אינדיזיין | חלוקה לנושאים

Graphic

משתמש צעיר
זו הפעם השלישית שאני מלמדת קורס אינדיזיין,

ותמיד אני מתלבטת כיצד לחלק את התוכנה לנושאי-משנה.

כיצד אתם מחלקים את נושאי התוכנה?

מהם ראשי הפרקים, באיזה סדר, וכמה זמן, באופן יחסי אתם מקדישים לכל נושא?

תודה רבה מראש על תשובותיכם המועילות.
 

טליה שחר

משתמש רשום
עיצוב גרפי
כשאני מלמדת את התוכנה, אני מתחילה עם היכרות מרחב העבודה (workspace), ונותנת תרגיל לכל נושא.
למשל: בהכרת המרחב נכללים התפריטים: מה יש בכל תפריט, לפי סדר לוגי - באילו תפריטים אנו נתקלים כאשר אנו באים ליצור מסמך. התרגיל: בניית מסמך מאד מוגדר (עד לרמת שוליים בלתי אחידים והגדרת סגנונות טקסט לכותרות, כותרות משנה, טקסט רץ וכיתוב תמונה, למשל), ובדיקת התרגיל ע"י חלוקה לזוגות: כל בן-זוג בודק את המסמך של חברו לפי ההגדרות הרשומות.
בשיעורים הבאים: place יבוא יחד עם הקפת מלל, למשל,כי הסבירות גבוהה שתזדקק לאחד כאשר תשתמש בשני. אה כן: וכל תרגיל צריך להיות אסתטי בנוסף למדויק.
נקודת המפתח: אינטואיטיבי, לא דידקטי. אנחנו רוצים שיהיה להם קל לזכור איפה הדבר הבא שהם צריכים, וזה יותר קל לזכור כאשר דברים שצריכים אותם בסמיכות נלמדים בסמיכות.
 

TIP X

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני דווקא בכיוון לגמרי אחר. על פיו למדתי ועל פיו אני מלמדת ולעניות דעתי זה מוכיח את עצמו.
תחילה מתחילים עם הכיוון הגרפי של התוכנה כי הוא כבר מוכר בכלליותו מתוכנות אחרות. אח"כ נכנסים לנושא המאסטרים והpages שהוא העיקרי. אח"כ לנושא הסגנונות על כל שלוחותיו שהוא ג"כ בסיסי ביותר.
שאר הדברים זה לא קריטי לדעתי- טבלאות, חיפוש, וכו'.
 

PURE

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
גם אני למדתי באותה שיטה ש-TIP X כותבת.
צורה מעולה ללמידה!
 

שמשונית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
החלק הגרפי של התוכנה הוא לדעתי השולי ביותר- ולעומתו נושא החיפוש הוא השפיץ שבתוכנה!!!
 

TIP X

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזר לקרוא לו שפיץ למרות גאוניותו. הוא ממש לא מרכזי אלא כלי עזר מדהים.
אין מה ללמד בו מעבר ל5-10 דקות. הרי לא תתני תרגול חצי שעה על חיפושים.מלמדים את העקרון וזהו.
 

שמשונית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
בכל שיעור התרגיל מחדש משהו בנושא החיפוש וההחלפה! נכון, ללמד את העיקרון לוקח רבע שעה, להפנים אותו ולהפוך אותו למוטו של העבודה- זה אינדוידואלי.
התחכום של האינדיזיין הוא החלק הרווחי והמקצועי שבה. מי שעובד באינדיזיין ידני ... ונהנה מזה. בהצלחה.
 

שמשונית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אצלי תחת הנושא חיפוש והחלפה נכללים כל סוגי התווים המיוחדים. הרווחים, תווי השבירה וכו' ועדיין להרגשתי לא הגעתי למצוי התכנה.
 

Graphic

משתמש צעיר
shpigler, תוכלי לתת כמה דוגמאות לתרגילים שאת נותנת בנושא חיפוש?
 

שמשונית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
דוגמאות?
פשוט ואקטואלי: עיצוב מגילת אסתר עם סגנונות. חיפוש והחלפה לפי צבע וכד' כותרת, אות פסוק ומילות הפסוק, סגנון תו למילה 'המן' ועוד. היה משולב בתרגול על יבוא תמונות, סגנון אוביקט ושיטות שילוב.
תרגיל דומה: ספר מתכונים. כל תלמידה הביאה מתכון עם תמונה מתאימה. כל חלק במתכון בצבע אחר (כותרת, כותרות משנה, חומרים, אופן ההכנה) כלל תרגול סגנונות, תבליטים ומספור, יבוא תמונות, סגנון תו מיוחד למספרים וכו' בהמשך ביצענו על ספר המתכונים תרגיל בבנית דפי אב וביסוסם האחד על השני תוך חלוקה לפרקים.
תרגיל מענין נוסף: הכנת פנקס זמני כניסת ויציאת השבת. יש לי את זה בטבלה לפי פרשיות וערים. יוצרים שרשור לכל קטגוריה בנפרד (פרשיות, זמני עירנו, זמני עיר אחרת,זמני יציאת השבת כנ''ל ועוד) בחירת עמודה והזרמתה בשרשור המתאים תוך החלפת כל אנטר בסימן שבירת תיבה ואם התיבות משורשרות הרי שלוקח לבצע זאת בסה''כ... לא הרבה זמן.
ד''א ניתן לעשות על זמני כניסת ויציאת השבת תרגיל מתקדם יותר עם קודים כפי שהראה עדי רביד בכנס של פרוג אבל עוד לא הגענו בינתיים לשלב זה.
בט''ו בשבט עשינו תרגיל על נושא בדיקת המזון מתולעים עפ''י הרב ויא ג''כ החלפת סגנונות, מתן סגנון לפי חיפוש מילה בפסקה, כלל תרגול בנושא שרשור תיבות מלל, גלישת טקסט ועוד.
יתכן ודרך זו אינה נכונה אשמח לשמוע דעות נוספות בענין.
 

ישראלה

ללמוד תוכנות בכייף :)
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
שמנה לב, אם אתן נותנות תרגיל עם דוגמא מודפסת, שלא יהיה טעון גניזה!
 

טליה שחר

משתמש רשום
עיצוב גרפי
נכתב ע"י TIP X;231699:
שאר הדברים זה לא קריטי לדעתי- טבלאות, חיפוש, וכו'.
אני חולקת עליך שטבלאות זה לא קריטי -בקורס שלי אני מעבירה תרגיל שלם המבוסס על הטבלאות והטאבים - יש שם אפשרויות גראפיות אינסופיות - לוח שנה. הרבה טקסטים מגיעים מלקוחות בפרומט וורד, והרבה פעמים - גם במודעות-מידע שכביכול זו עבודה "פושטית" - יש צורך לדעת איך להתייחס לחומר הזה כדי לנצל נכון את המשאב המדהים שיש בתוכנה, ולעבור את המדוכה בצ'יק במקום להתעכב עליה יומיים.
 

ורד

משתמש מקצוען
נכתב ע"י TIP X;231699:
אני דווקא בכיוון לגמרי אחר. על פיו למדתי ועל פיו אני מלמדת ולעניות דעתי זה מוכיח את עצמו.
תחילה מתחילים עם הכיוון הגרפי של התוכנה כי הוא כבר מוכר בכלליותו מתוכנות אחרות. אח"כ נכנסים לנושא המאסטרים והpages שהוא העיקרי. אח"כ לנושא הסגנונות על כל שלוחותיו שהוא ג"כ בסיסי ביותר.
שאר הדברים זה לא קריטי לדעתי- טבלאות, חיפוש, וכו'.

סדר הלמידה שנתת הוא נכון וטוב
מהסיבה הפשוטה
שהולכים מהקל אל הכבד
וכשהקל ידוע ומבוסס ניתן להמשיך הלאה

אבל לגבי המשפט האחרון אני לא יודעת מה להגיב
את מתכוונת ברצינות או בצחוק ??

לא קראתי את כל האשכול לפני שהגבתי
אני מוסיפה על הדברים של שפיגלר
כל עבודה באינדיזיין מתחילה בחיפוש והחלפה
וכשמלמדים וגם כשעובדים מומלץ לעשות החלפות מלל עם שינויי צבעים
זה מדגיש את ההחלפה
ונותן הבנה לפעולה שלא קל להבין אותה
לדוגמא את כל הבולד באדום
מלל באותיות קטנות בירוק
כותרות כותרות משנה וכד
ואני מוכרחה להוסיף
שגם בעבודתי הרגילה אני עושה כן
כדי לבדוק האם לא שיניתי כלום
מהמלל הבסיסי של הקלדנית
כי הרי סגנון פסקא אחד הורס את כל סגנונות הגופן...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה