עזרה איך לתמחר כתיבת תוכן

Nomi10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
תודה ל @מ. י. פרצמן על המדריך השימושי.
אשמח למענה נוסף. הטבלה הנ"ל מסכמת מחירון לעריכה, הגהה וניקוד. אני זקוקה בדחיפות למידע על תמחור בכתיבת תוכן. (רגילה לעבוד כשכירה וכרגע קיבלתי הצעת עבודה כפרילנסרית עם בקשה להצעת מחיר)
אלו סוגי הכתיבות שאני צריכה לתמחר:
  • כתיבת מאמרים לקידום אורגני - הלקוחות שולטים על הכותרת, מס' המילים, מילת מפתח ומס' מופעים של המילה.
  • כתיבת מאמרים ותכנים אינפורמטיביים לאתרים - הלקוחות עונים על בריף בן עמוד אחד.
  • כתיבת מאמרים ותכנים שיווקיים לאתרים - הלקוחות עונים על בריף בן עמוד אחד.
  • כתיבת תוכן מקצועי (בעיקר רפואי/משפטי/פיננסי).
  • כתיבת תוכן עיתונאי - כולל ראיונות עם אנשי מקצוע, מנהלים או לקוחות.
  • כתיבת תוכן מחקרי - כתיבת תוכן מחקרי ברמה אקדמית.
אשמח מאד לתשובות ברורות ומהירות:)
תודה!
 

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
תמחור של כתיבה משתנה לפי הרמה של הכותב ולפי הרמה של החומר המבוקש.

  • כתיבת מאמרים לקידום אורגני - הלקוחות שולטים על הכותרת, מס' המילים, מילת מפתח ומס' מופעים של המילה.
  • כתיבת מאמרים ותכנים אינפורמטיביים לאתרים - הלקוחות עונים על בריף בן עמוד אחד.
כתיבת מאמרים לקידום אורגני, או מאמרים ותכנים אינפורמטיביים לאתרים, הוא דבר די זול. בעיקרון מדובר בקשקשת שמטרתה להוסיף נפח לאתר בשביל שגוגל יאהבו אותו. אין חשיבות בדרך כלל לרמה הגבוהה של הטקסט לא מבחינת התוכן ולא מבחינת הצורה.

  • כתיבת מאמרים ותכנים שיווקיים לאתרים - הלקוחות עונים על בריף בן עמוד אחד.
תוכן שיווקי שווה קצת יותר מסתם מאמרים לניפוח. הוא אמור לשכנע לקוחות לצרוך את המוצר או השירות של המפרסם. לכן צריך קצת הבנה בשיווק ובכתיבה שיווקית.

  • כתיבת תוכן עיתונאי - כולל ראיונות עם אנשי מקצוע, מנהלים או לקוחות.
תוכן עיתונאי זה כבר סיפור אחר. לא כל אחד יודע לקיים ראיונות כמו שצריך. להתכונן לראיון, ללמוד את הנושא, לדעת על מה לשים דגש בשאלות, להוציא תוכן משתקנים מנוסים או לנפות ידע מפטפטנים בלתי נלאים, להקשיב למה שנאמר ולמה שלא נאמר וכו'.

  • כתיבת תוכן מחקרי - כתיבת תוכן מחקרי ברמה אקדמית.
כתיבת תוכן מחקרי היא כתיבה מאד יקרה, שיש לה כללים משלה וממש לא כל אחד יכול לעשות את זה. מוזר שהיא בכלל מופיעה באותה רשימה יחד עם שאר סוגי הכתיבה.



תכלס', אם להתעקש על טווח מחירים מקובל, אז אל תקחו פחות מ-10 אג' למילה. ואל תצפו לקבל יותר מ-75 אג' למילה.
יש פראיירים שיעבדו גם בסכומים יותר נמוכים, ויש תותחי על שיקבלו יותר מזה, אבל זה הטווח הנורמלי.
תמיד צריך גם לקחת בחשבון עד כמה הכותב מוכשר ועד כמה הוא מנוסה. כי גם אם אתם מקבלים סכום מגוחך של 5 אג' למילה, אבל אתם כותבים 3000 מילה בשעה, אז בסוף יצאתם עם 150 ש"ח לשעה שזה לא רע.

מכאן ואילך צא וחשב:
א. איפה אתה ממקם את רמת הכתיבה שלך מ-1 עד 10 (1 - אשתך אומרת שאתה כותב משהו משהו. 10 - תותח על אטומי, מוישה גוטמן לוקח ממך שיעורים בכתיבה). עכשיו תוריד שני מספרים מהמספר שנתת לעצמך...
ב. מהי רמת הטקסט הנדרשת (מאמרי קשקשת / שיווק / עיתונאות וכו')
ג. כמה מילים לשעה אתה כותב ברמה המדוברת
קח את כל הנתונים, תערבב אותם במיקסר על עוצמה גבוהה ותקבל פתק עם הסכום שמגיע לך.

וכמו בהרבה תחומים אחרים, גם בתחום הזה התעריפון המקובל בציבור החרדי הוא נמוך יותר מאשר בציבור הכללי. אז אם הלקוח שלך הוא מהציבור הכללי אפשר לדרוש ממנו יותר, ואם הוא מהציבור החרדי הוא יסכים לשלם פחות.
 
נערך לאחרונה ב:

קופי 100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
תמחור של כתיבה משתנה לפי הרמה של הכותב ולפי הרמה של החומר המבוקש.


כתיבת מאמרים לקידום אורגני, או מאמרים ותכנים אינפורמטיביים לאתרים, הוא דבר די זול. בעיקרון מדובר בקשקשת שמטרתה להוסיף נפח לאתר בשביל שגוגל יאהבו אותו. אין חשיבות בדרך כלל לרמה הגבוהה של הטקסט לא מבחינת התוכן ולא מבחינת הצורה.


תוכן שיווקי שווה קצת יותר מסתם מאמרים לניפוח. הוא אמור לשכנע לקוחות לצרוך את המוצר או השירות של המפרסם. לכן צריך קצת הבנה בשיווק ובכתיבה שיווקית.


תוכן עיתונאי זה כבר סיפור אחר. לא כל אחד יודע לקיים ראיונות כמו שצריך. להתכונן לראיון, ללמוד את הנושא, לדעת על מה לשים דגש בשאלות, להוציא תוכן משתקנים מנוסים או לנפות ידע מפטפטנים בלתי נלאים, להקשיב למה שנאמר ולמה שלא נאמר וכו'.


כתיבת תוכן מחקרי היא כתיבה מאד יקרה, שיש לה כללים משלה וממש לא כל אחד יכול לעשות את זה. מוזר שהיא בכלל מופיעה באותה רשימה יחד עם שאר סוגי הכתיבה.



תכלס', אם להתעקש על טווח מחירים מקובל, אז אל תקחו פחות מ-10 אג' למילה. ואל תצפו לקבל יותר מ-75 אג' למילה.
יש פראיירים שיעבדו גם בסכומים יותר נמוכים, ויש תותחי על שיקבלו יותר מזה, אבל זה הטווח הנורמלי.
תמיד צריך גם לקחת בחשבון עד כמה הכותב מוכשר ועד כמה הוא מנוסה. כי גם אם אתם מקבלים סכום מגוחך של 5 אג' למילה, אבל אתם כותבים 3000 מילה בשעה, אז בסוף יצאתם עם 150 ש"ח לשעה שזה לא רע.

מכאן ואילך צא וחשב:
א. איפה אתה ממקם את רמת הכתיבה שלך מ-1 עד 10 (1 - אשתך אומרת שאתה כותב משהו משהו. 10 - תותח על אטומי, מוישה גוטמן לוקח ממך שיעורים בכתיבה). עכשיו תוריד שני מספרים מהמספר שנתת לעצמך...
ב. מהי רמת הטקסט הנדרשת (מאמרי קשקשת / שיווק / עיתונאות וכו')
ג. כמה מילים לשעה אתה כותב ברמה המדוברת
קח את כל הנתונים, תערבב אותם במיקסר על עוצמה גבוהה ותקבל פתק עם הסכום שמגיע לך.

וכמו בהרבה תחומים אחרים, גם בתחום הזה התעריפון המקובל בציבור החרדי הוא נמוך יותר מאשר בציבור הכללי. אז אם הלקוח שלך הוא מהציבור הכללי אפשר לדרוש ממנו יותר, ואם הוא מהציבור החרדי הוא יסכים לשלם פחות.
מבלי להכנס לפרטים, המחירון שלך לדעתי משתף פעולה עם הגישה המעליבה והלא מכבדת למקצוע הכתיבה השיווקית ששווה ללקוח המון ואין סיבה להעניק אותה במילים לפי משקל.
 

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
מבלי להכנס לפרטים, המחירון שלך לדעתי משתף פעולה עם הגישה המעליבה והלא מכבדת למקצוע הכתיבה השיווקית ששווה ללקוח המון ואין סיבה להעניק אותה במילים לפי משקל.
אכן הרבה פעמים התמחור הוא לא לפי מילים אלא לפי פוסט או עמוד. כתבתי רק אמת מידה כללית משוערת לפי מילים.
אפשר להסכים עם הגישה המעליבה או להתווכח איתה, אבל אלו המחירים שאני מכיר מהשוק. אדרבה, אם אתה מכיר מחירים אחרים (שמשולמים בפועל, לא במה שהכותבים חושבים שמגיע להם) תשתף אותנו.
 

קופי 100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
אכן הרבה פעמים התמחור הוא לא לפי מילים אלא לפי פוסט או עמוד. כתבתי רק אמת מידה כללית משוערת לפי מילים.
אפשר להסכים עם הגישה המעליבה או להתווכח איתה, אבל אלו המחירים שאני מכיר מהשוק. אדרבה, אם אתה מכיר מחירים אחרים (שמשולמים בפועל, לא במה שהכותבים חושבים שמגיע להם) תשתף אותנו.
יכול לתת אולי דוגמה אחת. ידיעת יחצ לעיתונות שאורכה הממוצע הוא בין 150 ל300 מילה מתומחרת בלא פחות מ350 שח
 

Nomi10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
תודה ל @הדוויג על התשובה המפורטת.
עשה קצת סדר בטווח הגדול והלא-לגמרי-ברור...
רק נקודה שנראית לי חשובה לכותבים היותר מתחילים שבינינו - אמנם נכון שהמחיר נקבע לפי רמתו וניסיונו של הכותב, אבל הרבה פעמים צריך לקחת בחשבון גם כמה מתכוון הצד השני לשלם.
כך, לדוגמא, כמה פעמים כשנתתי הצעות מחיר (לאחר בקשה...) קיבלתי תשובה בנוסח: "אנחנו משלמים על דבר כזה X שקלים." (תודה רבה. אז בשביל מה שאלתם?)
 

2u2

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
כך, לדוגמא, כמה פעמים כשנתתי הצעות מחיר (לאחר בקשה...) קיבלתי תשובה בנוסח: "אנחנו משלמים על דבר כזה X שקלים." (תודה רבה. אז בשביל מה שאלתם?)
ניסו את מזלם אולי תבקש פחות, או שזה תחילת מו"מ.
 

מ. י. פרצמן

סופרת ועורכת, מנהלת קהילת כתיבה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
כתיבת מאמרים לקידום אורגני, או מאמרים ותכנים אינפורמטיביים לאתרים, הוא דבר די זול. בעיקרון מדובר בקשקשת שמטרתה להוסיף נפח לאתר בשביל שגוגל יאהבו אותו. אין חשיבות בדרך כלל לרמה הגבוהה של הטקסט לא מבחינת התוכן ולא מבחינת הצורה.
מוחה נמרצות בשמי ובשם עולם השיווק. כאחת שמגיעה עמוק מהעולם הזה, הרי שאני מצהירה בזאת כי אין להשוות בין אתרים שנכתבים בגישה הנ"ל, לבין אתרים שכתובים עם אסטרטגיה נכונה, בריף מיתוגי, סיפור ואמירה שמשווק מנוסה כתב אותם ובעיקר תוכן ועניין ולא מילון מילים נרדפות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  40  פעמים

לוח מודעות

למעלה