נכתב ע"י דאלארס;1018443:לכל הפנאטים שמסתובבים באשכול ומזלזלים בילדי בעלי תשובה והרצון שלהם ללמוד בישיבה שמתאימה להם, לילדיו אני מאחל שילדיהם ילמדו...... בישיבת "עבודה בעיניים"
נכתב ע"י מי;1018486:בלי קשר לתוכן, קללות - אין מקומן כאן.
כל הכבוד, אבל תחבוש קסדה ושכפ"ץ אתה הולך לחטוף כאן כהוגן.נכתב ע"י toraman;1018501:לא חסרים לך מאמרי חזל בנושא שאפשר להשתמש בהם (כנראה בתקופתם עוד לא ידעו שאסור ללמוד מלאכה) חייב אדם ללמד בנו אומנות, מלאכה שמכבדת את בעליה, תורה עם דרך ארץ, וכל תורה שאין עימה מלאכה סופה בטלה, וסוף אדם זה שיהא מלסטם את הבריות...
בנוגע לשום עצמו יש אפשרויות רבות
ישיבה עם לימודי תיכון בערבים (ככה נהורא מגדירה את עצמה, לפחות בתוך הישיבה) ישיבה קדושה עם בגרות מלאה. ובכלל, לא ברור לי למה צריך למציא שם חדש, תקרא לזה ישיבה ובפירוט על הישיבה תכתוב את העניין של לימודי הבגרות ותגיש שזה נעשה בשעות מעטות ובצורה שלא תפגע בלימוד. אני לא חושב שיש צורך להגדרה מיוחד. כך עושים היישוב מערבא וכו'...
נ"ב: כאחד שלמד במערבא מצחיק אותי איך יש פה כמה בטלנים שאפילו לא נשארו בכולל ויצאו לעבוד ומעיזים לומר שזו עבודה בעיניים. הרי אם הייתם בישבות קטנות אתם יודעים איך נראה סדר איך נראית תפילה וכמה בחורים עובדים שם על העיניים של כולם. אז נא לא לזלזל.
אנחנו לא מעיזים. גדולי הדור אומרים את זה בפשטות.נ"ב: כאחד שלמד במערבא מצחיק אותי איך יש פה כמה בטלנים שאפילו לא נשארו בכולל ויצאו לעבוד ומעיזים לומר שזו עבודה בעיניים. הרי אם הייתם בישבות קטנות אתם יודעים איך נראה סדר איך נראית תפילה וכמה בחורים עובדים שם על העיניים של כולם. אז נא לא לזלזל.
נכתב ע"י יערי;1018613:אני חושב שהנושא כאן הוא לא אם זה ראוי או לא, לזה צריך לשאול את גדולי ישראל אם כדאי לפתוח מסגרת כזו, ואיך לפתוח אותה בצורה שילכו לשם רק כאלו שלא היו יכולים להשתלב במסגרת ישיבתית רגילה, כי זה דורש זהירות מרבית לא להפוך את זה ללכחילה, אלא לבדיעבד לכאלו שאינם יכולים.
הנושא פה הוא האם להשתמש בשם 'ישיבה' שלזה יש טעם לפגם, כי הסיבה שרוצים לקרא לזה ישיבה הוא מהלך שיווקי גרידא על מנת למשוך בחורים, ואם הבחורים האלו שימשכו לא היו מגיעים לאותה ישיבה אם לא קראו לה 'ישיבה' אז זה בעיה.
'ישיבה' זה מותג (כביכול) של משהו מסוים מאד מאד שהסטנדרטים שלו נקבעו על ידי ר' חיים מוואלזין אבי הישיבות במתכונם הנוכחית, ולהבדיל מליוני הבדלות זה כמו לקרוא לסופר דרינק 'קוקה קולה לייט' כדי למשוך אנשים שישתו את זה. וכמו שהגמרא שאנחנו לומדים היא לא אותה גמרא שלומדת אותה חברת כנסת מיש עתיד, על אף שלדעתה היא לומדת גמרא, אי אפשר לקרוא לעיוות הזה גמרא. וכך גם פה 'ישיבה' זה שם של בית חולים לחולי רוח (כהגדרת הסבא מנובהרדוק) אנשים שכל חפצם הוא למסור את כל כולם לתורה (אמת, שמסתננים לשם גם כאלו שלא זו בדיוק מטרתם, אבל מהותה של הישיבה היא זו).
אפשר לקרוא לזה מסגרת תורנית ולא חייבים להכניס לשם 'מדעי' או משהו כזה כדי שלא יגרום רתיעה לכאלו שבפוטנציאל מקומם שם ולא ברחוב, אבל השם 'ישיבה' מקודש הוא.
נכתב ע"י אבש;1018607:ואם אני מזהה, אז יתכן שלימודי החול מתרכזים לשנה האחרונה במרוכז.
מערבה זה מוסד לימודים יוקרתי שמעט מאוד מהפונים אליו אכן גם מתקבלים.נכתב ע"י למען דעת;1018625:הבעיה בפתיחת כזה מוסד, היא כמו שכתב יערי קודם - שזה הופך ללכתחילה.
כמה מתלמידי מערבא נמצאים שם מסיבות אישיות וכמה מסיבות אידיאולוגיות?
לכמה מהתלמידים שם יש אחים לפניהם ואחריהם שלומדים בישיבות "תורניות מלאות" (חפשתי הגדרה לישיבה שלא תהיה על חשבון המוסדות הנ"ל)?
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכא
א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם: