בקשה אומרים לא!!! ללמידה מרחוק

אחת מהעולם הגדול...

משתמש מקצוען
לא מפחדים, אבל משתדלים לקבל החלטות חכמות והגיוניות, הגדולות בהחלט צריכות את הלמידה מרחוק וגם יותר מסתדרות אתה, ובחופש תהיה להם הרגשה מעצבנת ללמוד.
נשמע שמשרד החינוך יושב וקורא את פרוג ולפי זה יחליט...
 

הפולניה

משתמש פעיל
הפקות ואירועים

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
@bat 7 - תיאורטית,
כמבקרת מעולם מקביל,
הייתי מסכימה אתך מאד...
שיישאר איזה קשר, שיהיה לימודים.. שתהיה תעסוקה..
בפועל,
כאמא שכן נמצאת בבית - אני עובדת מהבית,
אבל זו עבודה כעצמאית, לא לפי שעות או משהו,
לילדה בכתה א' -
זה פשוט
ס-י-ו-ט
אתמול המתוקה פרצה בבכי מרוב תסכול,
וממש הבנתי אותה...
גם אני הייתי צריכה ממש להתרכז כדי לעקוב אחרי ההנחיות,
וזה לילדה בת שש שעוד לא יודעת לקרוא. תחשבו על זה שניה.
תוציאי את החוברת עם הציור של התינוק,
ואת המחברת עם הציור של העפרון
ואחר כך את הדף שגזרנו ממנו בשיעור הקודם...
עכשיו תהפכי לעמוד 15...
וכל פעם צריך לעשות 'עצור', שמדי פעם משתובב לו ומחליט לא לעבוד.
ואז זה אומר שצריך לנתק את השיחה ולהתחיל הכל מהתחלה....
(שלא לדבר על הפעמים שזה 'סתם' מתנתק לו בגלל עומס או לא יודעת מה)
ולעבור את הפ-ת-י-ח המיותר, עם כל השירים המחצרצים וההקלטות החגיגיות והמיותרות לחלוטין.
צורת למידה מפגרת - לשון פיגור בזמן, לא מתאים ל-2020
ברמות שקשה לתאר.
והשיעורים מדייי ארוכיםםםם
גם ככה אמרתי לה שתלמד רק קריאה וחשבון, וגם זה משאיר אותה קצרת נשימה.
והיא ילדה ברוך השם סופר מוכשרת...
זה פשוט לא מתאים, לא מתאים לגיל, לא יודעת למי זה כן מתאים
ואולי גם לחלק מהמורות לא מתאים ללמד ככה בצורה כזו.
שכנה בגילאי העשרה הודתה בפני שגם בימים רגילים היא לא משהו בהקשבה -
וכרגע טלפונית זה בשבילה משימה בלתי אפשרית כפשוטו.
ואני לא יושבת, בכנות, כ-ל השיעורים עם הבת שלי - לא יכולה להגיע לזה.
מתסכל אותי שאני מקבלת הודעות מהבית ספר, כתובות ומוקלטות -
שהאמהות 'תקחנה אחריות' על הלמידה...
 

תיקתוק

משתמש סופר מקצוען
כמורה ומחנכת בביס"פ לא חרדי, הייתי שמחה מאוד! לשבועיים חופש עכשיו ולהחזיר אותם בחופש הגדול בבית הספר.
וכך גם חברותי המורות...
הלמידה מרחוק קשה מאוד וגם אין כמו ללמד פנים מול פנים. בנוסף לקיים זאת עם הילדים שבבית זה לא פשוט כלל.
אני יודעת שדנו בנושא אבל לא זו ההחלטה שהתקבלה לצערי.
 

הפולניה

משתמש פעיל
הפקות ואירועים
@bat 7 - תיאורטית,
כמבקרת מעולם מקביל,
הייתי מסכימה אתך מאד...
שיישאר איזה קשר, שיהיה לימודים.. שתהיה תעסוקה..
בפועל,
כאמא שכן נמצאת בבית - אני עובדת מהבית,
אבל זו עבודה כעצמאית, לא לפי שעות או משהו,
לילדה בכתה א' -
זה פשוט
ס-י-ו-ט
אתמול המתוקה פרצה בבכי מרוב תסכול,
וממש הבנתי אותה...
גם אני הייתי צריכה ממש להתרכז כדי לעקוב אחרי ההנחיות,
וזה לילדה בת שש שעוד לא יודעת לקרוא. תחשבו על זה שניה.
תוציאי את החוברת עם הציור של התינוק,
ואת המחברת עם הציור של העפרון
ואחר כך את הדף שגזרנו ממנו בשיעור הקודם...
עכשיו תהפכי לעמוד 15...
וכל פעם צריך לעשות 'עצור', שמדי פעם משתובב לו ומחליט לא לעבוד.
ואז זה אומר שצריך לנתק את השיחה ולהתחיל הכל מהתחלה....
(שלא לדבר על הפעמים שזה 'סתם' מתנתק לו בגלל עומס או לא יודעת מה)
ולעבור את הפ-ת-י-ח המיותר, עם כל השירים המחצרצים וההקלטות החגיגיות והמיותרות לחלוטין.
צורת למידה מפגרת - לשון פיגור בזמן, לא מתאים ל-2020
ברמות שקשה לתאר.
והשיעורים מדייי ארוכיםםםם
גם ככה אמרתי לה שתלמד רק קריאה וחשבון, וגם זה משאיר אותה קצרת נשימה.
והיא ילדה ברוך השם סופר מוכשרת...
זה פשוט לא מתאים, לא מתאים לגיל, לא יודעת למי זה כן מתאים
ואולי גם לחלק מהמורות לא מתאים ללמד ככה בצורה כזו.
שכנה בגילאי העשרה הודתה בפני שגם בימים רגילים היא לא משהו בהקשבה -
וכרגע טלפונית זה בשבילה משימה בלתי אפשרית כפשוטו.
ואני לא יושבת, בכנות, כ-ל השיעורים עם הבת שלי - לא יכולה להגיע לזה.
מתסכל אותי שאני מקבלת הודעות מהבית ספר, כתובות ומוקלטות -
שהאמהות 'תקחנה אחריות' על הלמידה...
אני עם הבת שלי בגיל דומה- אני מקשיבה למורה (מדלגת את הרב רק להבין מה העניין)ויושבת עם הבת שלי ומלמדת אותה בעצמי- יותר קצר, יותר יעיל ופחות מתסכל.
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
בפעם הקודמת פשוט דילגנו על זה באלגנטיות...
כשיכלתי - לימדתי אותה בעצמי, כשלא - לא.
ואחר כך כשחזרו הלימודים ממילא התחילו מהתחלה.
הפעם קבלנו הודעה שהלימודים ה'נורמליים' יתחילו מאותה נקודה שסיימו בטלפון,
ואני גם עם הקטנה גם עם הגדולים גם עם העבודה... לא מצליחה לשלב את זה
לא יודעת איך את מקשיבה למורה כשאת מדלגת על הרוב.
האפשרות היא דילוג של עשר דקות, וזה לא אפשרי להבין ככה מה היא אומרת
זה גם הרבה טכני..
באמת הייתי שמחה לקבל תקציר כתוב וזהו.
 

אבגד1234

משתמש פעיל
בפעם הקודמת פשוט דילגנו על זה באלגנטיות...
כשיכלתי - לימדתי אותה בעצמי, כשלא - לא.
ואחר כך כשחזרו הלימודים ממילא התחילו מהתחלה.
הפעם קבלנו הודעה שהלימודים ה'נורמליים' יתחילו מאותה נקודה שסיימו בטלפון,
ואני גם עם הקטנה גם עם הגדולים גם עם העבודה... לא מצליחה לשלב את זה
לא יודעת איך את מקשיבה למורה כשאת מדלגת על הרוב.
האפשרות היא דילוג של עשר דקות, וזה לא אפשרי להבין ככה מה היא אומרת
זה גם הרבה טכני..
באמת הייתי שמחה לקבל תקציר כתוב וזהו.

אז אני גם שנה שעברה עם בת בכיתה א' וגם השנה כשהיא ב- ב',
התקשרתי למורה וביקשתי שיקליטו בכל יום 2 דקות סיכום לאמהות מה למדו ובאיזה ספרים התקדמו.
ב"ה המורות הסכימו ואמרו שקיבלו הרבה תגובות נלהבות.
כל יום הקשבתי 2 דקות ולימדתי אותה מה שהיה נראה לי ממש חשוב.
ב"ה לא הרגשנו פער אח"כ.
(אולי להפך, - בגיל הזה ללמוד ככה יותר יעיל מהאזנה לקו...)
 

מרגלית חן

משתמש פעיל
הורים יקרים!
אני מורה בישראל!
ואומרת לכם-
לא יקרה שום דבר, שום דבר אם הילדים לא יאזינו לשיעורים מרחוק.
הרפו!
פרט למקצועות הבגרות והחוץ שאותם כדאי ללמוד.
כל היתר- ......
אל תיבהלו מאיומי ההנהלה והמורות.
אין להם יכולת או זכות לעשות שום דבר לא לתלמידים ולאר להוריהם.
אם את מקבלת טלפון מהמוסד אימרי נא שזה בידיעתך ואחראיותך.
והאמת והשלום אהבו.
 

א.ש. אמיתי

משתמש מקצוען
אז מה יש לנו לסיכום,
יש מודל של למידה מרחוק שלא עובד ולא נוח לכל הצדדים,
הילדים לא מקשיבים וההורים עסוקים גם ב"לעבוד" וגם ברדיפה אחרי הילדים שיעמדו במטלות הלימודיות,
ומאידך גם המורים והמורות לא מרוצים, הם צריכים להקליט שיעורים בשעות מאוחרות ועם קווים קורסים ובסוף לקבל את כל התסכול של ההורים והעובדים המובטלים.

אז מי בעצם כן מרוויח מכל הסיפור הזה? 'הסתדרות המורים'!
למי שלא זוכר, בסגר הראשון כל העובדים הוצאו לחל"ת עם 70% שכר, קמה ההסתדרות ולא הסכימה להחיל את ההסדר על חבריה, אבל הרי אי אפשר לצאת לחופש עם משכורת על חשבון המדינה מלא מלא כשכל המשק שובת, אז המציאו את המודל הגאוני של למידה מרחוק, המורים הפכו לחיוניים והמשיכו לעבוד מהבית גם בסגר, וההסתדרות יצאה עם הישג אדיר שהיא תוכל לנופף בו עוד הרבה זמן.

לכן,
אם ההסתדרות תבין שגם לקהל הלקוחות שלה, קרי: המורים והמורות, המודל הזה לא נוח, האינטרס שלה יהיה לבטל את הלמידה מרחוק.
 

הפולניה

משתמש פעיל
הפקות ואירועים
בינתיים, עד שנגיע להסתדרות, אם אתן חברהמניות אתן יכולות להתארגן קבוצת אמהות מאותו מחזור (לא מכתה אחת בלבד כי אז זה יכול לפגוע במורה) ולדבר עם ההנהלה, לתאר את כל האמור לעיל, ולנסות למצוא ביחד פתרון מתאים.
 

bat 7

משתמש סופר מקצוען
@bat 7 - תיאורטית,
כמבקרת מעולם מקביל,
הייתי מסכימה אתך מאד...
שיישאר איזה קשר, שיהיה לימודים.. שתהיה תעסוקה..
בפועל,
כאמא שכן נמצאת בבית - אני עובדת מהבית,
אבל זו עבודה כעצמאית, לא לפי שעות או משהו,
לילדה בכתה א' -
זה פשוט
ס-י-ו-ט
אתמול המתוקה פרצה בבכי מרוב תסכול,
וממש הבנתי אותה...
גם אני הייתי צריכה ממש להתרכז כדי לעקוב אחרי ההנחיות,
וזה לילדה בת שש שעוד לא יודעת לקרוא. תחשבו על זה שניה.
תוציאי את החוברת עם הציור של התינוק,
ואת המחברת עם הציור של העפרון
ואחר כך את הדף שגזרנו ממנו בשיעור הקודם...
עכשיו תהפכי לעמוד 15...
וכל פעם צריך לעשות 'עצור', שמדי פעם משתובב לו ומחליט לא לעבוד.
ואז זה אומר שצריך לנתק את השיחה ולהתחיל הכל מהתחלה....
(שלא לדבר על הפעמים שזה 'סתם' מתנתק לו בגלל עומס או לא יודעת מה)
ולעבור את הפ-ת-י-ח המיותר, עם כל השירים המחצרצים וההקלטות החגיגיות והמיותרות לחלוטין.
צורת למידה מפגרת - לשון פיגור בזמן, לא מתאים ל-2020
ברמות שקשה לתאר.
והשיעורים מדייי ארוכיםםםם
גם ככה אמרתי לה שתלמד רק קריאה וחשבון, וגם זה משאיר אותה קצרת נשימה.
והיא ילדה ברוך השם סופר מוכשרת...
זה פשוט לא מתאים, לא מתאים לגיל, לא יודעת למי זה כן מתאים
ואולי גם לחלק מהמורות לא מתאים ללמד ככה בצורה כזו.
שכנה בגילאי העשרה הודתה בפני שגם בימים רגילים היא לא משהו בהקשבה -
וכרגע טלפונית זה בשבילה משימה בלתי אפשרית כפשוטו.
ואני לא יושבת, בכנות, כ-ל השיעורים עם הבת שלי - לא יכולה להגיע לזה.
מתסכל אותי שאני מקבלת הודעות מהבית ספר, כתובות ומוקלטות -
שהאמהות 'תקחנה אחריות' על הלמידה...
כמו בכל דיון כל אחד רואה צד מסוים דרך הסרטים שהוא עובר....

מבינה אותך לגמרי שירי.
התיאור שלך נשמע גרוע מאד!!!
כנראה זה תלוי גיל, מורה, בית ספר ועוד.

את הבת שלי בכיתה ד' הלמידה מרחוק מעסיקה כמה שעות טובות כל יום, די בהנאה הייתי אומרת.
היא יושבת עם חברה וחורשת איתה כמה מקצועות בנחת.
בלי זה היא הייתה משועממת.
וגם לבן שלי בחיידר זה נותן עוגן, יש לו רבה שעושה את זה מעולה.

אבל -
מסכימה איתך שבית הספר שלכם חי בסרט אם הוא חושב שילדה בכיתה א' יכולה ללמוד ככה.
מנסה לחשוב על הקופצני שלי בגיל המקביל בחיידר,
ששומע שיעור קליל מהרבה, כמה סיפורים על עשרת המכות ושלום על ישראל, וגם זה בדוחק.
באמת ילדה בכיתה א' צריכה סיפור מושך ומלבב, שיר חביב אולי, ושיחה אישית מהמורה שתשאל אותה מה שלומה.
סה טו.
אולי חוברת לבבית ונחמדה שעושים אותה בכיף.

ותמשיכי לעשות מה שעשית איתה בסגרים הקודמים.
תני לה לצייר בנחת....
אם היא הבת של אמא שלה, היא תשלים את החומר מהר כמדומני ;)

רק תסבסדי לה איזה קורס קומיקס דרך המחשב, או יותר טוב עם אמא בלייב :cool:
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
כמו בכל דיון כל אחד רואה צד מסוים דרך הסרטים שהוא עובר....

מבינה אותך לגמרי שירי.
התיאור שלך נשמע גרוע מאד!!!
כנראה זה תלוי גיל, מורה, בית ספר ועוד.

את הבת שלי בכיתה ד' הלמידה מרחוק מעסיקה כמה שעות טובות כל יום, די בהנאה הייתי אומרת.
היא יושבת עם חברה וחורשת איתה כמה מקצועות בנחת.
בלי זה היא הייתה משועממת.
וגם לבן שלי בחיידר זה נותן עוגן, יש לו רבה שעושה את זה מעולה.

אבל -
מסכימה איתך שבית הספר שלכם חי בסרט אם הוא חושב שילדה בכיתה א' יכולה ללמוד ככה.
מנסה לחשוב על הקופצני שלי בגיל המקביל בחיידר,
ששומע שיעור קליל מהרבה, כמה סיפורים על עשרת המכות ושלום על ישראל, וגם זה בדוחק.
באמת ילדה בכיתה א' צריכה סיפור מושך ומלבב, שיר חביב אולי, ושיחה אישית מהמורה שתשאל אותה מה שלומה.
סה טו.
אולי חוברת לבבית ונחמדה שעושים אותה בכיף.

ותמשיכי לעשות מה שעשית איתה בסגרים הקודמים.
תני לה לצייר בנחת....
אם היא הבת של אמא שלה, היא תשלים את החומר מהר כמדומני ;)

רק תסבסדי לה איזה קורס קומיקס דרך המחשב, או יותר טוב עם אמא בלייב :cool:
תודה על העידוד...
את החלק היצירתי אנחנו מאד מפתחים בימים אלו בכל מקרה
חחחח
יותר במטבח מאשר במחשב, אבל בסדר..
באמת את צודקת.
אולי אצוות לה חברה.. הבעיה שכולם בבידודים וחולים ובלגנים,
נראה מה יהיה.
 

ROT

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
תלוי מי המורה\ המלמד ומי התלמיד\ה ,
רבותי כל צד צריך לחשוב איך עוזרים לילדים ולא להקשות,
וגם צריך להיזהר לא להפקיר סתם.
 

נאמנת

משתמש מקצוען
הורים יקרים!
אני מורה בישראל!
ואומרת לכם-
לא יקרה שום דבר, שום דבר אם הילדים לא יאזינו לשיעורים מרחוק.
הרפו!
פרט למקצועות הבגרות והחוץ שאותם כדאי ללמוד.
כל היתר- ......
לא מדויק.
מה תעשה ילדתי בא'
שהמורה מתקדמת בהקניית קריאה?
בבסיס חשבון?
לכי תקני יסודות בלמידה מעוותת כזאת.
היא עצבנית, אני עצבנית (צריכה להיות איתה כל הזמן כדי להקל על הסירבול ושות')
לדעתי העובדה שנותנים להמשיך חומרים קריטיים בכיתות א' ב' היא מחדל.
 

צחור

משתמש מקצוען
לדעתי העובדה שנותנים להמשיך חומרים קריטיים בכיתות א' ב' היא מחדל.
לדעתי זה שממשיכים מאותה נקודה בה הפסיקו במרחב הקולי זה מחדל.
בת בכיתה ב' ששנה שעברה נקטעה לה השנה
מתחילה השנה כפולות כאילו כלום
הלואו?
אתן שם המורות בחינוך העצמאי
אולי תעשו חזרה על מה שנלמד בבית?(אלו שלמדו היטב בבית יכולות עכשיו לצבוע מנדלה)
אולי לא תהיו אטומות ותשלימו את הפער?
נשגב מבינתי איך מורה אומרת לי בשיא הרצינות ש60 אחוז מהבנות בכיתה ב' מקבלות שיעורים פרטיים השנה.


סליחה ומחילה
אבל אני אמא עצבנית בימים אלו
שרודפת אחרי י לדות קטנות שיקשיבו כברררר
ויעשו את כלללל הדפים(מה סה???)
וידעו את כל החומרייםםםםם
וישננו את כל המספריייםםםם.
 

חני גרינשטיין

משתמש סופר מקצוען
כפי הנראה, זה באמת תלוי בית ספר.
אצל הבנות שלי שכללו מאד את הקווים.
נתנו לכל שני שנתונים מס' אחר, כדי שהמערכת לא תקרוס.
לכיתות הגבוהות יש אפשרות לבחור איזה שיעור הן רוצות לשמוע, כך שאין צורך לשמוע את כל השיעורים של היום כדי לחזור לשיעור זמרה החמישי שהתנתק באמצע.
יש להן אפשרות לדלג כמה שניות קדימה או אחורה ועוד שכלולים.
המורות משאירות שיעורים די קצרים ומתומצתים, הרבה סיפורים, בעיקר בכיתות הנמוכות, שיעורי אמנות הפכו לאמנות במטבח עם מתכונים קלים ונחמדים.
בתחילת השיעור המורה אומרת איזה עמודים יושלמו היום בספר, בשביל מי שרוצה לעשות לבד.
חוץ מזה - בתחילת שנה זו המורות בהחלט חזרו על החומר של סוף שנה שעברה.
במיוחד אצל בת ה8 בכיתה ב' שהמורה עשתה מעקב קריאה וחזרה על אותיות הכתב, כאילו לא למדו מעולם.
עוד משהו - בכיתות הגבוהות עשו מבצע עידוד הקשבה לקו.
כל יום המנהלת מתקשרת ל15 בנות מה-ח. בת שעשתה את כל המטלות היומיות, תקבל פרס שווה כשיחזרו לביה''ס.

וכל זה כאין וכאפס לעומת השיכלולים של המערכת בישיבה של הבן שלי.
הוא מקיש ת.ז. והמערכת מיד מחברת אותו לחברותא שלו. הרב יושב בבית עם מחשב ורואה מי נכנס לאן ומתי. הוא גם יכול להתערב להם בשיחה ולענות להם על שאלות.
 

FLY HIGH

משתמש מקצוען
לדעתי זה שממשיכים מאותה נקודה בה הפסיקו במרחב הקולי זה מחדל.
בת בכיתה ב' ששנה שעברה נקטעה לה השנה
מתחילה השנה כפולות כאילו כלום
הלואו?
אתן שם המורות בחינוך העצמאי
אולי תעשו חזרה על מה שנלמד בבית?(אלו שלמדו היטב בבית יכולות עכשיו לצבוע מנדלה)
אולי לא תהיו אטומות ותשלימו את הפער?
נשגב מבינתי איך מורה אומרת לי בשיא הרצינות ש60 אחוז מהבנות בכיתה ב' מקבלות שיעורים פרטיים השנה.


סליחה ומחילה
אבל אני אמא עצבנית בימים אלו
שרודפת אחרי י לדות קטנות שיקשיבו כברררר
ויעשו את כלללל הדפים(מה סה???)
וידעו את כל החומרייםםםםם
וישננו את כל המספריייםםםם.
[/QUO

מסכימה מאוד שבלתי הגיוני לחזור לכיתה ולחשוב שהבנות יודעות משהו. (ואני מורה!)
רק קחי בחשבון, שאני הקדשתי זמן לחזרה ולהבין איפה כולן נמצאות כשחזרו מהסגר - ועד שגמרתי לחזור לטובת הבנות שהתקשו, יצאו לסגר נוסף!
מה שנקרא - שיהיה בהצלחה!!
 

FLY HIGH

משתמש מקצוען

מסכימה מאוד שבלתי הגיוני לחזור לכיתה ולחשוב שהבנות יודעות משהו. (ואני מורה!)
רק קחי בחשבון, שאני הקדשתי זמן לחזרה ולהבין איפה כולן נמצאות כשחזרו מהסגר - ועד שגמרתי לחזור לטובת הבנות שהתקשו, יצאו לסגר נוסף!
מה שנקרא - שיהיה בהצלחה!!
ודרך אגב, כן ממש מעדיפה ללמד עוד כמה שבועות בלמידה פרונטלית נורמלית אם זה יתאפשר גם בקיץ.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה