שאלה כללית מדי.מעניין מה התובנות שלכם בענין.
בקיצור: לא.
ובאריכות:
- אם זה לקוח שאחרי שנתתם לו מחיר, אמר "בסדר", ואחרי זה רוצה הנחה, אז יש מצב גדול שהוא גם לקוח נודניק, וההנחה רק תהרוס לכם. לכן לא
- אם זה לקוח שנחשב "גדול" ומבטיח לכם עבודות רצופות אחר כך, תגידו לו - בשמחה, ואת ההנחה ביד רחבה תקבל בעבודות שתביא. (כלומר, בקיצור, לא. לא עכשיו).
- אם זה עבודה ענקית, שלא בהכרח ריאלי לקחת עליה מחיר לפי עמוד - זה כבר נושא אחר של ריאליות והכרת השוק, וזה לא קשור להנחה.
- אם אתה רק בתחילת הדרך, ומבקשים ממך הנחה שהיא לא שוברת שוק, אז
- כ"כ נורא, אבל זה רק למתחילים כדי לצבור לקוחות. בשלב יותר מאוחר זה כבר מיותר, אם אתה משווק את עצמך כמו שצריך.
לנסות לעקוף את זה אפילו עם הוספות לעבודה, העיקר שירגיש טוב עם משהו כמו שגיוון אמר. אם גם לא הולך, להסביר לו מה המשמעות של הנחה בסיטואציה הזאת (בכללות, לא להכנס לפרטים). ואם גם זה לא הולך, מה לעשות?ואם הלקוח מבקש הנחה...?
גם אני עושה ככה לפעמים. זו שיטה מעולה, אתה נותן לו טעם טוב, אבל ידך על העליונה, אתה לא "נגרר".אני אוהב מעצמי בדרך כלל, אחרי שעושים את הסיכום הסופי, מס' עמו' * גרפיקה פנימית * כריכה וכו', להוריד לו בסוף 100-200 ש"ח, לעגל את הסכום כלפי מטה.
הלקוח נשאר עם הטעם הטוב בפה... שאני לא מדקדק עמו כחוט השערה.
זה בסדר רק אם העבודה באמת עולה 32 ש"ח (כלומר תיקח למישהו אחר 32 ש"ח על אותו דבר בדיוק), אבל אם זו רק אמירה, יש בזה חשש (קצת יותר מחשש) אונאת דברים.נקודה חשובה - כדי שהטריק הזה יעבוד צריך להודיע ללקוח שהעבודה שלו עלתה 32 ש"ח ואני מעגל לך את זה ל30 ש"ח.
לאחרונה קרתה לי סיטואציה הזויה להפליא, בה נפגשתי עם לקוח חדש ונתתי לו מחיר X לשעה, ולפתע נכנס למשרד של הלקוח החדש - לקוח י ש ן שלי, שעבדתי איתו בהתחלה בהתחלה בסכום של X-50 לשעה, והוא (בבחי' 'מברך רעהו בקול גדול' וגו') התחיל "לשבח" אותי כמה שאני וכו' וכו', ושאני לוקח X-50 ש"ח לשעה. עכשיו לך תסביר ללקוח החדש שזה היה לפני עשור+ וכו' וכו', הלקוח החדש היה נראה כאילו בלע צפרדע אינדונזית ארסית, נשברתי (אבל בסדר, זו לא עבודה כזו גדולה), ונתתי לו את המחיר של ה... שהכשיל אותי. אבל מה? יצאתי משם עם לב נקי, וב"ה היתה לי (אולי בזכות זה) ס"ד בעבודה כך שגם הסיכום הזה של שעות תיקונים היה למעשה חסר משמעות.
מילים כדרבונות.אם המטרה של הלקוח בהנחה זה להרגיש שהוא לא יצא פראייר, אז אם תתן לו הנחה גדולה זה לא יהיה פתרון. להיפך, זה רק יחזק אצלו את התחושה שניסו "לעקוץ" אותו.
הלקוח עושה חשבון שכגודל ההנחה כך עוד יותר גודל הרווח שהרווחת עליו.