איקאה בקטלוג מותאם לציבור החרדי

מרציפן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
נכתב ע"י מעבד נתונים;2446250:
מהשעה 11:00 כשמתחילים להגיש אוכל בשרי, אין עוגות גבינה כלל! והקפה עם חלב סויה, אין הקלות כלל!!

הייתי שם במצו"ש לפני כמה שבועות, היה שם גם עוגות גבינה וגם בשרי.
 

!music

משתמש צעיר
חבל מאד שאיקאה הוציאה הודעת התנצלות
וכי מה שונה תמונה של בשר שאיקאה מאד מאד מקפידים לא לפרסם בקטלוג מחשש לתגובתם של הטבעוניים (!!)
לקטלוג שמנסה לא לפגוע ברגשותיהם של 20 % מהלקוחות שלהם...
לגיטימי,לא?
 

spich

משתמש פעיל
הקטלוג החדש יפה ומקצועי.
מרגש לראות את ההשקעה הרבה במגזר.
ונכון שהכל מסחרי ולכולם בסופו של דבר מטרה שיווקית,
אבל משמח לראות שיש כאלו שמבינים את הפוטנציאל של המגזר ומשקיעים בו.

אגב,גם הקטלוג המקורי של איקאה לא פרוץ (לפחות האחרון אותו שזפתי)
הנשים המופיעות שם לבושות בצניעות ואין תערובת בעייתית.
זה ממש מופלא כי רואים שמישהו עבד על זה באופן מיוחד.
היה מעניין אותי לשמוע על כך ממישהו מבפנים.
(מתארת לעצמי שמציאותו של מנכ"ל חרדי בשטח, יש לה השפעה רבתית על כך, אבל מעניין אם יש לזה ביטוי גם בקטלוגים החוצניקים או שזה ייחודי לאיקאה - ישראל.
 

טרוצער

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י תמר;2446336:
קטלוג מושקע! התמוגגתי מהחשיבה מדוקדקת על כל פרט.
(כן, כן, ארון שכולו מלא בפרטי לבוש שחור לבן:))
הפריטים כולם בסגנון אלגנט-קלאסי, נטולי צבעים משוגעים או חוסר פונקציונאליות.
ניכר שעשו תחקיר רציני קודם. מי המשרד פרסום שהוביל את זה? חיפשתי באותיות הקטנות ולא מצאתי.

רחלי
הקטלוג אכן מושקע
אבל ממש דקיק, אולי עשירית מקטלוג של הציבור הכללי.
 

ירושלמית0

משתמש סופר מקצוען
אני לא מבינה על מה אתם מדברים בהקשר של חלב ובשר באיקאה
הייתי שם לאחרונה ויש מחלקה בשרית בלבד (השתיה החמה עם חלב סויה)
וחדרון סגור בנפרד למוצרים חלביים
אז מה בדיוק מפריע לכם?
ובמרכזי קניות חרדיים אין חנות בשרית צמודה לחנות חלבית?!
 

מרציפן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
נכתב ע"י ירושלמית0;2446856:
אני לא מבינה על מה אתם מדברים בהקשר של חלב ובשר באיקאה
הייתי שם לאחרונה ויש מחלקה בשרית בלבד (השתיה החמה עם חלב סויה)
וחדרון סגור בנפרד למוצרים חלביים
אז מה בדיוק מפריע לכם?
ובמרכזי קניות חרדיים אין חנות בשרית צמודה לחנות חלבית?!

..
 

ירושלמית0

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י מרציפן;2446868:
כן, אבל המקום בו יושבים ואוכלים הוא מקום אחד עם אותו סכו"ם. לא ראיתי שמישהו מקפיד על הענין שלא יקחו אותו סכו"ם לבשרי וחלבי. [וזה לא סכו"ם חד פעמי].
וחלילה אין רצוני להשמיץ, אלא רק כשאלה אם מישהו יודע על הקפדה בנושא.
ממש לא נכון!
יש משגיח (חרדי חסידי!) בכניסה לחלבי שלא נותן להכניס ולא להוציא שום דבר
במו עיניי ראיתי!
 

תכל'ס

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נכתב ע"י שלוימלה B;2446530:
חבל מאד שאיקאה הוציאה הודעת התנצלות
וכי מה שונה תמונה של בשר שאיקאה מאד מאד מקפידים לא לפרסם בקטלוג מחשש לתגובתם של הטבעוניים (!!)
לקטלוג שמנסה לא לפגוע ברגשותיהם של 20 % מהלקוחות שלהם...
לגיטימי,לא?

דברי טעם...
 

יוסי גולדשטיין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
חבר'ה תראו את העוצמה של החוויה ב'איקאה'...
אתם דנים הלוך ושוב האם זה 'כשר למהדרין', ז'ורנל מותאם לציבור שלנו...
בכלל לא מדברים על טיב ואיכות...הלווו זה קודם כל חנות רהיטים מודולרית בעיצוב חדשני.
 

אאאאאאא

משתמש חדש
נכתב ע"י DigiTali;2445984:
איזה יופי!!
מחכה לקטלוג...
אגב - שמועות אומרות שהולכים לפתוח איקאה בירושלים....
מישהו יודע על זה משהו?
ממקור מוסמך הולכים לפתוח איקאה קודם בבאר שבע ואחר כך בירושלים.
 

צפורה צילום

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
החלבי נסגר ב11 (משהו כזה) ורק אחרי זה הבשרי נפתח. ברגע שהבשרי נפתח כל ה"חלבי" הוא בעצם פרווה.

אבל זה לא מה שחשוב פה, בתקשורת הכללית לוקחים את הקטלוג הזה נורא קשה. הם לא מסוגלים להתמודד עם הרעיון הזה של קטלוג בלי נשים. (הדרת נשים וכו')
אני חושבת, בתור ציבור שנהנה מהיוזמה הברוכה הזאת, חשוב לפנות לאיקה. ולחזק את ידם מול גל ההאשמות בתקשורת הכללי.
אני לא מוצאת מייל באתר שלהם יש רק טופס פניה:
http://www.ikea.co.il/content/page/contact-us
אפילו כמה מילים להגיד להם כמה אתם מעריכים את היוזמה שלהם לפנות לקהל יעד שלם.
 

שריתיש

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י צפורה צילום;2448167:
החלבי נסגר ב11 (משהו כזה) ורק אחרי זה הבשרי נפתח. ברגע שהבשרי נפתח כל ה"חלבי" הוא בעצם פרווה.

אבל זה לא מה שחשוב פה, בתקשורת הכללית לוקחים את הקטלוג הזה נורא קשה. הם לא מסוגלים להתמודד עם הרעיון הזה של קטלוג בלי נשים. (הדרת נשים וכו')
אני חושבת, בתור ציבור שנהנה מהיוזמה הברוכה הזאת, חשוב לפנות לאיקה. ולחזק את ידם מול גל ההאשמות בתקשורת הכללי.
אני לא מוצאת מייל באתר שלהם יש רק טופס פניה:
http://www.ikea.co.il/content/page/contact-us
אפילו כמה מילים להגיד להם כמה אתם מעריכים את היוזמה שלהם לפנות לקהל יעד שלם.

צודקת.

בואו נתמוך בבית עסק שמשקיע משאבים להתאים את עצמו לקהל הלקוחות החרדי
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
נכתב ע"י אלי אלימלך;2446508:
המהלך עצמו חשוב ומתבקש.

היח"צ היה נוראי: במקום לדאוג שזה ייכנס כידיעות מערכתיות עסיסיות (תקשיבו, זה מהלך שמגיע לו סקירה בלי קשר למדור צרכנות!) הכניסו לכל העיתונים קומוניקט בלה-בלה עם ציטוטי בלה בלה, כשכמובן הכותרת היא בלה-בלה, וחציה הראשון של הכתבה "בהמשך לאיקאה שמתאימה עצמה.

אם היה פה היכל הבושה - הייתי מכניס את הידיעה הזו השבוע.

ממש כך.
קראתי את הכותרת ופניתי למצוא על מה היה המהומה, אחרי שקראתי בלב בלה בלה, שאין בית שאין שם איקאה, למה משקרים לי? בבית שלי אין איקאה, וכו',
בסוף היה איזה מילה שלא הופיעו נשים, בלי שום בשר על מהות הסערה.
 

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אפשר להבין למה איקאה העולמית התנערה מאחריות על הקטלוג.

רובו של הקטלוג, לא רק שלא הכיל את ערכי המותג וחלק מן השפה העיצובית,
אלא הציג את ההפך!
כל עסק נורמלי היה מתנער מאחריות...

לאורך השנים שדרה אקאה בקטלוגים השונים את העובדה כי הם מעצבים שוודים.
חלק גדול היה מוקדש לעיצוב בסגנון שוודי, ששם דגש על נוחות, פשטות,
צבעוניות, עכשיויות, קרבה, חמימות, חיבור לטבע ועוד כמה ערכים נוספים.

קטלוג 2017 המקורי חיזק והדגיש יותר נקודות אלו:
ע"י כיתובי תיאור שונים, כתבות שונות, הסברים מפי המעצבים,
בימוי כייפי וזורם. קומפוזיציות צבע מדוייקות, ועוד.

אז על מה דילגו/עברו בעצימת עיניים/לא התייחסו בקטלוג לציבור החרדי?

1. צבעוניות.
קטלוג 2017 המקורי הוא קטלוג צבעוני ויפיפה.
הסטיילינג מבחינת קומפוזצית צבע, שואף למושלמות.
הקטלוג החרדי - זה אפילו לא מצחיק. מגזין כהה
שהצבעים העיקריים המרכיבים אותו הם על הסקלה של שחור-לבן-חום-כחול. בגוונים כהים.
לדוג', מתוך 20 ספות/כורסאות שפורסמו
3 בשחור, 1 בטורקיז, 1 כחול, 10 אפור/אפור כהה (!), 1 צהוב, 3 חום, 1 בז'.
אז נכון, מפרסמים את המוצרים שהכי מדברים לקהל היעד,
אבל מפספסים ערך ושפה עיצובית. ויש דרך לפתור את זה עם עוד קצת מחשבה
והתנתקות מ"סלון של חרדים הוא בצבעים כהים". זה לא תמיד נכון. אצלנו בבית יש ספה חרדל...
ארונות הבגדים שמכילים כמות לא הגיונית של חליפות לעומת חולצות והכל בשחור לבן.
כי לשום חרדי אין עניבות או מה שזה לא יהיה כדי לתת מעט צבע וחיות לארון המדכא.

2. נשים- אז כיאה לקטלוג חרדי הוא לא הכיל נשים
(שאגב, בקטלוג המקורי הם לבושות יחסית די צנוע)
אבל מה שהופך את הענין הזה לגרוע בעיני הוא שלא היה שום זכר לזה שקיימות נשים בכלל.
מכירים את ספרי הקומיקס של הילדים בלי האמא? שנראה כאילו היא מעולם לא הייתה קיימת?
כאן זה חוזר על עצמו, ובצורה נוראית.
כאילו, "אמא מתה ושרפנו כל זכר שלה"
לא סינר במטבח או ספר מתכונים מהוהה, נעלי עקב בארון או ראש של פאה,
שרשרת פנינים קלאסית בקופסאת תכשיטים, תיק של העבודה, או בושם קטן.
שום דבר נשי.

3. טבעי - תמונות האוירה נראות מבויימות, כולם חגיגים כ"כ, מסודרים, הכל כ"כ מושלם.
בקטלוג המקורי דברי הפתיחה דברו על אנשים מושלמים. ועל זה שהם לא קיימים.
כי כולם מבשלים לפעמים את הפסטה יותר מידי. זה קורה לאנשים.
הקטלוג החרדי דורס את כל הקונספט הזה. וזה קונספט שנתי.
אז נכון, הקטלוג החרדי הולך לכיוון של "תרגיש בבית"
ומשרת את הסלוגן "עוצב במיוחד בשבילכם" ואפילו נותן לו משמעות כפולה
אבל מאבד מערך המותג.

4. מבדרים עיצוב - איקאה אוהבים להדגיש שהרהיטים שלהם מעוצבים בצורה יחודית
שיהיו נוחים לשימוש, קלים להרכבה, וזולים ליצור.
בקטלוג המקורי מופיעים המעצבים ואומרים כמה מילים על עיצוב מוצר מסויים,
מה עורר השראה, הניע צורך וכו'.
בקטלוג החרדי - שום איזכור לזה שאנחנו מעצבים במיוחד, לתועלות שבעיצוב וכו'.
אז הבנתי שלא תכניסו תמונות של מעצבים, אבל שום דבר על עיצוב?

5. הפקה- משום מה בקטלוג החרדי הרגישו ש2 ילדים זה מספיק לצילומים.
לאורך הקטלוג מופיעים 2 ילדים
ובתמונה של חדר הילדים מצויינים על הלוח 3 שמות (של בנים, כמובן)
איפה הילד השלישי? ולמה לא להוסיף עוד? ככה נראה בית חרדי?
בכיתוב המתאר לחדר הילדים נכתב (ציטוט):
"... כל הדברים שהופכים את חדר הילדים למקום מלא בצחוק ובשמחת חיים מתפרצת.
עכשיו תכפילו את כל אלה בשניים, שלושה בארבעה או אפילו בחמישה ילדים."

אם נקח את סעיף 2 בנוסף לזה, המסקנה:
מדובר בבית של אלמן/גרוש/ רווק מבוגר שאימץ ילדים.

אין הסברים אחרים לדעתי ;)

6. עיניין - בקטלוג המקורי נוספו כתבות מעניינות,
שהוגדרו (ציטוט): "ללכת לאיבוד בתוך סיפורים שיעניקו לכם הצצה
אל תוך העולם של איקאה והדברים שמניעים אותנו":
כתבה של ג'ונה ריידר - שף המעונות, על הילדים במטבח, על כדורי הבשר של איקאה
על הספה כמרכז הבית, ראיון עם מס' אנשי עסקים מתחומים שונים על מה הופך בית לבית,
קופירייטית באיקאה שכותבת על התרבות השוודית ללא גבולות,
על מהו בית בעיניו של פליט (מחנה הפליטים הסורים), על עיצוב טוב שהוא דמוקרטי,
ראיון עם יאן אלסין על איכות הסביבה, על רהיטים העשויים מנייר,, על אריגת הטקסטיל לאיקאה,
על חשיבה בתוך הקופסא בנוגע לרהיטים באריזות, על תרומת הצעצועים לילדי אפריקה.

אז חלק גדול מהכתבות לא רלוונטי ואלי לא מתאים לקטלוג החרדי,
אבל כל העיניין, כל התחושה והאווירה של
"אנחנו לא עוד עסק שרוצה למכור לך את הרהיטים שלו"
מתפספס בקטלוג החרדי בגדול.

יש עוד כמה סעיפים, אבל אני מידי עייפה בשביל לפרט
אבל מאלו שכתובים כאן, אני לפחות, יכולה להבין למה איקאה מתנערת מהקטלוג.

ועכשיו כמה מילים טובות ושאפו: על המחשבה, על השקית (שקיימת רק באזורים החרדים),
על החלוקה (בדלת ולא הערימה ליד הדואר הדוור זרק), על הכרומו האיכותי, שאפו!
 

אביב סתיו

משתמש רשום
את משווה את הקטלוג לקטלוג החדש של איקאה.
זאת פעם ראשונה שאיקאה מוציאה קטלוג עם כתבות!
צריך להבין שהשקעה בקטלוג אמורה להיות פר תשואה, ומגזר לא גדול כמו המגזר החרדי לא אמור להניב תשואה כמו שאת מצפה שאיקאה תשקיע בו.
עצם העובדה שמשרד הפרסום הצליח לשכנע אותם להוציא קטלוג ייעודי היא מרגשת, והלוואי שתתן דחיפה לעוד חברות להשקיע בנו כך.

הקטלוג הוא בעיקר בגוונים שחרדים נוטים לרהט בהם, והייתה גם כורסא חרדל, משום שהם מתמקדים במגזר. אל דאגה, הם לוקחים בחשבון שהרבה מהמגזר נחשפים גם לקטלוג הכללי, ולדעתי המטרה שלהם קודם כל להזמין את הלקוחות לחנות. התצוגה בחנות תתן את מגוון האופציות.

ו...כן. בשביל להצדיק הוצאת מגזין ייעודי משרד הפרסום צריך להוכיח שמדובר בצרכנים שונים :)
 

עחאי

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
מכירה את אחד המנהלים הגדולים של איקאה יהודי חרדי, חסיד ובעל צדקה גדול.
וגם את משגיחי הכשרות אני מכירה אישית - בנתניה ובקרית אתה (קרובי משפחה) אפשר לשאול על כל דבר מה ההכשר וגם לדבר עם המשגיחים בעצמם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  24  פעמים

לוח מודעות

למעלה