפות שרת),בניית אתרי פלאש פשוטים וקצת יותר מתקדמים,באנרים אינטראקטיבים,עבודה עם טמפלטים ועוד - אלו דברים שאני מרגיש שאני בהחלט יכול ללמד ואפילו בשביל מי שאין לו יותר מדי נסיון בתכנות הייתי אומר שקורס כזה הרבה יותר עדיף מאשר להיכנס ישר לקורס מתקדם ומסובך שעד שהוא יבין איך כותבים תנאי if פשוט הקבוצה כבר תתעמק באיך להפוך את האפליקציה שבנינו למשהו גנרי שאפשר לעבוד איתו דרך בילדר(למשל...)
 

ארז ליברמן

משתמש צעיר
ברוך ה' יש התעניינות...

ברוך ה' יש התעניינות...
כבר קיבלתי כמה פניות.
יש כיוון שהקורס יהיה מקוון - דרך סקייפ או משהו.
 

ארז ליברמן

משתמש צעיר
עדכון לגבי הקורס

שלום לכולם.עד עכשיו התענינו מספר נשים(רק נשים עד עכשיו...) וכנראה ש ב"ה מתגבשת קבוצה.
כנראה שהקורס יהיה און ליין דרך הסקייפ - ככה יהיה יותר נוח טכנית .
הכיוון שאני חושב עליו הוא שיעור של שעה שעה וחצי פעמיים בשבוע.כדי שדברים יוכלו להתעכל כמו שצריך.בימים הקרובים אשלח שאלון לכל המתעננינות כדי לנסות להבין את הרמה וע"פ זה לבנות את תוכנית הקרוס.
כמובן שכמה שיהיו יותר משתתפים\משתתפות כך המחיר לשיעור יהיה יותר זול כי הוא מתחלק על כולם.
 

ארז ליברמן

משתמש צעיר
נושאים שילמדו בקורס

ActionScript Overview
What Is ActionScript 3.0
The Flash Platform
Procedural Versus Object-Oriented Programming
The Document Class
Legacy Code
Core Language Fundamentals
Variables and Data Types
Conditionals
Loops
Arrays
Functions
Custom Objects
this
Absolute versus Relative Addresses
Properties, Methods, and Events
Inherited Attributes
Properties
Events
Methods
Event Propagation
Frame and Timer Events
Removing Event Listeners
The Display List
The Sum of Its Parts
Adding and Removing Children
Managing Object Names, Positions, and Data Types
Changing the Display List Hierarchy
A Dynamic Navigation Bar
Timeline Control
Playhead Movement
Frame Labels
Frame Rate
A Simple Site or Application Structure

OOP
Classes
Inheritance
Composition
Encapsulation
Polymorphism
Navigation Bar Revisited
Motion
Basic Movement
Geometry and Trigonometry
Physics
Programmatic Tweening
Timeline Animation Recreations
Particle Systems
Drawing with Vectors
The Graphics Class
The Geometry Package
The Motion Package
9-Slice Scaling
Applied Examples
Drawing with Pixels.
Bitmap Caching
The BitmapData Class
Blend Modes
Bitmap Filters
Color Effects
Image Encoding and Saving
Loading Assets
Loading Sound and Video
Loading Text
Loading Display Objects
Communicating Across ActionScript Virtual Machines
Taking a Brief Look at Security
XML and E4X.
Understanding XML Structure
Creating an XML Object
Reading XML
Writing XML
Deleting XML Elements
Loading External XML Documents
Communicating with XML Servers
An XML-Based Navigation System
Programming Design and Resources
Programming Design and Resources
Programming Design Methodologies
Object-Oriented Design Patterns
 

Tomim

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
ארז, ברשותך אדגיש את מה שציינת בקצרה:
לימוד AS3 הוא לימוד תכנות לכל דבר! מי שהולך ללמוד AS3 ולא משנה באיזו דרך כדאי שיהיה מוכן לכך שהוא בעצם הולך ללמוד שפת תכנות ולא רק הולך לשפר קצת את יכולות הפלאש שלו.

למי שלא מעוניין להכנס לתוך עולם מלא של תכנות מכוון עצמים אלא הוא בסך הכל רוצה לגעת קצת באפשרויות האינטרקטיביות של הפלאש - לדעתי מומלץ לו להתמקד בAS2. אולי היא מתחילה להחשב כשפה נכחדת, אך שוב - אם המטרה שלכם לא ללמוד שפה, אלא ללמוד פלאש, לדעתי היא עדיפה.

ניתן לעשות איתה כמעט הכל והיא הרבה יותר קלה לתפיסה והרבה יותר סלחנית וגמישה.
החסרונות שלה מתבטאים כאשר עובדים על פרוייקטים רציניים שאז הבלאגן של AS2 מתחיל לעשות צרות.
כמובן שמי שרוצה ללמוד תכנות ובעל ראייה לעתיד של התקדמות בתחום זה (כולל אחר כך תכנות לפלטפורמות נוספות ועבודה עם צוות מתכנתים אחרים וכו') שילך רק על AS3.
 

ארז ליברמן

משתמש צעיר
אתה אכן צודק בכל מה שכתבת,אבל - וזה אבל גדול - as2 נכחדת לגמרי!
מן הסתם ב cs6 או מקסימום cs7 היא כבר לא תהיה וכבר עכשיו יש כל מיני פלאגאינים וקומפוננטות שעובדות רק אם הקובץ שלך הוא ב as3 מה שמחייב אותך לעבוד על זה - לכן מי שלא יודע as2 טוב - אני ממש ממליץ לו לא להתחיל עם זה בכלל וישר לקפוץ למים העמוקים של as3.
כל הדברים הפשוטים הם גם פשוטים בas3...
 

ארז ליברמן

משתמש צעיר
אתה אכן צודק בכל מה שכתבת,אבל - וזה אבל גדול

אתה אכן צודק בכל מה שכתבת,אבל - וזה אבל גדול - as2 נכחדת לגמרי!
מן הסתם ב cs6 או מקסימום cs7 היא כבר לא תהיה וכבר עכשיו יש כל מיני פלאגאינים וקומפוננטות שעובדות רק אם הקובץ שלך הוא ב as3 מה שמחייב אותך לעבוד על זה - לכן מי שלא יודע as2 טוב - אני ממש ממליץ לו לא להתחיל עם זה בכלל וישר לקפוץ למים העמוקים של as3.
כל הדברים הפשוטים הם גם פשוטים בas3...
 
א

אליהו פריד

אורח
כמתכנת אפליקציות חשבתי לקחת את ראשי הפרקים ולתמצת אותם לגורמים שנמצאים בכל שפה באשר היא
במידה ואציג דוגמאות אשתמש בשפת פסקל
אבל העקרונות שווים בכל השפות
ActionScript Overview
כל סקריפט בניגוד לאפליקציות נצרכות לפלטפורמה בהם הו יורצו
שפות הסקריפטים משתמשים לרוב באחת השפות הבאות
ג'אווה
בייסיק (VBasic)
C (Perl)
פייטון
PHP
סקריפט הוא בעצם שפה שמורה לתוכנה נתונה איך להתנהג
סקריפט יכולה להיות ג'נרית יותר (כמו דוטנט)
או יעודית לסביבה העבודה
What Is ActionScript 3.0
זה נוגע לפלאש עצמו
The Flash Platform
זה כבר יסביר ארז ליברמן
הסביבה שבה מורצת הסקריפט
כל סביבה מספקת את העצמים שנוגעים לתסגנון וסביבת התוכנה
Procedural Versus Object-Oriented Programming
בתקופת הדוס התוכנות היו פרוצדורליות או בקצרה הרצה לינארית של קוד מכונה
בניגוד לתיכנות מונחה עצמים שהוא הרצה מקבילית של קוד
לדוגמא
בדוס אם היינו מעלים תפריט היינו מחכים לקבל את הקלט של בחירת המשתמש ורק אז התוכנה המשיכה במרוצתה
Procedure ShowMenu (MenuItems,AmountOfItems,...Choice)
Var
Ch : Char;
Begin
הקוד שמראה את התפריט..
Ch := ReadKey
Case Ch Of
1 : ....;
2 :.....;
וכו'
End;
End;
בזמן שהתוכנה מחכה לקלט של בחירת אופציה של התפריט היא אינה זמינה לשום דבר אחר מלבדה
בחלונות 3.11 התחיל עידן של תכנות מונחה עצמים (מדומה(

אם כן מהו תכנות מונחה עצמים?
תחשבו על עצם כאל בן אדם
לבן אדם יש מאפיינים ידיים,רגליים
וגם יש לו מוח שמכיל את כל הידע איך להשתמש באיברים אלו
אם אמרתי לבן שלי "משה תביא לי את הצלחת מהכיור"
הרי שהוא יודע איפה הכיור
הוא יודע מהו צלחת
והוא יודע שהוא צריך להשתמש ברגליים להגיע לכיור ובידיים לקחת את הצלחת
אני לא צריך לפרט לו איך לבצע כל פעולה
ניקח לדוגמה אובייקט פשוט כמו כפתור
לאובייקט יש מאפיינים כמו
הטקסט בכפתור
המיקום
אורך ורוחב ועוד
כמו כן לאובייקט יש פקודות אירוע כמו
OnClick : TNotifyEvent;
כאשר מתבצע אירוע כגון לחיצה על הכפתור פרוצדורה מסויימת מתבצעת
איך זה עובד???
רכיבים וויזואלים לרוב יכולים לקבל מיקוד או חצי מיקוד
חצי מיקוד הכוונה כאשר העכבר עובר עליהם או יוצא מהם
מיקוד הכוונה כאשר המשתמש בחר אובייקט מסויים ע"י קליק שמאלי בעכבר
כל מיקוד
Focus בלע"ז
הוא בעצם סוג מסויים של יידוע למערכת ההפעלה
יידוע=TNotifyEvent
כמובן שבמקרה של רכיב שמקבל מיקוד יהיה לו מאפיין בוליאני של אמת או שקר האם האובייקט נבחר או לא
If Button1.Focused Then Button1.BringToFront;
כמובן שלא כל מחלקה חייבת לקבל מיקוד כמו פנל וגם לא כל מחלקה הוא בכלל וויז'ואלי כמו רכיב שמכיל כמה אייקונים שהתוכנה משתמשת
התוכנה מורצת בצורה מקבילית, הווי אומר שבלחיצה על כל פקד קטע אחר של קוד מורץ
כל רכיב או פקד הוא בעצם סוג של מחלקה
מחלקה=Class
יש להבדיל בין מונחה עצמים לריבוי תהליכים
תהליך=Thread
אם כן עצם הוא קפסולה שמכילה את כל הנצרך עבור פעולת המחלקה
The Document Class
יסביר מר ליברמן
Legacy Code
יסביר מר ליברמן
Core Language Fundamentals
יסביר מר ליברמן בהתאם לסוג השפה
Variables and Data Types
Variable=משתנה פשוט
Data Types=סוג מורכב
כאשר אנו אומרים משתנים הכוונה למשתנים פשוטים הנה העיקריים שיש בכל שפה
Boolean = אמת או שקר
Char = משתנה של תו
String = מחרוזת תווים
Byte = משתנה בעלת 8 סיביות שיכולה להכיל ערך בין 0 ל255
ShortInt = משתנה בעלת 8 סיביות שיכולה להכיל ערכים בין -127 ל+127
Word=משתנה בעל 16 סיביות שיכולה להכיל ערך בין 0 ל35635
LongWord או DoubleWord = משתנה בעל 32 סיביות שיכולה להכיל ערכים בין 0 ל בערך 4 מיליארד
Integer = משתנה שיכול להכיל ערך בערך של מינוס שתי מיליון לפלוס שתי מליון
Double,Single,Float,Real,Extended,Currency = שמות של משתנים שיכולים להכיל ערכים עם נקודה עשרונית בניגוד לקודמים שיכולים להכיל ערכים שלמים בלבד
משתנים מורכבים:
כעת שהכרנו בתימצות משתנים פשוטים ניתן להגדיר משתנים מורכבים
לדוגמה סוג של נתונוים של לקוח
TYPE

TClient = Record
Zehut,FirstName,LastName,Adress : String;
IsClient : Boolean;
Debit,Credit : Double;
CRC : LongInt;
End;
כעת ניתן להגדיר את הסוג המורכב כמשתנה
Var
Client : TClient;
בגוף הפרוצדורה הוא יוכר משהו כזה
Client.Zehut := '087564245';
Client.IsClient := False;
או לחילופין
With Client Do
Begin
Zehut := '087564245';
IsClient := False;
End;
Conditionals=התניות
התניות הינם בדיקת טענה האם היא אמיתית או שיקרית
If IsClient = True Then.... Else...
או
If Debit > Credit Then... Else If Debit=Credit Then... Else....
הפשטה של ההתניות מבוצעות ברוב השפות עם Case
Case Credit Of
0..1000 : DoX;
1001..10000 : DoY;
10000..100000000 : DoZ;
End; // Case
התניית קייס חייבת לקבל התניות מוגדרות ולא גדול מ... או קטן מ...
Loops
ארבע סוגים של לולאות הן
For,While,Repeat,Goto
For:
לרוב לולאה שתתבצע מספר מסויים של פעמים
For X := 1 To 1000 Do Memo1.Lines.Add (IntToStr(X));
בשפות מסויימות ניתן להגדיר לולאה עם צעדים
For X := 1 To 1000 Step 3 Do...
מה שיקרה הוא שבסיבוב הראשון המשתנה יכול 1
בסיבוב השני 4 בסיבוב השלישי 7
While
לולאה שמתבצעת אך ורק אם תנאי מסויים אמיתית או שיקרית והיא יכולה שלא להתבצע בכלל כגון
While Length(S) < 10 Do S := #32 + S;
בעברית
כל עוד שאורך המחרוזת קטנה מ10 החדר תו רווח
במידה והמחרוזת כבר מכילה 10 תווים או יותר היא לעולם לא תתבצע
Repeat:
מחרוזת שחייבת להתבצע לפחות פעם אחת
Goto:
עומד נגד כל עקרונות התכנות הפרוצדוראליות אבל היא נצרכת במקרים מסויימים
טעויות נפוצות בלולאות
1. לולאות שאינם מסתיימות לעולם
2. לולאות שלא אותחלו המשתנים לפני הביצוע
3. בתוך לולאות חלונות נתקע לכן חשוב לתת פקודה בסגנון
Application.ProcessMesages

Arrays = מערכים
מערך הוא משתנה אשר מכילה יותר מאיבר אחד
ShortString : Array[0..255] Of Char;
shortstring = מערך של 256 תווים
מערכים יכולים להיות חד-מימדי, דומימדי ויותר
BArray : Array [1..100] of byte of Array[1..100] of byte;
גרידים לרוב משתמשים במערכים דו מימדיים
ישנם גם מערכים דינאמיים שמספר האיברים אינם מוגדרים מראש
Barray : Array Of Byte;
במהלך הקוד נגדיר את מספר האיברים לפי הצורך
מערך כזה הואיל והוא אינו משתנה סטאטי, שיוך הזכרון מתבצעת בזמן ההרצה
במקרים אלו יש צורך בבדיקת כמות הזיכרון הזמינה
כמובן שאם הגדרנו בזמן ההרצה 1000 איברים כנראה שהכל יהיה בסדר
אבל אם הגדרנו בזמן ההרצה כמה טריליונים של איברים ואין מספיק זיכרון התוכנה תקרוס
Functions
פונקציות הם כמו פרוצדורות רק עם ההבדל הקטן שהם מחזירים ערך
Function Precent (Value : Double) : Double;
Begin
Result := Value / 100;
End;
Maam := Precent (200) * 16;
המשתנה של מע"מ יכיל במקרה הזה 32

Custom Objects
this = משתנה מסוג מצביע אל האובייקט שהופעל
משתנים דינאמיים הם קצת יותר מסובכים להבנה תראו בהמשך
Absolute versus Relative Addresses
כמובן שמצביעים אל מרחבי הזיכרון של המחשב מערכת ההפעלה אינה שמחה איתם
ברעיון
אם אמרתי גש אל כתובת החיד"א 4 זהו מצביע לכתובת מוחלטת
(Absolute)
אבל אם אמרתי גש לכתובת החיד"א 4 + 10 זהו מצביע אל כתובת יחסי
(Hist)
רוב המצביעים לרוב הינם יחסיים
אולם במקרים מסויימים כמו בשינוי סוג המשתנה
(TypeCasting)
נשתמש בצביעים מוחלטים
A : Byte;
B : Char Absolute A;
Begin
A := 67;
Memo1.Lines.Add(B);
End;

המשתנה
B
יכיל את התו
C
הואיל וערך האסקי שלו הוא 67
Properties, Methods, and Events
מאפיינים,מתודות ואירועים
Inherited Attributes
כאשר למחלקה מסויימת יש אב מסויים היא יכולה לרשת מאפיינים ממחלקת האב ללא קוד מיותר
אבל את זה נשאיר לשלבים מאוחרים יותר
Properties
כבר הסברנו
Events
כבר הסברנו
Methods
בואו נאמר שמתודה היא מילה נרדפת לפרוצדורות ופונקציות
Event Propagation
Frame and Timer Events
זהו
עד כאן התמצות
כעת תגידו
כל זה משבילכם????
אם כן רוצו לרב' ליברמן
Removing Event Listeners
The Display List
The Sum of Its Parts
Adding and Removing Children
Managing Object Names, Positions, and Data Types
Changing the Display List Hierarchy
A Dynamic Navigation Bar
Timeline Control
Playhead Movement
Frame Labels
Frame Rate
A Simple Site or Application Structure
OOP
Classes
Inheritance
Composition
Encapsulation
Polymorphism
Navigation Bar Revisited
Motion
Basic Movement
Geometry and Trigonometry
Physics
Programmatic Tweening
Timeline Animation Recreations
Particle Systems
Drawing with Vectors
The Graphics Class
The Geometry Package
The Motion Package
9-Slice Scaling
Applied Examples
Drawing with Pixels.
Bitmap Caching
The BitmapData Class
Blend Modes
Bitmap Filters
Color Effects
Image Encoding and Saving
Loading Assets
Loading Sound and Video
Loading Text
Loading Display Objects
Communicating Across ActionScript Virtual Machines
Taking a Brief Look at Security
XML and E4X.
Understanding XML Structure
Creating an XML Object
Reading XML
Writing XML
Deleting XML Elements
Loading External XML Documents
Communicating with XML Servers
An XML-Based Navigation System
Programming Design and Resources
Programming Design and Resources
Programming Design Methodologies
Object-Oriented Design Patterns
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  20  פעמים

לוח מודעות

למעלה