באשכול הזה ניתן טיפים להלחנה נכונה.
מילים - מהמקורות או מילים מקוריות, עדיף להתחיל להלחין בלי כלי נגינה, להסתכל במילים, להבין אותם ולתת לעצמכם לומר אותם, במנגינה שתבטא את המילים (''פירוש המילות'').
משקל - לבחור איזה משקל שיהיה מתאים למילים הללו, המשקל גם מבטא רגש.
קצב - לא פחות חשוב מצלילי הלחן, חשוב הקצב של הצלילים, לדוגמא (במשקל 4/4) אם נמציא מנגינה כמו, לה סי דו רה מי רה דו סי לה, בקצב של צליל בכל ביט, המנגינה תהיה נדושה ולא מעניינת ומבטאת. 1 2 3 4 1 2 3 4 1
אבל אם נעשה את זה כך(המקף זה ביט), לה - - סי - דו רה מי רה - דו סי לה, יש לחן, וזה לא סתם נגינת סולמות.
1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 1
אפשר להלחין קטע שלישי ורביעי לשיר, לא חייב להיות מרובע.
למרות זאת חשוב לזכור שבמוזיקה, אין דבר כזה, שאין דבר כזה...
בהצלחה.
מילים - מהמקורות או מילים מקוריות, עדיף להתחיל להלחין בלי כלי נגינה, להסתכל במילים, להבין אותם ולתת לעצמכם לומר אותם, במנגינה שתבטא את המילים (''פירוש המילות'').
משקל - לבחור איזה משקל שיהיה מתאים למילים הללו, המשקל גם מבטא רגש.
קצב - לא פחות חשוב מצלילי הלחן, חשוב הקצב של הצלילים, לדוגמא (במשקל 4/4) אם נמציא מנגינה כמו, לה סי דו רה מי רה דו סי לה, בקצב של צליל בכל ביט, המנגינה תהיה נדושה ולא מעניינת ומבטאת. 1 2 3 4 1 2 3 4 1
אבל אם נעשה את זה כך(המקף זה ביט), לה - - סי - דו רה מי רה - דו סי לה, יש לחן, וזה לא סתם נגינת סולמות.
1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 1
אפשר להלחין קטע שלישי ורביעי לשיר, לא חייב להיות מרובע.
למרות זאת חשוב לזכור שבמוזיקה, אין דבר כזה, שאין דבר כזה...
בהצלחה.
נערך לאחרונה ב: