דיון אז למה? אודות יחס הלקחות למעצבים גרפיים

עיצוב ותקשורת חזותית >> תוכן מקצועי

"נו באמת. אל תשקיע. תאלתר משהו יפה".
ברוב המקרים הזהו מעבר לקו שרק רוצה לשמוע מחיר לעבודת איור ועיצוב נאלם דום מתנצל בנשיפה הוווווווווהוו לא חשבתי לרגע שזה כרוך בהלוואה מהשוק האפור...
5.00 star(s) 6 ratings
ספרים במסדר, ומניפולציה בפוטושופ
ספרים, לא מניחים סתם על המדף. ספרים מגישים ללקוח על מצע עץ מהגוני עטוי בד סאטן ופנינים לבנבנות מפוזרות בינות לפרחי קאלה וצמחיה חנוטה. סרטון...
5.00 star(s) 1 ratings
קטלוג באינדיזיין
אוקיי, אז אתם רוצים להכין קטלוג מ-3000 תמונות. יש לכם כבר עיצוב מוכן עם תיבות, וכל התמונות מסודרות בתקייה. עכשיו כל מה שחסר זה לשבת 8 ימים ו8...
5.00 star(s) 2 ratings
בשטף ובקצב - שיתוף פרוייקט
חודש הספר כבר מאחורינו למרות שהבאנרים ממשיכים לרצד לנו כאן מסביב לבקשת כמה מהמשתמשים כאן אשתף בתהליך העיצוב - מוזמנים לקרוא, מקווה שתעמדו בקצב :)...

בואו ללמוד ולדעת יותר>>> מיטב הקורסים באתר פרוג אונליין

s_katz

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
תגידו למה,
למה כשאני הולכת למומחה לעיניים/ ריאות/ לב/ אינסטלציה וחשמלאי.
אני משמלת טבין ותקילין עבור השירות שלו.
די ברור לי שהוא מקצוען- ועל זה הוא גובה תשלום.
וברור שהתשלום הוא לא על זה ששכרתי אותו שיכתוב לי מרשם כרצוני ודי.
- אלא באתי לישמוע דיאגנוזה מקצועית ועליה אני משלמת.

עד כאן לענין בעלי מקצוע בעולם הגדול.

ואז מגיע התחום שלי- מעצבת
וכאן ללקוח יש ים הבנות- מה מקצועי ומה לא,
מה מיושן נורא ומה סופר 'הולך'- ממש כמו הטרנד של 2025 - הוא כבר חוזה אותו (-איך הוא מצליח למה לי זה לא קורה..)

אז שאלתי, מאיפה,
מאיפה ללקוח יש כל כך הרבה בטחון שהוא ממומחה בעיצוב למרות שלא עבר שום הכשרה....
ואפילו כמעט לא יודע להגות מושג כמו טיפוגרפ- מה?

טוב, נכון- לא כל הלקוחות הם כאלו, נס!
אבל מספיק אחד כזה בתקופה בשביל שנעלה כאן דיון:)
 

דריבלית

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
פרסום וקופירייטינג
תגידו למה,
למה כשאני הולכת למומחה לעיניים/ ריאות/ לב/ אינסטלציה וחשמלאי.
אני משמלת טבין ותקילין עבור השירות שלו.
די ברור לי שהוא מקצוען- ועל זה הוא גובה תשלום.
וברור שהתשלום הוא לא על זה ששכרתי אותו שיכתוב לי מרשם כרצוני ודי.
- אלא באתי לישמוע דיאגנוזה מקצועית ועליה אני משלמת.

עד כאן לענין בעלי מקצוע בעולם הגדול.

ואז מגיע התחום שלי- מעצבת
וכאן ללקוח יש ים הבנות- מה מקצועי ומה לא,
מה מיושן נורא ומה סופר 'הולך'- ממש כמו הטרנד של 2025 - הוא כבר חוזה אותו (-איך הוא מצליח למה לי זה לא קורה..)

אז שאלתי, מאיפה,
מאיפה ללקוח יש כל כך הרבה בטחון שהוא ממומחה בעיצוב למרות שלא עבר שום הכשרה....
ואפילו כמעט לא יודע להגות מושג כמו טיפוגרפ- מה?

טוב, נכון- לא כל הלקוחות הם כאלו, נס!
אבל מספיק אחד כזה בתקופה בשביל שנעלה כאן דיון:)
לפעמים צריך להגיד לו שלום ובייבי
המקום שמור למבינים במקצועיות של המעצב או לפחות למעריכים

אני לא יד ימין שלך לא פעם אמרתי ללקוח...
שהנחה אותי שלב אחר שלב לחתור לעיצוב שהוא רצה :)
 

חויד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
פרסום וקופירייטינג
תגידו למה,
למה כשאני הולכת למומחה לעיניים/ ריאות/ לב/ אינסטלציה וחשמלאי.
אני משמלת טבין ותקילין עבור השירות שלו.
די ברור לי שהוא מקצוען- ועל זה הוא גובה תשלום.
וברור שהתשלום הוא לא על זה ששכרתי אותו שיכתוב לי מרשם כרצוני ודי.
- אלא באתי לישמוע דיאגנוזה מקצועית ועליה אני משלמת.

עד כאן לענין בעלי מקצוע בעולם הגדול.

ואז מגיע התחום שלי- מעצבת
וכאן ללקוח יש ים הבנות- מה מקצועי ומה לא,
מה מיושן נורא ומה סופר 'הולך'- ממש כמו הטרנד של 2025 - הוא כבר חוזה אותו (-איך הוא מצליח למה לי זה לא קורה..)

אז שאלתי, מאיפה,
מאיפה ללקוח יש כל כך הרבה בטחון שהוא ממומחה בעיצוב למרות שלא עבר שום הכשרה....
ואפילו כמעט לא יודע להגות מושג כמו טיפוגרפ- מה?

טוב, נכון- לא כל הלקוחות הם כאלו, נס!
אבל מספיק אחד כזה בתקופה בשביל שנעלה כאן דיון:)
מתסכל.
אולי פשוט תגידי לו את זה?
או שילמד את זה באופן מסודר ;)

את מעצבת כמו שאת
אם הוא רוצה עיצובים כמו שהוא מחליט - אז השידוך לא מתאים ;)
את פשוט קצת צריכה להעמיד אותו על המקום, ככה זה נשמע מרחוק...
 

s_katz

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
מתסכל.
אולי פשוט תגידי לו את זה?
או שילמד את זה באופן מסודר ;)

את מעצבת כמו שאת
אם הוא רוצה עיצובים כמו שהוא מחליט - אז השידוך לא מתאים ;)
את פשוט קצת צריכה להעמיד אותו על המקום, ככה זה נשמע מרחוק...
תודה @חויד
אני כבר לקראת סיום ב"ה- ומסתדרת עם זה,- נס שיש כזה דבר שנקרא דד ליין, ככה חייבים מתישהו לסגור את הכל :)

שתפתי כאן בשביל כולם ולאו דווקא בשבילי
 

שרה100

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
אני חושבת שהכונה של שרה לא היתה ספציפית יש לי לקוח קשה וכו
זה מציאות בשטח.
העכשיו בידיוק היה לי לקוחה שעשיתי לה מודעה והיא אמרה לי זה נראה מודעה סטנדריטית..לא משהו תעשי כך וכך
ואז התלבטתי כמה כח ואנרגיה אני צריכהבשביל להסביר לה מה נכון ומה לא
אז הסברתי לה קצת וראיתי שזה לא יעזור אז אני עושה מה שהיא מבקשת..

והיא עוד אומרת לי נכון עכשיו הרבה הרבה יותר טוב, אין מה להשוות..? בידיוק כמו שרציתי
ואני שתקתי.
 

ירין שלום

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אני חושבת שהכונה של שרה לא היתה ספציפית יש לי לקוח קשה וכו
זה מציאות בשטח.
העכשיו בידיוק היה לי לקוחה שעשיתי לה מודעה והיא אמרה לי זה נראה מודעה סטנדריטית..לא משהו תעשי כך וכך
ואז התלבטתי כמה כח ואנרגיה אני צריכהבשביל להסביר לה מה נכון ומה לא
אז הסברתי לה קצת וראיתי שזה לא יעזור אז אני עושה מה שהיא מבקשת..

והיא עוד אומרת לי נכון עכשיו הרבה הרבה יותר טוב, אין מה להשוות..? בידיוק כמו שרציתי
ואני שתקתי.
ואווו ממש מוכר
במקרים כאלו אני מנסה להסביר ללקוח ושלא הולך עושה מה שהוא רוצה
אבל כמובן לא שמה את הקרדיט שלי בצד (שלא יהיה בושות;) )
 

ממללא

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עיצוב גרפי
אכן,
כשמבקשים ממני לעצב פלייר חוברת או ספר, אני שואל קודם כל: מה חסר לך במה שיש לך עכשיו? מה לא מספיק טוב בעיצוב הזה?
ורק אם אני רואה שהלקוח מבין שיש עבודה של בעל מקצוע ויש עבודה של חובבן - אפשר להתחיל בכלל לדבר על כיוון וכמובן מחיר.
אבל אם לקוח חושב ש"באופן כללי זה בסדר רק צריך להוסיף משהו" או "רק צריך טיפה יותר" - אני מבין שגם היחס שלו לעבודה יהיה בהתאם - שרק הוספתי לו משהו קטנטן, אז אני דואג לאחל לו בהצלחה ולהמליץ לו על אחרים בחום כי אני עמוס ב"ה..


אגב, גילוי נאות - באופן אישי לפני כמה שנים כשעסקתי בהוצאה של ספרים לאור, עבדתי עם גרפיקאיות שלפי דעתן עשו עבודה מאוד יפה - וביקשו עצמאות כי הן "המבינות בתחום" - וכיוון שלא עסקתי בתחום לא התווכחתי יותר מדי למרות שחשבתי אחרת ויצאו שני ספרים שבעייני מזעזעים..
בעקבות זאת פשוט החלטתי ללמוד את התחום בצורה מקצועית ולעסוק בזה...
 

יונתן ליפשיץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
מי שרוצה לעשות מה שהוא חושב שיעשה אמנות לעצמו (מומלץ אגב, וגם רוב התסכול יעלם ככה)
זה תחום שצריך לרצות גם את הלקוח ולפעמים נהנים ולפעמים לא.
מי שרוצה ליהנות יותר ולעשות את הדברים כמו שהוא חושב
שיפתח סגנון משלו וממילא יבואו אליו הלקוחות שיותר מתחברים לסגנון שלו.
ותמיד גם אפשר לוותר על עבודות מבאסות.
לא נראה לי שאפשר לשנות את העולם. זה לא משנה מה תגידי לו או לה....
אלה החיים.
 

ShBracha

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עיצוב גרפי
לא מתייחסת למקרה ספציפי
אבל תמיד חשוב לקחת בחשבון שהלקוח נמצא בשטח "מרגיש" את הלקוחות
למוד פידבקים
והרבה פעמים ווה להקשיב

כמובן לא לחרב עבודות.
אבל כן להיות עם ראש פתוח

וגם במקרה שהלקוח ממש מכוון למקום מסוים
לקחת את העיניינים לידיים ועדיין לראות איך אפשר להוציא את זה הכי טוב

מכל מקום
את הסקיצה האובה עליכם תעלו תיק עבודות
ככה ימשכו אליכם לוקוחת שאוהבים ומעריכם את הסגנון שלכם!

@ממללא אני ממש חושבת כך
חשוב שהלקוח יסמוך על המקצועיות של ותן השירות
חכן לא מומלץ לשכנע יותר מיד מתלבטים. מתכון לבעיות.
תמיד תעדיפו לעבוד עם אלה ש"שרופים" על העבודה שלכם. וסומכים בעיניים פקוחות.

ונ.ב. ממש בצד
גם על נגר, רופא (ובפרט רופא ;)) ועוד ועוד מקצוענים ומומחים לא סומכים בעיניים עצומות.
 

מ_ר_צ

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
עיצוב גרפי
לדעתי יש כאן שני היבטים
הפן המקצועי
והפן של אנינות הטעם
בפן המקצועי לא קשור ענין היופי ושם אין טעם להתווכח, צריך להבהיר את הרעיון ואם מציגים את זה בביטחון הלקוח גם מבין שכדאי לו לסמוך עליך.
בפן של הטעם, זכותו של הלקוח לאהוב סגנון אחר...
וכדאי לפני התחלת העבודה להראות לו כמה סגנונות, גם מבחינת צבעים וגם מבחינת סטייל (קו נקי / מודרני / קיצ'י / חסידי / כבד וכו') ואז יותר קל לו ולך לזרום באותו כיוון.
אם על הפן המקצועי הוא לא מסכים אז זכותך להגיד שלא מתאים לך לעבוד על זה כי את לא מאמינה בתוצאה.
ועל הטעם את צריכה לזרום איתו אפילו שזה לא לטעמך, ולעשות את זה הכי מקצועי שיש.
אני מאמינה בזכותו של הלקוח להביע את דעתו ולדעתי בשיתוף פעולה מגיעים לתוצאות הכי טובות ומושלמות.
ובנימה אישית-
אני כן אוהבת לעבוד עם אנשים "מקצוענים ומבינים" (ויש לי כמה וכמה כאלה קבועים... ) אני מרגישה שהעבודה הרבה יותר איכותית מלוטשת ומושלמת! וזה ממש לא מוריד לי מהמקצועיות שלי (שנראה לי שרק בגלל זה הם ממשיכים לבוא...)
כשלקוח בא אלי רק בגלל שהוא סומך עלי ומיד הוא אמר לי - מאשר. אני מרגישה החמצה, כאילו העבודה לא מלוטשת מספיק. למרות שנורא כיף לסיים עבודה מהיום להיום...

וכל הנאמר למעלה כמובן לא נאמר על לקוחות סתם טרדנים שחושבים שחייבים להתערב ולהביע דעה ואין להם שום ידע הבנה.
 
למעלה