פרוג לא עבד לי עד עכשיו, והספקתן המון
במחילה שאני סותרת את מה שכתבו כאן, אבל דושאן לא רק הכניס את הרעיון של הרדי מייד, הרבה יותר מזה: דושאן אמר: למה שלא נסתכל על זה אחרת? ואם אני מביא את הדרך להסתכל על זה אחרת, זאת אמנות. כלומר, הרדי מייד הוא כמעין טכניקה אמנותית, הוא בכלל לא האמנות בעצמה.
נוי, לא ענית לי אם אמן שמעתיק את המציאות אחד לאחד הוא עדיין בבחינת אמן בשבילך. בפוטנציאל אמרה שכן, כי לא כל אחד יכול לעשות את זה. כלומר, האמנות היא מומחיות גרידא? ואם לא, אז בעצם אפשר להוריד את הקריטריון הזה מהגדרה של אמן. אמנם, יכולת טכנית מפעימה אותך, אבל באותה מידה אפשר להתפעל מיכולת טכנית של נהג במרוץ מכוניות. היכולת מפעימה, אבל זה עדיין לא הופך אותו להיות אמן. לגבי רכות הבעה - זאת בעצם ההבעה האישית של הציירת, לא? (אני לא סגורה בעניין הזה עדיין)
תמר, תודה שהבאת את הדוגמא של קדישמן (שבאופן כללי הרבה מהעבודות שלו לא הוא בעצמו ביצע, וכך גם עוד אמנים רבים). זאת הוכחה לכך שיכולת טכנית אינה קריטריון בהגדרה של אמן כיום.
לסיום, אמנות זאת שפה. צריך ללמוד אותה, וכשלומדים אותה מצליחים ליהנות מאוד מיצירות רבות שלמתבונן חסר ההכשרה נראות קשקוש.