איך כותבים שגעונות או שגיונות?

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
כי אפשר לומר שגעון, ואפשר לומר שגיון (שגיון לדוד וגו').
 

palm

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
שגיון- מלשון משגה
שגעון- זה שגעון..
אבל במחשבה שניה, אולי יש שני מרכיבים לשורש ש.ג.ע.- ש.ג.ה. ו-נ.ג.ע.[???]
 

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
צודקים.
זה פשוט טעות פטלית שלי. כל המפרשים שם מפרשים מלשון שגיה\שוגג.
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אקדמיה:

שִׁגָּיוֹן


זכר; שורש שׁגי; נטייה שיגְיון־, שיגְיונות
  • רעיון שאדם מִתפּתֶה לו או שאדם מתמסר לו ואינו יכול להשתחרר ממנוּ (ספרותי)
  • מכאן: שיגְיונִי

שִׁגָּעוֹן

זכר; שורש שׁגע; נטייה
שיגְעון־, שיגְעונות
  • מחלת נֶפש
  • התנהגות סוטה (שיגְעון הרדיפה, שיגְעון גַדלוּת וכד')
  • מכאן: שיגעונִי
  • [בצורת יחיד] מילת התפעלות מדבר מרשים (עגה)
  • שִׁגְעוֹן גַּדְלוּת תסביך של החשבה עצמית יתרה (בלועזית: מֵגָלוֹמַנְיָה)
 

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
זה פשוט טעות פטלית שלי. כל המפרשים שם מפרשים מלשון שגיה\שוגג.
אקדמיה:

שִׁגָּיוֹן


זכר; שורש שׁגי; נטייה שיגְיון־, שיגְיונות
  • רעיון שאדם מִתפּתֶה לו או שאדם מתמסר לו ואינו יכול להשתחרר ממנוּ (ספרותי)
  • מכאן: שיגְיונִי
אז מי נגד מי???
אתם מבינים מדוע אני כ"כ נגד האקדמיה? הנה יש לכם עוד דוגמה חיה.
ועכשיו אני כבר מבין מאיפה הטעות שלי נובעת. אכן מזו שנשתרבבות עשרות טעותים בהבנת לשון הקודש, מחמת בלבולי המח של האקדמיה.
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אז מי נגד מי???
אתם מבינים מדוע אני כ"כ נגד האקדמיה? הנה יש לכם עוד דוגמה חיה.
ועכשיו אני כבר מבין מאיפה הטעות שלי נובעת. אכן מזו שנשתרבבות עשרות טעותים בהבנת לשון הקודש, מחמת בלבולי המח של האקדמיה.

אם אתם מתייחסים למילה שגיון בפסוק שהבאתם, עיינו בעוד מפרשים. זה מקביל לפרוש האקדמיה. ומופיע בחלקם בלשון סגי נהור.
(הדוגמא של האקדמיה לשגיון לא מספיק ברורה ומוצלחת)
ואגב, יש מפרשים שם את המילה לכלי זמר, מיני הניגון.
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אז מי נגד מי???
אתם מבינים מדוע אני כ"כ נגד האקדמיה? הנה יש לכם עוד דוגמה חיה.
ועכשיו אני כבר מבין מאיפה הטעות שלי נובעת. אכן מזו שנשתרבבות עשרות טעותים בהבנת לשון הקודש, מחמת בלבולי המח של האקדמיה.
שלמה המלך אמר על התורה "באהבתה תשגה תמיד", וכאן זה ברור שהוא לשון התפתות ולא טעייה רגילה.
 

ישיר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אז מי נגד מי???
אתם מבינים מדוע אני כ"כ נגד האקדמיה? הנה יש לכם עוד דוגמה חיה.
ועכשיו אני כבר מבין מאיפה הטעות שלי נובעת. אכן מזו שנשתרבבות עשרות טעותים בהבנת לשון הקודש, מחמת בלבולי המח של האקדמיה.
בדרך כלל תמצא מקור להסבר של האקדמיה באחד המפרשים או במופע אחר של המילה בתנ"ך. מכיוון שברוך ה' קרה לעם שלנו מה שלא קרה לשום עם בהיסטוריה (שחזר לדבר בשפתו העתיקה. וכשחושבים על זה ביושר, פשוט קשה להאמין), סביר שיהיה צורך להחליט ולבחור באיזו משמעות נשתמש בשפת היום יום. (ומעדיף לא לפתוח את הנושא מעבר לזה. כל דבר אפשר להוכיח, השאלה מה רוצים להוכיח. וזה כבר נובע מנטייה אישית של כל אחד).
 

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
שלמה המלך אמר על התורה "באהבתה תשגה תמיד", וכאן זה ברור שהוא לשון התפתות ולא טעייה רגילה.
מנין לך זאת? תסתכל במפרשים (רש"י, מצודות, רלב"ג) שכולם פי' מלשון שגיה - טעות (חוץ מפי' אחד ברש"י שהוא בכלל מלשון 'עסק').
אז מה אתה רוצה לומר, בגלל שהטעות (שגיה) נובעת מהתפתות לאיזה דבר, אז זה הופך את הפירוש להמלה לענין פיתוי במקום שגיה?! זה בדיוק הסילוף שהאקדמיה זורעת בלשון הקודש.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ת'

קסט תִּקְרַב רִנָּתִי לְפָנֶיךָ יְהוָה כִּדְבָרְךָ הֲבִינֵנִי:קע תָּבוֹא תְּחִנָּתִי לְפָנֶיךָ כְּאִמְרָתְךָ הַצִּילֵנִי:קעא תַּבַּעְנָה שְׂפָתַי תְּהִלָּה כִּי תְלַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:קעב תַּעַן לְשׁוֹנִי אִמְרָתֶךָ כִּי כָל מִצְוֹתֶיךָ צֶּדֶק:קעג תְּהִי יָדְךָ לְעָזְרֵנִי כִּי פִקּוּדֶיךָ בָחָרְתִּי:קעד תָּאַבְתִּי לִישׁוּעָתְךָ יְהוָה וְתוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי:קעה תְּחִי נַפְשִׁי וּתְהַלְלֶךָּ וּמִשְׁפָּטֶךָ יַעֲזְרֻנִי:קעו תָּעִיתִי כְּשֶׂה אֹבֵד בַּקֵּשׁ עַבְדֶּךָ כִּי מִצְוֹתֶיךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה