שיתוף - לביקורת אני באתי לעולם

שלמה שקד

יוצר תוכן
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
D I G I T A L
בס"ד

אני באתי לעולם כדי להיות תלמיד חכם,
עוקר הרים ומשברן וטוחנן דק דק,
לא באתי להיות סוחר במניות, ברובין הוד קודח.
לכאן לא באתי בכלל כדי לסחור בחלל,
שברי אחוזים ומניות וקריפטוגרפיים מאסק מאסק,

לא להיות חוגר המתהלל בטרם יפתח.
 

יוסף שחק

משתמש סופר מקצוען
אשריך!
שמגיע שחקן וזמר, שלא פותח תהילים וגונב פסוק אלא כותב משהוא אמיתי מתוך תוכו, ופשוט דנים אותו על המילים אם הן כן ראויות או לא, ולמה בעצם הוא לא שואף לעקור הרים? באמת, כתיבת שיר היא לא השקפת עולם מבוססת, היא לא אלגוריתם מדוייק במשעולי החיים, האיש כותב מה הוא מרגיש באותו רגע והתחושה היא אמיתית לגמרי מבחינתו. התרגלנו שזמרים שרים פסוקים שהם כמובן אלמותיים ונצחיים, שכחנו שלאדם יש גם רגשות חולפים, שהם אינם ברי שפיטה כלל. תודה רבה.
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אשריך!
שמגיע שחקן וזמר, שלא פותח תהילים וגונב פסוק אלא כותב משהוא אמיתי מתוך תוכו, ופשוט דנים אותו על המילים אם הן כן ראויות או לא, ולמה בעצם הוא לא שואף לעקור הרים? באמת, כתיבת שיר היא לא השקפת עולם מבוססת, היא לא אלגוריתם מדוייק במשעולי החיים, האיש כותב מה הוא מרגיש באותו רגע והתחושה היא אמיתית לגמרי מבחינתו. התרגלנו שזמרים שרים פסוקים שהם כמובן אלמותיים ונצחיים, שכחנו שלאדם יש גם רגשות חולפים, שהם אינם ברי שפיטה כלל. תודה רבה.
ששולי המתוק כותב מתוך הלב - אמת, כך זה מרגיש.
ולכן כולם כ"כ אוהבים אותו.
ולכן גם כ"כ מפריע ומציק כשהוא כותב הרגשה אמיתית בנוסח לא מדויק.

נ.ב.
פותח תהילים וגונב פסוק
דינג!
נורה אדומה.
למה לשיר פסוק מתהילים זו גניבה?!
אבל רגע -
בעצם, אני מסכים איתך.
כשמגיע זמר ושר פסוק מתהילים בלי שום חיבור ושייכות אליו - הוא גונב מילים יפות, לא מעבר.
תודה על התובנה.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

על דא ועל הא

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
אבל רגע -
בעצם, אני מסכים איתך.
כשמגיע זמר ושר פסוק מתהילים בלי שום חיבור ושייכות אליו - הוא גונב מילים יפות, לא מעבר.
תודה על התובנה.
ומכלל לאו אתה שומע הן,
שיכול לבוא זמר ולשיר פסוק מתהילים, והוא דווקא כן מתחבר אליו, למרבה הפלא.
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
בלי קשר לתוכן:
שכחנו שלאדם יש גם רגשות חולפים, שהם אינם ברי שפיטה כלל. תודה רבה.
כתיבה של אדם למחשב האישי שלו, אלו דברים שאינם ברי שפיטה.

כתיבה לעולם הרחב ושחרור שיר, הוא כן ראוי לשפיטה, האם השיר נכון או לא והאם המילים מתאימות להשקפת עולמי או לא. והאמת אני אוהבת אותו או לא. אלו לא הגיגים אישיים שנשארו באישי אלא הגיגים ששוחררו לציבור, ואם ההשפעה שלהם לא נכונה בעיני, מותר לי להביע את דעתי על זה.

ולכן זה:
ולמה בעצם הוא לא שואף לעקור הרים?
לא רלוונטי. כי המניעים שלו הם בשביל כתיבת סיפור שבו אדם שלא שואף לעקור הרים הוא הדמות הראשית ואז נדון על המניעים שלו, בצורה כזו, שהשיר משוחרר לאויר העולם כעובדה, לא כשאיפה כן או לא, אלא כמציאות, שלא לכן באתי לעולם, אז יש לגיטימציה מוחלטת לדון האם השורה הזו נכונה *כעובדה* או לא.
 

יוסף שחק

משתמש סופר מקצוען
לגיטימציה מוחלטת לדון האם השורה הזו נכונה *כעובדה* או לא.
זהו, שבשיר אין נכון ולא נכון *עובדתית*, אלא האם הוא נכון מבחינה רגשית (ולא זיוף או חיקוי)
כתיבה לעולם הרחב ושחרור שיר, הוא כן ראוי לשפיטה
לדעתי לא,
שחרור שיר הוא צורכו של האומן, לא מצרכו של הצרכן.

ובכלל, הפרשנות האישית שלי לשיר, היא שהוא משתמש בלשונות מושאלים מהעולם התורני לעולם החולין
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
שחרור שיר הוא צורכו של האומן, לא מצרכו של הצרכן.
אמנות היא שפה. תקשורת בין אמן לעולם ולא רק בינו לבין עצמו- הוא הרי לא הותיר אותה במגרתו.
ומכאן שגם ישנה חירות אומנותית הנתונה לכל אדם לפרש כרצונו- רק לסייג שזו פרשנותו.
 

שלמה שקד

יוצר תוכן
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
D I G I T A L

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה