מידע שימושי אחיסמך אקטואליק מגזין חג

זלזל

משתמש פעיל
ציטוט


אחיסמך- יוזמה מבטיחה שיצאה לה לדרכה לפני קצת יותר מעשור,עשר דקות מבני ברק, דירות במחיר שווה לכל נפש.

'על הנייר'-אחיסמך הייתה צריכה להיות לפחות כמו מודיעין עילית,עיר ליטאית מלאת חיים,המאוכלסת באליטה של עולם הישיבות. אברכים מתהלכים ברחובות העיר ומשוחחים בלימוד. היה אמור להיות מחזה נפוץ בשכונה החדשה בפאתי העיר לוד.

%D7%90%D7%97%D7%99%D7%A1%D7%9E%D7%9A.jpg


היזם העסקן הרב מיכה רוטשילד לרפו"ש השקיע את כל כוחותיו בפרוייקט ההולך ונרקם,בשנת תש"ע נפצע הרב רוטשילד בתאונת דרכים קשה בכביש 1 ומאז הוא שרוי בתרדמת (שמו לתפילה הרב מיכה רפאל בן רייצי),מה שקרה בפועל זה בוקה ומבולקה שנמשכת עד עצם היום הזה,יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה,כל עסקן מעביר את האחריות לחברו,וכך קרוב לעשור שרוכשי הדירות לא נכנסו לדירותיהם,והעיר נותרה קפואה שנים רבות. ראש העיר יאיר רביבו הצר בעבר את צעדי הרוכשים,והערים קשיים רבים בדרך לאיכלוס השכונה בשנת 2014 אמר, "שכניסה של חרדים רבים לעיר, עלולה לפגוע בחוסנה הכלכלי של לוד", פיתוח וקידום העיר לוד, כשאחד הנושאים שנידונו בוועדה היה העיכוב המתמשך בפרויקט הענק שתוכנן להיבנות בשטחי המושב אחיסמך, הסמוך ללוד. ראש העיר יאיר רביבו אמר אז כי לא יחתום על אישור הפרויקט, בטרם תיעשה בדיקה יסודית בנוגע לאופי הסוציו אקונומי של רוכשי הדירות בפרויקט. לאחר מכן שינה רביבו את דעתו וטען בתגובה כי "הח"כים באים לעשות סיבוב פוליטי, את ההצגה שלהם בכנסת, ולא באמת מעניין אותם מה יקרה בלוד" לטענתו הסיבה שלא מקדם את הפרוייקטים היא: כי "כל אוכלוסיה חדשה, לא משנה מי, תקבל שירותים נאותים הדרושים לה במרחב העירוני. לצערי, המצב בעיר לא יאפשר להתמודד עם האתגרים באכלוס הקבוצה החרדית"..בסופו של דבר רביבו חתם בשנים האחרונות על מתן היתרי בנייה למאות יחידות דיור בשכונה,לא מעט בזכות פעילותו של ח"כ יעקב אשר שנרתם באופן אישי לסייע למאות הרוכשים המתוסכלים, הבנייה התקדמה במרץ,והסתיימה בחודשים האחרונים. גם במתן טופס 4 לרוכשים,הערים רביבו קשיים רבים כאשר דחה שוב ושוב את מתן ההיתר המיוחל.

בשבועות האחרונים ניתנו סוף כל סוף היתרים לכמה עשרות משפחות,והם צפויות להתאכלס בשבועות הקרובים, במסגרת שלב האכלוס הראשוני של מאות המשפחות, אמורים לקום ששה גנים, ששה בתי כנסיות, מבנה אחד שיש בו שלושה תלמודי תורה, תשע כתות לכל אחד, ומבנה בית ספר אחד. וכאן מתחיל הסיפור הגדול, ישנה מעשייה ידועה שאומרת שבכל מקום בגלובוס שבו יגור יהודי יהיו שתי בתי כנסיות, מעשייה זו כאילו ונתפרה על הנעשה באחיסמך,האיכלוס עוד טרם החל,אבל מאבקי השליטה בשיאם, קובי רוזנשטיין מנכ"ל מוסדות דרכי יושר הכריז על הקמת חיידר חדש במקום,אבל לא מעט תושבים התאגדו וטענו שהשליטה במוסדות מגיעה להם,ושאיפתם שהמוסדות יישאו אופי פתוח יותר.גם בגיזרת רבני המקום לא שקט,לאחר שמונה הגרש"צ רוזנבלט רב העיר ב"ב לרבה של אחיסמך,הקבוצה שמנגד החליטה למנות את הגר"א ברוידא דיין בביה"ד של הגר"נ קרליץ שיהיה המרא דאתרא במקום,גם קהילת עץ- 'בני תורה' מינתה רב מטעמה לשכונה הרב עופר היימן ת"ח מפורסם מסנהדריה מורחבת ותלמידו מקורבו של הגר"ש אוירבך זצוק"ל,המגוון הגדול של האוכלוסיה במקום מציף לא מעט וויכוחים על אופי השכונה החדשה,ועושה רושם שהענינים לא יירגעו בקרוב,אנחנו מבטיחים לעקוב.

* * *
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה