מידע שימושי אבנים בכיס המרה

דבורה127

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
שלום,
מכירים אולי טיפול טבעי להוציא אבנים מכיס המרה?

תודה לכל העוזרים
 

יחשבאף

משתמש מקצוען
מבירורים חוזרים ונשנים שאני עשיתי אין שום דרך להתפטר מהם חוץ מניתוח.
עשיתי ממש דוקטורט לפני שעברתי את הניתוח בעצמי.
 

racheli dayan

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
היי,
אני בדיוק בתהליך הזה,
יש שיטה להוציא את האבנים ללא ניתוח!!!!
אפנה אליך באישי.

ולכל אלה שאומרים שאין מצב להוציא ללא ניתוח-זה לא נכון,
לדעת הרופאים אין שיטה כזו, הם אומרים רק ניתוח אבל יש שיטה טבעית.

רפוא"ש
 

ע.מ.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
מעניין לשמוע!
 

לילי 1

משתמש מקצוען
אחותי ניסתה הכככל. (טבעונית כזאת)
הייתה אצל רפלקסולוגית משלנו שהבטיחה לה הצלחה או החזר כספי. מיותר לציין שהיא עברה ניתוח וגם לא קיבלה את כספה חזרה.
מה שכן- זה די אישי, אבל אצלה הימנעות מוחלטת משומן (חזה עוף חלוט במים, מוצרי חלב 1/2 אחוז, גלידה סורבה) מנע את רוב ההתקפים והנמיך מאוד את העוצמה של אלו שהיו. (בהריון לא מנתחים, כך שהיא סבלה תקופה ארוכה)
 

לאה ולדמן

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כשאצלי התגלו אבנים לאחר לידה לפני 7 חודשים, דבר ראשון נגשתי לפרוג לבדוק מה יש לחכמת ההמונים להגיד, ולאחר שראיתי אשכולות חוזרים ונשנים של "ניסיתי הכל והגעתי לניתוח" החלטתי לוותר מראש ולא להסתכן ולגשת לניתוח.
אבל, אחרי מעקב, התברר שרק שתי דברים מסויימים גורמים להתקפים ודברים שאפשר להסתדר בלעדיהם.
במקביל היה קצת בלאגן סביב קביעת התאריך לניתוח כמה פעמים.
אז התחלנו לחשוב אולי לוותר על הניתוח וזהו.

הלכנו להתייעץ, עם הרב שלנו (הרב שמעון גלאי שליט"א) ובמקביל עם רפי וולף ושניהם הורו חד משמעית שלא לבטל את הניתוח!

עשיתי. ואני לא מתחרטת לרגע ב"ה.

חבל לסבול ולסכן חיים סתם, נכון שכריתת איבר היא לא דבר של לכתחילה, אבל הסיכון בהשארתו גדולה עשרות מונים על כריתתו.

רפואה שלמה ובהצלחה בכל אשר תחליטי.
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
כבר כתבתי כמה פעמים -
אל תוותרו על ניתוח, כי אין דרך אחרת!
וכמה שיותר מהר- יותר טוב, כי אז הניתוח הרבה יותר מהיר וקל!

רפואה שלמה

חני
 

לאה ולדמן

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ועד הניתוח
לי מאד עזר מה שכתוב כאן (מצרפת)
בעיקר הקטע של להקשיב לגוף, להתנועע לאיפה שמרגישים שצריך, בהתקפים האחרונים שהיו קלים יותר כיידעתי ממה להמנע, זה כבר היה אפילו סוג של חוויה, משחק כזה לקלוט מה הפעם אני צריכה לעשות כדי לשחרר, זה סתם בריא ללמוד להקשיב לגוף וללב.

מעתיקה לכאן מהאתר הנ"ל:
בסוף הדף נמצאת רשימת עזרה ראשונה
להתקף כאבים של כיס מרה (קוליק)


התקף:
זה מתחיל לרוב אחרי ארוחה עם אחוז שומן גבוה* בתחושה לא ברורה של אי נוחות ועצבנות ומתפתח לכאב שממוקם ברום הבטן, לא תמיד בצד ימין. בספרי הרפואה מתואר שהכאב בא בגלים, אך זה לא תמיד נכון.
יתכן הקרנה לכתף ימין או לגב, בחילות והקאות. אנשים רבים מרגישים הקלה כשהם מתקפלים/מתכופפים קדימה. אחרים חשים שיפור עם קשת גב אחורה. הכאב מגיע לעוצמה שרוב האנשים שסובלים ממנו מחפשים עזרה רפואית.
הרופא יתן בדרך כלל PAPAVERIN , תרופה שמרפה שרירים חלקים ו/או זריקת VOLTAREN, משכך כאבים חזק. בשנים אחרונות גם תרופה בשם TRAMADEX נכנס לשימוש בהקלה לכאבי קוליק.
למחרת מרגישים עוד קצת נחס, אך הכאב הגדול נגמר. בבדיקת US מוצאים אבנים בכיס המרה והרופא המטפל ממליץ לעיתים על הוצאת כיס המרה בניתוח.
ועכשיו אתם בודקים אפשרויות להמנע מהניתוח, נכון??

* ראיתי גם כאבי קוליק במצבים הבאים: לעיסה לקויה עם בליעה של חתיכות מזון גדולות (בשר, תפוז), מתח נפשי, (מיץ) פרי הדר, כיפוף ממושך קדימה של הגוף, במיוחד לאחר ארוחה גדולה, טיפולים אלטרנטיבים (הומאופתיה, לחיצות על נקודות חסומות במרידיאן הכבד וכיס המרה), תוסף מזון Coenzym 10, בירה, משכך כאבים IBUPROFEN ...


מה קורה שם בבטן?
הכבד, איבר במשקל כ 1.2 ק"ג ששוכן בבטן עליונה צד ימין, מייצר מסביב השעון מיצי עכול. הם יורדים בדרכי כבד אל תוך כיס המרה, "שקית" צרה באורך של כ8 ס"מ מתת הכבד. כשאנחנו אוכלים, במיוחד כשאנחנו אוכלים ארוחה עשירה בשומן, כיס המרה מתכווץ ושופך את מיצי העכול דרך דרכי המרה אל תוך התריסריון שהוא החלק הראשון של המעי.
אבנים נוצרים בעקבות חסר איזון בין מרכיבי מיץ המרה. רוב האבנים מכילים בעיקר כולסטרול. סידן ובילירובין יכולים להיות מרכיבים נוספים. הכאב החזק שנקרא "קוליק" נוצר כשאבן חוסמת את הצינורות שמחברים בין הכבד/כיס המרה למעי.
במיוחד נשים עם עודף משקל, בסביבות גיל 40 עם שער בהיר ( 4 F x ז.א. female, forty, fat, fair) נוטים ליצור אבנים בכיס מרה. דרך אגב: בלילה לאחר יום כיפור מגיעים אנשים רבים לחדר מיון עם תלונות של קוליק. בזמן הצום מצטברים מיצי עכול בכיס המרה וכשאוכלים ארוחה "טובה" לשבירת הצום עושים אבנים יחד עם מיצי המרה את דרכם לכיוון המעי ונתקעים בצינרת ....
(לכן מומלץ אחרי צום לחזור לאכילה עם ארוחה קלה)



אבחנה
הבדיקה המועדפת להדגמת האבנים היא בדיקת אולטראסאונד. צריך להגיע לבדיקה בצום של לפחות 6 שעות (מותר לשתות קצת מים). רצוי כבר כמה ימים לפני הבדיקה לאכול אוכל דל שומן - כך כיס המרה לא מכווץ ותוצאת הבדיקה יותר מדוייקת. לפעמים שולחים בנוסף גם לבדיקת CT או MRI. ה-MRI מאפשר להדגים את דרכי המרה: הבדיקה נקראת MRCP ונמשכת כ-20 דקות. אין הזרקת חומר ניגוד. המטופל בצום, שוכב בבדיקה על הגב ומתבקש לא לזוז בזמן הבדיקה. הוא מקבל הנחייות נשימה - לנשום עמוק, להוציא אוויר ולא לנשום ... . קצת לא נעים שהידיים מעל (בהמשך) הראש. הם נרדמות. טוב לדעת שמכשיר ה-MRI מצלם רק כשיש רעש. ז.א. בין לבין כשיש שקט אפשר בעדינות קצת להזיז את הידיים (אך לא את אזור הבדיקה/הבטן).

לאנשים רבים יש אבנים בכיס מרה בלי שהם גורמים לבעיות. לכן הממצא של אבנים אצל מישהו אחרי התקף של כאבי בטן עוד לא מוכיח שהכאב אכן נגרם על ידי האבנים.
בדיקת דם סמוך להתקף יכולה להראות עליה באנזימי הכבד ועליה בAP (פוספטזה בסיסית). הממצא הכי אבחנתי הוא עליה באנזים בשם GGT או gamma GT שעולה כשקיימת בעיה בדרכי מרה.
חסימה בדרכי מרה מתבטא במעבדה על ידי עליה של בילירובין, ועור החולה והלחמיות שלו מקבלים גוון צהוב.
כשהלבלב מעורב במתרחש נמצא עליה באמילזה ובליפזה בדם ובשתן.
אבחנה מבדלת: דלקת בכיס המרה, דלקת בדרכי עכול (חיידקים, נגיפים ואחרים), שרירים טפוסים, דלקת בתוספתן (אפנדיציטיס), דלקת ראות, התקף לב ....



סיבוכים של המחלה
- צהבת: כשחסימה בדרכי מרה ממשיכה כיום או יותר, מופיע "צהבת" = גוון צהבהב של הלחמית בעין ובעור בעקבות הצטברות של בילירובין שהגוף לא יכול לסלק דרך הכבד ומיצי מרה. (לא מדובר על צהבת נגיפית מדבקת).
- דלקת בלבלב: גם הלבלב מייצר אנזימי עיכול. אצל חלק מהאנשים חסימה בדרכי מרה גורמת גם לחסימה בניקוז של אנזימי הלבלב למעיים. מדובר על וריאציה של מבנה של צינורות אלה. כשזה קורה, אנזימי הלבלב, שבעיקר אחראיים על עיכול חלבונים מתחילים לעכל את הלבלב עצמו (יעני אוכל אותך מבפנים). דלקת בלבלב היא מצב מסוכן שיכול לסכן חיים. הכאב אדיר.
- דלקת בכיס המרה: כשמגיעים חיידקים לכיס מרה (או דרך הדם או מהמעי) מופיעים חום וכאבים בבטן עליונה צד ימין. מטפלים באנטיביוטיקה.
- במחלה ממושכת של עשרות שנים יכולים להופיע בעקבות הגירוי המכני התקשות של הצינורות (סקלרוזה) או אף גידול סרטני.



הניתוח
עד לפני כ20 שנה ניתוח הוצאת כיס מרה תמיד היה כרוך בחתך גדול בבטן ואשפוז של לפחות שבוע.
היום הניתוח בוצע לרוב לפרוסקופי, ז.א. שדרך חור פיצי בדופן הבטן מכניסים אוויר לחלל הבטן ודרך 2 חתכים קטנים נוספים מכניסים מצלמה וכלי עבודה של המנתח. המטופל בהרדמה מלאה. משך האשפוז בין 1-3 ימים בלבד.
סיבוכים שהם נדירים יכולים להיות: אבן נשארת תקועה בצינורות בין הכבד למעי, דלקת/זיהום, פרפורציה (חור במעי), דלקת בלבלב, סיבוכי הרדמה ....
לאחר ניתוח להוצאת כיס המרה הכבד ממשיך להפריש מיצי עכול והם מטפטפים קבוע אל תוך המעיים (אין יותר מחסנית). לרוב המנותחים אין תלונות לאחר הניתוח. לפעמים הם צריכים לאכול יותר ארוחות קטנות. נדיר שהתקפי הכאב ממשיכים או שיש בעיות בעיכול.

ERCP: לפני הניתוח מבצעים הרבה פעמים ERCP - מכניסים דרך הפה צינור (גסטרוסקופ) שמגיע דרך הושט והקיבה למעי ומשם מחדירים זונדה קטנה אל תוך דרכי המרה, מזריקים חומר ניגוד ורואים את מבנה הצינרת ואם יש שם אבנים. לרוב גם מרחיבים את הפתח החיבור (מדובר על שריר) של דרכי המרה לתריסיון. כך אבנים יכולים יותר בקלות לעבור אל תוך התריסריון (אך גם חיידקים יכולים להיכנס יותר בקלות).



הוצאת אבנים? ריסוק אבנים?
הבעיה הבסיסית של אבנים בכיס מרה היא מיץ מרה עם מרכיבים לא מאוזנים שנוטה ליצירת אבנים. לכן בעצם מדובר על בעיה של הכבד, הרי שם נוצר המיץ. גם לאחר ריסוק או הוצאת אבנים הבעיה ממשיכה ואבנים וכאבים יכולים להופיע שוב. בעקבות כך הניתוח שממליצים הוא הוצאת כיס המרה יחד עם האבנים הקיימים ובכך סילוק ה"מחסן" שבו מיץ המרה "מחכה" ומגבש אבנים.
למי שסובל מאבנים בכליות מבצעים ריסוק והוצאת אבנים - הרי אנחנו לא יכולים לוותר על הכליות. גם בכליות האבנים נוטים לחזור.
לפי ידיעתי לא מבצעים בארץ ריסוק והוצאת אבנים מכיס המרה. אלה מכן כפעילות חרום למי שלא יכול לעבור ניתוח יותר גדול.



האם יש אלטרנטיבה לניתוח?
ניתוח של הוצאת כיס המרה הוא היום ניתוח שכיח עם תוצאות טובות ומהווה מענה טוב לאנשים רבים.
אך עדיין מדובר בניתוח ורבים היו מעדיפים להמנע ממנו ו/או שואלים את עצמם האם זה דבר נכון לוותר על חלק מהגוף שקיבלנו מהטבע/האל.

ואכן יש אלטרניבה, אבל...
יש טיפול שנקרא LIVER FLUSHING (שטיפת כבד). מדובר על תהליך של יומיים שבו שותים מיץ אשכוליות ושמן זית לפי פרוטוקול מסויים בשילוב עם שכיבה בתנוחה מסויימת. ניתן לקרוא על השיטה באתרי אינטרנט של נטורופתים או לדוברי אנגלית ב www.curezone.com. האשכוליות ושמן הזית גורמים לכיס המרה להתכווץ ולהוצאת אבנים החוצה אל הצינור שמביא אותם למעי הדק. יתכן שיש גם השפעה של הרחבת הצינורות וזרימה מוגברת של מיץ מרה מהכבד. בהמשך ניתן למצוא בצואה את האבנים.
לפי מיטב ידיעתי אנשים רבים ביצעו את שטיפת הכבד בהצלחה.
ברפואה קונבנציונאלית שטיפת כבד זו נחשבת כלא יעילה ומסוכנת. קראתי פעם מאמר בעיתון רפואה שבו טענו שב"אבנים" שמופיעים אחרי השטיפה בצואה מדובר על עיגולים של שמן זית. יתכן שזה כך. אך עדיין נראה לי סביר שהתהליך גם משחרר אבנים מכיס המרה למי שיש אבנים.
רופאים גם מזהירים מהתקף קוליק חזק כולל סיבוכים מאבנים שמשתחררים בתהליך וחודמים את דרכי המרה.

לי אישית אין נסיון עם שטיפת כבד, בעצמי אני לא מוכנה לעשות אותה ואיני מוכנה לקחת אחריות על התהליך אצל אחרים.
נטורופתים הם בד"כ נותנים הדרכה אישי לתהליך.
(ממליצה למי שמחליט לבצע את שטיפת הכבד לבחור בפרוטוקול שבו כמות שמן הזית לא עולה מעל 125 מל'. כמות שמן גדולה יכולה לגרום לדלקת בלבלב )


בהמשך אתאר עוד טיפולים שניתן לנסות ושיכולים לעזור לחיות בשלום עם אבנים בכיס המרה, אך צריך לקחת בחשבון שבכל זאת יופיעו מדי פעם התקפים Angry .






אין אלטרנטיבה מקובלת, פשוטה ויעילה לניתוח . כל דרך אחרת שתבחר יכולה להיות מלווה כאבים, מסוכנת ולא יעילה. - ובסוף רבים שמנסים דרכים אחרות מגיעים בכל זאת לניתוח, לפעמים בתנאים של סיבוך חריף - מה שמעלה את הסיכונים בניתוח.

ובכל זאת ..... ? - הרי מטרת אתר זה היא להראות דרכי התמודדות אחרות. לכן כמה כיווני פעולה למתעקשים שביניכם -על אחריותכם בלבד!!!:


גוף ונפש - התמונה הכוללת
אם היינו מכונה מכנית בלבד, כמו רכב, אז הוצאת כיס המרה הייתה הדבר הנכון לעשות. - אך אנחנו לא מכונה בלבד! הטבע צייד אותנו בתוכנת ריפוי ותיקון. וסביר להניח שהבורה חשב על משהו כשהוא נתן לנו כיס מרה.
משפט יפה של ריי ויטמן אומר:
רוב האנשים רוצים להתפטר מהר מהמחלה שלהם ...
על מנת לחזור בהקדם לעיסוק שגרם להם למחלה.

הניתוח הוא בדיוק הפתרון שמחזיר אותך מהר למסלול הקודם. הדבר הוא כמו סילוק המנורה האדומה ברכב שמראה על בעיה חמורה במנוע.
גם מי שמחליט לעבור ניתוח להוצאת כיס המרה טוב יעשה אם ישקיע קצת מחשבה בשאלה מה הגוף רוצה לבטה בכאב.
אני מאמינה שמחלה באה על מנת לתת הזדמנות ללמוד משהו. כשמתעלמים מהמסר יתכן והגוף בהמשך ישלח מסר יותר רציני וכואב. לכן כדאי להתבונן קצת על החייים ולעשות חשבון נפש. זה נכון כמה על כמה לגבי אנשים שלא בוחרים ישר בניתוח.
רמז: יש שמקשרים מחלות כבד/כיס מרה בכעסים (נדחקים) .....

בכל מקרה זו הזדמנות נהדרת להוסיף לחיים יותר פעילות גופנית, פחות ישיבה, לאכול נכון, לצחוק ולאהוב יותר ....



איך לחיות עם אבנים בכיס מרה בשלום?

1. לא לעשות כלום ולהתעלם מהבעיה - יעני שיטת בת יענה. - אולי תצליח לשכוח מהאבנים לזמן מה אך האבנים כבר יזכירו לך את קיומם ....

2. דיאטת דל שומן יכולה בהחלט להפחית/להפסיק התקפים. לכן דיאטה זו היא החרכית בהתמודדות בלי ניתוח. רצוי לשלב באמצעים נוספים. קשה לעמוד בדיאטה זו באופן תמידית. זה פשוט יוצר בעיה חברתית. תמיד אתה צריך מנה מיוחדת במסעדות ואצל חברים, שלא מבינים בדיוק את ההיסטריה שלך בנושא ("שמן זית גם לא טוב לך??" או "מה כבר קורה אם היום תעלה כמה גרמים במשקל... ").
האם אתה יכול לסמוך על עצמך? - שלא תשבר ברגע של לחץ ורעב כשבסביבתך נמצא אולי רק אוכל שאסור לך.
חשוב לדעת שהתקפים יכולים להופיע גם בעקבות לעיסה לא טובה, פרי הדר, חסר פעילות ספורטיבית, לחץ נפשי וטיפולים כמו הומאופתיה, רפלקסולוגיה, רפואה סינית ועוד (אפשר להבין התקפים אלה כנסיון של הגוף להתפתר מהאבנים).
אז מה לאכול כשרוצים להמנע מהתקפים: פשוט מאוד: שכל מרכיב בהכנת האוכל יכיל פחות מ 5% שומן. (יחד עם זה צריך להגיע לפחות ל 2 כפות שומן ביום שהגוף חייב לתפקוד תקין לאורך זמן. המלצות נוספות לא ספציפיות לאכילה ניתן למצוא כאן.

3. שיקוי הפלא
שיקוי זה מהווה טיפול שוטף יומי למערכת המרה, הוא פתרון די טוב לבעיית האבנים אך לא מונע התקפים ב 100%. השיקוי היומי שומר את כיס המרה במצב מכווץ קבוע ובכך מונע התכווצות חזקה בעקבות מאכל שומני כולל סיכון לשליחת אבנים לדרכי מרה.
לאחר כמה ימים של שתיית שיקוי כל בוקר ניתן לאכול גם מאכלים עם קצת יותר מ-5% שומן. אך עדיין צריך להמנע מכמות שומן גדול.
השיקוי: אל תוך כוס רגילה של 200 - 250 מל שופכים מיץ של לימון אחד סחוט טרי, מוסיפים מים ובסוף עוד 2 כפות שמן זית. שותים על קיבה ריקה.
לאחר השתייה יש להמתין לפחות שעה עד שמתחילים לאכול או לשתות דברים אחרים.
מתחילים את ה"טיפול" בשיקוי על ידי כפית שמן זית אחד ומגבירים את הכמות בכל יום בעוד כפית עד שמגיעים ל-2 כפות שמן זית.


4. העמסת אבנים:
- אבנים קטנים נעלמים לפעמים בנטילה ממושכת של תרופה בשם (URSOLIT (Ursodeoxycholic acid במינון גבוה.
תופעות לוואי אפשרים: שלשולים והפרעה הפיכה בתפקודי כבד. בנוסף כאבי פרקים הפיכים.
- מיץ צנון: אי אפשר הרבה, כי זה חריף מאוד ויכול לעשות כאבים בקיבה. אך גם כף ביום זה מצויין
- תפחי עץ, במיוחד תפוחי עץ ירוקים (smith), גם כמיץ

5. צמחי מרפא
להזמין בבית מרקחת 50 - 100 גרם תה: Boldo, Chelidonium, Card.mar., Taraxicum, Quassia
להכין כל יום מכפית התערובת תה (1-2 כוסות) ולשתות!


6. LIVER FLUSH
מדובר על תהליך של יומיים עם פרוטוקול מדויק של שתיית מיץ לימון/אשכולית ושמן זית במטרה לכווץ בבת אחד את כיס המרה ולרחיב את דרכי המרה על מנת לשטוף כמה שיותר אבנים החוצה. פרטים אפשר למצוא ב http://www.curezone.org .
אצל רוב האנשים זה מצליח יפה מאוד, אך יש כאן סכנה לא מבוטלת של אבנים תקועים, כאבים חזקים, דלקת בלבלב וחס וחלילה ניתוח חרום..... - וקשה לנווא מי יסתבך בתהליך... מתאים רק לאבנים קטנים.
אני לא ממליצה על התהליך.



עזרה ראשונה בהתקף

- לשתות קפה. ממש בהתחלה כשעדיין אין כאב חזק, כוס קפה חזק יכול לסיים את ההתקף. מה שעוזר זה הקפאין, לכן קפה נטול לא יעזור.
אם אין שיפור אחרי 5- 10 דקות:

- לשתות 3 כוסות מיים כשבכל כוס יש 2 כפות קמח תפוחי אדמה

- אם אין שיפור תוך 5- 10 דקות - לשתות עוד 4 כוסות מיים פושרים

- להקיא ולרוקן את הקיבה. לפעמים אבן משתחררת על ידי הכיווץ של הסרעפת/הקיבה בזמן ההקאה. אם אין הקאה ספונטאנית - אפשר בזהירות להכניס אצבע לגרון ולהפעיל את רפלקס ההקאה.
עדיף לרוקן את הקיבה בעזרת הקאה. אוכל בקיבה ו/או בהמשך דרכי העיכול מהווה גירוי לכיווץ כיס המרה ויכול להחמיר ולהאריך את ההתקף. אם המצב מסתבך לדלקת בלבלב, אז הגוף משבת את מערכת העכול בכלל וכל שרידי האוכל בדרכי העכול לא מטופלים על ידי הגוף.

לזוז!!!
אין ברירה - האבן צריכה לרדת אל התריסריון. אין חזרה.
לרוץ, לקפוץ, לרקוד!, לפטל את הגוף.
מצוין: מדיטצית קונדליני: מוסיקה עם קצב מהר מאוד ולנער את הגוף, ז.א. לעמוד בפישוק קל, לכופף קצת את הברכיים ומהברכיים להרעיד את כל הגוף. וחזק. 15 דקות. אחר כך עוד 15 דקות ריקוד (פרוע) חופשי.
עדיין לא ירד?? - עוד פעם!!
חשוב: להקשיב לגוף - לעשות תנועות שמרגישות נכון - הגוף יודע מה טוב לו!!
לצחוק!!! - כן כן, אני יודעת זה נשמע מוזר. אך בזמן הצחוק המח משחרר אנדורפין שהוא משכך כאבים יעיל מאוד.


למתוח את הגוף אחורה: או בעמידה, או מעל כיסה בשכיבה עליו על הגב, או בשכיבה על הריצפה על הבטן ולהתרומם על הידיים (קוברה ביוגה).
פיטול של עמוד השדרה
כיפוף הצידה.
אפשר לנסות נר או מחרשה (תנוחות יוגה).

לדמיין
תדמיין את האבן התקועה בצינרת שלך ותשדר לבטן תמונות על איך הצינור מתרחב ונעשה רפוי והאבן עוברת הלאה. (על תשכח לדמיין את הכניסה אל תוך התריסריון דרך שריר טבעתי. תדמיין את ההרפיה של שריר זה.
תמונה יפה היא גם לדמיין איך כמויות של מיים בצינורות שוטפים את האבן החוצה.

חום
בקבוק גומי עם מים חמים או מקלחת או אמבטיה חמה
מלח אנגלי (Magnesium sulphate)
להעמיס 2 כפיות בכוס מיים פושרים ולשתות.
(גורם לשילשול)


מגע/טיפול/לחיצה
עם יש מישהו בסביבה שלמד: רפלקסולוגיה, רפואה סינית, שיאצו, ביואנרגיה, הילינג, עיסוי כלשהו, סו ג'וק או טיפול אחר - זה הזמן לבקש עזרה וטיפול קצר.
לחפש נקודות לחיצה (מקום רגיש) באזור בית החזה והבטן. לנעוץ אצבע ולנשום כמה נשימות עמוקות תוך הרפיה.
נקודת לחיצה חשובה: בגב: צד ימין ליד עמוד השידרה בבית החזה. או שמישהו אחר ילחץ שם או לשכב על 2 כדורי טניס.
יש עוד נקודה חשובה נוספת בכף היד שלחיצה בה יכולה לפעמים לשחרר את האבן. ראה תמונה.
תרופות
Papaverine or Spasmalgin - - מרפים השרירים החלקים שעוטפים את מערכת העיכול.
Abitren or Voltaren) Diclofenac) - בזריקה או נר: - משכך כאבים
Tramadex בעירוי: משכך כאבים.


לאחר ההתקף
לנוח
לחזור בזהירות ובהדרגה לאוכל:
1 . רק תה צמחים
2. מיץ פירות/ירקות (רצוי סחוט טרי או לפחות בלי תוספת סוכר, לא מיץ פרי הדר)
3. מרק ירקות
4. רגיל דל שומן




המנעות מהתקפים
לרוב ניתן להמנע מהתקפים על ידי שמירה על דיאטה דל שומן: פחות מ5% שומן!!
רק צריך להיות ברור - זה לא טיפול בבעיה. זה כדי להרוויח זמן ולא להיות בהתקפים.
לאורך זמן קשה מאוד לשמור על דיאטה.
זה אומר במסעדות לאכול כמעט רק מרק.
זה אומר לחשוד בחברים שמכינים לך אוכל (כי הם לא זוכרים מה שמו באוכל או חושבים שקצת שמן או שומן לא יכול להזיק (שמן זית זה בריא!) ובכלל חושבים שאתה מגזים בדיאטה.
זה אומר להתאפק הרבה פעמים
זה אומר לוותר על מאכלים טעימים שאתה כל החיים רגיל לאכול
זה אומר לא לטייל במקומות בעולם שבהם אוכלים אוכל שונה ממה שאתה מכיר.
זה אומר גם לא לנסוע למקום שאין בית חולים מערבי בקירבת מקום.
זה אומר להעליב את אמך שלא מבינה למה אתה לא אוכל את האוכל האהוב אליך.....
וגם אם אתה עומד בדיאטה הזאת אף אחד לא מבטיח לך שאין התקפים



מה עוד אפשר לעשות??
תפוחי עץ
הכי טוב הירוקים (סמיט). גם כמיץ

אגסים

מיץ צנון
כורכום(Turmeric)
להוסיף את התבלין לבישולים. אפשר גם להכין תה - אך זה לא מומלץ לאורך זמן. יש שאומרים שכמות רצינית ניתן לקבל רק בצורת טבליות.

פאפאיה
תוספת לציטין
- ארטישוקים


מומלץ לחפש מידע גם במקורות אחרים ולהשוות כמויות.

תכתבו לי מה הנסיו שלכם עם נושא האבנים בכיס מרה. איך בחרתם להתמודד?
 

חיהלה ר

משתמש רשום
מי שרוצה מידע על הניתוח, ההתאוששות, בית חולים מומלץ וכו, יכול לפנות אלי באישי, אשמח לעזור
 

צפור שיר

משתמש רשום
לפני כחמש שנים החלו אצלי התקפי אבנים בכיס המרה לאחר תקופה ארוכה שניסיתי שיטות הומאופטיות, רפלקסולוגיות, טבעיות, וכו' לאחר כחצי שנה של התקפים שבאים והולכים החלה התקפה מטורפת בכיס המרה. חיכיתי שההתקף יעבור אך עברו שעתיים, שלוש, שתיים עשרה... שלוש ימים!!!! שטיפסתי על הקירות תוך כדי נסיון לבצע את כל השיטות שכל הטבעונים-רפלקסולוגים-הומאופטים המליצו עליהם. בסופו של דבר מצאתי את עצמי אחרי שלוש ימים הנוראים ביותר בחיי (ולא סתם שלוש ימים- ראש השנה עם שבת צמודה...) בחדר מיון עם דלקת מסוכנת בלבלב שהחלה להתפשט הלאה וקרוב לאפס תפקודי כבד. את עשרת הימים הבאים ביליתי בצום מוחלט עם אנטיביוטיקות עוצמתיות וחריפות. שישה שבועות אח''כ מצאתי את עצמי בחדר ניתוח להוציא את כיס המרה, ההתאוששות הייתה קלה ומהירה ומאז קיבלתי על עצמי להסביר לאנשים שבטוחים שהנה הם מצאו את הנוסחה הסודית להפטר מאבנים במרה ללא ניתוח, את ההשלכות...
אצלי זה עוד נגמר בחסד, שמעתי סיפורים שנגמרו בצורה טראגית הרבה יותר.
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י צפור שיר;2337244:
לפני כחמש שנים החלו אצלי התקפי אבנים בכיס המרה לאחר תקופה ארוכה שניסיתי שיטות הומאופטיות, רפלקסולוגיות, טבעיות, וכו' לאחר כחצי שנה של התקפים שבאים והולכים החלה התקפה מטורפת בכיס המרה. חיכיתי שההתקף יעבור אך עברו שעתיים, שלוש, שתיים עשרה... שלוש ימים!!!! שטיפסתי על הקירות תוך כדי נסיון לבצע את כל השיטות שכל הטבעונים-רפלקסולוגים-הומאופטים המליצו עליהם. בסופו של דבר מצאתי את עצמי אחרי שלוש ימים הנוראים ביותר בחיי (ולא סתם שלוש ימים- ראש השנה עם שבת צמודה...) בחדר מיון עם דלקת מסוכנת בלבלב שהחלה להתפשט הלאה וקרוב לאפס תפקודי כבד. את עשרת הימים הבאים ביליתי בצום מוחלט עם אנטיביוטיקות עוצמתיות וחריפות. שישה שבועות אח''כ מצאתי את עצמי בחדר ניתוח להוציא את כיס המרה, ההתאוששות הייתה קלה ומהירה ומאז קיבלתי על עצמי להסביר לאנשים שבטוחים שהנה הם מצאו את הנוסחה הסודית להפטר מאבנים במרה ללא ניתוח, את ההשלכות...
אצלי זה עוד נגמר בחסד, שמעתי סיפורים שנגמרו בצורה טראגית הרבה יותר.

