דרוש מידע איפה בציבור שלנו יש בית ספר למחוננות?

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
זה מתאים גם לילדי חיידר?
לא הייתי נותן לילדי לשהות במסגרת של מכון וויצמן.

אחרי שביררתי שעות על החיידר והבית ספר המתאימים לחינוך שלנו, חושש מכל דבר שמגיע ממקורות אחרים [אולי זה רק אני]
 

rivkic

App.Up.Go! -פיתוח תוכנות / אתרים מורכבים / קורסים
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
D I G I T A L
מבחינה ריגשית הפיתרון שלך בתי ספר למחוננים לא הכי מומלץ,
מחקרים הראו כי כיון שגם שם יש נם פערי איי קיו גדולים, והתחרותיות גדולה הרבה יותר,
הרבה יוצאים משם ממש מצולקים
לא יודעת מה קיים בבתי הספר, אולי הם לקחו אותם על נישה של לפתח עוד את היכולות השכליות.
אבל בחלום שלי -
הייתי רוצה מסגרת שתהיה מודעת לסגנון של הילדים, ותתן להם מענה בפן הרגשי, וכן גם תאתגר אותם שכלית.

וזה מוזר שבית ספר למחוננים לא נותן מענה,
זה כמו שחלוקה להקבצות במובן מסוים נותנת מענה.
ברור שהפערים וההבדלים הגדולים בין הילדים מחדדים את הבעייתיות.
 

אנוכי

משתמש מקצוען
לא יודעת מה קיים בבתי הספר, אולי הם לקחו אותם על נישה של לפתח עוד את היכולות השכליות.
אבל בחלום שלי -
הייתי רוצה מסגרת שתהיה מודעת לסגנון של הילדים, ותתן להם מענה בפן הרגשי, וכן גם תאתגר אותם שכלית.
אבל כיון שבמקביל מעונינים למצות את היכולות השכליות שלהם נוצר לחץ ותחרות בין הילדים שפערי האייקיו שלהם גדולים מאוד!
כך שלפעמים דווקא בחברה הנורמטיבית טוב להם יותר,
במקביל ניתן לפתח כישורים, אבל בהחלט לאו דווקא קל...
 

אילה-עריכה לכל מטרה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אני שמעתי על מחוננים (בנים) ששכרו להם אברך ברמה אחה"צ, והם לומדים איתו מסכת נוספת מעבר למה שלומדים בחיידר (ואולי גם קשה יותר)
בבנות אולי אפשר ללמד אותם שפה נוספת פחות שגרתית, ואז גם בלימודים (אם המורות מרשות) הן יכולות לשבת עם דפים ומילים. היו לי חברות שעשו את זה בעצמן בשנות התיכון. (שאז גם למורה לא כ"כ משנה אם את מתעסקת בשקט)
 

rivkic

App.Up.Go! -פיתוח תוכנות / אתרים מורכבים / קורסים
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
D I G I T A L
אני שמעתי על מחוננים (בנים) ששכרו להם אברך ברמה אחה"צ, והם לומדים איתו מסכת נוספת מעבר למה שלומדים בחיידר (ואולי גם קשה יותר)
בבנות אולי אפשר ללמד אותם שפה נוספת פחות שגרתית, ואז גם בלימודים (אם המורות מרשות) הן יכולות לשבת עם דפים ומילים. היו לי חברות שעשו את זה בעצמן בשנות התיכון. (שאז גם למורה לא כ"כ משנה אם את מתעסקת בשקט)
האמת שפחות מפריע לי הקידום הלימודי.
היא לומדת בבית המון.
בבית הספר - אני מרגישה שהוא ממש לא מותאם לה, וקיבלתי על זה אישור גם מאשת מקצוע שהתייעצתי איתה.
וזה גורם להרבה בעיות, וקשיים, ותסכולים.
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אני בזמנו מאוד רציתי.
אפילו קבעתי פגישה עם בנט שהיה אז שר חינוך
זה רעיון מקסים אבל דורש המון אמביציה וכוח עמידות בביורוקרטיה
תחשבי על מנהלות הביצפרים הרגילים שאת גונבת להן את כל המחוננות מהכיתות
אל תגזימי,
אני כמעט לא מכירה בנות שיכולות להקרא מחוננות
באח לא כמה מכיתה או משכבה.
לא כל מי שמקבלת 100 במחנים היא מחוננת..
 

0520

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
לפני כמה שנים מאוד התחברתי לרעיון,
נהניתי מהחלום שתהיה מסגרת למחוננים, מוסד מותאם, מפוקח ושמור

עברה תקופה, ועכשיו הכל נראה לי הרבה פחות ריאלי ובעיקר - פחות מתאים
בעיקר בגלל ההסתכלות, מאמינה שתתפתח עליונות מסוימת
מכירה הרבה מחוננים, שהרישום לתוכניות כאלו ואחרות גרם להם לניתוק מהנורמה,
להסתכלות שונה על ערכים שהיו חשובים מאוד להורים ולהאדרת שכל וידע בצורה ההזויה

כן חושבת שצריך, ואפילו חובה לתת מענה ברמה הפרטית,
מכירה מקרוב כמה כאלו

אחד מהם, ילד קטן בן 10, לומד עם סבא (פנסיונר) בישיבה קטנה בירושלים,
ההתחככות עם בחורים שמבינים את הסברות שלו, מעריכים את השאלות שמציב - עושה לו ממש טוב
מעבר לזה הוא לומד מתמטיקה מהספרים של אחותו (יואל גבע, כיתות תיכון) ואוהב לקרוא אינציקלופדיות
המענים המותאמים האלו הפחיתו אצלו התנהגויות לא רצויות שהיו לו לפני (התפרצויות כעס ובכי לא תואצי גיל, קשיים חברתיים)

מכירה מחוננים שפתחו תלות וערך בשכל, שהחרדה לשמור על המקום והסביבה התחרותית הביאה אותם למקרי קיצון
 

נני5

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אני יודעת שיש תוכנית שקוראים לה 'אמירים'
התוכנית מיועדת למחוננות בבית הספר,
זה לא לימודים שונים מכולם, אלא אוספים את המחוננות לפי קבוצות גיל
ונותנים להן שעה שבועית [אולי יותר] שבה יש להן מישהי שמאתגרת אותן
לדוג' חוג 'כתיבה יוצרת'
 

nc

משתמש סופר מקצוען
אני יודעת שיש תוכנית שקוראים לה 'אמירים'
התוכנית מיועדת למחוננות בבית הספר,
זה לא לימודים שונים מכולם, אלא אוספים את המחוננות לפי קבוצות גיל
ונותנים להן שעה שבועית [אולי יותר] שבה יש להן מישהי שמאתגרת אותן
לדוג' חוג 'כתיבה יוצרת'
זה נקרא יום שליפה, ורוב השיעורים שם מרשימים הרבה יותר מכתיבה יוצרת.
לחלוטין לא מתאים לילד חיידר חרדי (מעורב, העמקה בלימודי חול כשאין לו שום בסיס בהם).
 

כותבת הרבה

משתמש פעיל
1. יש אמירים גם בממ"ח ובבני יוסף
מותאם לחלוטין
עיקר העיסוק בקשיים רגשיים
ותקשורת בינאישית
שהן בעיות מצויות אצל מחוננים

2. הספר אחד מאלף
נותן הצצה
(בהקצנה כמובן)
גם לסוגיה זו

חשוב להכיר בקושי הרגשי
והמעשי (שיעמום בכיתה לדג')

הרבה נחת מכולם!
 

מאורגנת

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
אני יודעת שיש תוכנית שקוראים לה 'אמירים'
התוכנית מיועדת למחוננות בבית הספר,
זה לא לימודים שונים מכולם, אלא אוספים את המחוננות לפי קבוצות גיל
ונותנים להן שעה שבועית [אולי יותר] שבה יש להן מישהי שמאתגרת אותן
לדוג' חוג 'כתיבה יוצרת'
אגב הכניסה לתכנית הזו
לא מחייבת מבחן התאמה
(אחותי מרכזת תכנית אמירים בבי"ס ממ"ח)
היא טוענת שרב הילדים שם מוכשרים
לא מעבר לזה
 

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אל תגזימי,
אני כמעט לא מכירה בנות שיכולות להקרא מחוננות
באח לא כמה מכיתה או משכבה.
לא כל מי שמקבלת 100 במחנים היא מחוננת..
וזאת גם בעיה.
נניח שפותחים בית ספר כזה. יש לנו 100-200 בנות מכל קצוות הקשת החרדית.
מי ינהל אותו?
על פי אילו ערכים הוא יפעל?
בציבור החרדי יש הרבה מאד ניואנסים משתנים בין קבוצה לקבוצה.
לגבש את כל הקבוצות יחד רק בגלל רמת האייקיו עלול להיות מורכב.

ו @0520 ממש נהניתי מהתגובה שלך.
מהכרות קרובה, זאת שיטה מצוינת שעובדת, ומרגילה את הילד להרבה מאד ערכים טובים בחיים.
 

nc

משתמש סופר מקצוען
תוכלי להרחיב על זה?
זה מתאים גם לילדי חיידר?
לא הייתי נותן לילדי לשהות במסגרת של מכון וויצמן.

אחרי שביררתי שעות על החיידר והבית ספר המתאימים לחינוך שלנו, חושש מכל דבר שמגיע ממקורות אחרים [אולי זה רק אני]
אין כאן "שהות" במסגרת,זו תכנית ללמידה עצמית בבית.
צריך לבדוק לגופו של קורס אם לילד יש את הבסיס בשביל להעמיק.
אגב, מתאים גם לילדים סתם חכמים ואוהבי למידה.לאו דוקא למחוננים.
 

rivkic

App.Up.Go! -פיתוח תוכנות / אתרים מורכבים / קורסים
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
D I G I T A L
אין כאן "שהות" במסגרת,זו תכנית ללמידה עצמית בבית.
צריך לבדוק לגופו של קורס אם לילד יש את הבסיס בשביל להעמיק.
אגב, מתאים גם לילדים סתם חכמים ואוהבי למידה.לאו דוקא למחוננים.
הבת שלי לומדת לבד המון.
לא חסר חומר זמין, בכלל לא זו הבעיה שלי.
אני מרגישה שהמסגרת שהיא נמצאת בה מאוד לא מתאימה לה
אני פשוט רואה אותה פורחת בסגר, וכואב לי הלב :(
 

גילגולונת

משתמש מקצוען
אין כאן "שהות" במסגרת,זו תכנית ללמידה עצמית בבית.
צריך לבדוק לגופו של קורס אם לילד יש את הבסיס בשביל להעמיק.
אגב, מתאים גם לילדים סתם חכמים ואוהבי למידה.לאו דוקא למחוננים.
אז זה לא פ ותר את השיעמום של הילד בשעות הלימודים בחידר?
הוא כבר קפץ כיתה. פתרון שטחי ביותר שמספיק לעשרים דקות
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
וזאת גם בעיה.
נניח שפותחים בית ספר כזה. יש לנו 100-200 בנות מכל קצוות הקשת החרדית.
מי ינהל אותו?
על פי אילו ערכים הוא יפעל?
בציבור החרדי יש הרבה מאד ניואנסים משתנים בין קבוצה לקבוצה.
לגבש את כל הקבוצות יחד רק בגלל רמת האייקיו עלול להיות מורכב.

ו @0520 ממש נהניתי מהתגובה שלך.
מהכרות קרובה, זאת שיטה מצוינת שעובדת, ומרגילה את הילד להרבה מאד ערכים טובים בחיים.
גם
וגם לא בטוח שהייתי מבדילה את הבת שלי משאר בנות גילה.
יש לזה גם השלכות..
 

מאורגנת

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
אז זה לא פ ותר את השיעמום של הילד בשעות הלימודים בחידר?
הוא כבר קפץ כיתה. פתרון שטחי ביותר שמספיק לעשרים דקות
רוצה קצת לעודד
לא אבחנתי את הבן שלי
אבל הרבה בחיידר הגדיר אותו בכיתה ב
רמה לימודית של כיתה ו'
רמה רגשית חברתית מגרד את כיתה ב'...

את האמת אכלנו קש ותבן מכיתה ב' עד כיתה ז
אבל
בחיידר הרמה הלימודית בכיתות הגבוהות היתה גבוהה מאוד
והוא התחיל לפרוח
הבעיות החברתיות ובעיות המשמעת
נעלמו כלא היו
היום הוא בישיבה קטנה מעולה
עם רמת לימודים גבוהה והוא פשוט פורח
יש אופציות למחוננים בציבור שלנו
אבל בגיל הבוגר יותר
 

0520

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
הבת שלי לומדת לבד המון.
לא חסר חומר זמין, בכלל לא זו הבעיה שלי.
אני מרגישה שהמסגרת שהיא נמצאת בה מאוד לא מתאימה לה
אני פשוט רואה אותה פורחת בסגר, וכואב לי הלב :(

תוכלי למקד מה את רואה שעושה לה טוב?
יש כל כך הרבה מאפיינים אישיותיים שיכולים להסביר

פחות מסתדרת בחברה?
השיעורים משעממים?
רמת השיח?
מיומנויות?

זוכרת איך בהרצאה מסוימת, הדוקטור תיארה התרחשות מסוימת וניתחה את המצב
הבנו מיד את התרחיש (היגיון פשוט יחד עם היכרות בתחום הספציפי מיד הובילו לתוצאה)
אך היא חזרה עליו פעם נוספת, אחריה חילקה אותנו לקבוצות לנתח את ההתרחשות
לקינוח נתנה לנו דף עבודה להשלים, ובסוף הפעילה מצגת שחזרה על הכל

הרגשנו בזבוז זמן, היתה נוכחות ולכן לא התאפשר לצאת
וכמובן שאסור להתעסק בטלפון תוך כדי או להשלים מטלות, הילדים בבית מחכים לאמא
זוכרת את הקוצים וההרגשה המתסכלת

אחרי יותר מחצי שעה, הסבירה לנו את הסימולציה,
ההרגשה של מריחת הזמן, שעמום וחוסר אתגור מחשבתי גררו את תחושת הכעס וחוסר האונים

בגדול הרעיון זה לשחרר, לתת חשיבות לכללי הזמן ומקום (להיות נוכחת בכיתה, בזמן, בקביעות)
מעבר לאלו, בדיוק כמו שלילד עם הפרעת קשב יאפשרו התעסקות עם סליים, לאפשר לה עיסוק בחומרים מתאימים,
ולתת תחושה שהיא חשובה ומוערכת מהסיבות הנכונות.

(חשוב לשים לב גם להקנות מיומנויות, הבדלי מעמדות, פריקת תסכולים באופן מבוקר)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה