אבקש את עזרתכם

מעמד ברמה

משתמש פעיל
עימוד ספרים
עריכה תורנית
לכלל העורכים אני לא מומחה בתחום
לעת עתה ברצוני לערוך קונטרס
אבקש את עזרתכם בקובץ המצורף אם תועילו לעזור בדברים בסיסיים ובהערות
1.האם בשביל ליצור מפתח יש מעלה לעבוד ע"ז כבר בעת העריכה ואיך?
2.המראה מקומות עדיף להביא את לשון הספרים?
3.איזה דברים אפשר לשפר בתוכן עצמו?
4.האם ראוי לשפר נוסח הכותרות? ואיך?
אשמח לכל טיפ ורעיון שאפשר לשפר
בתודה מראש
 

קבצים מצורפים

  • דוגמה1.pdf
    KB 61.8 · צפיות: 45

Sofer

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
1. בדר"כ עושים מפתחות אחרי העימוד הסופי, כי לא תוכל לציין עמודים עד אחר העימוד, ולכן כנראה יהיה עבודה כפולה לעשות את המפתחות כעת.
2. לא כ"כ הבנתי. במקרה שיש צורך להבנת הענין להביא את הלשון, יש להביא את הלשון, ובכל מקום אחר יש להביא רק מ"מ.
3. 4. קשה להתרשם מעמוד אחד.
 

Sofer

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
האם מדובר בתוכן עניינים של הכותרות או גם מפתח מפורט?
דיברתי על מפתח עניינים מפורט.
תוכן עניינים של הכותרות נעשה כמעט באופן אוטומטי.
 

מעמד ברמה

משתמש פעיל
עימוד ספרים
עריכה תורנית
בדר"כ עושים מפתחות אחרי העימוד הסופי, כי לא תוכל לציין עמודים עד אחר העימוד, ולכן כנראה יהיה עבודה כפולה לעשות את המפתחות כעת
דיברתי על מפתח עניינים מפורט
מצאתי במקום אחר בפורום
ראה כאן וכאן
(כמדומני בשביל להיכנס צריך גישה לחלק בפורום של תג)
עדיין לא ניסיתי
אבל לדברי המומחים שם
גם אם העימוד נעשה אח"כ בתג
אפשרי וחוסך זמן
לעשות את המפתחות בזמן העריכה ע"י שדות אינדקס
ובתג נעשה המפתח ע"י הסקריפט שהעלה שם 'רב טקסט'
עיין שם בארוכה
 
נערך לאחרונה ב:

עורך ותיק

משתמש צעיר
עריכה תורנית
הכתיבה,
א. זורם וחד, בהחלט מרשים.
ב. סגנון ישיבתי כבד, מאוד מתאים לסוגיות החמורות דשם,
אם זה עבור מכון שפונה לציבורים יותר רחבים, דרוש סגנון הרבה פחות כבד, והרבה יותר מבואר.
ג. במקום אחד ('והביא שאלה שיש ביו"ד') הניסוח פשטני ולא תואם את הסגנון הכללי, תמיד להשתדל שהסגנון יהיה אחיד ('ומייתי מה שנתבאר בזה בדינא דשבורת הכנף וכו').
ד. מי שמחפש תמיד להשתפר, יגיע רחוק......
 

מעמד ברמה

משתמש פעיל
עימוד ספרים
עריכה תורנית
... שפונה לציבורים יותר רחבים, דרוש סגנון הרבה פחות כבד, והרבה יותר מבואר
מה הכוונה לציבורים יותר רחבים? והאם תוכל לתת דוגמה איך כותבים יותר מבואר?
לא תואם את הסגנון הכללי, תמיד להשתדל שהסגנון יהיה אחיד ('ומייתי מה שנתבאר ..
באם הבנתי נכון, התכוונתם באם זה בסגנון ישיבתי כבד, שהכל יהיה אחיד?
 

עורך ותיק

משתמש צעיר
עריכה תורנית
סגנון הכתיבה שהבאת [חוץ ממה שהוא עוד צריך ליטוש - מילות קישור, פיסוק ועוד],
כמעט שום מכון לא מחפש, חוץ מאנשים בחו"ל שכתבו את חידושיהם בדרך לימודם,
בד"כ מחפשים כתיבה שתהיה מובנת לבחור ישיבה קטנה ממוצע (וספרים אחרים גם לנשים וקטנים),
לדוג' אם כתבת 'ספק תחתיו ספק אינה תחתיו, ספק באונס ספק ברצון', צריך לכתוב" הרי זה ספק אם זינתה תחתיו אחר האירוסין, או שזינתה קודם האירוסין דלא הויא אשת איש, ואף אם זינתה תחתיו עדיין הוא ספק אם זינתה ברצון וחייבת מיתה, או דלמא לא היה אלא באונס', וכן על זה הדרך.

כדוגמא לכתיבה למדנית מבוארת היטב, הייתי מביא את הקהילות יעקב.

כמובן שאי אפשר לכתוב חלק בארמית וחלק בעברית מדוברת, והסגנון חייב להיות אחיד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה