לייטרום ופוטושופ איך הופכים את הלוגו למברשת?

מירי צלמת

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
כאן יש הדרכה:
https://www.limudi.co.il/לימוד/גרפיקה/פוטושופ/מברשות-בפוטושופ/

ולחסומות------

מברשות בפוטושופ
מברשות בפוטושופ הן כלי מגוון ויעיל במיוחד במסגרת שלל אפשרויות הציור בתוכנה האיכותית הזו. בתוכנה, קיים מאגר של מברשות קיימות וכמו כן ניתן ליצור או לייבא ולשמור מברשות חדשות בפוטושופ. מברשות מאפשרות שימוש באפקטים שונים והן מהוות יכולת רלוונטית במיוחד לאינספור שימושים ומטרות. לכן, צלמים ובעיקר מעצבים גרפיים חייבים להכיר את התחום על בוריו.
בסיס כלי המברשות
כלי המברשת נמצא בסרגל הכלים השמאלי והוא כולל כרגיל סרגל מאפיינים ייעודי הנמצא בחלק העליון של סביבת העבודה בפוטושופ. בסרגל המאפיינים ניתן למצוא מגוון גדול מאוד של סוגי מברשות ומאפיינים רבים נוספים. ציור בעזרת מברשת מתבצע על ידי לחיצה עם העכבר וציור חופשי. היכולות של מברשות בפוטושופ הן איכותית ומציאותיות מאוד, עד כדי כך שניתן לשלוט למשל על קשיחות המברשת להשגת תוצאות אופטימאליות, ממש בדומה לשימוש במברשת פיזית על בד ציור. אפשרות נוספת הכוללת כמה סוגי מצבים, היא מצבי הערבוב של המברשת עם יתר השכבות במסמך או שכבה ספציפית – Blending Modes. כמו כן ניתן לשלוט על השקיפות (Opacity) של כל מברשת כך שמה שנצייר ייראה חזק וברור או ברמות שונות של שקיפות. מאפייני המברשות בפוטושופ מאפשרים לבחור בכלי יעיל למדי שנקרא מברשת אוויר – Air Brush. כלי זה יוצר אפקט של מברשת המפזרת את הצבע על הבד באמצעות לחץ אוויר, כך שלחיצות ארוכות על העכבר, עם או ללא גרירת המברשת, יספקו מראה שונה ומפוזר לעומת מברשת רגילה.

מברשות מיוחדות בפוטושופ
מעבר למברשות "רגילות" לציור קווים וצורות סטנדרטיות, ישנן מברשות בפוטושופ שהן מיוחדות מבחינת המאפיינים שלהן והדוגמאות שהן מפיקות, כולל למשל מברשת לציור עשבים או דשא ומברשות לצורות ספציפיות אחרות. למברשות אלו הגדרות ברירת מחדל שמשפיעות על האופן בו הן מציגות את הציור בשימוש איתן, כגון שינויים אקראיים של האובייקט שהמברשת מציגה. ניתן לשלוט על מאפיינים אלו וליצור התאמה אישית של המברשת באמצעות לחיצה על אייקון קטן בפינה הימנית העליונה – זה פותח את חלון המברשות המורחב הכולל את המאפיינים הספציפיים של כל מברשת עליהם ניתן לשלוט ידנית.

הוספת מברשות לפוטושופ
פוטושופ כוללת באופן בסיסי מגוון גדול ואיכותי של מברשות, אך לעיתים יש צורך בהוספת מברשות נוספות ואכן יש ברשת היצע גדול ועשיר אף יותר. הצעד הראשון להוספת מברשות הוא בפאנל המברשות בו מוצגת הרשימה הנוכחית של המברשות הזמינות בתוכנה. כל שיש לעשות הוא ללחוץ על פתיחת תפריט, כך נפתח צדדי בפינה הימנית העליונה ולבחור באחת מבין מגוון אפשרויות המברשות הנוספות שהתוכנה יכולה להוסיף אל ממשק העבודה. בעת בחירת אחת מסוגי המברשות (בפונקציה זו מדובר על רשימת מברשות גדולה ולא על מברשת בודדת), פוטושופ תשאל האם להוסיף את המברשות לרשימה הנוכחית או להחליף אותה בבחירה החדשה. אפשרות נוספת של הוספת מברשות בפוטושופ היא לטעון אל התוכנה מברשות חיצוניות שהורדו מהרשת – ניתן פשוט לפתוח את אותו תפריט צדדי ולבחור באפשרות Load Brushes. קובץ מברשת לפוטושופ נקרא קובץ ABRI והסיומת שלו היא .abr – כך שיש לוודא כי הקובץ אותו מנסים לטעון הוא מתאים, אחרת הייבוא אל התוכנה לא יעבוד.

ייצור מברשת חדשה בפוטושופ
ניתן להשתמש במברשות פוטושופ שנמצאות כברירת מחדל בתוך בתוכנה, להוסיף מברשות מרשימות גדולות שנמצאות בתוכנה וגם לטעון מברשות שהורדו מהאינטרנט. אך התוכנה מציעה גם אפשרות ליצור לבד מברשות חדשות ומקוריות. מדובר באפשרות יעילה במידה ולא מוצאים מברשת רצויה, אם לא רוצים להסתכן בהפרת זכויות יוצרים בשימוש מברשת מהאינטרנט או אם פשוט רוצים ליצור משהו מקורי ואישי. ניתן ליצור מברשת מכל ציור שמבצעים על המסך בעזרת הכלים השונים בתוכנה, לא משנה באיזה גודל הציור כמובן. רצוי לצייר אובייקט עבור מברשת חדשה בפוטושופ בצבעי שחור ולבן – התוכנה מבצעת את תהליך הפיכת האובייקט למברשת כך שהשחור הוא חלק אטום, הלבן הוא חלק שקוף וגוונים משתנים של אפור מייצגים חלקים עם רמות שקיפות שונות (אפור בהיר יותר יהיה שקוף יותר). כדי להמיר את האובייקט למברשת, ניגשים לתפריט Edit ובוחרים באפשרות Define Brush Preset. בחירה זו תציג מידע אודות נראות המברשת, גודלה בפיקסלים ואת האפשרות לקבוע לה שם ספציפי. תהליך זה יוסיף למעשה את המברשת לרשימת המברשות בתוכנה. ניתן גם לשנות את גודל המברשת, לשנות את צבעה ולקבוע שלל מאפיינים נוספים ויצירתיים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה