שיתוף - לביקורת אם תחזרי/1.

אמונה..

משתמש פעיל
"יהודית?" אני שולחת קריאה לאוויר. בתקווה שהקריאה תגיע ליעדה במהירות.

מסתכלת על הנמען שלי, ילדונת בכיתה ו', עם צמה מרושלת ושרוך אחד פתוח.

אלישבע לא אוהבת שהבנות נראות ככה, "יש להם בית" היא אומרת בתקיפות, "אין שום סיבה שהן יראו פחות" אבל אלישבע לרוב ספונה במשרד, ולכל מדריכה יש עוד עשר בנות מתוקות. ככה שגם אם הן נראות ככה זה בהחלט מובן ולא נורא לטעמי.

יהודית מסתובבת אלי, הידיים שלה קמוצות.

"בואי." אני מחייכת אליה. "לאן?" היא שואלת. מתוקה. מתחילה את גיל ההתבגרות, והכתף שלה שזעה בהתרסה חמודה לה כ"כ. "לגן היהלומים" אני מחייכת אליה שוב. רוצה לחבק את העיניים שלה שנפקחות במהירות, מהססות, בלתי מאמינות. כן, היום התור שלך ילדונת. מגיע לך.

גן היהלומים מקדם את פנינו עם רוח חמה. יהודית מחזיקה ביד שלה אייס-קפה ונראה שהיא ממש אבל ממש לא רוצה לגמור אותו. אני גומרת את האייס פסיפלורה דייט שלי ומתיישבת יחד איתה בספסל שלי.

בגינה הזאת יש בסך הכל נדנדה שבורה ספסל ועץ. מה שמסביר את השקט שיש בה עכשיו, בשעה שכל האימהות אוהבות לקחת את הילדים שלהן לגינה ולהביא להם עוד ביס מהלחם שהכינו בבית.

אני קוראת לגינה הזאת גן היהלומים. אני מגלה בו יהלומים. באמת. ובפנימייה קוראים לו הגן של אסתי. וזה הכינוי הכי מתוק לגן הזה. גם בשבילי, גם בשביל הבנות.

"מה קורה יהודיתי? לאה סיפרה לי שאת מאד עצובה בימים האחרונים" לאה היא המדריכה של יהודית ומעבירת האינפורמציה הבלתי נדלית שלי.

"רציתי ללכת לשבת לבית" היא אומרת לי, זורקת אלי מילים, וטון ומנגינה.

"ולמה לא?" אני שואלת. זורקת לה בחזרה, מילים וטון ומנגינה. רוצה כ"כ שהיא תיסע, ותרגיש בית ושיהיה לה טוב.

"בשבת דינה מביאה את הילדים שלה, ואבא אמר שאי אפשר שנבוא גם הילדים שלו וגם הילדים שלה ביחד, אבל עכשיו זה שבת חופשה! אני לא אשמה שגם לילדים שלה עכשיו שבת חופשה!" יש לה דמעות קטנות. אבל היא בולעת אותן מהר. בפנימייה לא מרבים לבכות. לומדים להתגבר ולהתבגר. והילדים שלו ושלה מתערבבים לה במח.

אני מניחה עליה יד. שותקת איתה את המילים והאכזבה.

חבל, בדיוק השבת אנחנו נוסעים אל ההורים של דניאל. כ"כ הייתי רוצה שהיא תבוא אלי ותטעם טעם של בית. יודעת שגם אם הייתי בבית דניאל לא היה מאפשר. החלטנו שיש הפרדה בין הבית לפנימייה. וזה הכרחי. חוץ מהפעמים היוצאות דופן, ויש הרבה כאלו, ועליהם הוא שותק. אישי היקר.

שאני נזכרת בו ורואה את השעה אני יודעת שעלי להזדרז.

ממתיקה סוד קטן עם יהודית, כן, אני אנסה לדבר עם המנהלת אולי היא תאשר לה לנסוע לשבת בעוד שבוע או שבועיים. ולשבת אני יכין לה שתי חלות קטנות חמודות, שתרגיש טעם של בית. "ואל תספרי שאני הבאתי לך. טוב?" היא מהנהנת לי בראשה בעיניים נוצצות. ואני מלווה אותה חזרה לפנימייה. מלטפת לה את ראשה ולוחשת לה באוזן שהיא הילדה הכי נפלאה שהכרתי. היא באמת הכי נפלאה שהכרתי, וכולן הכי נפלאות.

היא מאמינה לי, ואני שמחה. מזכירה לה את הסוד הקטן שלנו וממהרת אל הבית שלי, שנמצא מרחק של 4 דקות מכאן, מתנת הפנימייה לצוות העובדים.

הולכת להכין ארוחת ערב ושתי חלות קטנטנות.



מגיעה לבית, מדליקה אורות, פותחת חלונות ומאווררת. זה הכיף שלי. מסתכלת על השעון הגדול. יש לי חצי שעה עד שדניאל יחזור. אנחנו לא נפגשים הרבה. בצהריים הוא חוזר לחצי שעה של ארוחה וחצי שעה של מנוחה ורץ להספיק את הכולל של אחרי צהרים. גם אני יוצאת לפנימייה וחוזרת חצי שעה לפני שהוא מגיע.

מטגנת הרבה בצל עם פטריות, מוסיפה 3 ביצים וקוטז' ומערבבת, מניחה את המכסה, שוטפת ירקות, חותכת, מוסיפה צ'יפס בטטה ומספיקה לערבב, להפוך את החביתה ולקרוץ ממנה לבבות.

מעבירה את הלבבות לצלחת אדומה ואת המסגרת שלהם לאחת כזו רק פרחונית. ושאני לוחצת על המים החמים לקפה הוא נכנס. "ש-לום!" הוא אומר בקול גבוה עם ש שנשמעת כמו ס'. אני מחייכת ומוזגת לו מים קרים. "מה נשמע?" הוא שואל. הטקסט הקבוע. "מעולה, ב"ה!" "איזה ריח טוב יש!" הוא מחייך. אלי, אל השקט. אנחנו מתיישבים. דניאל בוחר בחביתת לב. אני בוחרת במסגרת, נטולת הלבבות.

הוא מספר לי על החברותא שלו, ועל אחיו שלקח הלוואה ואני מספרת לו על הפנימייה, ועל יהודיתי. הוא מחייך שאני מספרת לו על החלות הקטנות ואני יודעת שהוא מעריך. וזה כ"כ הרבה בשבילי.

נזכרת איך התחלתי שם בפנימייה בכלל.

עשיתי מילוי מקום באחת הכיתות, ויום אחד ראיתי את שיראל, ניסיתי לדבר איתה ורק פרצוף נזעם ענה לי, חייכתי אליה ושאלתי אותה אם אפשר לשים אותה בסלט שלי. זה עבד. הפרצוף שלה הראה לי את זה.

בסוף היא לא רצתה להיות הלימון שבסלט שלי ואני הבטחתי לעזור לה. לקחתי אותה לבחוץ, קניתי לה ארטיק, ושם בין שברי מילים הצלחתי לשמוע שהבעיה של שיראל היא כ"כ פיצפונת וכ"כ ענקית ומאיימת עליה. ילדה קטנה. בכל ערב, רגע אחרי כיבוי אורות שיראל קמה לחושך, בטוחה שיש לה אריה קטן בתוך החדר. היא יושבת שם ופחדיה כל ערב, כל יום.

קניתי לה מנורת לילה קטנה וישבתי לידה בלילות הראשונים. עד שאחרי כמה ימים היא באה אלי לספר לי ש"המורה אני כבר לא מפחדת. ובכלל פעם גם אמא שלי הייתה שמה לי מנורה שהייתי מפחדת אבל עכשיו לא ידעתי ממי לבקש" חיבקתי אותה, ובבית בכיתי. ולמחרת הלכתי למשרד וחיכיתי שאלישבע, האם בית, תבוא.

"כן אסתי?" מסתבר שהיא הכירה את השם שלי. ומבחינתי זו כבר היתה התחלה טובה.

ישבתי שם במשרד וצירפתי חלום. וילדות ועבר. כ"כ קיוויתי שהיא תסכים. היא הסתכלה בי, בתחילה באי אמון, ואחרי כן בתהייה ופקפוק, תוהה לכוונתי.

הישרתי לה מבט וסיפרתי לה את הסיפור של שיראל.

ילדה, שרק צריכה מישהו אחד, לספר לו, לבקש ולבכות, מישהו אחד בפנימייה שהיא תהיה לו הכי יקרה ואהובה.

מבוגר אחד, שיאמין.

ואני רציתי להיות.

כבר הייתי בעצם. הייתי ילדה שהאמינה.

ועכשיו רציתי להיות מבוגר. וידעתי שאני יכולה. ילדה קטנה שבתוכי התחננה להקשבה.

רציתי להעניק אותה לילדות שבפנימייה.

וככה התחלתי להיות המבוגר.

בכל צהרים, אחרי בוקר ארוך בכיתת הלימוד. אני מגיעה לפנימייה. נמצאת עם הבנות, עוקבת אחר מהלך העניינים, מדברת עם המדריכות, ובכל פעם מוציאה איתי ילדה אחת.

ומשתדלת שכל פעם היא תהיה בשבילי הכי.

ויש גם עוד ילדה אחת, אסתי שרמן, לשעבר. אבל אני לא דואגת. גם היא יום אחד תצא איתי לגינת היהלומים ותקבל אייס-קפה, 400 קלוריות.

**

גרתי בפתח תקווה, בבית קטן.

כשהייתי בת חמש עשרה עברנו לגור עם סבא וסבתא, אמא אני אח ואחות.

בעצם, הכל התחיל קודם. מהתיכון בפתח תקווה, מהבית החם שהיה לנו.

אבא עבד במטבח של הישיבה, ואש הייתה לו בעיניים.

"אין עבודה שלא מכבדת את בעליה, אסתי" הוא הכריז, צוחק. "ואני זוכה להיות כל היום במקום של תורה" האש יקדה שם, שרה לו בעיניים שיר של תורה.

אמא הייתה מורה, ואני למדתי בתיכון בפתח תקווה. שם למדו כולם. כל העדות, החוגים והמעמדות.

והחיים היו טובים, וצוחקים. והיה בהם בית ואהבה ופשטות. פשטות שאהבתי.

יום אחד חזרתי לבית עם הדס ויעל, ליהגנו בעליזות, מחכות לאוטובוס שיבוא ויאסוף אותנו לתוכו. ייתן לנו מחסה מהחום.

פתאום ראיתי אותו, בצד, פושט יד ונזקק, לבוש קרעים קרעים, וכמה שקלים ואגורות זרוקים סביבו. הוא הרים אלי עיניים וחייך. "אהה- אני חושבת ששכחתי משהו בביצ'פר" פלטתי בקול חנוק להדס ויעל הנדהמות וברחתי, בורחת מהחיוך, ומהעיניים שכ"כ אהבתי.

כי הקבצן שישב שם בתחנה, היה אבא שלי.

והאש שבעיניים כבר לא הייתה שם.

"אמא?" שאלתי אותה בערב, שמורי ואפי הקטנים כבר ישנו. "כן אסתילה?" אמא חייכה והמשיכה לסבן את הצלחות.

"יש לנו כסף? אנחנו עניים?" שאלתי בחשש.

"חס ושלום, מותק. אנחנו אמנם לא עשירים אבל עניים, בכלל לא, ב"ה"

"אז אמא" פלטתי בקול חנוק, לא יכולה להשאיר את המסע לעצמי. "למה ראיתי את-- אבא מקבץ נדבות בתחנה המרכזית?" בום. הצלחת התנפצה. אמא הסתובבה אלי במהירות. "את- את ראית אותו?" הנהנתי בראש, מפוחדת.

אמא הובילה אותי לספה, ושם פרצה בבכי לבהלתי.

"אסתי, אבא כבר יותר מחודשיים מקבץ נדבות בתחנה מרכזית" נדהמתי. אפילו לא הפנמתי את המשמעות.

"מה? אז למה אמרת לי שיש לנו כסף?" שאלתי, מנפצת הווה ועבר ועתיד.

ואז היא סיפרה לי. סיפרה לי על אבא והמחלה שלו, סיפרה לי על הזיות בימים ובלילות, על הדמות החדשה, שלא הייתה אבא שלי. סיפרה לי על הרופאים והתרופות, ועל איש נעורים, שנפשו כבתה. שוכחת שאני עדיין קטנה, ומבוהלת.

ואפילו שהייתי כבר בת 15, הרגשתי שחרב עלי עולמי, כי אבא ואמא היו לי הכל. ובלעדיהם לא היה לי כלום.

אחרי חצי שנה איומה עברנו לגור אצל סבא וסבתא בתל ציון. אמא הייתה חלשה מדי, והמבטים, והבוז, ואבא שכבר לא חזר לבית, היו גדולים ממנה.

הכרתי חברות חדשות, היינו כבר גדולות, וההכרות לא הייתה במה אבא/אמא שלך עובדים.

מה שהבטיח לי מקום וחברה.

גם מוריה בת השמונה ואפי בן ה3 וחצי השתלבו, ואמא חזרה לחייך.

ורק אבא נשאר מאחור, בפתח תקווה.

ובכל לילה ראיתי אותו, פושט יד ודמעה. ראיתי אותי. ואת הגב שהפניתי לו, שם, בתחנה המרכזית.

והוא היה אבא שלי, אבא שלי 15 שנה יקרות ואהובות כל כך.

ואני ברחתי.



החלומות המשיכו לרדוף אחרי. ראיתי שם את אבא את בית הילדות האהוב שלי. רציתי להיות שוב בת, ושהוא יהיה לי לאב.

ויום אחד, בלי לאמר מילה לאף אחד, לקחתי תיק קטן ורב-קו ונסעתי לפתח תקווה.

הוא ישב שם, באותו מקום כמו אז, ובגדיו קרעים-קרעים.

צעדתי מהוססת, מפוחדת. לא בטוחה באהבתו. לא בטוחה באהבתי אותו.

קראתי לו. הוא הרים עיניים, מזוגגות, מפוחדות.

"אבא זו אני, אסתי." "אסתי?" הוא ענה, בתמיהה. ורציתי כ"כ שהוא יכיר אותי, למרות הקרעים. אבא. לחשתי שוב ושוב. בושה בדמעותיי. "אסתי חזרת?" לא חזרתי. אני רוצה שאתה תחזור, רציתי לרקוע ברגלי. לבקש שוב אבא ואמא ובית בפתח תקווה.

לקחתי אותו בעדינות בידו, מובילה אותו אחרי. הלכנו לפלאפל של עובדיה. אבא ביקש חריף, וחמוץ ומלוח. ואני רק רציתי מתוק. הוצאתי שטר מהכיס. "חכי אסתי, אני משלם" הוא אמר. ושם למול פניו המופתעות של עובדיה, הוא ספר שקל לשקל, שאנשים בתחנה מרכזית זרקו לעברו בבוז. "אני קונה פלאפל לבת שלי" הוא אמר בקול רם, גאה. והמוכר הביט בי ברחמים.

"תודה רבה אבא!" חייכתי. נזכרת שמוריה נולדה ואבא לקח אותי, ילדה בת שבע נרגשת לקנות פלאפל, והוא היה נרגש, אבא גאה.

ישבתי שם מולו, בבגדים קיציים, בשמלה טורקיז בהירה, ותיק אלגנטי קטן. והוא ישב מולי בבגדי קבצן, ושקית של מטבעות מרשרשים.

והיינו אבא ובת. ועולם ומלואו.



"אסתי,

אתמול הלכתי למשה, זה הרופא, הוא כ"כ התפלא לראות אותי, אמר לי "אדון שרמן, סוף סוף אתה חוזר" ואני אמרתי לו שאני רוצה להיות בריא, כי יש לי ילדה שרוצה שאני יהיה אבא שלה.

והוא שמח. ראיתי שיש לו דמעות. ולא הבנתי, כי זה שמח שאני רוצה להיות בריא. כבר שנתיים הוא מנדנד לי שהוא רוצה שאקח את התרופות. לא יכול. אבל עכשיו אין לי ברירה. אפילו שיש לי כ"כ הרבה קולות במח והתרופות עושות שם שקט מפחיד. אני חייב, ככה הרופא אמר. כדי להיות אבא שלך.

בסוף הפגישה, אחרי שהרופא הסביר לי שוב מה זאת המחלה שלי, ואיזה תרופות אני צריך לקחת הוא נתן לי רעיון.

הוא אמר לי שאני אכתוב לך מכתבים. ויספר לך כמה אני אוהב אותך. שתדעי.

אני לא אביא לך את המכתבים, אולי רק ביום הולדת שלך. רגע, שכחתי לשאול אותך בת כמה את כבר. טוב, בפעם הבאה.

אז זה מה שהרופא אמר, וזה מה שאני אעשה.

ובפעם הבאה שתבואי אני גם אקנה לך פלאפל. ואלי גם ברד, אם יהיה מספיק כסף.

אבא"


שמחה מאד לשתף אותכם בפרק הבכורה שלי כאן:)
אשמח מאד לתגובתכם ולחוות דעתכם. והאם להמשיך את זה כאן כסיפור בהמשכים?
תודה!!
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
כל כך מצחיק לתת הארה על סיפור כל כך עמוק...
דמעות בעיניים.
בטוח שתמשיכי!
בכ"ז משהו קטן-החזרה פה מיותרת...
"רציתי ללכת לשבת לבית" היא אומרת לי, זורקת אלי מילים, וטון ומנגינה.

"ולמה לא?" אני שואלת. זורקת לה בחזרה, מילים וטון ומנגינה. רוצה כ"כ שהיא תיסע, ותרגיש בית ושיהיה לה טוב.
אהבתי את הרעיון שמאחורי החזרה, אבל יכולהיות שמספיק לכתוב רק "זורקת לה בחזרה".
תבדקי..
 

אפרת תהל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
מ-ד-ה-י-ם!!!!!!!!

קראתי בשקיקה, את כותבת מצויין ומרתק!!!

ההערה קטנטנה: האורך יותר מדי, כדאי לחלק את הפרק לשניים- שלושה פרקים.

ברור שרוצים המשך,

ו...... ברוכה הבאה!
 

.כותבת.

משתמש מקצוען
וואו!! כל כך יפה!! קראתי מרותקת, והפרק לא הרגיש לי ארוך בכלל, רק רציתי עוד ועוד.
אז גם אם את מקצרת בגלל שביקשו כאן, אל תקצרי הרבה מדי, האמת יש משהו קצת מעצבן בסיפורים בהמשכים פה, שהפרקים קצרים מדיייי!! נכון, גם בעיתון מחכים שבוע עד לפרק הבא, אבל צריך הרבה בשר וטעם בכל פרק,
בקיצור, לא מרשה לך לקצץ יותר מדי באורך! ראי הוזהרת ;) ותמשיכי להעלות עוד פרקים, בטח שכן
 

+shira

משתמש סופר מקצוען
שמחה מאד לשתף אותכם בפרק הבכורה שלי כאן:)
אשמח מאד לתגובתכם ולחוות דעתכם.
ברוכה הבאה: )
אני אוהבת את הכתיבה שלך. יש בה טבעיות וזרימה, ורגש שעובר בעיקר מתוך אפיזודות ולא במילים. וזה מצוין.
והאם להמשיך את זה כאן כסיפור בהמשכים?
בטח.
רק שבקטע הזה עצמו יש לענ"ד מספיק חומר לכמה וכמה קטעים...
גם מבחינת האורך, אבל בעיקר בגלל שהוא מכיל כל כך הרבה כיוונים שונים ומלמד אותנו כל כל הרבה אסתי.
בסיפור בהמשכים כדאי שזה יהיה הדרגתי יותר. שיישארו לנו כמה סימני שאלה בסוף כל פרק.
כך או כך - מחכה להמשך!
 

אמונה..

משתמש פעיל
תודה רבה לכל מי שהגיב והאיר והעיר, חימם ממש את הלב!!

מנוחה, תודה על המילים החמות. בקשר להערה חושבת בכל אופן להשאיר את זה כך:) יש משהו לדעתי בחזרתיות הזאת שאפילו שהיא מונוטונית ומוסיפה מילים היא מדגישה משהו גדול מזה.

כותבת, תודה על תגובתך. באמת היה לי התלבטות על האורך אבל רציתי כן לעשות מסגרת שונה, שמחתי לדעת שגם את חושבת ככה.

שירה, דבר ראשון, תודה רבה! כיף לקרוא שהבנת את הרגש מתוך האפיזודות דווקא, זה בעצם מה שרציתי להעביר פה.
בקשר להערתך- לקחתי לתשומת ליבי ותודה שהארת את עיני. פרק ראשון הוא בדר"כ רקע לפרקים שיבואו אחרי זה, ובהחלט אשאיר דברים לא פתורים. מוזמת להציץ בהמשך הפרסום:)
 

קונקורד

משתמש סופר מקצוען
וואו, ושוב וואו
את כותבת מדהים!, מרתק כ"כ...
קצת הפריע לי האורך של הסיפור , הייתי מחלקת אותו באמצע לשניים .(בפרט אם מדובר בסיפור בהמשכים)
למרות שקראתי בשקיקה מהתחלה ועד הסוף!
 

Bestimedia

לשעבר- צבעי פסטל :)
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
וואו!!
את כותבת מדהים ונוגע...
גמרתי לקרא עם יותר מדמעה אחת בעיינים,
הכתיבה שלך יפה וזורמת, בלעתי את כל הסיפור בשלוק אחד...
לדעתי, הסיפור הזה יכול בהחלט להפוך לסיפור בהמשכים,
אבל הוא גם יכול להיות מדהים בתור סיפור שבועי באחד העיתונים...
(רק תשימי לב שהיופי הראשוני לא יעלם לך בין המילים והפרקים, הוא מדהים!)
 

MORIYAT

משתמש פעיל
כמה יופי!
סיטואציות עדינות וקטנות שנוגעות כל כך עמוק.
כתיבה זורמת, צבעונית ומלאת רגש

לדעתי זה יכול להיות סיפור מקסים בפני עצמו.
והאורך - בתור פרק מסיפור בהמשכים הייתי מקצרת, היה לי קצת ארוך, אבל בגלל שזה היה סיפור זה שווה את זה.

לגבי המשך
בתור פרק פותח - אין כל כך שאלות ודברים פתוחים להמשך והמכתב בסוף קצת סוגר את הסיפור.
אבל כן יש לזה איזשהו מקום ובהחלט אהנה לקרוא עוד פרקים : )


*כמה דברים יפים
זורקת אלי מילים, וטון ומנגינה.

ראיתי אותו, פושט יד ודמעה. ראיתי אותי. ואת הגב שהפניתי לו, שם, בתחנה המרכזית.

לא בטוחה באהבתו. לא בטוחה באהבתי אותו.
 

אמונה..

משתמש פעיל
ב"ה

פרק שני.

"ש-לום" אני קוראת. פותחת את הבית בתל ציון. "שלום אסתוש" אמא מגיעה, נושקת לי על הלחיים. דניאל נכנס אחרי. "שלום דניאל" "שלום שויגער" הוא אומר, היא מחייכת.

אנחנו נכנסים למטבח. מטרת הביקור שלנו.

"איזה ריחות טובים אמא!" אני מחייכת, שמה בצד עוגות. אפי מגיע, חמוד שכמוהו, מתיישב ברצינות ליד דניאל, הגיס האהוב.

אנחנו מתיישבים, מפטפטים.

אפי, האח הקטן שלי, שהיה רק בן שלוש וחצי שעזבנו את פתח תקווה כבר בחורון רציני היום. ובוגר.

אני כ"כ מחכה שהוא יגדל עוד קצת, ואוכל לשתף אותי במסע שלי, שלו. אני בטוחה שהוא יבין.

אני רואה אותו מדבר עם דניאל, בכובד ראש, והעיניים שלי נמלאות דמעות.

"תגדל מהר אפי. טוב?" אני לוחשת לו. דניאל שולח לי מבט תמה, מופתע.

"טוב" בוא עונה ברצינות, בבגרות. אני שולחת לו מבט מחייך.

"אמא, איפה מורי?" אני שואלת. מחפשת את האחות המתבגרת שלי, שאני כמעט לא מכירה בעצם.

מוריה נולדה בערב תשעה באב. שאבא ישב על הרצפה וקונן על החורבן, נולדו חיים חדשים, של בנייה. והדמעות של אבא, איש של אמת, בכו אז כפלים, על הבית שנחרב, ועל ביתו שלו שנבנה. לא יודע אז על החורבן האישי שלו.

"אנחנו נקרא לה מוריה" הוא אמר לאמא יומיים אחרי. "מוריה??" אמא לא הבינה. או שלא רצתה להבין. היא רצתה שם רגיל וסטנדרטי. חיה או לאה או שרה. ולא מוריה.

"מוריה, הר המוריה. אז, שהלך רבי עקיבא עם חבריו וראו שועלים מהלכים בו, צחק רבי עקיבא והסביר להם, כשם שאנו רואים בהתממשות נבואת החורבן כך נראה בהתממשות נבואת הגאולה, והם ענו לו: עקיבא ניחמתנו, עקיבא ניחמתנו"

אמא התעצבנה. היא לא רוצה מדרשים וסיפורים. היא רוצה שם רגיל וסטנדרטי לילדה.

ובסוף קראו לה מוריה. ואמא אמרה ש ה"עקיבא ניחמתנו" שלה שקוראים לילדה רק מוריה, ולא הר המוריה.

רק דיברנו על המשיח.

מוריה נכנסה, פלטה שלום נכנסה לחדר שלה. "מוריה. בואי לכאן." אמא קוראת לה. נאנחת.

"מה?" היא מופיעה קצוות שיער דבוקות לה ליד העיניים. "איפה היית?" "אצל טובי וזהו" היא אומרת וחוזרת לחדר. לא מצליחה שלא להשוות אותה ליעלי, גיסתי.

תגידו לי ככה זה כל המתבגרות בעולם?



אני עובדת בלי הפסקה, והיום יום חופשי שלי. אתמול היה להודיה יום הולדת, רציתי כ"כ שהיא תשמח, ארגנתי לה אירוע ענק, אפילו שאלישבע אמרה שלא נעים וכו' ושאני לגמרי לא צריכה.

ואז מיכל התקשרה, וכמות הפיהוקים שלה הבהירו לי שכדאי שאבוא אליה מהר ומהר.

רצתי אליה, לקחתי את התינוקת שלה, שיש לה ריח מלאכי.

יודי שלה, בן השנתיים לא מרגיש טוב, וביחד עם מילי בת החודשיים זה מתכון ללילות חסרי שינה ואמא ממורטת לחלוטין. "את מצילה אותי את יודעת?" אמרה מיכל ואני העפתי אותה לחדר, מאיימת שאם היא לא עושה את זה מהר ומיד אני הולכת. זה עבד, היא נכנסה לחדר ויצאה משם רק כעבור שלוש שעות. המומה.

"סליחה אסתי! לא שמתי לב ויוו בטח היית כבר צריכה לחזור לפנימייה ודניאל, ובכלל יכולתי לקחת בייביסיטר ו.." היא שופכת עלי מלל מתנצל כ"כ ואני כבר עייפה. היא מוציאה לי מהמקפיא אחד ורבע עוגייה שנשארה לה ושמה מים לקפה. אני לא נשארת. יש לי יום עמוס.

מדברת עם אמא, מדברות על מוריה, שולחת מתכון לחברה, מתקשרת לחמותי, שומעת שהיא לא מרגישה טוב ומכינה בזריזות מרק. מזמינה מונית ספישל למירון.

היום כ"כ ארוך, ויש כביסות ובלגן בבית של שתיים. ואני רצה מפה לשם, והולכת לקניות וקופצת שוב לפנימייה, מעמיסה על עצמי בכי וגעגוע.

חוזרת לבית, והמטבח ריק. מוצאת בעצמי שום כח לקום ולהכין ארוחת ערב לאישי היקר. נגמרו מאגרי הנתינה.

הוא יסתדר אני יודעת. ולי אין כח וגמרנו. לא מכירה את עצמי במצב רוח העייף והקרבי הזה. שילוב ניגודים מבולבל. דניאל חוזר. אני שוכבת על הספה. הפנים שלו עצבניות. ואין לי אפילו כח לשאול למה. הוא מספר בעצמו על הערבות שלקח ושיש בעיות ועוד הרבה מלל שלא מתאים לי בערב זה. הוא סוקר את המטבח הריק ושותק. מתיישב, זז, מסדר את הכובע, פותח את המקרר וסוגר.

המצפון שלי חוגג. אסתי הוא לא אמור להפסיד מהיום הארוך שהיה לך. קמה, בפנים חתומות רואה שאין ביצים, מוציאה גבינ"צ וקטצ'ופ ומכינה שתי טוסטים. מתיישבים. "מה קורה אסתי?" הקיטור שלי מתפוצץ. ו"לא יכולת בעצמך להכין ארוחת ערב? עבדתי כ"כ קשה היום! מה כ"כ מורכב?"

הוא נבוך. לא חשב על זה ואת צודקת. אני מרגישה ערבול של כעס נקיפות מצפון ועייפות.

הולכת לישון. הוא רץ נבוך אחרי. מתנצל.

אני טועה, אני טועה, אני טועה. אני אומרת לעצמי במסה של ביקורת עצמית. ונמאס לי להיות טובה לאחרים כבר.

יש לי את הלילות האלו, אחרי ימים של נתינה, שאני מרגישה שכל מה שנתתי קם נגדי, מעמיד אותי למשפט שדה. כי אני נותנת ונותנת, ובסוף מרגישה שכלו כוחותיי, ואלי זה לא נכון.

אני רוצה לתת, חלק מהכח שלי ושל הנפש שלי זה הנתינה. אני גדלה ממנה, נושמת אותה.

ולפעמים, בלילות כמו היום, אני מרגישה נבגדת. ע"י הנתינה שלי. מרגישה שלעולם לא אוכל לתת כ"כ הרבה. ואני מאבדת את עצמי כבר בכל הנתינה הזאת.

אנשים אוהבים נתינה. אנשים סולדים ממנה שהיא מגיעה בכמות גדולה. הופכת אותם לנאשמים.

דניאל נכנס לחדר, יש לו שוקו ומקופלת ביד. "אמא שלי אמרה שהמרק שהבאת לה היה כ"כ במקום. והיא ואבא נהנו מהיוזמה המקורית הזאת ואין כמוך" הוא מחייך, מביא לי את השוקו והמקופלת.

מיכל כותבת לי הודעה. "אסתי, תודה רבה על היום. החזיר אותי לשפיות ממש. את ענקית!"

וזכרון של עיניים מחייכות בפנימייה עולה לי בראש.

ככה היא נתינה. ממלאה את הלב, מרחיבה. נכנסת לנו פנימה חזק, מערבלת גבולות, ומערערת. ואנחנו מהלכים שם, בין הגבולות. יש כאלו שנולדים איתם בגנים. אני לא. נותנת ומחפשת תשובה. שומרת על עצמי ופותחת אלפי חלונות פנימה. יודעת מה אעשה.

"אלישבע" מקלידה במסך, "זה בסדר שלא אבוא מחר אחר הצהרים?" עוברות כמה דקות ואלישבע עונה, "בסדר"

יש! מחר יש לי צהרים שלם בשביל לתת לעצמי.

ואני? אני אלופה בנתינה.



"יש לי שבוע הבא יום הולדת, ביום שלישי" אני מספרת לאבא. הפעם אנחנו כבר בדירת החדר שלו. "ובת כמה את?" הוא שואל, הקול שלו מחוספס, ומוזר. וזה אבא שלי שלא יודע שיש לי יום הולדת, ובת כמה הבת שלו נהיית.

"אני נהיית בת 17" אני מספרת. גאווה נמסכת לקולי. עוד שנה אני חוקית. אמא צוחקת ואומרת שגם היא לא מאמינה שיש לה בת כזאת גדולה.

"אז את לא תבואי" הוא אומר בעצב. אני מתפלאת. "למה לא?" "כי זה יוצא ביום שלישי" יום שלישי הוא היום של אבא. ואני מקפידה עליו כ"כ.

הוא צודק, יום הולדת זה יום כ"כ עמוס, אני רוצה להספיק ללכת לכותל, להתפלל על השנה החדשה, ומיכל כבר רמזה לי על יום הולדת הפתעה. אני לא יכולה לבטל. אמא גם אמרה שהם יארגנו לי משו קטן, ביחד עם סבא וסבתא- תל ציון. אני לא רוצה לוותר על כל זה. זה היום שלי ואני רוצה לחגוג אותו. ופתח תקווה רחוקה ולוקחת את כל היום.

אבל זה אבא שלי פה ממול. ויש לו ילדה שחוגגת יום הולדת.

קרב מתחולל בתוכי. יש בו עוגה מצופה, וסבא וסבתא וחברות. ויש בו גם אבא שהוא קצת לא בקו הבריאות הנפשית, ומלא מטבעות של שקלים ואגורות שקונות לי פלאפל בחנות.

ויש בת שלו אחת שחוגגת.

את לא חייבת אסתי. את כל הזמן מוותרת ונותנת. תבואי יום לפני, זה גם טוב. אומר קול הגיוני בתוכי. אני בועטת בו ואמרת בקול: "אני יבוא אבא, ביום שלישי, ונחגוג לי ביחד יום הולדת" אני מתאמצת לחייך, חונקת יבבה. יבבה של הקרבה.

אומרים לי שאני לא יודעת לומר לא. אומרים שאני אלטרואיזית. מנסים לחנך אותי, להפחיד אותי שאקבר תחת נתינה לא נכונה.

ואני יודעת שלא. הנפש שלי נלחמת, נלחמת ביצר שמציף בשאלות.

אני לא אומרת לא כי קל לי ולא נעים לי. אני אומרת כן, כי יש לי אבא אחד בשמיים שישמח בי. ואבא אחד, פה בפתח תקווה שיש לו רק בת אחת בעולם שמכירה בו ונותנת לו פיסת משפחה.

עם האבא הזה, ורק איתו אני יחגוג יום הולדת.

מזל טוב, ילדה גדולה.



"אסתי,

היום הלכתי לשוק, והיה שם כ"כ הרבה פרסים, וגם היה לי הרבה כסף כי אתמול נשארתי עד מאוחר בתחנה מרכזית. והרבה אנשים נתנו לי כסף. רציתי לקנות לך מתנה גדולה. והיה כ"כ הרבה שם.

שאלתי את המוכר מה ילדות אוהבות, הוא צחק ואמר בובות, בכל הגדלים ובכל הצורות.

אז קניתי לך בובה, אפילו שהיא עלתה מאד יקר, כל הכסף שהיה לי. אבל יש לי קצת ירקות ואני לא צריך יותר מזה. רק שתשמחי. אבל בגלל שזה הפתעה אני לא מספר לך.

אבל שתדעי, קניתי לך בובה. ויש לה שמלה ורודה, וקוקיות. ואם לוחצים לה על הבטן, אז היא אומרת "אני אוהבת אותך"

כל יום אני משחק בה קצת. אפילו שהיא בשבילך. ומדמיין שזה את. ואת אומרת לי שאת אוהבת אותי. הלוואי. את אוהבת אותי אסתי?

אני כן. מאד.

ואולי אני גם אקנה בלונים ונעשה לך יום הולדת. כי את אמרת שתבואי. אז אני יודע שתבואי. אבא.




התעכבתי בפרסום..
היה לי התלבטות אם להמשיך את זה כסיפור בהמשכים למרות שאין לי עדיין קו ברור לגמרי.
בסוף כן החלטתי להמשיך, בתקווה שתעזרו לי עם ההמשך.
תודה מראש:)
 

MORIYAT

משתמש פעיל
מקסים! פשוט ונוגע.
תמשיכי....


"אמא, איפה מורי?" אני שואלת. מחפשת את האחות המתבגרת שלי, שאני כמעט לא מכירה בעצם.
אני אישית וכל המוריות שאני מכירה ממש לא אוהבות שקוראים לנו מורי:(


הייתי מחלקת את הפרקים לכמה הודעות. קצת קשה לקרוא בדיגיטל כשזה ארוך.
 
נערך לאחרונה ב:

הוריקן

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
ממש יפה! אוהבת את הכתיבה שלך!
לדעתי האורך קצת מפריע, כמו שאמרו כאן לפני.
אני אישית וכל המוריות שאני מכירה ממש לא אוהבות שקוראים לנו מורי:(
אני דווקא מכירה כמה מוריות שנהנות מזה.... ;)
 

אמונה..

משתמש פעיל
הייתי מחלקת את הפרקים לכמה הודעות. קצת קשה לקרוא בדיגיטל כשזה ארוך.
לדעתי האורך קצת מפריע, כמו שאמרו כאן לפני.
האמת שיש לי כמה פרקים כתובים מראש, אם אשנה אותם קצת יהרוס לי את המרקם. בפרקים הבאים אקצר, בעז"ה!
ממש יפה! אוהבת את הכתיבה שלך!
מקסים! פשוט ונוגע.
תמשיכי....
תודה!!
מחמם את הלב ונותן כח להמשיך!
 

אמונה..

משתמש פעיל
ב"ה

פרק שלישי.

יום כיף מגיע. דניאל כבר יוצא לכולל אחר הצהריים ולי יש צהרים שלמים. מנתקת את הפלאפון וקובעת כללים ליום כיף: לא הולכים לפנימייה, לא חושבים שום מחשבה של צער ועושים רק כיף.

מוציאה גואש מהארון, תבורך תפארת והתרפיה שעשיתי לה לפני שבועיים, פורסת ניילון על הרצפה, ודף ענק, הכי חשוב ללכלך כמה שיותר את הידיים. כלל רביעי של יום כיף.

רוצה לצייר תינוק קטן. נזכרת בכלל שתיים.

מציירת ים עם המון גלים וידיים כחולות. מציירת שמיים וגלגל ים. ואחרי זה גם שמש, ועננים וטיפות ועצים. מתבוננת בתוצר. כישרון ציור לא התחום. כנראה. מחמיאה לעצמי בכל זאת.

שוטפת את הידיים, שוטפת את הכיור, מנגבת את הרצפה. מחליטה בהחלטה של רגע ללכת לכותל.

לוקחת רב קו ובקבוק מים. עולה על האוטובוס המתאים.

אישה אחת לידי שקועה בפלאפון, מחזיקה תינוקת צווחנית.

"היא לא נרגעת" האישה לידי נאנחת. אני מציעה עזרה, היא מסתכלת עלי כמו מלאך משמיים ומגישה לי את העוללית, שנרגעת מיד.

"את- את קוסם!!" היא מכריזה, תוקעת בי זוג עיניים מעריצות וסקרניות. "הילדים שלך בטח מאושרים"

"אין לי ילדים" אני עונה. לא ילדים. לא מאושרים. היא מתבוננת בי בזעזוע, מגמגמת מילים "כמה זמן את נשואה?" היא שואלת. מסתבר שהיא לא נבהלה. חבל. "ארבע וחצי שנים" אני מחייכת, מנסה לקחת נשימה ארוכה, ארוכה. היא משתתקת סופית, לוקחת ממני את התינוקת הישנה למחצה. בורחת ממני.

הפרה לי את כלל שתיים. ושלום ליום כיף.

מגיעה לכותל, אישה אחת שהיא לא אמא.

משעינה את הפנים שלי על הכותל. מנסה להתפלל. ורק ריק עונה בי. פעיה של תינוק לידי, אמא שלו ממררת לאבנים בבכי.

והחסר מציף בי, מקפל אותי לתוך עצמי. מענה אותי. נכון, החיים שלי כ"כ מלאים. מדחיקים את החסר שלי לצד.

רק בכאילו. כי בפנים, יש לי בית, ודניאל. ושקט עמוק וחלום. ונתינה, לילדים לא לי.

ושאני מגיעה לכותל רק אז אני נותנת לו, לכאב, לצאת החוצה, לפרוץ בכל הכח, להתחנן ולבקש.



"אסתי" הקול של מיכל נשטף אל הפומית, עליז. "מה דעתך לצאת היום להופעה של מירב חסון?"

"מי זאת?" אני שואלת בקול מדוכדך. חזרתי, ישבתי עם דניאל לארוחת ערב. הוא התפלא על היום כיף שנגמר, אני מבטיחה לעצמי אפס ימים כיפים כאלו בעתיד.

"זאת מיכל!" היא אומרת פליאה בקולה.

"אני יודעת שזו את, טיפשונת. מי זאת המירב הזאת?"

מיכל צוחקת. "איזה אחת עם סיפור חיים משו כזה" "עזבי אותי מיכל, לא מעניין אותי אף סיפור חיים, חוץ מהסיפור חיים שלי עצמי" אני מדכדכת לה. "או זה באמת סיפור יפה ומיוחד!", היא מהמהמת ברצינות. אוף אי אפשר איתה כבר. למה אני צריכה לחייך שאני עצבנית?

מיכל היא החברה הכי טובה שלי. הכי טובה שנשארה.

היא התחתנה שנתיים אחרי וילדה שתי ילדים לפני.

אני אוהבת את מיכל, ואת האמת והכנות שלה. היא יכולה לבכות לי על הילדים ועל חמותה והבן של חמותה, ורגע אחרי זה להתקשר לספר לי חכמה של יודי שלה, שלדעתה, אין אבל אין עוד ילד כמוהו. ולפעמים היא מוסיפה וטוב שכך.

אני אוהבת להיות מעורבת, ולשמוע על ילדים שאין כמוהם וטוב שכך. מול מיכל אני יכולה לבכות על החסר שלי, ולשמוח ולקנאות בשלה.

"גם אני הייתי שם בתחנה הזאת, אסתי. בתחנה של הממתינים לישועה. ורציתי שאנשים יסתכלו עלי, יתנו לי חלון לעולם שלהם, לאושר שצפוי גם לי. אבל הם רק ברחו. אבל אני, אני לא יברח לך, אסתי." היא מחייכת. בעיניים שלה יש תחנה והמתנה, ובעל וילדים, והמון תקווה בשבילי.

דניאל לא מבין אותי. "אני לא יכול לראות את החברים שלי משוויצים בילדים שלהם, זה צובט מדי. חסר מדי. מרגיש לי שהם חסרי רגישות כלפי." הוא אומר לי ברגע של חסד, של כנות. "מצד שני, פוגע בי שהחברותא מתעלם ממני, אני יודע שיש לו ילדים ואלו החיים שלו. ולמה לספר לי רק דברים גרועים שקורים איתם?" יש לו כאב בעיניים.

בין הפטיש לסדן של כל הממתינים. של עוברי הדרך שלא יודעים איך לנהוג בנו.

אני מחליטה לאסוף את עצמי ואת דכדוכי וללכת עם מיכל. לשמוע סיפורים לא לי.

מיכל מגיעה, שופעת עליזות, ונס שמוישי הסכים להישאר עם הילדים, הם גמרו עלי היום.

אני מחייכת, כי כזאת היא מיכל. וכמו שחשבתי ארבע דקות אחרי זה היא מוציאה פלאפון ומחייגת.

"מוישי? מה עם יודי? הוא משתעל? אה. אז אולי כדאי שאני אחזור? אתה אומר שלא. בטוח?" היא סוגרת באנחה. אני מביטה עליה בחיוך ושניה אחרי זה שתינו צוחקות. על אמא שכמוה ולא אמא שכמוני.

המירב הזאתי מתבררת כשכנתי לשעבר בתחנה.

היא הייתה נשואה 13 שנים, עברה טיפולים ושמעה ייאוש מכל הרופאים. בסוף הוא נולד ואחריה היא. היא מקרינה על מסך תמונה של ילד וילדה מתוקים.

ילדים של 13 שנה ואינספור תפילות.

אני מתעצבנת על מיכל.

"למה הבאת אותי לפה?" אני זועמת. לא מסוגלת לעצור.

"אסתי!" היא מתחננת. "אני רציתי שתמשיכי להאמין. שתקווי"

"אני לא רוצה מיכל. הרכבת הזאת ארוכה מדי ומפחידה מדי. אני רוצה ילד עכשיו וצחוק ובכי שלו. 13 שנה זה המון!!"

"אבל אסתי, 13 שנה זה היא. הישועה שלך תהיה מהר, ועכשיו."

" אני לא רוצה להיות חלק מהתחנה הזאת, מיכל. שמקווים ומתפללים ומספרים. אני רק רוצה ילד"

"אבל את חלק מזה כבר, אסתי. ועכשיו, עכשיו תאמיני ותתפללי, וה' ישלח לך סיפור חיים הכי יפה והכי מרגש שאפשר"

"אמן" אני לוחשת. כוכבים צוחקים לי.





נסעתי לאבא. אמא כעסה, הטיחה בי שזה לא בסדר. הזכרתי לה שאני ילדה גדולה. הזכרתי למיכל שלא תעז לארגן לי שום יומולדת הפתעה.

עליתי לאוטובוס. הנהג שאל אותי בת כמה אני. עניתי בקול גאה 17, ושילמתי על ניקוב נוער.

נסעתי בדרך, הנופים התחלפו. חשבתי על 17 השנים שעברתי. על עוד 103 שצפויים לי. ניסיתי לשבץ בהם בית ואמא ואבא ובעל. הסתבכתי.

הגעתי לאבא, דפקתי על הדלת של החדרון. הוא קיבל אותו מהעירייה.

אבא פתח לי. כוכבים בעיניו. ביקש ממני לקשור לו את הבלון. קשרתי לעצמי בלון, וניפחתי עוד כמה. התעקשתי עם אבא להדביק אותם והוא הסכים.

התיישבנו חגיגית, הוצאתי עוגה שסבתא הכינה לי. בחרתי לחגוג אותה עם אבא.

אבא חייך אלי חיוך של הפתעה והוציא אריזה. "מתנה!!" הוא קרא בעניים נוצצות.

אבא- קנה- לי- מתנה!! הרגשתי שאלפי בלוני יומולדת מתפוצצים לי במח, שרים לי שיר חגיגה. יש לי אבא. והוא קנה לי מתנה ליום הולדת! פתחתי נרגשת את העטיפה. חולמת על תיק חדש, או אולי תכשיט.

היה שם בובה. עם שמלה וקול מדבר.

דמעות עלו לי בעיניים, שעה שאבא לחץ על הכפתור והשמיע לי "אני אוהבת אותך" הוא היה נרגש וגאה, סיפר איך מצא את זה בשוק וכמה הוא שמח.

שתקתי. חלומות התנפצו לי בקול רעש גדול.

יש לי אבא. והוא קנה לי מתנה ליום הולדת 17. וזה בובה. בלעתי דמעות. אבא חיכה לתגובתי. לא יכולתי. "מה קרה?" הוא שאל. ולא יכולתי לספר לו. ולבכות לו לתוך הברכיים, לספר לו שאבא שלי נעלם ואיננו. לספר על לילות וחלומות.

כי זה אבא שלי. וזה יהיה אבא שלי. ורק היום הבנתי את זה באמת. קלטתי את זה.

אבא שתק מאוכזב.

"את לא תקחי את הבובה?" הוא שאל. מוריה כבר גדולה, ואפי הוא בן. אין לי מה לעשות עם הבובה הזאת.

ואין לי מה לעשות עם שברים של חלום. של לב.

אבא ליווה אותי לדלת. שתקתי. שתק הוא.

הבובה נשארה מאחור. לא ידעתי אם אחזור לפה. לא הייתי מסוגלת להסתכל על אבא. על האדם שכל הזמן חיפשתי בו אבא, וחיפשתי בי בת.

היינו שתי אנשים, בוגרים. זרים.

והייתה שם בובה.



"אסתי.

אני מאד עצוב.

אתמול הלכתי לרופא. אמרתי לו שהתרופות לא עוזרות. הוא שאל אותי בקול של רופאים: "מדוע, אדון שרמן?" סיפרתי לו עליך. שבזכותך הרגשתי שהתרופות שהוא הביא לי עוזרות. כי הנה התחלתי לקחת אותם והבת שלי חזרה.

סיפרתי שקניתי לך ליום הולדת בובה, ורציתי לשמוח. ושאת תשמחי. וגם תלמדי לדבר כמו הבובה שאומרת "אני אוהבת אותך" הוא שאל אותי בת כמה את. ואני שכחתי.

"אולי היא גדולה, אדון שרמן. ילדות גדולות לא אוהבות בובה" הוא ניסה להסביר לי.

"ילדות גדולות אוהבות בובה ואוהבות מתנה" אמרתי לו בכעס ויצאתי מהמרפאה.

אז למה לא אהבת את הבובה אסתי? היא לא הייתה מספיק יפה? אם תרצי אני יקנה לך עוד המון! כמה שאת רוצה.

חזרתי לבית. הגיע הזמן לקחת את התרופות.

לא לקחתי אותם. הם לא עוזרות לי.

הנה. אפילו הילדה שלי עצובה בגללם. וגם אני.

כל הבלונים של היום הולדת התפוצצו כבר. ואני מחכה לך. מחכה לילדה שלי הגדולה שתחזור.

אבא."
 

אמונה..

משתמש פעיל
פרק רביעי/1.

"מה נשמע?" אני מתקשרת למיכל. לשמוע ולהשמיע.

היא רק בקטע של להשמיע. "נהרסה לי העוגה!" היא נאנחת אנחה גדולה ומרה. "אוי ואבוי איך זה קרה?" מנסה את כוחי בהשתתפות חסרת ידע קולינרי.

מיכל היא קונדיטורית, ויש לה שם טוב ושמן טוב, תרתי משמע.

"יודי שוב פעם השתעל, הוא כמעט נחנק. את לא יודעת איזה מפחיד זה אסתי. ממש לא ידעתי מה לעשות. התקשרתי למוישי, ועד שהוא בא יודי כבר היה נשמע רגיל לחלוטין." היא מספרת.

לאחרונה יודי שלה החל להשתעל בצורה מוזרה. הם הלכו פעמיים לרופאים ועוד פעם עשו סקירת ראות ולא ראו כלום. הרופאים אומרים שזה טבעי. היא אומרת שזה לא.

"ועכשיו אני תקועה עם עוגה שרופה ובעל בבית" היא צוחקת.

"הלוואי שדניאל יתקע קצת בבית" אני מייחלת. לאחרונה דניאל בורח מהבית. ומהשקט שלו. משאיר אותי עם בית ועם שקט יותר.

"אני לא יודעת מה לעשות עם השיעולים האלו אסתי. אני ממש מפחדת" היא לוחשת לי. חברת הניגודים שלי, רגע צוחקת ורגע בוכה.

"הרופאים אמרו לכם שזה בסדר, וראיתם את הצילום ריאות!" אני מנסה לטעון בהיגיון.

"אסתי, הילד שלי משתעל כבר יותר מחודש!" היא צועקת עלי. אני מרחיקה את הפלאפון. אין לי דרך לבדוק את עור התוף שלי. מקווה ששלום לו ולי.

מתחשק לי לומר לה שאני לא מבינה בזה. והלוואי שילד שלי ישתעל קצת. היא נשמעת לי היסטרית. ממש כמו מיכל. ואני לא אומרת כלום.

"אז מה אני אעשה?" היא אובדת עצות. מוישי הלך לנוח, אמא שלה מציעה לשים אינהלציה, חמותה אומרת לה להביא לו הרבה תה. "מה הקשר תה??" היא רותחת עליה. "ילד בן שנתיים וחצי!"

"אולי תביאי לו שתי נשיקות ותספרי לו סיפור על ילד אחד שניסה לבדוק אם אמא שלו אוהבת אותו?" אני מנסה את כוחי. "אסתי!! הילד שלי לא מחפש יחס וצומי, והוא לא יכול לביים כאלו שיעולים!" היא מיואשת. גם אני. אין לי מושג מה יש ליודי, וגם לרופאים אין. ולסבתא-אמא-חמות-אחות-דודה-חברה.

היא מתחילה לבכות. "אסתי, הילד שלי לא מרגיש טוב ואין לי איך לעזור לו!! זה לא סתם וירוס אני בטוחה!! והם לא מוכנים להקשיב לי" היא אמא. והוא ילד שלה. היא חסרת אונים למול שיעולים אלומים שלו, משאירים אותו ואותה חסרת נשימה.

אני שותקת. כי אני לא אמא. ואף ילד שלי לא השתעל אף פעם. ואני לא יכולה להבין את הפחד של אמא על בן.

"אני אתפלל עליך מיכל. ועל יודי. אני בטוחה שהוא ירגיש טוב! ואני יאמר גם לדניאל להקדיש את הלימוד שלו לרפואת יהודה בן מיכל" ולזרע של קיימא.

"תודה אסתי" היא מושכת באפה. שומעת שיעולים ברקע.

הטלפון נופל לה מהידיים. היא רצה לבדוק מה איתו.

לרפואה שלמה, יהודה בן מיכל.



אלישבע מזעיקה אותי לפנימייה.

"לשרית יש חום והיא רוצה רק אותך!"

על המחבת יש לביבות חמות. בתנור לחמניות מתוקות. דניאל יושב מרוצה, שמח.

חבל לי להעכיר את הערב הנחמד שתכננו לנו, אבל שריתי מחכה. ואני לא רוצה שילדה מתוקה תרגיש לבד שהיא חולה, ואף אמא שלה לא תשים לה קומפרסים על המצח.

אין בררה. המבט של שריתי בראש שלי ואלישבע מתקשרת כל שתי דקות, לחוצה. שריתי לא מוכנה אף אחד אחר והיא חייבת לבלוע תרופה להורדת חום.

אני עומדת ליד הדלת. דניאל מביט בי, מתקומם.

מסתכלת על המטבח החם שלי שניחוחות ערבים בוקעים ממנו. מסתכלת גם על דניאל. והמבט שלו מתערבל בשל שריתי. מבקש. רוצה גם.

הוא רוצה אישה. שתשב איתו יחד ותשמע את חוויות היום שעבר. אישה שהבית הוא מרכז העולם שלה.

היא רוצה אמא, שתלטף ותאמר מילים מרגיעות, ורק אני יודעת לומר אותם כמו אמא. אולי כמו אמא שלא הייתי.

אני בוחרת בדניאל. מתקשרת לאלישבע ההיסטרית, מנסה להודיע בשלווה שלא קיימת בי שכרגע אני עם בעלי ושריתי תתמודד שעה אחת בלעדי.

דניאל מחייך אלי. חיוך שיש בו את כל ההכרת הטוב שבעולם. הוא מדבר, וקולו משוחרר, אנחנו טועמים לביבות, מזלפים ריבת חלב, הוא מכין קפה ואני מוציאה חלב. האוירה נעימה.

ואחרי שעה, באישורו אני הולכת לשרית.

העיניים שלה אדומות. אני מתיישבת קרוב לידה. מלטפת אותה. מחכה שהסכר יפתח.

לוקח קצת זמן, מבטים ושאלות. נותנת לו להיפתח. אני מחכה לסוד שלה. יודעת שהוא קיים, משתולל מבפנים.

ובסוף היא לוחשת לי סוד קטן, והדמעות נפתחות. לחום שלה היה סיבה.

אני מנחמת, מקשיבה.

ואחרי חצי שעה חוזרת לבית, לדניאל.

רגע לפני שאני הולכת לישון אני מזכירה לעצמי שחסד לא בא על חשבון הבית. טופחת לעצמי על הכתף על ההחלטה הנבונה שלי.

לפעמים, גם החזק והמאושר צריך פינה של חום ויחס, פינה של השתתפות והבנה. וגם זה, חסד של אמת.

ההבנה הזאת מכה בי, משחררת לי אויר מהראות. לא זנחתי את שריתי. נתתי לביתי, לבעלי. וגם זה חסד, ומצווה של ממש.

הולכת לישון מחייכת, בחלומי כולם מושיטים לי ידיים, ולכולם אני מושיטה יד חזרה.


כותבת את זה בפורמט של פרקים לספר. לכן משאירה את הפרקים ארוכים.. אבל בהחלט נראה לי שמדי ארוך לקריאה דיגיטלית. החלטתי לחלק כל פרק ל2 חלקים. תאמרו מה דעתכם על השינוי:)
עכשיו 2 שאלות טכניות: א. איך אני משנה את הכותרת למעלה? ב. איך אני עושה קישוריות לפרקים הבאים? (שלא יצטרכו לרדת למטה כדי לעבור לפרק הבא)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה