תנו לי ביקורת חלאקה מתוק

  • פותח הנושא bp1
  • פורסם בתאריך

bp1

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
חלק מתוך האלבום של המתוק הזה (סיננתי בקושי רב...)
דף 8.jpg
דף 9.jpg
דף 13.jpg
דף 17.jpg
דף 7.jpg
דף 6.jpg
דף 3.jpg
דף 5.jpg
דף 1.jpg
דף 2.jpg
דף 4.jpg
 

~EFRAT~

מהמשתמשים המובילים!
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אלבום מדהים
כמה גיוון וכיף!
 
  • תודה
Reactions: bp1

מירי קאהן

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
מקסים, תמונות מדהימות וחיות מלאות צבע
חיוכים ופרצופים מתוקים,
העיבוד גם יפה מאד,
שימי לב-בעמוד הרביעי אות גדולה בתחילת משפט After ( בכלל לטעמי המילה חלאקה מיותרת, בד"כ כותבים רק "אחרי")
חלק מהגופנים לא התחברתי.
 

שטח סגור

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
וואו, מתיקות מתפרצת!!!
עדיף להחליף את הגופן של 'מה אהבתי תורתך' אולי למשהו עגול ומחובר יותר
 

ראובן 10

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
מתוק מתוק!!

ביקורת- חלק מהתמונות קרוב לשרופות. הייתי סוגר עוד קצת חשיפה.
ומאזן יותר ללבן.
 
  • תודה
Reactions: bp1

שרה טירהויז

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
מתוק מתוק!!

ביקורת- חלק מהתמונות קרוב לשרופות. הייתי סוגר עוד קצת חשיפה.
ומאזן יותר ללבן.
הבעיה כאן פחות בחשיפה כמו בטווח דינמי בעייתי מאוד
 

ראובן 10

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
להבא בשעה כזו שיש הפרש עצום בין אור השמש לאור הקיים בצל. פשוט לחשוף לפי האור. ולהוסיף פלאש לאיזור המוצל (דרוש עוצמה חזקה).
או לצלם בשעות נוחות יותר. שאז יש פחות סטופים בין האור לצל.
 
  • תודה
Reactions: bp1

שרה שרם צילומותק

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
מהמם
 

bp1

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
תודה לכולם.

מתוק מתוק!!

ביקורת- חלק מהתמונות קרוב לשרופות. הייתי סוגר עוד קצת חשיפה.
ומאזן יותר ללבן.
תודה. לסדר בלוולס?

הבעיה כאן פחות בחשיפה כמו בטווח דינמי בעייתי מאוד
אפשר הסבר?
להבא בשעה כזו שיש הפרש עצום בין אור השמש לאור הקיים בצל. פשוט לחשוף לפי האור. ולהוסיף פלאש לאיזור המוצל (דרוש עוצמה חזקה).
או לצלם בשעות נוחות יותר. שאז יש פחות סטופים בין האור לצל.
באמת צולם בשעות הבוקר. והיה קשה לתמרן (יום שישי.. זה מה שהסתדר..)
אלמד להבא. תודה רבה
 

ראובן 10

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
תודה לכולם.


תודה. לסדר בלוולס?

הכוונה שלי בצילום הבא. לסגור קצת צמצם או תריס. או להנמיך איזו.
לחילופין בלייטרום אפשר להכהות קצת חשיפה ולהוריד הייליט. (בעיקר בתמונה הראשונה).
 
  • תודה
Reactions: bp1

לאה קוביצק

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
כובש ממש.
לגבי שעות צילום אמרו כבר:)
 
  • תודה
Reactions: bp1

ראובן 10

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי

טווח דינמי>>
היכולת של כל חיישן להכיל בתמונה אחת את הצבע הבהיר (מבחינת אור בעיקר) ביותר (שאיננו שרוף) ועד הכהה ביותר (שאיננו אטום).
ככל שהיכולת גבוהה יותר כך יתקבל צבעים עשירים יותר. עם תמונה שהצבע הבהיר איננו שרוף והצבע הכהה איננו אטום.

אין חיישן שאיננו מוגבל. ככל שהחיישן מתקדם יותר כך יכולת ועושר האור תיהיה טובה יותר.

כתבתי על זה מאמר בעבר. אבל אני לא מוצא אותו [היה נעוץ בפתיח של דף הקהילה].

במקרה הספציפי>
צולם בשעות הצהריים שבהם השמש חזקה. כלומר החלק המואר הוא מואר מאוד וחזק מאוד. החלק המוצל (הכהה. אמרנו למעלה..) הוא חשוך ביחס לחלק הכהה. עם הרבה סטופים ביניהם. כך שאם נחשוף לפי החלק המוצל. [כך הוא ברוב התמונות למעלה] מה שיקרה שהחלק הבהיר הוא כל כך בהיר עד כדי שהחיישן לא יכול להכיל אותו. הוא עובר את רף המסוגלות של החיישן להכיל אותו כצבע ולכן הוא נשרף.

הפתרון>
1.
לצלם בשעות השקיעה.
למה?
כי אז החלקים המוארים איננם כל כך חזקים. ולכן גם אם נחשוף לפי החלק המוצל. החלק הבהיר איננו כל כך בהיר עד כדי שהחיישן איננו יכול להכיל אותו והוא ישאר כצבע בהיר אך שאיננו שרוף.

2.
להוסיף פלאש. ולצלם בצהריים. - פחות מומלץ.
למה?
כי אז אנחנו נחשוף את התמונה לפי החלק הבהיר ביותר. ואז התמונה תתככה ותיהיה מאוזנת לפי החלק הבהיר. מה שיגרום לחלקים המוצלים והכהים להיות אטומים [מרוב כהות כבר אין צבע-הוא מוגדר כשחור אטום]. ואז להוסיף פלאש על עוצמה מאוד חזקה. שאז פני המצולם ישתווה לחלקים הבהירים שבתמונה - ובזכות הפלאש. הפלאש על עוצמה כל כך חזקה עד כדי שהוא מאיר את המצולם לאותו הארה של החלקים הבהירים שבתמונה.

מקווה שהובנתי.
ובהצלחה רבה!!
 

bp1

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
טווח דינמי>>
היכולת של כל חיישן להכיל בתמונה אחת את הצבע הבהיר (מבחינת אור בעיקר) ביותר (שאיננו שרוף) ועד הכהה ביותר (שאיננו אטום).
ככל שהיכולת גבוהה יותר כך יתקבל צבעים עשירים יותר. עם תמונה שהצבע הבהיר איננו שרוף והצבע הכהה איננו אטום.

אין חיישן שאיננו מוגבל. ככל שהחיישן מתקדם יותר כך יכולת ועושר האור תיהיה טובה יותר.

כתבתי על זה מאמר בעבר. אבל אני לא מוצא אותו [היה נעוץ בפתיח של דף הקהילה].

במקרה הספציפי>
צולם בשעות הצהריים שבהם השמש חזקה. כלומר החלק המואר הוא מואר מאוד וחזק מאוד. החלק המוצל (הכהה. אמרנו למעלה..) הוא חשוך ביחס לחלק הכהה. עם הרבה סטופים ביניהם. כך שאם נחשוף לפי החלק המוצל. [כך הוא ברוב התמונות למעלה] מה שיקרה שהחלק הבהיר הוא כל כך בהיר עד כדי שהחיישן לא יכול להכיל אותו. הוא עובר את רף המסוגלות של החיישן להכיל אותו כצבע ולכן הוא נשרף.

הפתרון>
1.
לצלם בשעות השקיעה.
למה?
כי אז החלקים המוארים איננם כל כך חזקים. ולכן גם אם נחשוף לפי החלק המוצל. החלק הבהיר איננו כל כך בהיר עד כדי שהחיישן איננו יכול להכיל אותו והוא ישאר כצבע בהיר אך שאיננו שרוף.

2.
להוסיף פלאש. ולצלם בצהריים. - פחות מומלץ.
למה?
כי אז אנחנו נחשוף את התמונה לפי החלק הבהיר ביותר. ואז התמונה תתככה ותיהיה מאוזנת לפי החלק הבהיר. מה שיגרום לחלקים המוצלים והכהים להיות אטומים [מרוב כהות כבר אין צבע-הוא מוגדר כשחור אטום]. ואז להוסיף פלאש על עוצמה מאוד חזקה. שאז פני המצולם ישתווה לחלקים הבהירים שבתמונה - ובזכות הפלאש. הפלאש על עוצמה כל כך חזקה עד כדי שהוא מאיר את המצולם לאותו הארה של החלקים הבהירים שבתמונה.

מקווה שהובנתי.
ובהצלחה רבה!!
תודה רבה! החכמתי!
 

bp1

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
הכוונה שלי בצילום הבא. לסגור קצת צמצם או תריס. או להנמיך איזו.
לחילופין בלייטרום אפשר להכהות קצת חשיפה ולהוריד הייליט. (בעיקר בתמונה הראשונה).
דוגמא לנתוני צילום:
DSC_מוקטן3377.jpg

F2
1/400
iso 100

DSC_מוקטן3858.jpg

F2
1/160
iso 250

היה משהו שהייתי צריכה לשנות בנתונים כדי לשפר את התוצאה?
 

ראובן 10

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
דוגמא לנתוני צילום:
צפה בקובץ המצורף 917864
F2
1/400
iso 100

היה משהו שהייתי צריכה לשנות בנתונים כדי לשפר את התוצאה?

הכוונה שלי לתמונות עם הרקע השרוף. זו (הראשונה שהעלית בהודעה האחרונה) סבירה.
הייתי סוגר בעוד שליש סטופ את התריס (באם זאת הבוקה שבחרת ורצית). אישית הייתי סוגר את הצמצם ל2.2 או 2.5.

כך שהפנים עדיין יהיו מוארים אבל לא אובר.

ובנוסף חובה איזון לבן. התמונה כאן חמה מאוד! לדעתי היא בסביבות ה+7000K.
בצילום באור יום (לקראת שקיעה אפילו) מצלמים בסביבות ה5000K- 6000K תלוי מה ומי. כמה צל יש וכמה אור יש.



מה שדיברתי למעלה זה על התמונות עם הרקע השרוף כמו עמודים>>
3 - 6 - 8 - 9 - 10
 
  • תודה
Reactions: bp1

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה