ידידיה חבר
מהמשתמשים המובילים!
פוסט שהעליתי איפשהו, מסקנה אחת מני רבות שאפשר להפיק מהטרללה של הבחירות האלו.
מקווה שתיהנו (ותסכימו...):
מערכת בחירות, היא תמיד 'מפץ', אירוע מכונן בסדר גודל.
זה נכון לגבי הרבה תחומים, אך כמובן בעיקר לתחומים הרלוונטיים: פוליטיקה, סטטיסטיקה, תקשורת, ואיך לא פרסומאות ויח"צ.
לרבים מהעוסקים במלאכות הנ"ל זהו יום דין, שלאחריו בא זמן חשבון הנפש. אבל גם אני, שפטור מחובת חשבון הנפש – משום שלא עסקתי בבחירות באופן פעיל, לא מחמיץ את ההזדמנות. הבחירות הן בית ספר מעולה, ואני לא מוכן לפספס סמסטר חינמי.
ומבחינתי, הלקח הגדול של הבחירות הללו, הוא מהו כוחו של מותג. או אם נבודד את המינוח הכללי 'מותג' ונתמקד בנקודה אחת מני רבות שפועלות מכוח המנוע ששמו 'מותג', הייתי רוצה ברשותכם למקד את הפוקוס במה שאני מכנה – 'אלמנט הנעילה'.
כוחו של 'מותג'
יצירת מותג, היא מהמלאכות הקשות ביותר בעולם השיווק והפרסום. זהו דבר שמצריך להוציא ים כסף, המון מאמץ, וסבלנות ועקביות בלי גבול. מותג, הוא ילד שיש לגדל אותו מאפס, ולחתל אותו גם בגיל ארבעים. הוא מונע מאינרציה חלקית בלבד, והתחזוקה שלו היא אתגר גדול, סוחט ובלתי נגמר.
ולפעמים עולה התהייה – האכן?! האם ישנה הצדקה לכל המסע האינסופי הזה?! אולי כדאי פשוט למכור את המוצר בכמה אגורות פחות, לסגור דילים עם לקוחות גדולים, קצת פרסום ומבצעים מדי פעם, וחאלס! מה ה'גליק' הגדול בלהיות 'מותג'?!
האמת, שישנן יותר מתשובה אחת או שניים לשאלה הדי רטורית הזו, בגלל שלמותג ישנם שלל אפקטים שפועלים על הלקוחות בערוצים פסיכולוגיים שונים. אבל נדמה ש'אלמנט הנעילה' הוא אחד המרכזיים שבהם, כמו שהוא אולי הנסתר שבהם. בקיצור, הוא שווה מבט, בואו ניתן לו את זה.
מנתניהו ל'ביבי'
אין צל צילו של ספק, שחתן הבחירות לכנסת ה21 הוא בנימין נתניהו. האיש והאגדה, שגם מי ששונא אותו כמוות לא יכול שלא לקשור לו כתרי תהילה. האיש הוא אשף הטיית דעת קהל, שמקומו שמור לו בבטחה בפנתאון הפוליטיקאים הלהטוטנים לדורות עולם. לא ניכנס כאן לניתוחים פוליטיים, אבל מה שברור כשמש, זו העובדה שחלק גדול מההצלחה המזהירה הזו, נזקף לעובדה שהאיש הפך את עצמו למותג האגדי – 'ביבי'.
כדי לדון איך יצר נתניהו את המותג 'ביבי', יידרש מאמר נפרד וארוך רק כדי לדון במבוא להקדמה. אבל מאד חשוב לראות לא רק 'איך נעשה המותג', אלא גם 'מה עשה המותג', וכאן טמון לקח שימושי ואפקטיבי במיוחד.
'נעולים על ביבי'
המותג ששמו ביבי כלל את 'אלמנט הנעילה', וזה מדהים לראות עד כמה. הרי ללא סרך של ספק, רבים מאד מבין אלו ששלשלו את המותג 'ביבי' לקלפי לא חשבו פעמיים על משמעות המעשה שלהם. סביר להניח שהם כלל לא דנו, לא עם עצמם ולא עם אחרים, האם המעשה שהם עומדים לעשות בהצביעו לו ייטיב אתם או לא, האם הוא מעשה נכון או לא. מה כן? ביבי, וזהו! בדיוק כמו אותו נהג מונית שטרח להסביר לי איפה ביבי כשל מול החמאס, בהסברים ארוכים ומנומקים (זה המקצוע…). אבל מה בסוף? ביבי! הוא מנהיג עולמי! רק ביבי!
ראיתם מה זו נעילה?! הבני-אדם לא חושבים פעמיים, בגלל שהשכל שלהם נעול – ביבי! יתירה מכך, גם אם הם חושבים הפוך, המחשבות הללו לא מצליחות כלל לחדור לאזור קבלת ההחלטות, בגלל שהם נעולים – ביבי!
זהו כוחו של מותג. מותג שהתבסס כראוי, מחזיק אתו קהל לקוחות שבוי, שגם אם יראו מוצר זהה וזול יותר, הם כל ללא יחשבו או יתלבטו, אלא יקנו את המותג וחלאס. הם נעולים, עד כדי שגם אם הם יודעים ומבינים שהם מכלים את כספם לריק בלי לקבל שום ערך מוסף, זה לא ישנה דבר. אזור קבלת ההחלטות אצלם נעול על המותג, ולשנות את זה ולהיכנס לשם יש צורך בשופלים אימתניים במיוחד.
'מותג' להמונים
רק תנו לי לנחש מה עובר במוחכם כרגע: 'בלבלן. מה זה קשור אלי?! איזה מותג אני הולך לפתוח מחר בבוקר עם ה'עוסק פטור' הזעיר שלי?! תשלח את הרעיונות שלך למנכ"לים של קבוצות השומן שמנהלות את המשק, ותן לי שקט!'.
חברים, טעות.
טעות בידכם. 'מותג' על כל שלל משמעויותיו, אכן אינו נוגע אלא לחלק קטן מאד מכלל העוסקים והעסקים. אבל ישנם כמה פיצ'רים מתוכו, שנוגעים לכל אחד ואחת מאתנו, כש'אלמנט הנעילה' הוא בהחלט אחד מאותם פיצ'רים אקטיביים ואפקטיביים מאד.
מפני שגם ה'מכולת המיתולוגית', וה'סַפָּר הנצחי', ואפילו ה'עוגיות כמו של סבתא', מחזיקים ב'אלמנט נעילה' משלהם, כזה המונע בקנאות באופן פסיכולוגי כניסה של שחקנים חדשים למגרש.
מה שעלינו לדעת זהו רק איך ליצור את 'אלמנט הנעילה', וזהו באמת חומר לעיסוק בנפרד. אולם עלינו לזכור שאם נגיע לשם, הרי שיש לנו סיכוי נאה לשקט פיננסי ארוך טווח.
מקווה שתיהנו (ותסכימו...):
סודו של נתניהו: אלמנט הנעילה
איזה לקח אנחנו יכולים לקחת מהבחירות הללו אתנו מחר בבוקר למכולת? • האם יש לנו אפשרות להפוך עסק זעיר ל'מיני מותג' בביבי-סטייל? • הלקח מהשלטון אל ההון
מערכת בחירות, היא תמיד 'מפץ', אירוע מכונן בסדר גודל.
זה נכון לגבי הרבה תחומים, אך כמובן בעיקר לתחומים הרלוונטיים: פוליטיקה, סטטיסטיקה, תקשורת, ואיך לא פרסומאות ויח"צ.
לרבים מהעוסקים במלאכות הנ"ל זהו יום דין, שלאחריו בא זמן חשבון הנפש. אבל גם אני, שפטור מחובת חשבון הנפש – משום שלא עסקתי בבחירות באופן פעיל, לא מחמיץ את ההזדמנות. הבחירות הן בית ספר מעולה, ואני לא מוכן לפספס סמסטר חינמי.
ומבחינתי, הלקח הגדול של הבחירות הללו, הוא מהו כוחו של מותג. או אם נבודד את המינוח הכללי 'מותג' ונתמקד בנקודה אחת מני רבות שפועלות מכוח המנוע ששמו 'מותג', הייתי רוצה ברשותכם למקד את הפוקוס במה שאני מכנה – 'אלמנט הנעילה'.
כוחו של 'מותג'
יצירת מותג, היא מהמלאכות הקשות ביותר בעולם השיווק והפרסום. זהו דבר שמצריך להוציא ים כסף, המון מאמץ, וסבלנות ועקביות בלי גבול. מותג, הוא ילד שיש לגדל אותו מאפס, ולחתל אותו גם בגיל ארבעים. הוא מונע מאינרציה חלקית בלבד, והתחזוקה שלו היא אתגר גדול, סוחט ובלתי נגמר.
ולפעמים עולה התהייה – האכן?! האם ישנה הצדקה לכל המסע האינסופי הזה?! אולי כדאי פשוט למכור את המוצר בכמה אגורות פחות, לסגור דילים עם לקוחות גדולים, קצת פרסום ומבצעים מדי פעם, וחאלס! מה ה'גליק' הגדול בלהיות 'מותג'?!
האמת, שישנן יותר מתשובה אחת או שניים לשאלה הדי רטורית הזו, בגלל שלמותג ישנם שלל אפקטים שפועלים על הלקוחות בערוצים פסיכולוגיים שונים. אבל נדמה ש'אלמנט הנעילה' הוא אחד המרכזיים שבהם, כמו שהוא אולי הנסתר שבהם. בקיצור, הוא שווה מבט, בואו ניתן לו את זה.
מנתניהו ל'ביבי'
אין צל צילו של ספק, שחתן הבחירות לכנסת ה21 הוא בנימין נתניהו. האיש והאגדה, שגם מי ששונא אותו כמוות לא יכול שלא לקשור לו כתרי תהילה. האיש הוא אשף הטיית דעת קהל, שמקומו שמור לו בבטחה בפנתאון הפוליטיקאים הלהטוטנים לדורות עולם. לא ניכנס כאן לניתוחים פוליטיים, אבל מה שברור כשמש, זו העובדה שחלק גדול מההצלחה המזהירה הזו, נזקף לעובדה שהאיש הפך את עצמו למותג האגדי – 'ביבי'.
כדי לדון איך יצר נתניהו את המותג 'ביבי', יידרש מאמר נפרד וארוך רק כדי לדון במבוא להקדמה. אבל מאד חשוב לראות לא רק 'איך נעשה המותג', אלא גם 'מה עשה המותג', וכאן טמון לקח שימושי ואפקטיבי במיוחד.
'נעולים על ביבי'
המותג ששמו ביבי כלל את 'אלמנט הנעילה', וזה מדהים לראות עד כמה. הרי ללא סרך של ספק, רבים מאד מבין אלו ששלשלו את המותג 'ביבי' לקלפי לא חשבו פעמיים על משמעות המעשה שלהם. סביר להניח שהם כלל לא דנו, לא עם עצמם ולא עם אחרים, האם המעשה שהם עומדים לעשות בהצביעו לו ייטיב אתם או לא, האם הוא מעשה נכון או לא. מה כן? ביבי, וזהו! בדיוק כמו אותו נהג מונית שטרח להסביר לי איפה ביבי כשל מול החמאס, בהסברים ארוכים ומנומקים (זה המקצוע…). אבל מה בסוף? ביבי! הוא מנהיג עולמי! רק ביבי!
ראיתם מה זו נעילה?! הבני-אדם לא חושבים פעמיים, בגלל שהשכל שלהם נעול – ביבי! יתירה מכך, גם אם הם חושבים הפוך, המחשבות הללו לא מצליחות כלל לחדור לאזור קבלת ההחלטות, בגלל שהם נעולים – ביבי!
זהו כוחו של מותג. מותג שהתבסס כראוי, מחזיק אתו קהל לקוחות שבוי, שגם אם יראו מוצר זהה וזול יותר, הם כל ללא יחשבו או יתלבטו, אלא יקנו את המותג וחלאס. הם נעולים, עד כדי שגם אם הם יודעים ומבינים שהם מכלים את כספם לריק בלי לקבל שום ערך מוסף, זה לא ישנה דבר. אזור קבלת ההחלטות אצלם נעול על המותג, ולשנות את זה ולהיכנס לשם יש צורך בשופלים אימתניים במיוחד.
'מותג' להמונים
רק תנו לי לנחש מה עובר במוחכם כרגע: 'בלבלן. מה זה קשור אלי?! איזה מותג אני הולך לפתוח מחר בבוקר עם ה'עוסק פטור' הזעיר שלי?! תשלח את הרעיונות שלך למנכ"לים של קבוצות השומן שמנהלות את המשק, ותן לי שקט!'.
חברים, טעות.
טעות בידכם. 'מותג' על כל שלל משמעויותיו, אכן אינו נוגע אלא לחלק קטן מאד מכלל העוסקים והעסקים. אבל ישנם כמה פיצ'רים מתוכו, שנוגעים לכל אחד ואחת מאתנו, כש'אלמנט הנעילה' הוא בהחלט אחד מאותם פיצ'רים אקטיביים ואפקטיביים מאד.
מפני שגם ה'מכולת המיתולוגית', וה'סַפָּר הנצחי', ואפילו ה'עוגיות כמו של סבתא', מחזיקים ב'אלמנט נעילה' משלהם, כזה המונע בקנאות באופן פסיכולוגי כניסה של שחקנים חדשים למגרש.
מה שעלינו לדעת זהו רק איך ליצור את 'אלמנט הנעילה', וזהו באמת חומר לעיסוק בנפרד. אולם עלינו לזכור שאם נגיע לשם, הרי שיש לנו סיכוי נאה לשקט פיננסי ארוך טווח.