יש דברים שהרפואה הטבעית לא יכולה להם!
מה לעשות?!

חני
 

דבורה127

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
מי כעמך ישראל!
תודה רבה רבה לכל מי שטרח והסביר, זה עבור קרוב משפחה, אעביר לו את הדברים.
תזכו למצוות!!!!
 

stk

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מקפיצה אשכול ישן

האם יש חדש בתחום?
האם ניתוח הוא עדין חובה?

ולגבי ניתוח
אשמח לקבל המלצות על מנתח בעדיפות לאיזור ירושלים.

רק בריאות!
 

פרג

משתמש מקצוען
תלוי במצב!
רק רופא/ איש מקצוע מוסמך לקבוע מתי חובה לנתח ומתי ניתן לנסות אחרת...
 
  • תודה
Reactions: stk

מהודר!

סופר מקצוען באינדיזיין!!!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
חבר'ה תתעשתו!!!
ב"פטנט רשום" היה סיפור על מישהו שהיה לו אבן בכליות ובזכות רשב"י זה יצא בלי שום טיפול!!!
 

תזרים

משתמש מקצוען
מניסיון במשפחה הקרובה - ד"ר יוסף אלברטון (מנתח בהדסה עין כרם ואולי גם במקומות אחרים)
אנושי מאד מאד, ומומחה - הומלץ לי ע"י בני פישר וגם בעזר מציון
יש לו הסכם עם לאומית, אולי גם עם עוד קופות.

וגם אני לא ממליצה להימנע מניתוח. יש לי בת דודה שגיסתה עשתה טיפול אלטרנטיבי ודיאטה חמורה ובינתיים לא עשתה ניתוח, כבר שנה, והיא בסדר. אז גם היא חשבה לעשות את זה - לא לנתח. אבל היא הגיעה לבית חולים במצב מאד לא פשוט עם התקפים של ימים, היתה מאושפזת בער"פ ובפסח ונראה לי שבסוף אמרו לה לעשות ניתוח חירום.

רפו"ש!
 
  • תודה
Reactions: stk

תזרים

משתמש מקצוען
אגב מכירה מישהי שלאבא שלה היה התקף, אבל מנתח שהתייעצו איתו אמר להם שבינתיים לא צריך לנתח, כל עוד זה לא חוזר
 
  • תודה
Reactions: stk

בלוק

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
לי היו המון התקפים ודלקת בלבלב בעיקבות האבנים
ולא היה מנוס מניתוח ונותחתי
והיום לו הייתי יודעת כמה אני אסבול אחרי הניתוח מכל מיני תופעות לוואי עד היום כשנה אחרי
לא בטוח שהייתי רצה לנתח.
 
  • תודה
Reactions: stk

YB nekuda

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אבנים בכליות זה משהו אחר מאבנים בכיס המרה.

ישנם אנשים מבוגרים שממליצים להם לא לנתח, כל עוד אפשר.
נשים צעירות - ההמלצה הגורפת היא לנתח.
 
  • תודה
Reactions: stk

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה