עזרה אוצרות יהודיים- מילים

המקל והגזר

משתמש מקצוען
שלום לכולן,

יש למישהי את המילים של השיר "יעקב", ו "קבלת תורה"

ואם יש עוד אשמח מאד

תודה מראש
 

שואפת ליותר

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
התורה והאומות, אברהם פריד


מילות השיר:
בעזרת ה' נפתח בשיחה,
ונספר על ימי השמחה,
השמחה שורה על פני כולם,
התורה מגיעה לעולם.

בורא העולם הגיבור והנורא,
מחפש חתן לבתו התורה,
השמחה שורה על פני כולם,
התורה מגיעה לעולם...

אל אומות העולם הוא פונה בשאלה,
מי רוצה את התורה ככלה,
האומות שואלות מה והיכן,
איי... אף אחד אינו מוכן...

ומה היה לבסוף עם התורה,
הבה נספר מה שקרה.

ירד המלאך עם התורה ובא,
היישר לרוסיה למוסקבה,
לרוסים הוא הראה את התורה,
אולי יאבו לשומרה.

אומרים הם לו - חרושו, (בסדר)
אמור רק מה פג'ליסטה, (בבקשה)
אומר להם המלאך אנכי ה',
מאחרים אין להתרשם.

עונים הם לו לא תודה,
כנראה חבר שאינך מודע,
שאותנו המסורת לימדה,
שלא כך מנהג העדה.

לא לא לא לא תודה,
אצלנו לא זו העמדה.
אולי בגרמניה לך תדע,
יקבלו אותך באהדה.

טס המלאך וחוצה את פולין,
ומגיע לברלין,
לגרמנים הוא מראה את התורה,
אולי יאבו לשומרה.

אומרים הם לו - בסדר גרייט, (מוכנים)
רק אמור נא ואס-שייט, (מה כתוב)
אומר להם המלאך - לא תרצח,
רצח הוא דבר מופרך.

עונים הם לו - לא תודה,
כנראה מיין האר שאינך מודע,
שאותנו המסורת לימדה,
לרצוח בלי גבול ומידה.

לא לא לא לא תודה,
אצלנו לא זו העמדה,
אולי בצרפת לך תדע,
יקבלו אותך באהדה.

טס המלאך במעוף זריז,
ומגיע לפריז,
לצרפתים הוא מראה את התורה,
אולי יאבו לשמרה.

אומרים הם לו - סי וופלה,
רק דבר אחד גלה,
אומר להם המלאך דברים ברורים,
שמרו חיי משפחה טהורים.

עונים הם לו - לא תודה,
כנראה מיסיו שאינך מודע,
שאותנו המסורת לימדה,
שלא כך מנהג העדה.

לא לא לא לא תודה,
אצלנו לא זו העמדה,
אולי באנגליה לך תדע,
יקבלו אותך באהדה.

טס המלאך לכיוון הנידון,
ומגיע ללונדון,
לאנגלים הוא מראה את התורה,
אולי יאבו לשמרה.

אומרים הם לו - טנקיו סיר,
רק עוד קצת הסבר חסר...
אומר להם המלאך - לא תחמוד,
זה דבר שחשוב ללמוד.

עונים הם לו - לא תודה,
כנראה מיסטר שאינך מודע,
שאותנו המסורת לימדה,
לחמוד בלי גבול ומידה.

לא לא לא לא, לא תודה,
אצלנו לא זו העמדה,
אולי באמריקה לך תדע..
יקבלו אותך באהדה.

ממשיך המלאך בטיסת המרתון,
ומגיע לוושינגטון,
לאמריקאים הוא מראה את התורה,
אולי יאבו לשמרה.

אומרים הם לו - טנקיו פיין
מה כאן הביזנס באיזה ליין,
אומר להם המלאך בקול רועם,
קיימו כיבוד אב ואם.

עונים הם לו - לא תודה,
אומתנו תמיד צעירים כיבדה,
מבוגרים נועדו אך ורק כדי,
לחגוג את מוזרס דיי.

לא לא לא לא תודה,
אצלנו לא זו העמדה,
אולי הערבים לך תדע,
יקבלו אותך באהדה.

טס המלאך במעוף מהיר,
ומגיע לקהיר,
לערבים הוא מראה את התורה,
אולי יאבו לשמרה.

אומרים הם לו - טוב מבסוט,
רק צריך לדעת זה לא פשוט...
אומר להם המלאך - לא תגנוב,
לגנוב זה דבר לא טוב.

עונים הם לו - לא תודה,
כנראה חוואג'ה שאינך מודע,
שאותנו המסורת לימדה,
לגנוב בלי גבול ומידה...

לא לא לא לא תודה,
אצלנו לא זו העמדה,
אולי אל יהודים לך תדע,
יקבלו אותך באהדה.

באמצע הדרך עומד המלאך,
והנה הוא רואה יהודי משולח,
טלית קטן לו ארוכה ורחבה,
התמלא לבו בחדוה.

ליהודי הוא מסר את התורה,
והוא הודה לו וקרא,
רק המתן נא שעה קלה,
אתן לך קבלה.

אין לי זוג יותר מוצלח,
כך חושב לו המלאך,
גם התורה וגם היהודים,
בעולם הם מנודים.

יהודים מאמינים הם בתורה,
ואינם יכולים לעשות כל רע,
על השבת הקדושה שומרים,
ומכבדים את ההורים.

מששמע את זאת המלאך,
חזר למקום שמשם נשלח,
את התורה סיפק הותיר בעולם,
במקום הטוב מכולם.

התורה טובה היא מכל סחורה, אוי...
הערות על השיר:
לחן: ר' יום טוב עהרליך זצ"ל.
 

שואפת ליותר

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
יעקב - אברהם פריד

מילות השיר:
במדינת אוסבקיסטן
בין הרי דיז'אן
בגבול הודו ואפגניסטן
שוכן כפר אחד
נידח מבודד
מגיעים אליו רק במטוס מיוחד
לילה דממה
ציוץ לא נשמע
הכפר וההר אפופים תרדמה
אי שם בשדה
מרוחק מנודה
טרקטור קטן בין שבילים מדדה
יושב על הטרקטור בחור מגודל
לנהוג כך נראה לעולם לא יחדל
נקרא הוא בשם יאקב הזמר
מנין הוא איש לא יודע לאמר
מפויחות הפנים משומנת היד
תקלה יש בטרקטור מתקן הוא מיד
כמוהו אין איש שיודע בכפר
לחלץ את הטרקטור מבוץ מעפר
בכל האזור איש לא ידע את סודו
עד כמה רחוק הוא נמצא מעיר מולדתו
איך אותו הטילה רכבת רוסית
לכאן בדרך ניסית
ועם הטרקטור יוצא הוא יום יום
לעבוד קשה ואיום
נהג הוא לשיר מנגינות עריבות בלילות
למרחקים הן היו נשמעות ומצלצלות
צלליות אנשים שם היו מתכנסות
מקשיבות ואינן תופסות
מי הוא זה הטאג'יק המוזר
מבטו עליהן לא הוחזר
כי בלילות תקפו אותו הגעגועים
לא להרים ולא לטג'יקים פראים
מתגעגע היה לביתו להוריו
לבית שאולי כבר חרב
לישיבה שבה הוא נהג לבלות
בלימוד בימים ובלילות
אמר רבא אומר רב פפא
ואילו אביי אחרת חושב
קושיא חדשה הוא מיישב
מביא ראיה והכל מתיישב
והמהרש"א רשב"א ריטב"א
עובר לו הזמן אך הוא לא חש בו
רמב"ן רמב"ם רבינו תם
תענוג עילאי נפלא ומסותם
אומר רבא סבר רב המנונא
שמאי סברה חדשה העלה
תקף אותו הילל בשאלה
עד שבחוץ השחר עלה
בשבת בבית התה
ליד הקומקום הוא ישב לו
יעקב
עם החברים על הרצפה
את הגעגועים הוא לא שכח
וזה מאוד כאב לו
יעקב
ולא הוקל לו אף כמלא טיפה
והנה פונה אליו
בעל הבית ראש השבט
יעקב
נדבר ישר ולענין
את ביתי אתן לך
היא צעירה ומלבבת
יעקב
וגם כספית זה עסק מצוין
30 פרות 20 שוורים
הרבה בגדים לך אתנה
יעקב
סכום כסף רב וגם עוד מתנות
ושומעים זאת הטג'יקים
וצועקים היי בוא הנה
יעקב
אין כמוה בין כל הבנות
יעקב יושב מושפל פנים ואינו אומר דבר
הוא מביט עשרות שנים הרחק הרחק אל העבר
הוא רואה את אימו מדליקה נרות ופיה תחינה
על יענקלה בורא שמור נא שלא יאבד את האמונה
יעקב מתרומם ומכריז הוא עזות
יהודי אני, לא אוכל לעשות זאת
התורה עלי אוסרת לקחת אשה
שאינה מאמינה בתורה הקדושה
ישב ראש השבט ועיבד לו תוכנית
להכין למחר סעודה המונית
את יעקב יביא הוא שלא ברצונו
וכך על כוחו יהיה חתנו
בשעת בין ערביים יעקב יושב לו לבד
יושב וחושב מבין שהסיכוי כבר אבד
עוד מעט הם לכאן מגיעים
אותו על כוחו מביאים
ישקוהו באופיום בשפע יינות
עד שיאבד האשתונות
מאחורי ההרים אט אט השמש גלשה
יעקב ממתין, אומר הוא וידוי בלחישה
אי שם צבוע מרים את קולו
הפסגות ניבטות למולו
פניהן לשמים אומרות בלי מילים
אכן החיים לא קלים
והנה לפתע שומע הוא קול נגינה
את הכלה מובילים כבר לשם ברינה
כמו משינה הוא פתאום מתנער
ומתחיל ללכת מהר
הוא רק יכנס ויקח מחדרו
את חפציו וצרורו
הולך לאיטו כמו אל מותו
מגיע לשער פותח דלתו
מביט לתוך האולם המואר
ריח היין באפו כבר בער
אמר רבא אמר רב פפא
אותיות הוא רואה כמו מתוך הגמרא
מדברות בקולו זועקות במורא
מה לך ר' יענקל ברח מהרה
התזמורת מנגנת הכלה בראש יושבת
יעקב
וסביבה עשרות זרי פרחים
ואביה ואימה יחד עם כל בני השבט
להביא אותה הם כבר הולכים
ובראש ההר בשעות הליל
האפלות והאיומות
מטפס לו יעקב חרש בעינים עצומות
בשני צידיו שוחות לעומק
לטרפן משחרות
אך יעקב כבר אינו חושש
ופניו בגיל מאירות
דרך התורה אחת היא
ובדרך זו אצעד
טוב יותר להתרסק כאן
וממנה לא לנטות לצד
אין דבר שיטיל מורא על לב בן ישראל
רק ילך בדרך התורה וישמור אותו הקל
 

שואפת ליותר

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
יש עוד שיר,
אבל יש קצת עבודה בעניין הפסיקים.
(מתאים לעבודת כיתה בשיעור לשון)
בהצלחה


אברהם פריד - ערב יום כיפור

מילות השיר:
ערב יום כיפור ממתין הציבור אצל הרבי ברדיצוב בפתח הראש מורכן הכסף מוכן ניתן למשש את המתח הרבי הבהיר השנה הוא מזהיר דמי פדיון מוכרח הוא לקחת בתוקף ידרוש רובל לראש ולא יוותר כמלא מחט זקן וצעיר גם ילד זעיר רובל פדיון לכל נפש הרבי יכתוב בספר הטוב ירחץ הנשמות מן הרפש
איימה וחרדה הקהילה כה מרודה המשפחה הן בקושי אוכלת לתת איך ניתן סכום כלל לא קטן כשבבית יש שנים עשר ילד אך הרבי ציווה וזוהי חובה איש כלל אינו מתווכח נאנחים כואבים ממשכנים ולווים מביאים והרבי לוקח
ליד השולחן הרבי מוכן את הציבור מקבל הוא בנחת קערה שם הונחה ומטבעות בתוכה רשימה לצידה גם מונחת
הדלת נפתחה שם עומדת בוכה אשה עניה מיוסרת באה בדמעות עם בנה הפעוט לרבי בכאב מספרת אלמנה בודדה קטן הוא עוד בנה אך לרגע אותו לא שוכחת החיים כה קשים ואין לה להשיג אלא רובל לשניהים יחד
איימה וחרדה האשה נרעדה אך הרבי מתעלם מהצער צריך עוד אחד הוא אומר בקול חד עוד מעט ואסגור את השער היא רצה ברחובות מבקשת ללוות כל אחד משתדל לסייע אך מכמה אגורות רובל לפרוט זה דבר שקשה לבצע עמוסות הדרכים לבית הכנסת הולכים היא רצה מהר מבוהלת עם בנה הפעוט אל הרב בדמעות לבל תיסגר עוד הדלת
הלילה קרב אך הרב מסרב לקום ממקומו אל הדלת הרבנית מתחננת הארוחה מצתננת התענית עוד מעט כבר מתחלת הדלת נפתחה שם עומדת בוכה האשה והתינוק בידיה האמין לי הרב חיפשתי זמן כה רב לא עלה בידי עוד מטבע עונה הרבי הזאת לא אסכים לזאת ארשום רק אותך אני מציע ילדך אין בוכה אין מה לפחד גם אם ברשימה לא יופיע איימה וחרדה האשה נרעדה אך עם הגזרה לא השלימה אוי רבי יללה בקול לא לה האם לא יחוש לב של אמא ישמע נא רבי מה עלה בליבי את העובר לידו אני נותנת את בני נא יכתוב עבורי זה כבר טוב בעצמי אני לא מתענינת הרבי קופץ הרי בזה הוא חפץ המתין רק למילים כגון אלה ה׳ אנא שמע לחשוב אין עוד מה זה עתה אין ראית דבר פלא איך אם עלובה על עצמה לא חשבה מסרה למען בנה את חייה עם ישראל הוא בנך מבקש אני ממך רחם נא כמו אם על בניה
 

אסתושית

משתמש חדש
התורה והאומות, אברהם פריד


מילות השיר:
בעזרת ה' נפתח בשיחה,
ונספר על ימי השמחה,
השמחה שורה על פני כולם,
התורה מגיעה לעולם.

בורא העולם הגיבור והנורא,
מחפש חתן לבתו התורה,
השמחה שורה על פני כולם,
התורה מגיעה לעולם...

אל אומות העולם הוא פונה בשאלה,
מי רוצה את התורה ככלה,
האומות שואלות מה והיכן,
איי... אף אחד אינו מוכן...

ומה היה לבסוף עם התורה,
הבה נספר מה שקרה.

ירד המלאך עם התורה ובא,
היישר לרוסיה למוסקבה,
לרוסים הוא הראה את התורה,
אולי יאבו לשומרה.

אומרים הם לו - חרושו, (בסדר)
אמור רק מה פג'ליסטה, (בבקשה)
אומר להם המלאך אנכי ה',
מאחרים אין להתרשם.

עונים הם לו לא תודה,
כנראה חבר שאינך מודע,
שאותנו המסורת לימדה,
שלא כך מנהג העדה.

לא לא לא לא תודה,
אצלנו לא זו העמדה.
אולי בגרמניה לך תדע,
יקבלו אותך באהדה.

טס המלאך וחוצה את פולין,
ומגיע לברלין,
לגרמנים הוא מראה את התורה,
אולי יאבו לשומרה.

אומרים הם לו - בסדר גרייט, (מוכנים)
רק אמור נא ואס-שייט, (מה כתוב)
אומר להם המלאך - לא תרצח,
רצח הוא דבר מופרך.

עונים הם לו - לא תודה,
כנראה מיין האר שאינך מודע,
שאותנו המסורת לימדה,
לרצוח בלי גבול ומידה.

לא לא לא לא תודה,
אצלנו לא זו העמדה,
אולי בצרפת לך תדע,
יקבלו אותך באהדה.

טס המלאך במעוף זריז,
ומגיע לפריז,
לצרפתים הוא מראה את התורה,
אולי יאבו לשמרה.

אומרים הם לו - סי וופלה,
רק דבר אחד גלה,
אומר להם המלאך דברים ברורים,
שמרו חיי משפחה טהורים.

עונים הם לו - לא תודה,
כנראה מיסיו שאינך מודע,
שאותנו המסורת לימדה,
שלא כך מנהג העדה.

לא לא לא לא תודה,
אצלנו לא זו העמדה,
אולי באנגליה לך תדע,
יקבלו אותך באהדה.

טס המלאך לכיוון הנידון,
ומגיע ללונדון,
לאנגלים הוא מראה את התורה,
אולי יאבו לשמרה.

אומרים הם לו - טנקיו סיר,
רק עוד קצת הסבר חסר...
אומר להם המלאך - לא תחמוד,
זה דבר שחשוב ללמוד.

עונים הם לו - לא תודה,
כנראה מיסטר שאינך מודע,
שאותנו המסורת לימדה,
לחמוד בלי גבול ומידה.

לא לא לא לא, לא תודה,
אצלנו לא זו העמדה,
אולי באמריקה לך תדע..
יקבלו אותך באהדה.

ממשיך המלאך בטיסת המרתון,
ומגיע לוושינגטון,
לאמריקאים הוא מראה את התורה,
אולי יאבו לשמרה.

אומרים הם לו - טנקיו פיין
מה כאן הביזנס באיזה ליין,
אומר להם המלאך בקול רועם,
קיימו כיבוד אב ואם.

עונים הם לו - לא תודה,
אומתנו תמיד צעירים כיבדה,
מבוגרים נועדו אך ורק כדי,
לחגוג את מוזרס דיי.

לא לא לא לא תודה,
אצלנו לא זו העמדה,
אולי הערבים לך תדע,
יקבלו אותך באהדה.

טס המלאך במעוף מהיר,
ומגיע לקהיר,
לערבים הוא מראה את התורה,
אולי יאבו לשמרה.

אומרים הם לו - טוב מבסוט,
רק צריך לדעת זה לא פשוט...
אומר להם המלאך - לא תגנוב,
לגנוב זה דבר לא טוב.

עונים הם לו - לא תודה,
כנראה חוואג'ה שאינך מודע,
שאותנו המסורת לימדה,
לגנוב בלי גבול ומידה...

לא לא לא לא תודה,
אצלנו לא זו העמדה,
אולי אל יהודים לך תדע,
יקבלו אותך באהדה.

באמצע הדרך עומד המלאך,
והנה הוא רואה יהודי משולח,
טלית קטן לו ארוכה ורחבה,
התמלא לבו בחדוה.

ליהודי הוא מסר את התורה,
והוא הודה לו וקרא,
רק המתן נא שעה קלה,
אתן לך קבלה.

אין לי זוג יותר מוצלח,
כך חושב לו המלאך,
גם התורה וגם היהודים,
בעולם הם מנודים.

יהודים מאמינים הם בתורה,
ואינם יכולים לעשות כל רע,
על השבת הקדושה שומרים,
ומכבדים את ההורים.

מששמע את זאת המלאך,
חזר למקום שמשם נשלח,
את התורה סיפק הותיר בעולם,
במקום הטוב מכולם.

התורה טובה היא מכל סחורה, אוי...
הערות על השיר:
לחן: ר' יום טוב עהרליך זצ"ל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  37  פעמים

לוח מודעות

למעלה