אכן, יחד נעשה את זה טוב יותר
אחרי תוכניות ודיבורים, שינויים ועיכובים, סופסוף זה מגיע. פורום פרסום הישן והטוב יוצא לדרך חדשה, ועל התוואי אוסף עימו את אחיו הצעיר - פורום קופירייטינג. אתם מוזמנים להצטרף אלינו כאן, ולגלות את הפורום בדמותו החדשה, עם אותו DNA פרוגאי רענן, מפולפל וחינני שהביא את כולנו עד הלום. לגלות, להוסיף לו משלכם, ולעשות את זה יותר ויותר טוב יותר!
למי מיועד הפורום?
1. אנשי מקצוע בתחום – כן, כן, לכ ו ל ם (וכדי שבאמת תבואו, זה הולך לפי סדר הא"ב): אסטרטגים, אנשי שיווק, ארטים, יח"צנים, כותבי תוכן לאינטרנט, מאפייני אתרים, מדיה-פלנרים, מעצבים, מקדמי מכירות, סופרוויזרים, קופירייטרים, תקציבאים. מקומכם איתנו – כדי לתת, לקבל ולטפס גבוה!
2. מקצוענים בפוטנציה – נכון, אתם 'משוגעים' על פרסום. וכדי שיום אחד גם 'יהיה לכם את זה' תצטרכו ללמוד, להשתפשף ולהתנסות. כאן תתחילו, ובעזרת השם תגיעו רחוק.
3. פרוגיסטים מכל קצות הקשת – שמתחככים עם פרסום ושיווק (מי לא?), רוצים לדעת יותר, להתייעץ, לקבל חוו"ד או כאלה שמחפשים נואשות איש מקצוע טוב.
מטרות:
1. פלטפורמה - להוות מקום מפגש, החלפת דעות ושפשוף הדדי לקהילת הפרסום של פרוג.
2. ייעוץ – הכוונה אסטרטגית לבעלי עסקים קטנים בתחום השיווק: האם לפרסם? למי? מה להגיד? איפה? וגם הכוונה לגרפיקאים ומעצבים המעוניינים לשפר את תוצריהם בהיבטים של אסטרטגיה, קריאייטיב וקופי
3. שיתופי פעולה – בין אנשי המקצוע הפועלים בתחום. זכרו! תוצר פרסומי ש'מכוסה' ע"י אנשי מקצוע מתחומים מגוונים – הינו בעל סיכוי גבוה יותר למכור.
4. מחירון פרוג – גיבוש מחירון מוסכם לאנשי מקצוע בתחום, לתועלת אנשי המקצוע ולקוחותיהם, וחיזוק המודעות לתשלום על שירותי הפרסום השונים.
מה תעשו כאן?
1. טיפול 10,000 – העלאת תוצרי פרסום (בעברית: מודעות, סלוגנים וכו'), תובנות ורעיונות לדיון מקצועי. ידונו רק תוצרים שהועלו ע"י היוצר עצמו ובצירוף מילות הסבר על המוצר המתפרסם, קהלי היעד והמדיה הנבחרת.
2. בי"ס לפרסום – אשכול מיוחד יוקדש לפרסומות מוצלחות ורעיונות 'גדולים' מן העולם הגדול והקטן להשראה ולמידה אקטיביים.
3. פאנל מומחים – אתם שואלים, המומחים עונים. השתדלו לפרט בבהירות את נתוני העסק, כדי לקבל תשובה מותאמת קאסטם-מייד.
4. דרושים – צריכים תוכנית שיווק לעסק? קופירייטר? שימו כאן מודעה.
מה לא תעשו?
1. ניתוח ללא הסכמה – כשלא ביקשו מכם, אל תעלו תוצרים לדיון, או מדוייק יותר לביקורת. וזה כולל קמפיינים שונים שעלו במדיה החרדית או מחוצה לה. לרעיונות הטובים יש מקום באשכול בי"ס לפרסום.
2. ניצול בע"מ – שירותי חינם לא בבית ספרנו. אז מה זאת אומרת, שתעלו תוצרים לדיון, ותשאלו ותתייעצו? זה אומר כך: אתה המתייעץ עושה בעצמך את העבודה (מעלה רעיון, כותב סלוגן, מציג אסטרטגיה שיווקית), ומציג אותה לדיון. מקצועני הפורום ישפרו, יאירו נקודות שלא חשבת עליהן, ויכוונו לפתרונות מקצועיים.
אין סלוגנים חינמיים, אין הפצצת רעיונות ושמישהו יזכה את העו"ש במקרה שימוש, ואין עבודה בחינם שמפסידה ל-2 הצדדים.
ולפני שתלכו
1. נקיון: הקפידו להתבטא בשפה נקיה ומכובדת כמקובל בפרוג, תוך שמירה על אופיו הרוחני והמקצועי של הפורום.
2. סבלנות: אם לא ענו לכם מיד – זה לא אומר שלא'כפת. זה אומר שפרסומאים הם עם עסוק, וזמנכם יגיע. רק קצת סבלנות.
3. פרופורציות: פרסום אינו מדע מדוייק. לפעמים תיתקלו ב-2 חוות דעת או יותר המכחישות זו את זו. קורה. קחו דעות בפרופורציה.
4. מחיקות: תגובות שאינן עומדות בקריטריונים – תימחקנה.
תודה לחיים ולטובי על יוזמותיהם למען כולנו.
תודה לכל נותני העצות ומאירי ההארות שהגיבו וקידמו את עלייתו של הפורום הזה.
ותודה לכולכם שהייתם עימנו עד כה, ותמשיכו להיות.
לאה בלוי
שוקולד לבן
אחרי תוכניות ודיבורים, שינויים ועיכובים, סופסוף זה מגיע. פורום פרסום הישן והטוב יוצא לדרך חדשה, ועל התוואי אוסף עימו את אחיו הצעיר - פורום קופירייטינג. אתם מוזמנים להצטרף אלינו כאן, ולגלות את הפורום בדמותו החדשה, עם אותו DNA פרוגאי רענן, מפולפל וחינני שהביא את כולנו עד הלום. לגלות, להוסיף לו משלכם, ולעשות את זה יותר ויותר טוב יותר!
למי מיועד הפורום?
1. אנשי מקצוע בתחום – כן, כן, לכ ו ל ם (וכדי שבאמת תבואו, זה הולך לפי סדר הא"ב): אסטרטגים, אנשי שיווק, ארטים, יח"צנים, כותבי תוכן לאינטרנט, מאפייני אתרים, מדיה-פלנרים, מעצבים, מקדמי מכירות, סופרוויזרים, קופירייטרים, תקציבאים. מקומכם איתנו – כדי לתת, לקבל ולטפס גבוה!
2. מקצוענים בפוטנציה – נכון, אתם 'משוגעים' על פרסום. וכדי שיום אחד גם 'יהיה לכם את זה' תצטרכו ללמוד, להשתפשף ולהתנסות. כאן תתחילו, ובעזרת השם תגיעו רחוק.
3. פרוגיסטים מכל קצות הקשת – שמתחככים עם פרסום ושיווק (מי לא?), רוצים לדעת יותר, להתייעץ, לקבל חוו"ד או כאלה שמחפשים נואשות איש מקצוע טוב.
מטרות:
1. פלטפורמה - להוות מקום מפגש, החלפת דעות ושפשוף הדדי לקהילת הפרסום של פרוג.
2. ייעוץ – הכוונה אסטרטגית לבעלי עסקים קטנים בתחום השיווק: האם לפרסם? למי? מה להגיד? איפה? וגם הכוונה לגרפיקאים ומעצבים המעוניינים לשפר את תוצריהם בהיבטים של אסטרטגיה, קריאייטיב וקופי
3. שיתופי פעולה – בין אנשי המקצוע הפועלים בתחום. זכרו! תוצר פרסומי ש'מכוסה' ע"י אנשי מקצוע מתחומים מגוונים – הינו בעל סיכוי גבוה יותר למכור.
4. מחירון פרוג – גיבוש מחירון מוסכם לאנשי מקצוע בתחום, לתועלת אנשי המקצוע ולקוחותיהם, וחיזוק המודעות לתשלום על שירותי הפרסום השונים.
מה תעשו כאן?
1. טיפול 10,000 – העלאת תוצרי פרסום (בעברית: מודעות, סלוגנים וכו'), תובנות ורעיונות לדיון מקצועי. ידונו רק תוצרים שהועלו ע"י היוצר עצמו ובצירוף מילות הסבר על המוצר המתפרסם, קהלי היעד והמדיה הנבחרת.
2. בי"ס לפרסום – אשכול מיוחד יוקדש לפרסומות מוצלחות ורעיונות 'גדולים' מן העולם הגדול והקטן להשראה ולמידה אקטיביים.
3. פאנל מומחים – אתם שואלים, המומחים עונים. השתדלו לפרט בבהירות את נתוני העסק, כדי לקבל תשובה מותאמת קאסטם-מייד.
4. דרושים – צריכים תוכנית שיווק לעסק? קופירייטר? שימו כאן מודעה.
מה לא תעשו?
1. ניתוח ללא הסכמה – כשלא ביקשו מכם, אל תעלו תוצרים לדיון, או מדוייק יותר לביקורת. וזה כולל קמפיינים שונים שעלו במדיה החרדית או מחוצה לה. לרעיונות הטובים יש מקום באשכול בי"ס לפרסום.
2. ניצול בע"מ – שירותי חינם לא בבית ספרנו. אז מה זאת אומרת, שתעלו תוצרים לדיון, ותשאלו ותתייעצו? זה אומר כך: אתה המתייעץ עושה בעצמך את העבודה (מעלה רעיון, כותב סלוגן, מציג אסטרטגיה שיווקית), ומציג אותה לדיון. מקצועני הפורום ישפרו, יאירו נקודות שלא חשבת עליהן, ויכוונו לפתרונות מקצועיים.
אין סלוגנים חינמיים, אין הפצצת רעיונות ושמישהו יזכה את העו"ש במקרה שימוש, ואין עבודה בחינם שמפסידה ל-2 הצדדים.
ולפני שתלכו
1. נקיון: הקפידו להתבטא בשפה נקיה ומכובדת כמקובל בפרוג, תוך שמירה על אופיו הרוחני והמקצועי של הפורום.
2. סבלנות: אם לא ענו לכם מיד – זה לא אומר שלא'כפת. זה אומר שפרסומאים הם עם עסוק, וזמנכם יגיע. רק קצת סבלנות.
3. פרופורציות: פרסום אינו מדע מדוייק. לפעמים תיתקלו ב-2 חוות דעת או יותר המכחישות זו את זו. קורה. קחו דעות בפרופורציה.
4. מחיקות: תגובות שאינן עומדות בקריטריונים – תימחקנה.
תודה לחיים ולטובי על יוזמותיהם למען כולנו.
תודה לכל נותני העצות ומאירי ההארות שהגיבו וקידמו את עלייתו של הפורום הזה.
ותודה לכולכם שהייתם עימנו עד כה, ותמשיכו להיות.
לאה בלוי
שוקולד לבן