טכניקות בצילום איך צריך בשדה פתוח? עזרו נא!!

מיכל חגירה

צלמת מקצועית!
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
אז בעקבות כל התמונות היפיפיות של השדות הפורחים בארצנו, על עונותיה השונות,
רוצה אחת ולתמיד להבין מהי הדרך הנכונה לצלם בשדה פתוח.

הרי בשדה אין בכלל צל,הכול פתוח.
אז ברור שמצלמים בזריחה או לפני השקיעה,
אבל איך אני והמצולמים אמורים לעמוד ביחס לשמש?

אם השמש תהיה מאחורי המצולמים, אז תהיה להם תאורת שיער, אבל יהיה לי פלייר רציני.
ואם אסגור צמצם וכמובן שאוריד איזו, יהיה מידי חשוך, מה להתסמך על פוטושופ?
וחוץ מזה שעדיין יכול להיות פלייר, לא?

ואם השמש תהיה מאחוריי,המצולמים יהיו צהובים מידי, שמש על הפנים שלהם, לא?

אז השמש תבוא מהצד? עדיין יכול להיות פלייר, לא?

וצריך להקפיד בנתוני המצלמה, על משהו מיוחד?

קיצור, רוצה באמת להבין,
כל הרציניים פה, אשמח מאוד אם תוכלו להסביר בפשטות ובטוחה שכולם יהנו מזה...
ותודה מראש:)
 

tzivi

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
אם מצלמים לפני שקיעה אז אין שמש יש תאורה יפה שיכולה להיות כתאורת שיער יפה או כתאורה קדמית יותר
לא אמור להיות פלייר משקיעה

בכל אופן יש אפשרות שיהיה תאורת שיער כשהשמש לא ממש מאחורה אלא אחורית צידית כך השמש לא גורמת לפלייר
מקווה שהבנת
 

מיכל חגירה

צלמת מקצועית!
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
בכל אופן יש אפשרות שיהיה תאורת שיער כשהשמש לא ממש מאחורה אלא אחורית צידית כך השמש לא גורמת לפלייר
מקווה שהבנת
הבנתי, כן, זה מה שהתכוונתי, לצלם כשהשמש יחסית בצד.
תודה לך!

מי שיש לו עוד מה להחכים אותי,
אשמח!
 

aynoah

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
הבנתי, כן, זה מה שהתכוונתי, לצלם כשהשמש יחסית בצד.
תודה לך!

מי שיש לו עוד מה להחכים אותי,
אשמח!
יש בהמשך למטה, דוגמה מאוד יפה של צילום בשדה חמניות. אפשר לראות שמה כמה דוגמאות למיקום יחסית לשמש.
וקדימה, להתחיל להתאמן.
יש פה גם מקום לשים פלאש קדמי / קדמי-צידי ואפילו להשתמש בטכניקת HSS, פילטר ND וכד' למתקדמים.

ד"א, כן יש מקום להכניס פלייר מבוקר לתמונה (אין לי דוגמה תחת היד), יש המון דוגמאות ביוטיוב וכד'.
 

elisheva18

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
בס"ד

בעבר שאלתי את חדווה רוזנבלום היקרה! לי זה ממש עזר אולי יעזור גם לך...

שלום אלישבע מהאור....:)

הבאת יופי של דוגמאות להראות את המגבלה של המצלמה.
לכאורה התמונה החשוכה מצויינת, כי רואים טוב יותר את הנוף. אבל הפנים של הילדה חשוכות.
לכאורה התמונה השניה אולי טובה יותר, כי הדמות מוארת. אבל לא, הרקע הלך לאיבוד......
אז קודם כל, צילמת ממש מול השמש, ולכן נוצר פלייר כזה ומין אובך. הפתרון - לא לצלם מול השמש ממש, או לשים מגן שמש על העדשה, או לסגור צמצם.
יש לך אפשרות פה במקרה הזה לסגור צמצם ולהוריד מהירות תריס.
אני אוהבת את התמונה ה"חשוכה", יופי של תאורת שיער יש לה. יכול להיות שרפלקטור היה עוזר להאיר את הפנים יותר.
אה, ועוד משהו, סתם רעיון,אפשר להיעזר במישהו שיחזיק את ה scream - הרפלקטור השקוף שיכול לסנן קצת את קרני השמש.
וזה מקרי קלאסי שמצלמים בפורמט של RAW כאשר החשיפה באנדר. כלומר עדיף לצלם כאשר זה חשוך יותר, ואז בעריכה מבהירים. כי פקסלים שרופים לא ניתנים לעיבוד.
כאשר עושים את זה בRAW זה יוצא איכותי כי RAW זה חומר גולם שנועד לעיבוד.
אגב גם בתמונה הבהירה יש אפשרות בפוטושופ אטו ליטרום להוציא את האובך שנוצר מהשמש ולהדגיש יותר את הצבעים.
כן, כנראה שעיבוד התמונה זה חלק בלתי נפרד מצילום.
בסטודיו כאשר נעזרים בפלאשים, באמת העריכה פחות הכרחית.
ולשאלתך לגבי מהירות התריס, כן, אם לא הייית מצלמת מול השמש ממש, אז הערכים שהגדת הגיונים, אם רצית צמצם פתוח.
נ.ב. הרבה צלמים שמצלמים מול השמש ויוצר פלייר חזק, ונכנס יותר מידי אור, הופכים את התמונה לשחור לבן. זה נראה טוב יותר...
ולסיום, בצילום כזה מול השמש, בלתי אפשרי להגיע לחשיפה טובה ם של הפנים מקדימה וגם של הרקע. אז או שעושים מה שכתבתי למעלה,
או שמוסיפים פלאש, או שמשאירים את זה כך, מין סגנון של צילום כזה, לא בכל הצילומים הפנים חייבים להיות מוארות. אבל צריך בשביל זה גם
שלתמונה תהיה אופי, כלומר אם הילדה היתה רוקדת, או בתנועה פחות קפואה ועומדת, זה היה יכול להיות נהדר ממש.

אם תרצי באישי אשלח לך את התמונות ששלחתי לה...

בהצלחה רבה!

וזה עוד דיון על אור שמש ומה שבניהם גם של חדווה
https://www.prog.co.il/threads/הדלת-המפורסמת.420313/
 
נערך לאחרונה ב:
N

neomy21

אורח
בס"ד

בעבר שאלתי את חדווה רוזנבלום היקרה! לי זה ממש עזר אולי יעזור גם לך...

שלום אלישבע מהאור....:)

הבאת יופי של דוגמאות להראות את המגבלה של המצלמה.
לכאורה התמונה החשוכה מצויינת, כי רואים טוב יותר את הנוף. אבל הפנים של הילדה חשוכות.
לכאורה התמונה השניה אולי טובה יותר, כי הדמות מוארת. אבל לא, הרקע הלך לאיבוד......
אז קודם כל, צילמת ממש מול השמש, ולכן נוצר פלייר כזה ומין אובך. הפתרון - לא לצלם מול השמש ממש, או לשים מגן שמש על העדשה, או לסגור צמצם.
יש לך אפשרות פה במקרה הזה לסגור צמצם ולהוריד מהירות תריס.
אני אוהבת את התמונה ה"חשוכה", יופי של תאורת שיער יש לה. יכול להיות שרפלקטור היה עוזר להאיר את הפנים יותר.
אה, ועוד משהו, סתם רעיון,אפשר להיעזר במישהו שיחזיק את ה scream - הרפלקטור השקוף שיכול לסנן קצת את קרני השמש.
וזה מקרי קלאסי שמצלמים בפורמט של RAW כאשר החשיפה באנדר. כלומר עדיף לצלם כאשר זה חשוך יותר, ואז בעריכה מבהירים. כי פקסלים שרופים לא ניתנים לעיבוד.
כאשר עושים את זה בRAW זה יוצא איכותי כי RAW זה חומר גולם שנועד לעיבוד.
אגב גם בתמונה הבהירה יש אפשרות בפוטושופ אטו ליטרום להוציא את האובך שנוצר מהשמש ולהדגיש יותר את הצבעים.
כן, כנראה שעיבוד התמונה זה חלק בלתי נפרד מצילום.
בסטודיו כאשר נעזרים בפלאשים, באמת העריכה פחות הכרחית.
ולשאלתך לגבי מהירות התריס, כן, אם לא הייית מצלמת מול השמש ממש, אז הערכים שהגדת הגיונים, אם רצית צמצם פתוח.
נ.ב. הרבה צלמים שמצלמים מול השמש ויוצר פלייר חזק, ונכנס יותר מידי אור, הופכים את התמונה לשחור לבן. זה נראה טוב יותר...
ולסיום, בצילום כזה מול השמש, בלתי אפשרי להגיע לחשיפה טובה ם של הפנים מקדימה וגם של הרקע. אז או שעושים מה שכתבתי למעלה,
או שמוסיפים פלאש, או שמשאירים את זה כך, מין סגנון של צילום כזה, לא בכל הצילומים הפנים חייבים להיות מוארות. אבל צריך בשביל זה גם
שלתמונה תהיה אופי, כלומר אם הילדה היתה רוקדת, או בתנועה פחות קפואה ועומדת, זה היה יכול להיות נהדר ממש.

אם תרצי באישי אשלח לך את התמונות ששלחתי לה...

בהצלחה רבה!

וזה עוד דיון על אור שמש ומה שבניהם גם של חדווה
https://www.prog.co.il/threads/הדלת-המפורסמת.420313/
מסכימה לשלוח גם אלי את התמונה?
 

הדודה מלכי

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
אם השמש תהיה מאחורי המצולמים, אז תהיה להם תאורת שיער, אבל יהיה לי פלייר רציני.
הכוונה לאובך, לא פלייר.
פלייר זה דבר מדהים אם נכנס לך לתמונה (הקרניים של השמש והעיגול שנוצר - זה פלייר)
ובד"כ בזריחה ושקיעה לא נוצר אובך, צריך לצלם מזווית טיפונה יותר גבוה/צידית וזה בסדר גמור.
וכל השאר - נראה לי שענו לך כבר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  40  פעמים

לוח מודעות

למעלה