כללי אם עושים חוברת עם כמה פרקי תהלים

קארעל8

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
בדיוק אתמול אמר לי זקן אחד שעדיין יש לו לוח ספירת העומר ישן
שהדפיס אביו בשנת 1936 (תרצ"ו?) כדוגמא מהאות פראנקריהל
תיכף כשהופיעה במינכען (דייטשלאנד).
אבל לכאורה האות צריכה להיות זקנה יותר מזה.
עכ"ז היא לא מיושנת כלל ומתאימה מאוד לברכת המזון וספרי קודש בכלל.
לגבי השאלה בניקוד, פשוט מאוד: תחפש את המילה בניקודו עם האות ה"א, ותחליף להמילה המלאה בניקודו עם האות קו"ף.
 

תמנתי ווב דיזיין

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
אם עושים חוברת עם כמה פרקי תהלים

אם עושים חוברת עם כמה פרקי תהלים
איך מקובל לכתוב את שמות ד'?
למשל איך נהוג לכתוב [עם ניקוד] י-ה-ו-ה, א-ד-נ-י-, א-ל-ה-י-ם וכו'.
האם יש משהו סטנדרטי שמכניסים במקום?
והאם למישהו יש את הטקסט המנוקד [לא של DBS או בר אילן כי שם יש יותר מדי שגיאות] של נשמת כל חי עם התוספות של ספרד/אשכנז?
תודה מראש
 

yrzys

משתמש רשום
אם עושים חוברת עם כמה פרקי תהלים

בפורום הופיעה הגדה של פסח מנוקדת בתוכה יש נשמת כל חי
 

feel-הרמוני

משתמש מקצוען
אם עושים חוברת עם כמה פרקי תהלים

נִשְׁמַת כָּל חַי תְּבָרֵךְ אֶת שִׁמְךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ, וְרוּחַ כָּל בָּשָׂר תְּפָאֵר וּתְרוֹמֵם זִכְרְךָ מַלְכֵּנוּ תָּמִיד. מִן הָעוֹלָם וְעַד
הָעוֹלָם אַתָּה אֵל, וּמִבַּלְעָדֶיךָ אֵין לָנוּ מֶלֶךְ גּוֹאֵל וּמוֹשִׁיעַ, פּוֹדֶה וּמַצִּיל וּמְפַרְנֵס וְעוֹנֵה וּמְרַחֵם בְּכָל עֵת צָרָה
וְצוּקָה, אֵין לָנוּ מֶלֶךְ אֶלָּא אָתָּה. אֱלֹהֵי הָרִאשׁוֹנִים וְהָאַחֲרוֹנִים, אֱלוֹהַּ כָּל בְּרִיּוֹת, אֲדוֹן כָּל תּוֹלָדוֹת, הַמְהֻלָּל
בְּרֹב הַתִּשְׁבָּחוֹת, הַמְנַהֵג עוֹלָמוֹ בְּחֶסֶד וּבְרִיּוֹתָיו בְּרַחֲמִים. וַייָ עֵר הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן, הַמְעוֹרֵר יְשֵׁנִים,
וְהַמֵּקִיץ נִרְדָּמִים, הַמֵּשִׂיחַ אִלְּמִים, וְהַמַּתִּיר אֲסוּרִים, וְהַסּוֹמֵךְ נוֹפְלִים, וְהַזּוֹקֵף כְּפוּפִים. לְךָ לְבַדְךָ אֲנַחְנוּ
מוֹדִים, וְאִלּוּ פִינוּ מָלֵא שִׁירָה כַּיָּם, וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה כַּהֲמוֹן גַּלָּיו, וְשִׂפְתוֹתֵינוּ שֶׁבַח כְּמֶרְחֲבֵי רָקִיעַ, וְעֵינֵינוּ
מְאִירוֹת כַּשֶּׁמֶשׁ וְכַיָּרֵחַ, וְיָדֵינוּ פְרוּשׂוֹת כְּנִשְׁרֵי שָׁמָיִם, וְרַגְלֵינוּ קַלּוֹת כָּאַיָּלוֹת, אֵין אָנוּ מַסְפִּיקִים לְהוֹדוֹת
לְךָ, יְיָ אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, וּלְבָרֵךְ אֶת שִׁמְךָ מַלְכֵּנוּ, עַל אַחַת מֵאָלֶף אֶלֶף אַלְפֵי אֲלָפִים וְרִבֵּי רְבָבוֹת פְּעָמִים
הַטּוֹבוֹת נִסִּים וְנִפְלָאוֹת שֶׁעָשִׂיתָ עִם אֲבוֹתֵינוּ וְעִמָּנוּ. מִלְּפָנִים מִמִּצְרַיִם גְּאַלְתָּנוּ, יְיָ אֱלֹהֵינוּ, וּמִבֵּית עֲבָדִים
פְּדִיתָנוּ, בְּרָעָב זַנְתָּנוּ וּבְשָׂבָע כִּלְכַּלְתָּנוּ, מֵחֶרֶב הִצַּלְתָּנוּ וּמִדֶּבֶר מִלַּטְתָּנוּ וּמֵחֳלָיִם רָעִים וְרַבִּים
וְנֶאֱמָנִים דִּלִּיתָנוּ. עַד הֵנָּה עֲזָרוּנוּ רַחֲמֶיךָ וְלֹא עֲזָבוּנוּ חֲסָדֶיךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ וְאַל תִּטְּשֵׁנוּ, יְיָ אֱלֹהֵינוּ, לָנֶצַח.
עַל כֵּן אֵבָרִים שֶׁפִּלַּגְתָּ בָּנוּ, וְרוּחַ וּנְשָׁמָה שֶׁנָּפַחְתָּ בְּאַפֵּנוּ, וְלָשׁוֹן אֲשֶׁר שַׂמְתָּ בְּפִינוּ, הֵן הֵם יוֹדוּ
וִיבָרְכוּ וִישַׁבְּחוּ וִיפָאֲרוּ וִישׁוֹרְרוּ וִירוֹמְמוּ וְיַעֲרִיצוּ וְיַקְדִּישׁוּ וְיַמְלִיכוּ אֶת שִׁמְךָ מַלְכֵּנוּ תָּמִיד, כִּי כָל פֶּה
לְךָ יוֹדֶה, וְכָל לָשׁוֹן לְךָ תִשָּׁבַע, וְכָל עַיִן לְךָ תְּצַפֶּה, וְכָל בֶּרֶךְ לְךָ תִכְרַע, וְכָל קוֹמָה לְפָנֶיךָ תִשְׁתַּחֲוֶה, וְכָל
הַלְּבָבוֹת יִירָאוּךָ, וְכָל קֶרֶב וּכְלָיוֹת יְזַמְּרוּ לִשְׁמֶךָ, כַּדָּבָר שֶׁכָּתוּב: כָּל עַצְמוֹתַי תֹּאמַרְנָה, יְיָ מִי כָמוֹךָ, מַצִּיל
עָנִי מֵחָזָק מִמֶּנּוּ וְעָנִי וְאֶבְיוֹן מִגּוֹזְלוֹ. שַׁוְעַת עֲנִיִּים אַתָּה תִשְׁמַע, צַעֲקַת הַדַּל תַּקְשִׁיב וְתוֹשִׁיעַ. מִי יִדְמֶה לָּךְ
וּמִי יִשְׁוֶה לָּךְ וּמִי יַעֲרָךְ לָךְ, הָאֵל הַגָּדוֹל הַגִּבּוֹר וְהַנּוֹרָא, אֵל עֶלְיוֹן קוֹנֵה שָׁמַיִם וָאָרֶץ. נְהַלֶּלְךָ וּנְשַׁבֵּחֲךָ
וּנְפָאֶרְךָ וּנְבָרֵךְ אֶת שֵׁם קָדְשֶׁךָ. כָּאָמוּר: לְדָוִד, בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יְיָ, וְכָל קְרָבַי אֶת שֵׁם קָדְשׁוֹ:
הָאֵל בְּתַעֲצֻמוֹת עֻזֶּךָ, הַגָּדוֹל בִּכְבוֹד שְׁמֶךָ, הַגִּבּוֹר לָנֶצַח, וְהַנּוֹרָא בְּנוֹרְאוֹתֶיךָ, הַמֶּלֶךְ הַיּוֹשֵׁב עַל כִּסֵּא רָם
וְנִשָּׂא:
שׁוֹכֵן עַד מָרוֹם וְקָדוֹשׁ שְׁמוֹ. וְכָתוּב: רַנְּנוּ צַדִּיקִים בַּייָ, לַיְשָׁרִים נָאוָה תְהִלָּה:
בְּפִי יְשָׁרִים תִּתְרוֹמָם,
וּבְשִׂפְתֵי צַדִּיקִים תִּתְבָּרֵךְ,
וּבִלְשׁוֹן חֲסִידִים תִּתְקַדָּשׁ,
וּבְקֶרֶב קְדוֹשִׁים תִּתְהַלָּל:
וּבְמַקְהֲלוֹת רִבְבוֹת עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, בְּרִנָּה יִתְפָּאֵר שִׁמְךָ מַלְכֵּנוּ בְּכָל דּוֹר וָדוֹר. שֶׁכֵּן חוֹבַת כָּל הַיְצוּרִים
לְפָנֶיךָ, יְיָ אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, לְהוֹדוֹת, לְהַלֵּל, לְשַׁבֵּחַ, לְפָאֵר, לְרוֹמֵם, לְהַדֵּר, וּלְנַצֵּחַ, לְבָרֵךְ, לְעַלֵּה
וּלְקַלֵּס עַל כָּל דִּבְרֵי שִׁירוֹת וְתִשְׁבְּחוֹת דָּוִד בֶּן יִשַׁי, עַבְדְּךָ מְשִׁיחֶךָ:
וּבְכֵן יִשְׁתַּבַּח שִׁמְךָ לָעַד מַלְכֵּנוּ, הָאֵל הַמֶּלֶךְ הַגָּדוֹל וְהַקָּדוֹשׁ בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ. כִּי לְךָ נָאֶה, יְיָ אֱלֹהֵינוּ
וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שִׁיר וּשְׁבָחָה, הַלֵּל וְזִמְרָה, עֹז וּמֶמְשָׁלָה, נֶצַח גְּדֻלָּה וּגְבוּרָה, תְּהִלָּה וְתִפְאֶרֶת, קְדֻשָּׁה וּמַלְכוּת,
בְּרָכוֹת וְהוֹדָאוֹת לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹל וְהַקָּדוֹשׁ, וּמֵעוֹלָם וְעַד עוֹלָם אַתָּה אֵל:
 

גרף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
אם עושים חוברת עם כמה פרקי תהלים

יש להזהר כשמחליפים לכתוב את המלה המוחלפת בשלמותה עם כל הניקוד, וכנ"ל לגבי המלה המוחלפת. כבר שמעתי שהוציאו סידור שרצו להחליף את שמות הקודש והמחליף
ברוב 'צדקותו' (תמימותו) פחד לכתוב בשדה 'חפש' את שם הוי'ה ככתבו וכתב רק 'יְהוֹ' והתוצאה... חבל"ז כל מקום שכתוב יהושע וכו' הוחלף וכך הודפס הספר!
לגבי הפונטים,
האות הכי קריאה היא פרנקריהל, ולא יעזור שום דבר לאף אחד! לכן עד היום משתמשים באות הזו כמעט כל העיתונים.
בטקסט מנוקד, אני אישית יותר אוהב לקרא בפונט וילנא מודגש או מרגליות, כמו הוצאת 'בית תפילה' שמשתמשים בפונט מרגליות מודגש בכל הסידורים והתהילים שלהם
והם מאוד מצליחים עם הסידורים שלהם, אמנם הם קצת שינו את הפונט אבל זה דומה מאוד. הבעיה בפונט 'מרגליות' היא שהניקוד מאוד דק וקטן. בתוכנת 'תג' אפשר
להחליף את הסט של הניקוד ולקחת לדוגמא ניקוד של 'וילנא' ואות 'מרגליות', מה שאני נוהג לעשות.
קארעל,
קח ציטוט מתוך מאמר של מעצב הגופנים נדב עזרא מ'פונטביט':
    "...אז בואו ניכנס למכונת הזמן וננחת בשנת אלף תשע מאות ?וקצת?. ?הרצל ורעיון הציונות במוקד, וברקע שני ברנשים: פרנק וריהל?, ?מעצב ודפס. יחד הם?
עיצבו ויצרו את אות הדפוס הראשונה? "?פרנק?ריהל?" (?אני מתפתה לומר גם האחרונה?, ?אבל חכו). ?אות זו הייתה הגרעין הציוני באותם ימים ?לכתיבת הצהרות בשפת
הקודש. ?ובאשר לסגנון?, ?אם נתבונן מקרוב קרוב? ?ונתנתק מ"אפלת המובן מאליו?", ?קל יהיה לראות את השפעת הארט?נבו?, ?שבאה לידי ביטוי בכל אחת מן האותיות
?באופן כמעט בוטה?. ?אחרי הכול, ?מדובר בסגנון שעם כל הכבוד ?חלף מהעולם לפני שנים ולא זכה להופיע שוב באיזה? קאמבק או? רטרו ?כלשהם?. ?אבל ?לנו,
הישראלים?, ?זה מעולם לא הפריע לאמץ את האות הזאת כ"אות הלאומית?" ?שלנו?.? רוב העיתונים וספרי הקריאה שאנו מכירים ?מפגינים נאמנות ראויה להערצה
ל"פרנק?ריהל?" ?הוותיק?...."
אה, שכחתי עוד פרט חשוב! לא להתבלבל בין 'פרנקריהל' לבין טיימס ניו רומן המזעזע, ראיתי כבר כמה שהדפיסו ספרים בוורד עם הפונט המזעזע הזה עם המרכאות
הישרות וכו'...
בהצלחה
תוקן על ידי גרף ב- 15/05/2007 11:15:10
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
אם עושים חוברת עם כמה פרקי תהלים

יש איזה פרנקרוהל יפה, הגופן הזה נמצא בכותרות משפחה במוסף ממונות.
שאלתי פעם ע"ז ואני לא זוכר אם הי' תשובה סופית (חוששני שזה מגיע ממסטרפונט וכאמר החכם אחד מאלף מצאתי...)
 

גרף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
אם עושים חוברת עם כמה פרקי תהלים

פונטים: וילנא, פרנקריהל, ליבורנא, מרגליות, קורן,
לגבי ה'שמות': אם זה משהו שיתגלגל, עדיף לכתוב עם ק' 'אלוקים' 'קל' 'צבקות' או עם מקף.
 

זענטער

משתמש רשום
אם עושים חוברת עם כמה פרקי תהלים

בשו"ת אבני נזר חיו"ד סי' שס"ה מחמיר מאוד בשמות שהופרדו האותיות רק ע"י קו,
ומסיים: "קרוב לודאי שיש במחיקתן איסור מה"ת".
והובאו דבריו להלכה בשו"ת מנחת יצחק חלק ט' סי' ס"ב סוף אות ג'.
וכ"כ הגר"מ שטערנבוך שליט"א בשו"ת תשובות והנהגות ח"א סי' תרלח.
ע"כ הטוב ביותר הוא לכתוב אלקים בק'.
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
אם עושים חוברת עם כמה פרקי תהלים

מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א, יצא בזמן אחרון מאוד נגד אלה שכותבין עם פס, וחושבים שזה מסדר אותם מבחינת מחיקת שם השם.
 

תמנתי ווב דיזיין

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
אם עושים חוברת עם כמה פרקי תהלים

השאלה, איך אני משנה ה ל- ק בלי לאבד ניקוד
הפונט דוד ופרנקריהל לא נחשבים למיושנים? אני אישית במשרד תמיד משתמשת בפרנקריהל. תודה מקרב הלב לאלו שתרמו רשימת הפונטים ודברי חכמים לגבי מחיקת שם. ממש
ממש עזרתם.
 

abrill

משתמש רשום
אם עושים חוברת עם כמה פרקי תהלים

תקלידי ותנקדי בעצמך
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
אם עושים חוברת עם כמה פרקי תהלים

באמת? אתה גם תעשה ככה, כשמישהו יזמין אצלך ברכון או משהו כזה? יפה. יפה מאוד.
 

גרף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
אם עושים חוברת עם כמה פרקי תהלים

אולי כאן המקום לבקש ולהתריע.
אם כותבים שם ה' במלואו י - ה - ו - ה או שאר שמות שאינם נמחקים כגון:
א - ל     א - ל  - ה - י - ם יש לנייר קדושה ואסור לזורקו ולבזותו וזה איסור חמור. לכן כותבים יְיָ   (שני יודין) שאז אין לזה קדושה! וכשצריכים לכתוב
אלקים כותבים עם ק' או עם מקף -
בשנים האחרונות שענף הדפוס מתפשט ולכל אחד ישנה אפשרות להדפיס לבד וכו', יש בשוק המון זמירונים וברכונים וכו' עם שם הוי'ה מודפס עליהם, וזה גורם למכשולות
חמורים כי הדברים הללו מתגלגלים באשפתות.
עלינו הגרפיקאים מוטלת אחריות לפחות לנסות ולמנוע כמה שאפשר את הבעיה הזאת.
לדוגמא, כשאנו מקבלים טקסט מסויים עם שמות הקודש, דבר ראשון להחליף ב'חפש החלף' יְ-הֹ-וָ-ה  ל-יְיָ, אא"כ הלקוח מתעקש על זה.
 

תמנתי ווב דיזיין

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
אם עושים חוברת עם כמה פרקי תהלים

מעוף המון תודות. אני לא מבינה הרבה בניקוד לצערי.
גרף, אז מה הקיצורים המקובלים?
לי-ה-ו-ה כתבת יי.
מה התחליף לשאר?
ועוד שאלה.
איזה פונט לדעתכם מתאים לחוברת כזו?
תוקן על ידי גינגית ב- 14/05/2007 11:46:43
 

מעיינות21

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אם עושים חוברת עם כמה פרקי תהלים

של שפת הכוקש תסם או רשי או דוד
 

מעיינות21

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אם עושים חוברת עם כמה פרקי תהלים

סליחה *גוטמן סתם או רשי או שעושים גם דוד
 

יעלולה

משתמש מקצוען
פעם שאלתי רב לגבי מחיקת קובץ מהמחשב המכיל שם ה' מלא והוא ענה שזה לא פשוט למחוק את הקובץ ועדיף להשאירו. עד היום, כבר כמה שנים זה אצלי במחשב.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה