לפרוייקט סיכום אילוס (אילוסטרייטור) רציתי לעשות דמות וקטורית לעסק של חמי שהוא טכנאי מערכות אבטחה.
ו... זה ממש לא בא לי בקלות.
אני מצרפת כאן שלבים מכל התהליך, זה מצחיק עד דמעות -- שבאמת יצאו מרוב שהיה לי קשה להבין איך עובד מיודענו הpentool. (דלגו לסוף אם אין סבלנות, הטיטות מחרידות ראו הוזהרתם)
.
רקע קטן על הדמות
חמי חסיד חבד, חביב גבוה ומצחיק, עם משקפיים ללא מסגרת, עיניים תכלת וחולצות משובצות בשלל צבעי הקשת.
... אז מכל זה יצא לי בערך משהו כזה. קרינג' (תרגום חופשי של cringe: מכווץ או מרתיע)!
אבימי המורה הגאון שמלווה את כל אובדי העצות והאילוס שלח אותי לאחר כבוד להסתכל על ציורים וקטורים, לצאת מהראש הראסטרי לחשוב על צורות אחרות ולנסות מחדש. הקשבתי לו. (תקשיבו גם אתם! )
אז הנה הניסיון השני. מתחיל להיות כאן כבר משהו לעבוד איתו
מפה ושם כבר התלהבתי וציירתי אביזרים מאפיינים וחשבתי שבזה סיימתי
חידה, לאיזה ראש ממשלה יש שיער סגול?
ואז שולם במהלך שיעור תוך כדי שאני טופחת לעצמי על השכם על ההתקדמות---- אמר לי שיש שיפור אבל עדיין יש יותר מדיי זויות חדות וביקש ממני לעבור על הצורות מחדש עם הפן טול מיודענו שליט"א------
וכדי שאני לא יבכה מעצם הקס"ד, הוא הראה לי לאיזה תוצאה הוא מצפה, בקלילות (מבהילה!) והנה הציור שלו תודו שהוא אלוף ומשקיען בינלאומי במאות תלמידיו:
אז אחרי לא מעט קיטורים מצידי החלטתי להתחיל את הציור מחדש ואחרי עמל רב זה מה שיצא. חכו, רגע... זה עוד לא נגמר
אבימי מורנו היקר העיר את תשומת ליבי שמרוב התלהבות על הגראדיאנטים החשכתי לדמות את הפנים במקום לעשות אותן קורנות ומזמינות. כמו כן העיר לי שהסילוהט אינו קריא מספיק כי הוא מלא בטנג'נטים. יודעים מה זה משיק (tangent)? הקו האדום שפוגע בעיגול ויוצר עם הרדיוס זוית ישרה, זה משיק. בציור כשמדברים על משיק מתכוונים לקווים וצורות שנוגעים אחד בשני והורסים לנו את הסילהוט הנקי. הם עשויים להופיע בין ברקע בין בדמות עצמה. ולמה זה הורס? כי קווים משיקים מושכים את העין שלנו למקום המפגש וממילא גונבים פוקוס.
לאחר כבוד תיקנתי את המשיקים המציקים והוספתי את חמי הוקטורי לכרטיס ביקור (מאיירת שהיא גם גרפיקאית @אלינור (: הסבירה לי על הגדרות ההדפסה וגודל הפונטים המקובלים וכו ואני מעריכה אותה ואת ציוריה עד אין קץ)
האם זה מושלם כעת? לא. אבל חמי ממש צחק והתרגש מהדמות הזו ואם הוא מרוצה אז גם אני והיה שווה
מה למדתי מהתהליך הזה?
1. לא לפחד לטעות. ברגע שמניחים רעיון על הדף יש עם מה לעבוד אפילו אם הטיוטה הראשונה מכוערת כמו קיפוד. תזרקו את חרדת הדף הריק לפח
2. לא להתבייש להתייעץ עם קוליגות מורים ובעלי מקצוע אחריםכדי לתת ללקוח את הטוב ביותר (גם אם הוא קרוב משפחה ומוכן לסבול כל תוצאה), הכוונה טובה יכולה להיות ההבדל בין להגיע לקו הסיום או להתייאש הרבה לפני. במיוחד מי שכבר זכה ותלמיד כאן, יש לרשותכם מורים עם כזה ידע תהודה רוחנית וסבלנות. ואם אתם לא תלמידים אז יש כאן פורום נפלא. אין הביישן למד. תמיד תשאלו.
3. לצייר מחדש כמה פעמים שצריך כי התוצאה צריכה להיות לא רק סבירה אלא גם מזמינה.
4. להבין שאם ציור שהוא סופר פשוט ווקטורי לקח לי תהליך שלם, אז ככה במקצועות שונים שאינם ההתמחות שלי צריך גם לדעת שבעל המקצוע השקיע מאמץ והתגבר על קושי מעבר למה שהעיניים שלי רואות בתוצאה הסופית.
5. מקובל לחשוב לפחות ראיתי מן יציאה כזו באיזה שרשור שפרוייקטים כאן הם לא של התלמיד עצמו כי למורים יש כאן חלק בציור, אז אין מה להתחשב בתיק עבודות מהלימודים. אז לדעתי, על אף ההכוונה הקריטית שקיבלתי, המורים לא נגעו לי בציור הזה או בציור אחר אלא רק דחפו בכיוון הנכון (ויש הבדל עצום!) וכל תוצאה אליה הגעתי היתה אחרי מאמץ שלי בלבד מול המסך.
האם זה הפרוייקט אילוס שלי? לא. מתכננת לפרוייקט משהו אחר. זה היה נחמד ומועיל לחמי וכנראה בהמשך אני יעשה לו גם אתר (ויוסיף הנפשה לדמות, זה אחד היתרונות של דמויות וקטוריות, אז הן שוות את ההשקעה) אבל לפרוייקט אילוס כבר תכננתי משהו אחר.
וואו. עשיתי ביג דיל ועניין שלם מציור של דמות וקטורית אחת (אבימי ביקש עוד 3-5 פוזות כדי שיחשב פרוייקט) אבל באמת למדתי מהתהליך הזה ועכשיו כבר יותר קל לי להתעסק עם התוכנה (המחסום הרגשי יורד מתישהו) והפורום הנפלא יקבל בהבנה את החפירה
ו... זה ממש לא בא לי בקלות.
אני מצרפת כאן שלבים מכל התהליך, זה מצחיק עד דמעות -- שבאמת יצאו מרוב שהיה לי קשה להבין איך עובד מיודענו הpentool. (דלגו לסוף אם אין סבלנות, הטיטות מחרידות ראו הוזהרתם)
אני מרוצה מהתוצאה הסופית והיה שווה ומעתה כבר יותר קל לי
רקע קטן על הדמות
חמי חסיד חבד, חביב גבוה ומצחיק, עם משקפיים ללא מסגרת, עיניים תכלת וחולצות משובצות בשלל צבעי הקשת.
... אז מכל זה יצא לי בערך משהו כזה. קרינג' (תרגום חופשי של cringe: מכווץ או מרתיע)!
אבימי המורה הגאון שמלווה את כל אובדי העצות והאילוס שלח אותי לאחר כבוד להסתכל על ציורים וקטורים, לצאת מהראש הראסטרי לחשוב על צורות אחרות ולנסות מחדש. הקשבתי לו. (תקשיבו גם אתם! )
אז הנה הניסיון השני. מתחיל להיות כאן כבר משהו לעבוד איתו
מפה ושם כבר התלהבתי וציירתי אביזרים מאפיינים וחשבתי שבזה סיימתי
חידה, לאיזה ראש ממשלה יש שיער סגול?
ואז שולם במהלך שיעור תוך כדי שאני טופחת לעצמי על השכם על ההתקדמות---- אמר לי שיש שיפור אבל עדיין יש יותר מדיי זויות חדות וביקש ממני לעבור על הצורות מחדש עם הפן טול מיודענו שליט"א------
וכדי שאני לא יבכה מעצם הקס"ד, הוא הראה לי לאיזה תוצאה הוא מצפה, בקלילות (מבהילה!) והנה הציור שלו תודו שהוא אלוף ומשקיען בינלאומי במאות תלמידיו:
אז אחרי לא מעט קיטורים מצידי החלטתי להתחיל את הציור מחדש ואחרי עמל רב זה מה שיצא. חכו, רגע... זה עוד לא נגמר
אבימי מורנו היקר העיר את תשומת ליבי שמרוב התלהבות על הגראדיאנטים החשכתי לדמות את הפנים במקום לעשות אותן קורנות ומזמינות. כמו כן העיר לי שהסילוהט אינו קריא מספיק כי הוא מלא בטנג'נטים. יודעים מה זה משיק (tangent)? הקו האדום שפוגע בעיגול ויוצר עם הרדיוס זוית ישרה, זה משיק. בציור כשמדברים על משיק מתכוונים לקווים וצורות שנוגעים אחד בשני והורסים לנו את הסילהוט הנקי. הם עשויים להופיע בין ברקע בין בדמות עצמה. ולמה זה הורס? כי קווים משיקים מושכים את העין שלנו למקום המפגש וממילא גונבים פוקוס.
לאחר כבוד תיקנתי את המשיקים המציקים והוספתי את חמי הוקטורי לכרטיס ביקור (מאיירת שהיא גם גרפיקאית @אלינור (: הסבירה לי על הגדרות ההדפסה וגודל הפונטים המקובלים וכו ואני מעריכה אותה ואת ציוריה עד אין קץ)
האם זה מושלם כעת? לא. אבל חמי ממש צחק והתרגש מהדמות הזו ואם הוא מרוצה אז גם אני והיה שווה
מה למדתי מהתהליך הזה?
1. לא לפחד לטעות. ברגע שמניחים רעיון על הדף יש עם מה לעבוד אפילו אם הטיוטה הראשונה מכוערת כמו קיפוד. תזרקו את חרדת הדף הריק לפח
2. לא להתבייש להתייעץ עם קוליגות מורים ובעלי מקצוע אחריםכדי לתת ללקוח את הטוב ביותר (גם אם הוא קרוב משפחה ומוכן לסבול כל תוצאה), הכוונה טובה יכולה להיות ההבדל בין להגיע לקו הסיום או להתייאש הרבה לפני. במיוחד מי שכבר זכה ותלמיד כאן, יש לרשותכם מורים עם כזה ידע תהודה רוחנית וסבלנות. ואם אתם לא תלמידים אז יש כאן פורום נפלא. אין הביישן למד. תמיד תשאלו.
3. לצייר מחדש כמה פעמים שצריך כי התוצאה צריכה להיות לא רק סבירה אלא גם מזמינה.
4. להבין שאם ציור שהוא סופר פשוט ווקטורי לקח לי תהליך שלם, אז ככה במקצועות שונים שאינם ההתמחות שלי צריך גם לדעת שבעל המקצוע השקיע מאמץ והתגבר על קושי מעבר למה שהעיניים שלי רואות בתוצאה הסופית.
5. מקובל לחשוב לפחות ראיתי מן יציאה כזו באיזה שרשור שפרוייקטים כאן הם לא של התלמיד עצמו כי למורים יש כאן חלק בציור, אז אין מה להתחשב בתיק עבודות מהלימודים. אז לדעתי, על אף ההכוונה הקריטית שקיבלתי, המורים לא נגעו לי בציור הזה או בציור אחר אלא רק דחפו בכיוון הנכון (ויש הבדל עצום!) וכל תוצאה אליה הגעתי היתה אחרי מאמץ שלי בלבד מול המסך.
האם זה הפרוייקט אילוס שלי? לא. מתכננת לפרוייקט משהו אחר. זה היה נחמד ומועיל לחמי וכנראה בהמשך אני יעשה לו גם אתר (ויוסיף הנפשה לדמות, זה אחד היתרונות של דמויות וקטוריות, אז הן שוות את ההשקעה) אבל לפרוייקט אילוס כבר תכננתי משהו אחר.
וואו. עשיתי ביג דיל ועניין שלם מציור של דמות וקטורית אחת (אבימי ביקש עוד 3-5 פוזות כדי שיחשב פרוייקט) אבל באמת למדתי מהתהליך הזה ועכשיו כבר יותר קל לי להתעסק עם התוכנה (המחסום הרגשי יורד מתישהו) והפורום הנפלא יקבל בהבנה את החפירה