שיר איזהו השיר #4 - אדר תשפ"א

.כותבת.

משתמש מקצוען
ב"ה


750 שנה אחורה בציר הזמן.

לא שפר מזלכם ואתם נמנים עם מעמד הפועלים. המעמד הנחות והעלוב.

לקראת ערב אתם מתיישבים מסביב למדורה עם עוד כמה חברים שעבדו איתכם לאורך כל היום בשדה תחת השמש הקופחת, מנסים להחיות את נפשכם בלחם יבש שנעטף היטב על ידי נשותיכם העמלניות לפנות בוקר.

שקט מסביב למדורה, כולכם עייפים וטרוטים, והנה מרחוק.. נשמעת פתאום המנגינה.

זהו הזמר הנודד.

כך הסתובבו הזמרים הנודדים מכפר לכפר ומעיירה לעיירה, ומסביב למדורות השמיעו את היצירות שלהם / של אחרים הקרויות בפי כל - בלדות.
שם, מסביב למדורה, נוצרו עוד בלדות כאלו, המתארות את חייהם הקשים של הפועלים, או את חייהם של השולטים עליהם, בני המעמד הגבוה.
כך או כך - הבלדות היו שם תמיד, מתנגנות ברקע.

750 שנה קדימה ואתם נדרשים להישאב אל דמותם של האנשים שחיו פה לפנינו, בימי הביניים, וליצור בלדה משלכם.

בנספח אעלה כמה בלדות כדוגמא, ופה אכתוב את המאפיינים המרכזיים והחשובים של הבלדה, שימו לב, בדורות שלאחר התקופה שדיברנו עליה, עד ימינו, נוצרות להן בלדות שונות ומשונות, שפעמים בינן לבין הבלדות הסקוטיות המקוריות, אין ולו כלום.

באתגר הנוכחי - כמה שתהיו צמודים יותר לניחוח של פעם, ולאווירת ימי הביניים, כך הנקודות שלכם יהיו צמודות יותר לעשר.
כמובן שגם בבלדות המקוריות אין ממש את כל הכללים בכל בלדה.
תוכלו להתרשם מרוח העניין מהדוגמאות שאעלה בנספח.

אז הנה הכללים בתמצות (נלקח מהויקיפדיה, נערך ותומצת למענכם):


1. הבלדה היא שיר סיפורי בו קיימת עלילה עם מקצב, שורות קצרות, בתים וחריזה.

2. בבלדה ישנו גיבור, המתמודד עם המציאות הקשה או עם הבעיה בה הוא נמצא.

3. דיאלוג - לאורך הבלדה העממית מתקיימים דיאלוגים רבים העוזרים להגברת ההתרחשות וקידום העלילה (לעיתים, הבלדה מסופרת כולה על ידי הדיאלוג).
הסיפור הדרמטי בבלדה מתפתח לרוב באמצעות דיאלוג, תוך התמקדות במקרה או אירוע בולט, ואילו האירועים שקדמו למקרה זה ואלו שבאו אחריו, הם לרוב מרומזים או שאינם מוזכרים כלל.
הדיאלוג מחדד את הקונפליקט ומגביר את קצב ההתרחשות על ידי קידום העלילה אל השיא או לפואנטה (גילוי האמת); הדיאלוג בבלדה הוא לרוב קצר ותמציתי וקצבו מהיר.

4. חזרה - בבלדה ישנה חזרה על אירועים וביטויים מסוימים. החזרה עוזרת ליצירת קצב, להדגשת הרעיון בבלדה וליצירת מתח.

5. בבלדה קיים איפוק רגשות, הרגשות מובעים באופן עקיף (לרוב).

6. האירועים מוצגים בסדרה של מעין "הבזקים" שהקשר שלהם זה לזה מרומז יותר מאשר נאמר והם בונים את המתח בעלילה, המתפרק בנקודת השיא.

7. פערי מידע - ישנם אירועים ופרטים שאינם מוסברים בבלדה, אותם המוח משלים בעצמו. התפקיד של המשורר הוא לגרום לכך שזה אכן יתרחש.

8. הסוף טראגי - הבלדה לא נגמרת טוב. הסוף טראגי ופעמים רבות מדובר במוות הגיבור או דבר דומה לכך.

ביחס לשני הסעיפים האחרונים:
לבלדה יש תפנית חדה בעלילה.
הסיום הטרגי נקרא "פואנטה", אבל חשוב להבדיל בין הפואנטה (שהיא השיא החשוב ביצירה), לבין הפתעות במהלך היצירה שנובעות מן התפנית החדה ומהפערים הרבים בבלדה.

ולסיום:
התלבטתי אם להעלות אתגר כזה בחודש השמחה.. שכן הבלדות עם כל היותן אומרות הוד, ואולי כחלק מכך, נגמרות בטראגיות כפי שכתבתי לעיל, אבל אהבת הבלדות שלי לא נתנה לי מנוח, ובנוסף - מוטב שאתגר כזה יעלה לאוויר בחודש שבו יש מספיק שמחה שתחפה על כך, ולא בחודש אחר.

בהצלחה!! מחכה לראות את יצירות האומנות שלכם, זה אתגר גדול, עוד יצאו מפה בלדות ענקיות!!

שאלות, הערות, הארות, התלבטויות, התחבטויות ודיונים - בנספח שלנו (וגם הדוגמאות).
 
נערך לאחרונה ב:

שלמה שקד

יוצר תוכן
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
D I G I T A L
בס"ד

מסביב למדורה, לפני התנומה,
אבי אוחז בטח בחמת החליל.
עיני היושבים נעוצים בו בתוגה,
אך אבי נושף, מנפיק קול וצליל.

בני בכורי, כבכל לילה ולילה,
קולו נישא ברעם מהדהד.
תקע לי כף שלא תיטוש חלילה,
את המורשת. תחי סקוטלנד.

אמא קמה, במורת רוח סמויה,
בניסיון להפיג, חילקה האגיס.
אבא שתה ויסקי לרוויה,
מחיתי זיעה, בממחטת כיס.

הטירה על הצוק מול המדרון,
משם הצ'יף שולט ברמה.
ייעוד אחד יש לו לריצ'רדסון,
לגרש אנגלים מן האדמה.

קול תרועה נשמע, הנה הקילט,
צא בני הילחם מחר באהבה.
לגמתי באחרונה, סקוטי מקורי,
מחר אפליג ליבשת החדשה.
 

ה. רז

משתמש סופר מקצוען
"הישאר נא אתה כאן, לפנים
אסוג אנוכי לשוליים.
בשולי שמלתי ילפתו קטנטנים
אשב איתם שם בינתיים".

ביניהם מפרידים רק מספר מושבים
וים – ים של נור, להב ודם.
איכה תבחר אם בין הנאהבים?
ידיה לופתות את ידם.

מאכולת של אש מכלה את הכול
ואין. אין שהות לחכות.
הַתִבְרַח היא בדד, תינצל, כביכול?
או תעלה על מזבח הַבְּכוֹת?

כי אף במותם לא ייפרדוּ
עוֹלָה אֵם על בנים.
מי ישרפוּ ומי ישרדוּ
ציווה לו את החיים

שמיים שחורים מְבַכִּים בתוגה
איכה מעז להמשיך, היקום?
נפשו נכאה היא באין הפוגה
איך יקוּם האב איך יקוּם?

(יודעים על מה התכוונתי?)
 

.Ana

משתמש פעיל
צונאמי 2.jpg
הים משתפל

על כל החופים

מלחך את רגליי הקטנות

והגלים הם גלים

עולים ויורדים

פניהם חשופות

מול האור



וריחו המלוח

של החול הרטוב

נישא באוויר עד אליי

וסיר על הגז

מפזר ניחוחות

מערפל את ראייתי

באדיו.



והים הגדול

היה רעי הבודד

ודמעותיו היו לי מקום,

פתחתי חלון

כדי לשמוע קולו

הומה כמו יונים

בלילות.



ואבא תמיד

אמר לי שסוף

שקרים וסודות

לצאת ממקום מחבואם

והים, הוא חשף

את סודו הנורא

ומחק לי את כל העולם.
 
נערך לאחרונה ב:

.Ana

משתמש פעיל
שדה של כותנה
ואמא שלי
כורעת בין יבולים
ודמעותייך שקופות
כמו אבק שמלתך,
הכל אותו דבר
רק הימים, הם חולפים.

שאלתי אותך
אם יש היגיון
במשחק הזה
של הצבעים
איך הלבן מנצח
את כל אישוניו
ואיך הם רואים ושותקים.

בלילה הקר
ביקשתי אותך
שתקחי לי
את כל הפחדים
שקעתי אל תוך
חיבוקך המיוזע
שרת לי
שירי עבדים.

שאלתי אותך
למה ואיך
פניי שחורות
כמו פחם
אמרת לי, ילדי,
צבעים מתקלפים
עם הזמן
ורק השחור,
הוא נשאר.
 
נערך לאחרונה ב:

הזדמנות

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ילדי שלי
לך הותרתי
גינה של
צנון מריר
התעטף היטב
במעיל פרווה
כשיהיה קריר
הו, מי יתן
וחלומותיך ינעמו

ילדי שלי
על הבקתה
שמור מכל משמר
מעט שיכר לגום
כשיהיה בפיך מר
הו, מי יתן
ולילותיך ימתקו

ילדי שלי
רחק מאוד
מבני אנוש "נאצלים",
והסתתר נא במיוחד
מבניהם של אצילים
הו, מי יתן
ולילותיך ישקטו

נופף ילדי
אל הענן
דמה נא לראותני שם
מחה ממוחך
זכרונו של הכבשן
מאפי המחודד
נותר רק
אפר ועשן
הו, מי יתן
ולילותיך ישלוו
 
נערך לאחרונה ב:

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
בלדה לנסיך יקוואל

הָיֹה הָיָה פָּעַם, נָסִיךְ קְצָת עָצוּב
שֶׁנַּפְשׁוֹ חִפְּשָׂה לָהּ מָנוֹחַ
רֶגֶל עַל רֶגֶל לָשֶׁבֶת בְּנַחַת
בְּצֵל אַגַּס אוֹ תַּפּוּחַ

חוֹמוֹת הָאַרְמוֹן הָיוּ לוֹ לְכֶלֶא
אַף אֶחָד לֹא הֵבִין לְלִבּוֹ
כָּל יָד מְלַטֶּפֶת נָשַׁךְ כְּמוֹ כֶּלֶב
כָּל קֶשֶׁר קָטַע בְּאִבּוֹ
מֵרֹאשׁ הַמִּגְדָּל הָיָה אָז מַשְׁקִיף
עַל סְפִינוֹת, מִפְרָשָׂן הַמָּתוּחַ
חוֹלֵם עַל כְּנָפַיִם, לִפְרֹשׂ וְלָעוּף
לְהֵעָלֵם, וְלָנֶצַח לִבְרֹחַ

דִּמְיוֹנוֹת שֶׁחָלְפוּ עִם הָרוּחַ...

וַיְהִי הַיּוֹם, וְלֹא עוֹד נָסִיךְ
נֶעְלָם מֵאֶתִּיל כְּמוֹ רוּחַ
בְּרֶגֶל קְלִילָה צָעַד אֶל הָאֹשֶׁר
כָּךְ, הָיָה אָז בָּטוּחַ

בְּדֶרֶךְ נִפְתֶּלֶת, שֶׁלֹּא בִּרְצוֹנוֹ
חָבַר לִקְבוּצַת פּוֹחְחִים
שָׁבוּי הָיָה שׁוּב בְּכַבְלֵי אֲדוֹנוֹ
'מַגָפַיִים מְלֻכְלָכִים'
בַּלֵּילוֹת נָשָׂא עַיִן, הִבִּיט בְּקִנְאָה
בִּמְעוֹף הַיַּנְשׁוּף וְהָאוֹחַ
אָסִיר-לֹא אָסִיר, וְחֵרוּת שֶׁאֵינָהּ
בּוֹכֶה הָיָה אָז לָרוּחַ

דְּמָעוֹת שֶׁיָּבְשׁוּ מִן הָרוּחַ...

בַּסּוֹף כְּשֶׁהִגִּיעַ הָרֶגַע לִבְחֹר
בֵּין שִׁבְרֵי הַלֵּב הַקָּרוּעַ
בְּמֶלֶךְ אָחִיו, אוֹ אוֹיְבוֹ הָרָשָׁע
לִזְכֹּר הֶעָבָר אוֹ לִשְׁכֹּחַ

רָצָה הוּא בַּטּוֹב, בְּכָל מְאוֹדוֹ
אַף סִכֵּן אֶת חַיָּיו
אֲבָל גַּם בְּמוֹתוֹ נוֹתָר לְבַדּוֹ
הֲכִי טוֹב מוֹתוֹ מֵחַיָּיו?!
בֵּין קִפְלֵי בְּגָדָיו, מַדֵּי הַמְּפַקֵּד
מֻנָּח הָיָה פְּרִי - תַּפּוּחַ
עִם בְּעָלָיו, הַנָּסִיךְ הַבּוֹגֵד
הֻשְׁלַךְ אֶל הַבּוֹר הַפָּתוּחַ

הֶסְפֵּד שָׁרְקָה אָז הָרוּחַ...

עָבְרוּ הַשָּׁנִים חָלְפוּ הָעוֹנוֹת
שִׁלְדּוֹ בַּקֶּבֶר שָׂרוּעַ
וּבְגֹבַהּ הָהָר, צוֹפֶה בַּסְּפִינוֹת
מִתְנַשֵּׂא עֵץ שֶׁל תַּפּוּחַ

וּמִי שֶׁמֵּעֵז לִקְטֹף וְלָקַחַת
כָּךְ טוֹעֲנוֹת הַשְּׁמוּעוֹת
לֹא יֵדָע יוֹתֵר יוֹם שֶׁל רֹגַע וָנַחַת
רַק צָרוֹת וּזְוָעוֹת
וּבַלֵּילוֹת, נִשְׁמַעַת קִינָה
קִינַת הַנָּסִיךְ הַשָּׁכוּחַ
מְחַפֶּשֶׂת דַּרְכָּהּ, הַמַּנְגִּינָה
לָשׁוּב לֶאֶתִּיל עִם הָרוּחַ

אַךְ שׁוּב בּוֹגְדָה בּוֹ הָרוּחַ...

הוֹ נְסִיכִי חֲסַר הַמַּזָּל
שְׁכַב כְּבָר בְּשֶׁקֶט לָנוּחַ
נוּמָה כְּבָר נוּמָה, בַּבּוֹר הַשָּׁקֵט
הֵן רָצִיתָ רַק צֵל שֶׁל תַּפּוּחַ
 
נערך לאחרונה ב:

.Ana

משתמש פעיל
בסך הכל רצית להיות קרובה
לנסוע אל הכותל
להניח שם תפילה.
בסך הכל רצית להיות שלווה
לדבר עם אלוקים
לחסות בצל שכינה.

ומי יבין את כאבי
את כף הקלע הנורא
האוטובוס הזה עדיין נוסע
בכל חלום, בכל פינה
ובלילות הדם שותת
ועינייך, הן חידה
האור הזה שעל פנייך
שורף לי את הנשמה

עברו שמונה עשרה שנה
ואת עדיין ילדה
שובי כבר אליי
שובי, אהובה.
 

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
דייגו ד'קושטא הפיראט
גיבור החיל, בן פורת.
אומתו גורשה מספרד,
והוא אל הים ירד.
שם, בין גלי ימים,
מצא לו קרקע מבטחים.

מאיש אינו ירא,
זה הקפטן קוריאל.
הוא תובע וקורא
לעלבון עם ישראל.
לא ידע נחמה
רק להשיב נקמה.


עת נלחם והניף חרבו,
כארי בגבורת ליבו.
האוקיינוס אז רעד,
בפניו איש לא עמד.
על התורן מפרש מתוח
והקברניט ניצב בטוח.

מאיש אינו ירא,
זה הקפטן קוריאל.
הוא תובע וקורא
לעלבון עם ישראל.
לא ידע נחמה,
רק להשיב נקמה.


עם מלחיו המנוסים
מאחיו האנוסים.
קלון המיט על הספרדים,
משלוש ספינות של שודדים.
גם כאשר אסרו אותו
חשו האמיצים להצלתו.

מאיש אינו ירא
זה הקפטן קוריאל,
הוא תובע וקורא
לעלבון עם ישראל
לא ידע נחמה
רק להשיב נקמה


ופתע פתאום שקט הים,
קול יעקב הלוחם נדם.
ואיש אינו יודע איך,
מה ארע והתהפך.
להיכן פתאום הוא נעלם,
זה השודד שהחריד עולם.

ובצפת, בארץ ישראל,
הרחק מעין הסערה,
קפטן יעקב קוריאל,
חותר בעמקי ים התורה.
בה מוצא הוא נחמה,
אכן, זו היא נקמה.

תודה ל @דיונון על עזרתו בכתיבת הבלדה
 
נערך לאחרונה ב:

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
בֵּין עֲצֵי הַיַּעַר
הִסְתּוֹבֵב זְאֵב
לְעַצְמוֹ נָהַם בְּצַעַר
אוֹי כַּמָּה אֲנִי רָעֵב

אוֹ אָז יִלֵּל בְּקוֹל
כְּמוֹ זְאֵב יִלֵּל
אַאַוּוּוּוּוּ אַאַוּוּוּוּוּ
כְּמוֹ זְאֵב יִלֵּל

כָּךְ שׁוֹטֵט בְּלִי יָעַד
וְהַיָּרֵחַ שָׁט מֵעַל
בְּחֶלְקַת הַדְּלַעַת
פָּגַשׁ אֶת הַשּׁוּעָל

חָגַר זְאֵב סִינָר
וְלָחַשׁ סְלִיחָה
עַל מָה? שׁוּעַל אָמַר
- כִּי אַתָּה לִי אֲרוּחָה!

יִלֵּל אָז הַשּׁוּעָל
כְּמוֹ זְאֵב יִלֵּל
אַאַוּוּוּוּוּ אַאַוּוּוּוּוּ
כְּמוֹ זְאֵב יִלֵּל

זֶה רָע אֲדוֹן זְאֵב
שׁוּעָל בְּתוֹר מָנָה
הַבִּיס מְאֹד כּוֹאֵב
וְשׁוּעַלְתִּי לְאַלְמָנָה

אֲנִי לֹא כָּשֵׁר בִּכְלָל
מַשְׁמִין וְלֹא בָּרִיא
לַקָּפֶה תַּמְתִּין אֻמְלָל
כִּי תִּהְיֶה אָז בְּשָׂרִי

תִּבְכֶּה וְתִתְחָרֵט אָז
כְּמוֹ זְאֵב אָבֵל
אַאַוּוּוּוּוּ אַאַוּוּוּוּוּ
כְּמוֹ זְאֵב אָז תְּיַלֵּל

אֲנִי רָעֵב! - צִחְקֵק זְאֵב
דּוֹחֵק אוֹתוֹ אֶל הַפִּנָּה
בָּרוּרררר! חָבֵר זְאֵב
אָבִיא לְךָ גְּבִינָה

עָזְבוּ אֶת חֶלְקַת הַדְּלַעַת
וְהַיָּרֵחַ שָׁט מֵעַל
מְלַוֶּה זְאֵב בְּלִי דַּעַת
אֶל מַלְכֹּדֶת הַשּׁוּעָל

שָׂמַח לוֹ הַזְּאֵב
כְּמוֹ זְאֵב יִלֵּל
אַאַוּוּוּוּוּ אַאַוּוּוּוּוּ
כְּמוֹ זְאֵב יִלֵּל

קוֹל הַשּׁוּעָל רַךְ כִּקְטִיפָה:
הַקְשֵׁב אֵין לְתָאֵר
עֲגֻלָּה הִיא וְיָפָה
הֶחְבֵּאתִיהָ בַּבְּאֵר

גַּלְגֶּלֶת וּשְׁנֵי דְּלָיִים
נִרְעָדִים מִקֹּר הָרוּחַ
וּבִפְנִים גְּבִינַת פְּלָאִים
מוּאָרָה בְּאוֹר יָרֵחַ

זְאֵב טִפֵּשׁ רִיֵּר
כְּמוֹ זְאֵב יִלֵּל
אַאַוּוּוּוּוּ אַאַוּוּוּוּוּ
כְּמוֹ זְאֵב יִלֵּל

נִכְנַס שׁוּעָל אֶל דְּלִי רִאשׁוֹן
נֶעְלָם בָּאֲפֵלָה
מֵעַל מַטֶּה זְאֵב רֹאשׁוֹ
שׁוֹמֵעַ קוֹל זְלִילָה

הִבִּיט בַּחֲשַׁשׁ בַּמַּיִם
הֵי, תַּשְׁאִיר גַּם לִי!
לֹא חָשַׁב עוֹד פַּעֲמַיִם
וְזִנֵּק לְתוֹךְ הַדְּלִי

מֵאָז, הוֹ הוֹ יִלֵּל
כְּמוֹ זְאֵב יִלֵּל
אַאַוּוּוּוּוּ אַאַוּוּוּוּוּ
כְּמוֹ זְאֵב יִלֵּל

כְּשֶׁהַיָּרֵחַ שׁוּב עוֹלֶה
עַל הַבְּאֵר הַיְּשָׁנָה
זִכְרוּ אָז לְיַלֵּל
עַל זְאֵב חֲסַר בִּינָה

יַלְּלוּ בְּקוֹל חָזָק
כְּמוֹ זְאֵב יִלֵּל
אַאַוּוּוּוּוּ אַאַוּוּוּוּוּ
כְּמוֹ זְאֵב יִלֵּל

יַלְּלוּ בְּקוֹל חָזָק
כְּמוֹ זְאֵב יִלֵּל
אַאַוּוּוּוּוּ אַאַוּוּוּוּוּ
כְּמוֹ זְאֵב יִלֵּל
 
נערך לאחרונה ב:

באקינגהם

משתמש מקצוען
ובכן, בדחילו:


אחר שעמל ויגע והתעמת עם כל מי
שזז.
ויסד ובנה וסידר וארגן את הכל ממש
פגז.
ושנה ושילש וגם שתה משקה אנרגיה
מוגז.
והגיע לרגע הגורלי מוכן ובעיניו מבע
עז.

אז

באו כל החבר'ה והתגודדו סביבו
במרץ.
חדורי מוטיבציה מספר אחד בכל
הארץ.
לשסע לגדע לנתוץ ולהשמיד כל
שמץ.
לפורר למסמס לנעוץ סיכה בבלון
האומץ.

אומֵץ

גיבורנו את כל כוחות נפשו ושם
גז.
מיד שולף את כל כלי נשקו
מהארגז.
הן יום הדין הוא זה ותערו
מושחז.
לְנַצֵחַ בא ולצאת עם רוב
בז.

בז

לו הציבור ובעקיצות לא
מקמץ.
יאללה בואו נתלה אותו על
העץ.
נרקוד על דמו לשונם כמו
חץ.
יֵצֵא בשן ועין ויבוא לו
הקץ.

קָץ

הגיבור ואמר את מהלכו
המופז.
"שמעו נא הלא כך וכך הקשה
הט"ז".
"איך תדבר" תקפו "הרי הפוך מפורש
בע"ז".
"חילוק אחלק!" תירוצו מן המוכן
ניתז.

ניתז

רוקם לבולעו היו חפצים
הקומץ.
"אם כן איך תפרנס סוגיַת
חמץ?!".
"הוי הבלים" גיחך "שכחתם שיטת ר"א
ממץ!".
כך הוא בשנינות אותם שם
עוקץ.

עוקץ

תמיד בא בשקט והוא לא
מוכרז.
כך הוא מהרהר לקול תרועות ההמון
שעלז.
את הניָרות עם דמעות בעיניו
אחז.
איך לא חישבתי את הקושיא
הלז?.
 

lab

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
נָבְלוּ אַגָּס וְגַם תַּפּוּחַ
עַלְעַלִּים כִּסּוּ אֶת הַמָּחָר
וְקַטְיוּשָׁה פָּרְצָה אל הרוּחַ
אֱלֵי חוֹף תָּלוּל וּנֶהֱדָר.

נֵצֵא לַקְּרָב נַגֵּן עַל אַדְמָתֵנוּ
לֹא נְוַתֵּר, אַף שַׁעַל אֲדָמָה
נֵצֵא לְקָרֵב עַל אַרְצֵנוּ,
סר מר הַמָּוֶת, תָּלוּי עַל בְּלִימָה

אַט אַט הִיא טִיְּלָה בָּדָד
לְפֶתַע נִזְכְּרָה, פָּנֶיהָ שִׁנְּתָה
אוֹי, מְשַׁגְּרִי שְׁחוֹר עֵינַיִם, אוֹתוֹ אֶחָד
מְעִי עָלֶיךָ הוֹמִיָּה.

אֶת אִחוּלָיך שׁוֹמַעַת שׁוּב וָשׁוּב
הַגֵּן מְחַבְּלִי עַל אַדְמָתְךָ
עוֹד אֶחֱזֹר אֵלֶיךָ, שׁוֹב אָשׁוּב
וְקַטְיוּשָׁה לְעוֹלָם תִּשָּׁאֵר שֶׁלְּךָ....

אוֹי מַלְאָכִי מַדּוּעַ שְׁחֹרוֹת פָּנֶיךָ מִשְּׁחוֹר
הַאִם לְשׁוּבִי לֹא חִכִּיתָ
מָה זֹאת הָפַכְתָּ לְתֵל חֲרָבוֹת
כָּל כָּךְ רָצִיתִי לִרְאוֹתְךָ

נומה מְחַבְּלִי עַל אַדְמָתְךָ
וְקַטְיוּשָׁה לְעוֹלָם תִּשָּׁאֵר שֶׁלְּךָ....
 
נערך לאחרונה ב:

.כותבת.

משתמש מקצוען
סליחה על האיחור הנוראי, ואני לא אבזבז את זמנכם בתירוצים.
הערה לפני השיפוט - היו פה כמה שירים שהיו נהדרים בפני עצמם, אך לא קיבלו צין גבוה, בשל כך שלא ענו על מאפייני רוב מאפייני הבלדה.
הנה השיפוט:

@שלמה שקד - 6 נקודות

@ה. רז - 5 נקודות

@.Ana - נקודות 5.5

@הזדמנות - 7 נקודות

@דיונון - 7.5 נקודות

@הדוויג - 6.5 נקודות

@באקינגהם - 6 נקודות

@lab - נקודות 4.5

תודה לכולם על ההשתתפות באתגר המתאתגר. בעז"ה על הבוקר אתגר חדש, חדדו עפרונות!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה