מידע שימושי איך פלאפון כשר יכול להרעיל? הורים, מורות אתם חיבים לקרוא!

מצב
הנושא נעול.

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
היית מציע להשאיר את כל הרכילויות שמאחורי הקלעים לתקופה אחרת או אתר אחר
אני באופן אישי לא מוכנה להיות כלי שרת בידי מישהו בעל אינטרס שמנצל אותי ואת דאגתי לילדיי כדי להזיק למתחריו.
אז תודה @Ruty Kepler על איתות האזהרה.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
כדאי רק לברר אצל רב אם מותר להאמין לסיפור עלום ואם מותר לספר אותו
וְעַתָּה נְבָאֵר עוֹד עִנְיָן אֶחָד, שֶׁאֵין בּוֹ מִשּׁוּם אִסוּר רְכִילוּת, כְּגוֹן, אִם (י) שָׁמַע לְאֶחָד שֶׁאָמַר: אִם אֶפְגַּע לִפְלוֹנִי בְּמָקוֹם פְּלוֹנִי, אַכֶּנּוּ, אוֹ אֲחָרְפֶנּוּ וַאֲגַדְּפֶנּוּ, אוֹ שֶׁשָּׁמַע מִמֶנּוּ, (יא) שֶׁרְצוֹנוֹ לְהַזִּיקוֹ בְּעִנְיַן מָמוֹן, תָּלוּי בָּזֶה, אִם הָאִישׁ הַזֶּה (יב) הוּא מֻחְזָק לְעִנְיָן זֶה מִכְּבָר, שֶׁכַּמָה פְּעָמִים עָשָׂה כֵן לַאֲנָשִׁים אֲחֵרִים, אוֹ (יג) שֶׁהוּא מַכִּיר לְפִי הָעִנְיָן, שֶׁלֹּא יָצָא כֵּן מִפִּיו בְּדֶרֶךְ גִּזוּם בְּעָלְמָא, וּבְוַדַּאי יַעֲשֶׂה כֵן, צָרִיךְ לְגַלּוֹת דָּבָר זֶה לְהַשֶּׁכְּנֶגְדּוֹ, אוּלַי יוּכַל לְהִזָּהֵר מִמֶנּוּ בִּכְדֵי שֶׁלֹּא יַגִּיעוּ לוֹ מִמֶנּוּ בִּיּוּשׁ אוֹ הֶזֵּק *. אַךְ צָרִיךְ לִזָּהֵר, שֶׁלֹּא יַחְסְרוּ בָּזֶה גַּם כֵּן כָּל הַפְּרָטִים הַנַּ"ל.

והנה הפרטים הנ"ל:
וְאֵלּוּ הֵן:
א יִזָּהֵר מְאֹד, שֶׁלֹּא יַחְלִיט תֵּכֶף אֶת הָעִנְיָן בְּדַעְתּוֹ לְעִנְיָן רַע, רַק (ב) יִתְבּוֹנֵן הֵיטֵב מִתְּחִלָּה, אִם הוּא בְּעֶצֶם רַע.
ב שֶׁלֹּא יַגְדִּיל בְּסִפּוּרוֹ אֶת הָעִנְיָן לְרַע יוֹתֵר מִמַה שֶּׁהוּא.
ג שֶׁיְּכַוֵּן (ג) רַק לְתוֹעֶלֶת, דְּהַיְנוּ, לְסַלֵּק הַנְּזָקִין מִזֶּה, וְלֹא מִצַד שִׂנְאָה עַל הַשֶּׁכְּנֶגְדּוֹ.
(וּבְזֶה הַפְּרָט הַג' נִכְלָל גַּם כֵּן עוֹד עִנְיָן אַחֵר, שֶׁמִלְבַד הַכַּוָּנָה, שֶׁיְּכַוֵּן לְתוֹעֶלֶת, וְלֹא מִצַד שִׂנְאָה, יִתְבּוֹנֵן מִתְּחִלָּה, אִם תָּבוֹא מִזֶּה תּוֹעֶלֶת, לַאֲפוּקֵי (להוציא) (ד) מִמַה שֶּׁמָצוּי כַּמָה פְּעָמִים, שֶׁאֲפִלּוּ אִם יֹאמַר לוֹ, לֹא יִשְׁמַע לוֹ, וְיִשְׁתַּתֵּף עִמוֹ, (ה) וְאַחַר כָּךְ כְּשֶׁיַּרְגִּיזוֹ חֲבֵרוֹ בְּאֵיזֶה דָּבָר, אוֹמֵר לוֹ: יָפֶה אָמַר עָלֶיךָ פְּלוֹנִי, שֶׁאֵין רָאוּי לְהִשְׁתַּתֵּף עִמְךָ, וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה, לַאֲנָשִׁים כָּאֵלּוּ שֶׁהוּא מַכִּירָם, שֶׁיֵּשׁ לָהֶם מִדָּה רָעָה זוֹ דִּרְכִילוּת, לֹא יְצֻיַּר שׁוּם הֶתֵּר, כִּי הוּא מַכְשִׁיל אֶת הָעִוְּרִים הַלָּלוּ בְּלֹא תַעֲשֶׂה גְּמוּרָה דִּרְכִילוּת).
ד אִם (ו) הוּא יָכוֹל לְסַבֵּב אֶת הַתּוֹעֶלֶת הַזּוֹ, מִבְּלִי שֶׁיִּצְטָרֵךְ לְגַלּוֹת לְפָנָיו עִנְיָנָיו לְרַע, אֵין לְסַפֵּר עָלָיו.
ה כָּל זֶה אֵינוֹ מֻתָּר, רַק אִם לֹא יְסֻבַּב עַל יְדֵי הַסִפּוּר רָעָה מַמָשׁ לַנִּדּוֹן, דְּהַיְנוּ, שֶׁלֹּא יָרֵעוּ עִמוֹ מַמָשׁ, רַק שֶׁתּוּסַר מִמֶנּוּ עַל יְדֵי זֶה הַטוֹבָה, שֶׁהָיָה עוֹשֶׂה עִמוֹ הַשֶּׁכְּנֶגְדּוֹ, אַף דְּמִמֵילָא דָּבָר זֶה הוּא רָעָה לוֹ, מִכָּל מָקוֹם מֻתָּר. אֲבָל אִם יַגִּיעַ לוֹ עַל יְדֵי סִפּוּרוֹ רָעָה מַמָשׁ, (ז) אָסוּר לְסַפֵּר עָלָיו, כִּי יִצְטָרֵךְ לָזֶה (ח) עוֹד פְּרָטִים, וִיבֹאֲרוּ לְקַמָן אִם יִרְצֶה ה' בְּסָעִיף ה' ו'. וְכָל שֶׁכֵּן אִם הוּא רוֹאֶה, שֶׁיְּסֻבַּב עַל יְדֵי סִפּוּרוֹ לַנִּדּוֹן רָעָה רַבָּה (ט) יוֹתֵר מִכְּפִי הַדִּין, דְּאָסוּר לְסַפֵּר עָלָיו. וְעַיֵּן לְקַמָן בְּסָעִיף ה', מַה שֶּׁכָּתַבְנוּ שָׁם.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
כדאי רק לברר אצל רב אם מותר להאמין לסיפור עלום ואם מותר לספר אותו
בינתיים הסיפור כזה עלום שאין לי מושג מי המתחרה בכלל.
ובטח לא מי משרד היח"צ.
מספיק לי לדעת שיש ממה להיזהר.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
אולי זה לא המקרה המדוייק. אני לא יודע אם רוצים שאעתיק לכאן עוד קטעים ארוכים מחפץ חיים,
אבל הרעיון כאן הוא כזה:
יש יהודי שמוכר מוצר מסויים. הוא נהנה מהרווחים והקונים נהנים מהמוצרים.
בא מתחרה ונלחם נגדו ומנסה לאלץ אותו בדרכים שונות לסגור את החנות.
לאורך כל המאבק המוכר סובל, והלקוחות סובלים. (המתחרה לא מוכר מוצרים טובים כמו היהודי, וזו הסיבה שהוא נלחם בצורה כזו, כי אם הוא סתם היה מתחרה אף אחד לא היה קונה ממנו)

המתחרה מקבל גיבוי מהציבור שמאמין לעלילות שהוא טופל על היהודי.

בא ראובן ומודיע לציבור: העלילות הם בגלל תחרות עסקית ולא באמת בגלל רדיפת צדק. תפסיקו לגבות אותו ולגרום נזקים ליהודי המסכן וללקוחות שלו.

זה נקרא לשון הרע לתועלת.
צריך בשבילו שבעה פרטים שיתקיימו, ואם הם מתקיימים יכול לדבר את הלשון הרע הזה.
ואלו הפרטים:
  1. שיראה בעצמו (או שיתברר לו שזה אמת)
  2. שיבדוק היטב שזה נזק על פי דין.
  3. שיוכיח את החוטא (ואם לא מקבל תוכחה אז יספר בפני שלושה)
  4. שלא יגזים
  5. שיכון לתועלת ולא להנות ולא משנאה.
  6. שינסה לפתור את הבעיה בדרך אחרת
  7. שהמדובר לא יפסיד יותר ממה שמגיע לו ע"פ דין.
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
חשיפה של נתי טוקר מדה מרקר, מסמך שהוכן על ידי יועצי התקשרות של ועדת הרבנים מאשר:
* הציבור החרדי הוא "קהל שבוי" בטלפונים הכשרים.
* על הציבור החרדי נכפה להיות עם טלפון כשר באיומי סילוק מהמוסדות.
* לועדת הרבנים אין מתחרים (מונופול בחסות משרד התקשורת?)
[2 קישור לכתבה https://www.themarker.com/advertising/.premium-1.8939721?v=A89528CB5349D1DD0C941E8C7A8F9902
היועצים של ועדת הרבנים לענייני תקשורת המליצו לאיים בתביעות ולשכור חברת חקירות נגד המתנגדים
ועדת הרבנים, הגוף ששולט בתחום הכשרות בטלפונים הסלולריים במגזר החרדי, שכר לראשונה משרד יחסי ציבור ■ המשרד הכין תוכנית לוועדה שבה הודה כי הצרכנים החרדים הם "לקוח שבוי" ■ משרד היח"צ: "מדובר בטיוטה שכלל לא הוגשה לוועדה"
תוכנית אסטרטגית שהוכנה עבור ועדת הרבנים לענייני תקשורת - הגוף שאחראי על חסימת האינטרנט וקווי תוכן במגזר החרדי - כוללת הצעות לאיים על יצרני חדשות במגזר החרדי באמצעות מכתבי התראה ואף להפעיל חברת חקירות נגד חברה מסחרית שנפגעת מפעילות הוועדה.
בתוכנית, שגיבש משרד יחסי ציבור ששכרה הוועדה באחרונה, מוצגת פעילות הוועדה כמי שנעשית בכפייה על המגזר החרדי, שהינו "לקוח שבוי". מנגד, בחברה טוענים כי הוועדה לא אישרה את המסמך.
במצגת האסטרטגית שהגיעה לידי TheMarker, מופיעה המלצה לוועדת הרבנים - גוף כשרות שלכאורה אינו פועל למטרות מסחריות - להשקיע משאבים בפרסום וקידום פעילות הוועדה, בין השאר בקמפיינים בעיתונות החרדית, בהדפסת עיתונים ייעודיים ובפעילות לובינג מול משרד התקשורת.
ועדת הרבנים לענייני תקשורת שולטת מזה כ-15 שנה בתחום הכשרות בסלולר במגזר החרדי ומעניקה כשרות לכחצי מיליון מנויים. הוועדה מאפשרת שימוש רק במכשירים כשרים החסומים לאינטרנט ולשירותים נוספים, כולל הודעות סמס. במקביל, הוועדה שולטת בלעדית גם בקומות הכשרות של כל חברות הסלולר - סדרה של מספרי טלפון בעלי קידומת זהה המשויכים למסלולים הכשרים. במספרים אלה יש לוועדת הרבנים הרשאה לבצע חסימה של שירותי תוכן שלגביהם היא מחליטה כי אינם ראויים למגזר החרדי. כל חברות התקשורת פועלות בשיתוף פעולה עם ועדת הרבנים ומעניקות לנציג הוועדה יכולת טכנית לבצע את החסימה ללא כל פיקוח.
בשנים האחרונות נמתחת ביקורת חריפה על התנהלות הוועדה. תחקיר TheMarker גילה כיצד הוועדה פועלת באופן שרירותי וללא נימוק לחסימת קווי תוכן פנים חרדיים, בהם קווי חדשות חרדיים ואפילו קווי מידע לחולים. במקביל, נציג הוועדה מנסה להשתלט גם על פעילות מסחרית ועל שיווק המכשירים הכשרים. לא רק זאת, אלא שהוועדה דרשה כי יתאפשר לנציג הוועדה להאזין להודעות קוליות בקבוצות שיח טלפוניות וזאת ללא ידיעת המשתתפים.

הביקורת החריפה חילחלה גם למקבלי ההחלטות. בתקופת הקורונה חסמה הוועדה לא פעם קווי תוכן חיוניים הן של משרד הבריאות והן של מוסדות החינוך. חסימות אלה אילצו את משרד התקשורת להתערב ולכפות על הוועדה (למעשה לכפות על חברות התקשורת שמעניקות לוועדה את ההרשאה לחסימת מספרים) שלא לחסום קווים חיוניים.
כדי להתמודד עם הביקורת החריפה, שכרה הוועדה לראשונה משרד יחסי ציבור פנים חרדי בבעלות יועצי התקשורת אבי בלומנטל ומני חדד. המשרד הכין לוועדה מצגת ל"מתווה פעולה" לוועדת הרבנים ב-2020. המתווה של משרד הייעוץ שמלווה כיום את הוועדה, מאמת הטענות שמועלות שוב ושוב נגדה, בנוגע לאחת הבעיות המרכזיות בפעילותה - העובדה שהצרכנים החרדים נאלצים לעתים לרכוש טלפון כשר בעל כורחם בשל כפייה קהילתית, בין השאר באמצעות "מוסדות", כך לפי המצגת.

הכוונה היא למוסדות החינוך שמסרבים לקבל תלמידים למוסדות החינוך אם להורים אין מכשיר כשר. "חלק מקהל הצרכנים הוא קהל שבוי", נכתב במסמך. סיבה נוספת לכעס מצד הלקוחות, כך מודים יועצי הוועדה עצמה, הוא החסימה השרירותית של קווי תוכן, בין השאר של קבוצות שיח קוליות של בני משפחה - שירות הדומה לקבוצת וואטסאפ משפחתית שנחסם בחלקו על ידי הוועדה.
ברשות התחרות החלו בחודשים האחרונים לבחון את פעילות הוועדה לאור העובדה שהיא מונופול בתחומה ואין ועדה נוספת שמחזיקה בהיתר למתן כשרות למספרי טלפון בקומה הכשרה. התוכנית התקשורתית מביאה זאת בחשבון ובמסמך הוועדה מוצגת ככזו שאין לה תחרות - דווקא כיתרון בפעילותה.
המסמך גם יורד לשורש הבעיות של הוועדה דווקא בתוך הקהל החרדי. כפי שפורסם ב-TheMarker, החלטותיה אמנם היו אמורות להתקבל על פי רבני הוועדה, אבל בפועל רובם התנערו ממנה וטענו כי מזכירי הוועדה כלל לא מצייתים להם. במסמך נכתב כי ועדת הרבנים "סובלת מחוסר בלגיטימציה (אין ועדה דה- פקטו. הרבנים לא מתכנסים ואין 'פנים' כלפי חוץ)". עוד נכתב כי הוועדה "נתפסת כוחנית ומזוהה עם חסידות גור (חוסמת שרירותית)".

לוועדת הרבנים הוצע לפעול כדי לשפר את התדמית שלה ולהבהיר את הצורך בפעילות הוועדה עבור המשתמשים החרדים. מנגד, מוצע גם "להחזיר מלחמה" לאותם גורמים שלטענת הוועדה משמיצים אותה. כך למשל, מוצע לפעול באופן אגרסיבי נגד שירותי התוכן החדשותי בטלפון המכונים "קווי הנייעס". הקווים האלה פועלים במודל של הכנסות לפי דקות שיחה, ולכן החסימות של ועדת הרבנים פוגעות במודל העסקי שלהם. לפי המתווה, הוצע "לחשוף את המניע של הכתבים ובעלי הקווים באמצעות מכתבי התראה"

אחת מחברות שירותי התוכן שמובילה את המאבק בוועדה היא חברת ימות המשיח. נגד חברה זו הוצעו כלים אגרסיביים במיוחד. לפי המסמך הוצע להתחיל ב"ניסיון הידברות… ובהתאם לצורך, הפעלת חברת מודיעין כנגד ימות המשיח". עם זאת, אין אישור לכך שגורם בתוך הוועדה אכן אישר לשכור משרד חקירות.

המסמך מציע לפגוע בקווי התוכן גם באמצעות הכיס. הוועדה אמורה היתה לבצע פעילות לובינג מול משרד התקשורת לביטול דמי הקישוריות - התשלום להעברות שיחה בין חברות תקשורת. צעד זה היה חותך לחלוטין את הכנסות קווי התוכן. בפועל, הוועדה שיש לה כוח פוליטי רב, אכן פעלה בשנים האחרונות מול משרד התקשורת בביטול דמי הקישוריות או במגבלות שונות שנועדו לפגוע בקווי התוכן.
"טיוטה ראשונית"
במקביל לשכירת משרד יחסי הציבור, החל בשבועות האחרונים קמפיין פנים חרדי באמצעות קבוצות וואטסאפ שנועד להיאבק בקווי התוכן הנאבקים בוועדת הרבנים. הפעילות נעשית באמצעות קבוצות וואטסאפ אף שלפי הוועדה אין היתר להשתמש באפליקציה זו. במשרד יחסי הציבור מדגישים כי אין להם כל קשר לפעילות זו.
שאלת המדיניות לגבי ועדת הרבנים לענייני תקשורת מגיעה כעת לפתחו של שר התקשורת הנכנס יועז הנדל. בפני הנדל הונחו טענות רבות נגד הוועדה בשל חסימות הקווים השרירותיות. הנדל עצמו סבור כי באופן עקרוני יש לאפשר לוועדה לפעול מאחר והיא פועלת באמצעות הרשאה שמעניקים להם המנויים כאשר הם רוכשים מסלול טלפון כשר. עם זאת, הנדל מתכוון לבחון את הסוגיה בחודשים הקרובים.
ממשרד בלומנטל חדד תקשורת נמסר: "מדובר בטיוטה ראשונית שנכתבה לצורך סיעור מוחות בין עובדי המשרד, אשר מעולם לא הוגשה לוועדה וברור שלא אושרה. בין היתר הטיוטה מתייחסת למכלול השמצות שפורסמו כנגד ועדת הרבנים לאורך השנים בכלי התקשורת ודרכי ההתמודדות מולם". במשרד דחו את הטענה כי יש להם קשר כלשהו למפעיל קבוצות וואטסאפ עבור הוועדה.
מטעם ועדת הרבנים לעניני תקשורת נמסר: "איננו יודעים על מה מדובר, מעולם לא ראינו מסמך מעין זה ואין לנו כל קשר אליו".
לא יודעת מה נכון ומה לא,
מה שברור שזה מריח "פוליטיקה",
העניין הובן, אפשר לנעול את האשכול.
@מרשמלו
@ניהול האתר
 

מנגו ובננה

משתמש צעיר
אני קוראת את האשכול בשקיקה
וליבי פועם בחוזקה!
אני רוצה לצעוק! אני רוצה להרעיד את השמים!
לטלטל את את העולם! ולזעוק - לפקוח העיניים!!!
מנסיון מר ונמהר לפני מס' שנים נפלתי גם אני בקווים למיניהם
הייתי בחורה צעירה ותמימה
שאיכשהו הגיע לידי מס' של קו מסוים
תחילה רק האזנתי אך מהר מאד הדרדרתי.............
לא אעלה על הכתב את אשר נאמר שם באותם קווים ארורים....
יש שם אנשים חרדים ירא"ש (כך כולם חושבים)
עם שחור לבן ומגבעת ואפילו חניוקים כאלה...
שלא תאמינו איך הם מרעילים שם בנות צעירות ותמימות...
מדברים בצורה מנובלת ממש!
אך הכל בתחכום רב כיצד לגרום להם להגיע לגרוע מכל....
ב"ה ד' שמר עלי ! או זכות אבות ששמרה עלי על כל צעד ושעל....
כך או כך הייתי בקווים האלה רק מס' חודשים
וד' היה בעזרי ויצאתי כליל (עם קצת טראומה ) שעברה עם הזמן......
לא האמנתי שאעלה על הכתוב אי פעם את מה שחוויתי
אבל--- כן!
אני מספרת כי אני רוצה שידעו כמה חשוב לעקוב אחר הפלאפונים הקטנים האלה והתמימים האלה.....
שמגלמים בתוכם סודות הזויים!
וכמה יש להזהר מהשכן בבנין! ואפי' מבני המשפחה - בני דודים וכו'.....
קודם כל זה טוב שיש מודעות לכך,
ודבר שני צריך לעשות משהו!!!!
פשוט נשמות טהורות נשבות בצל השטן בדמות קווי הטלפון.....
ולוואי נזכה להציל אפי' נפש אחת מאותם קווים- יהיה זה שכרינו....

(ד"א אני הייתי בועידות של ימות המשיח, אך לא רק יש עוד חברות של קווים שיש להם כאלה שיחות ועידה...)
 

ידע פון

משתמש צעיר
מוזיקה ונגינה
(ד"א אני הייתי בועידות של ימות המשיח, אך לא רק יש עוד חברות של קווים שיש להם כאלה שיחות ועידה...)
בחברות אחרות אין פתיחת חדרי ועידה לפני פניה ישירה לרבנים!!!
מניסיון!
 
ש

שרות

אורח
בחברות אחרות אין פתיחת חדרי ועידה לפני פניה ישירה לרבנים!!!
מניסיון!
מנסיון יש - ברגע שאתה פותח קו ללמידה מרחוק כביכול למוסד - יש לך חדרי וועידה.
 

סוווווף !!!

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
D I G I T A L
תודה רבה רבה לכל האנשים שמחכימים אותנו (את ההורים התמימים)
כל סיפור וכל מידע זה תמרור אזהרה ענק שעוזר לנו לשמור על עצמנו וילדנו
נשמח לעוד מידע וסיפורים על סכנות כאלה ואחרות
תמשיכו זה מאוד חשוב כי יש המון הורים תמימים בפרט בכל הנושא של הטכנולוגיה.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
רגע לפני שיינעל האשכול, כנקודה למחשבה אני רוצה לשים פה כתבה על כוחן של ענקיות התקשורת (בארה"ב).
לחברות תקשורת יש כוח ענק, ולא צריך אינטרנט בשביל להשתמש בו לרעה.
 

קבצים מצורפים

  • דה מרקר קונגרס.pdf
    KB 65.8 · צפיות: 615
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה