אינדיזיין איך מטפלים במודעות אפרוריות?

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
כמו כל מעצב כנראה, גם אני נחרדת כל פעם מחדש כשפרי עמלי מתפרסם בעיתון,
והצבעים האפרוריים/כהים רחוקים מרחק שמים וארץ מהמקור החי והצבעוני על המסך.
לאחרונה פיתחתי שיטה-
אחרי פרסום אחד בעיתון אני מעלה את הסיטורציה/ בהירות (לפי הצורך) בקובץ אצלי,
לפעמים גם בצורה דרסטית...
ואז התוצאה המתקבלת די נאמנה למקור.
בדרך כלל אני עושה את זה ע"י ייצוא קובץ האינדיזיין לפידיאף,
ייבוא לאילוסטרייטור ושם- משחק בחלונית ה-Recolor Artwork.

כרגע יש לי קובץ שכשאני מייבאת לאילוסטרייטור ומנסה להטמיע אותו- הוא נהרס ולא מציג חצי מהאלמנטים.

אשמח לשמוע:
א. למה זה קורה?
ב. האם יש דרך פשוטה יותר לטפל ברוויה ובבהירות של מודעה שלמה (לא בכל צבע בנפרד) באינדיזיין?

תודה מראש!
 

CS Design

עיצוב | מיתוג | בניית אתרים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
כרגע יש לי קובץ שכשאני מייבאת לאילוסטרייטור ומנסה להטמיע אותו- הוא נהרס ולא מציג חצי מהאלמנטים.

ניסת לפתוח קובץ RGB לראות איך הוא מביא את הקובץ?
 

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
ניסת לפתוח קובץ RGB לראות איך הוא מביא את הקובץ?
הוא מביא את הפידיאף מצוין,
אבל כדי לערוך את הצבעוניות אני צריכה להטמיע אותו,
ואז חצי מודעה נעלמת :(
יתכן שזה בגלל שיש שם שימוש בגרדיאנט שיצרתי באינדיזיין?
 

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
ולמה שלא תייבאי לפוטושופ ושם להבהיר?
אצלי באילוס' רוב התמונות שיש להם הרבה גוונים, נהרסים עד היסוד בהטמעה.
בדיוק זה מה שעשיתי הרגע :)
בדרך כלל מעדיפה להישאר בוקטור (זו לא היתה תמונה אלא מודעה וקטורית לחלוטין),
אבל כאן לא ראיתי אופציה אחרת...
תודה בכל אופן!
 

כבי800

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הבעיה העיקרית היא כשמודעה מתפרסמת על נייר עיתון.
לפני שאני מורידה מודעה כזו אני מטפלת בה עם לוולס בפוטושופ, ופשוט מקצינה את הצבעים והקונטרסט.
לפעמים לפעמים גם בעיתון כרומו התוצאה מאכזבת, ואז גם צריך לטפל, אם כי באופן פחות דרסטי.

יש אפשרות לעשות זאת דרך אינדיזיין, אבל יותר עם צבעים ספציפיים, פחות עם תמונה:
מניחים מלבן שחור גדול על כל המודעה ומורידים לשקיפות 30%, מעבירים לשכבה עליונה יותר ונועלים.
עכשיו קיבלנו אפרוריות של עיתון בנראות המודעה במחשב.
עכשיו מטפלים בצבעים הדומיננטיים שבהם ניכר השינוי (מדליקים ומכבים את שכבת האפרוריות למציאת ההבדלים)
משנים אותם לצבע חזק יותר/זורח יותר/כהה יותר וכד'
(בתמונות אפשר לנסות שיטת שילוב עם צורה חלקה בצבע בהיר/כהה מתחת)
פעמים רבות השיטה הזו חוסכת את הצורך לעבור לפוטושופ.

השכבה האפרורית מעניקה לנו אמת מידה נכונה לדעעת עד כמה לשנות את הצבעים,
כדאי לעשות אותה גם פני שמקצינים צבעים בפוטושופ.
רק לא לשכוח להסיר אותה לפני הסגירה לדפוס...
 

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
הבעיה העיקרית היא כשמודעה מתפרסמת על נייר עיתון.
לפני שאני מורידה מודעה כזו אני מטפלת בה עם לוולס בפוטושופ, ופשוט מקצינה את הצבעים והקונטרסט.
לפעמים לפעמים גם בעיתון כרומו התוצאה מאכזבת, ואז גם צריך לטפל, אם כי באופן פחות דרסטי.

יש אפשרות לעשות זאת דרך אינדיזיין, אבל יותר עם צבעים ספציפיים, פחות עם תמונה:
מניחים מלבן שחור גדול על כל המודעה ומורידים לשקיפות 30%, מעבירים לשכבה עליונה יותר ונועלים.
עכשיו קיבלנו אפרוריות של עיתון בנראות המודעה במחשב.
עכשיו מטפלים בצבעים הדומיננטיים שבהם ניכר השינוי (מדליקים ומכבים את שכבת האפרוריות למציאת ההבדלים)
משנים אותם לצבע חזק יותר/זורח יותר/כהה יותר וכד'
(בתמונות אפשר לנסות שיטת שילוב עם צורה חלקה בצבע בהיר/כהה מתחת)
פעמים רבות השיטה הזו חוסכת את הצורך לעבור לפוטושופ.

השכבה האפרורית מעניקה לנו אמת מידה נכונה לדעעת עד כמה לשנות את הצבעים,
כדאי לעשות אותה גם פני שמקצינים צבעים בפוטושופ.
רק לא לשכוח להסיר אותה לפני הסגירה לדפוס...
וואו, על זה לא חשבתי :)
רעיון מבריק!

אבל עדיין השאלה שלי היא לגבי זה-
משנים אותם לצבע חזק יותר/זורח יותר/כהה יותר וכד'
איך עושים את זה באינדיזיין?
באילוסטרייטור יש את הכלי המדהים שמשנה את כל הצבעוניות של הקובץ בלחיצת כפתור,
באינדיזיין אין אפילו משחק עם ה-HSB...
את הכל את עושה דרך ניסוי וטעייה עם חלונית הקולור?
 

כבי800

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
את הכל את עושה דרך ניסוי וטעייה עם חלונית הקולור?
כן, אבל זה באמת יעיל במודעת ספציפיות.
למשל מודעות שיש בהן צבע דומיננטי, כמו אדום, או ירוק זית אצילי- ואני חוששת שיצא מת
ואז אני עובדת על הצבע הספציפי.
מודעות עם מורכבות של רקעים/תמונות/פוטושופ- באמת פשוט וקל יותר לעבוד עם הלוולס בפוטושופ, ואז למקם את הפוטושופ חזרה באינדיזיין (בעמ' השני של קובץ האינדיזיין המקורי) ולייצא רק את עמ' 2 לפידיאף.
(למה לא פידיאף היישר מפוטוש? יוצא כבד מאד, אינדיזיין משטח טוב יותר, וגם מייצא טוב יותר את הצבעים לדפוס)

אופציה שניה- בפרט אם יש כמה סגירות לאותה מודעה-
לטפל בתמונה או הרקע הבעייתיים בפוטושופ, לחזק עם הלוולס בוכו', לשמור בשם- ולעדכן את הלינק. ואז אפשר להמשיך עם אותו אינדיזיין ולייצא כרגיל, כי כל הלינקים כבר מודגשים ומטופלים.
 

srp

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
UX UI
D I G I T A L
יש צורת סגירה שמיוחדת לנייר עיתון
אני לא מצליחה להיזכר כרגע מה היא, כי כבר מלא זמן לא התעסקתי עם זה
אצלי בשעתו זה הציל את המצב

אולי יש כאן מישהו שיודע?
 

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
יש צורת סגירה שמיוחדת לנייר עיתון
אני לא מצליחה להיזכר כרגע מה היא, כי כבר מלא זמן לא התעסקתי עם זה
אצלי בשעתו זה הציל את המצב

אולי יש כאן מישהו שיודע?
נשמע ממש מעניין!
אשמח לשמוע.

אבל רוב המודעות שלי דווקא כן מתפרסמות על כרומו,
פשוט איכות ההדפסה על הפנים...
 
  • וואו!
Reactions: srp

srp

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
UX UI
D I G I T A L

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
בכרומו לא נתקלתי בבעיה שכזו
אני מתכוונת לכרומו לא איכותי (לא מגזינים של נשים למשל, אלא מסוג המקומונים הסטנדרטיים)
 
  • תודה
Reactions: srp

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אני מתכוונת לכרומו לא איכותי (לא מגזינים של נשים למשל, אלא מסוג המקומונים הסטנדרטיים)
בדרכ מה שוקרה שם זה אובר הכהייה
לא יצא לי להתקל באפרוריות
אבל כן בצבעים שנהפכים לאטומים.
כמו כחול כהה שנראה כמו שחור.

אני מנסה להגדיר את הצבעים בגוון קצת שונה
שצורח לי בעיניים על המסך, בלי להשתמש הרבה בk
ובעיתון זה יוצא בסדר בדר"כ.

אפרורי את מתייחסת גם לצבעי cmyk נקיים?
כלומר גם צהוב חלק יוצא לך אפרורי???
 

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
בדרכ מה שוקרה שם זה אובר הכהייה
צודקת, לא הגדרתי את זה נכון.
יותר צבעים כהים ואטומים מאשר אפרוריים.
אפרורי את מתייחסת גם לצבעי cmyk נקיים?
כלומר גם צהוב חלק יוצא לך אפרורי???
בדרך כלל הכי גרועים הם הגרדיאנטים,
עם cmyk נקיים פחות יוצא לי להשתמש...
במודעה האחרונה למשל-
בלוק בגוונים של צהוב-חרדל חי, יצא בצבע כהה שנוטה יותר לירקרק מזעזע.
 

כבי800

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
במודעה האחרונה למשל-
בלוק בגוונים של צהוב-חרדל חי, יצא בצבע כהה שנוטה יותר לירקרק מזעזע.
יש גם לפעמים שמשהו מתפשל אחת לתקופה בייצוא הצבעים של העיתון,
רואים את זה כשאותה מודעה מתפרסמת מס' פעמים ובאחת הפעמים זה פשוט נראה נורא.

לגבי כרומו- יש גם בעיה של אטימות צבעים,
וגם בעיה של צבע בהיר שיוצא מאד חיוור.
היתה לי לאחרונה מודעה ורדרדה שכל סגירה, ממש, (עשרות סגירות לכרומו, בכמה ערים) הייתי צריכה לחדד את הקוטרסט בפוטוש כי היא יצאה בהירה מדי, מתה.

אז בנייר עיתון המוות הוא ודאי...
בכרומו זו שאלה של צבעים ואכן כדאי לשים לב
 

יוחנן ק

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
UX UI
ההדפסה של המקומונים היא הרבה פעמים באיכות נמוכה,
באמת מאכזב.

הבעיות הם, אי הדיוק של מיקום ארבעת הצבעים,
בהדפסה צבעונית, הנייר עובר 4 שלבים, בכל שלב הוא מקבל צבע אחד מארבעת צבעי ה CMYK
כך שאי דיוק שהמיקום יהיה זהה, יוצר צל, טשטוש, וכדומה.

ויש גם את בעיית "תרגום" תמונות (שהם במקור RGB) לצבעי CMYK

כדי לעקוף בעיות אלו,
ניתן להשתמש בצבע אחד בלבד,
למשל 100 מג'נטה, או צ'יאן
ובלי שום תמונות ..

בהחלט קל מאוד ... :)
 

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
היתה לי לאחרונה מודעה ורדרדה שכל סגירה, ממש, (עשרות סגירות לכרומו, בכמה ערים) הייתי צריכה לחדד את הקוטרסט בפוטוש כי היא יצאה בהירה מדי, מתה.
נראה לי שאני יודעת במה מדובר :)
MW?
הגוונים היפים שלה מיד תפסו את תשומת ליבי,
אפילו הברק של הפנינים ששילבת שם ממש יצא חי.
אז באמת עומדת השקעה גם מאחורי זה...
טוב, לומדת שזה שלב נוסף בעבודה על פרסום- להתמודד עם איכות ההדפסה הנמוכה של המקומונים :(
 

כבי800

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
צילום מקצועי

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
בלוק בגוונים של צהוב-חרדל חי, יצא בצבע כהה שנוטה יותר לירקרק מזעזע.
זו סטיה של צבעים
ובהחלט בעיה של הדפוס ולא שלך.

יש כמה בתי דפוס שנחשבים לאיכותיים
בכל מה שנוגע להדפסת מקומונים.
בדרכ שם קורות פחות בעיות.
אני יודעת באופן אישי מלקוחות שלי שהעדיפו להדפיס שם בגלל האיכות
וכן מזמן עבודתי עם מס' מערכות מקומונים.

הדרך הכי טובה לטפל בזה היא לדבר עם האחראי המנהל של העיתון
הם היחידים שיכולים לדבר עם הדפוס
ולהוציא הוראה ספציפית "בעמ' הזה להקפיד על הצבעים המדוייקים".
אחרי מס' פעמים, זה עוזר.

כמובן שזה לא סותר שום מאמץ מהצד שלנו כמעצבים, ליצור קונטרסט
לטפל בצבעים ולסגור קבצים בהגדרות המתאימות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה