דיון הנחה בעבודת עימוד ועיצוב?

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מעניין מה התובנות שלכם בענין.
שאלה כללית מדי.
בקיצור: לא.
ובאריכות:
  1. אם זה לקוח שאחרי שנתתם לו מחיר, אמר "בסדר", ואחרי זה רוצה הנחה, אז יש מצב גדול שהוא גם לקוח נודניק, וההנחה רק תהרוס לכם. לכן לא
  2. אם זה לקוח שנחשב "גדול" ומבטיח לכם עבודות רצופות אחר כך, תגידו לו - בשמחה, ואת ההנחה ביד רחבה תקבל בעבודות שתביא. (כלומר, בקיצור, לא. לא עכשיו).
  3. אם זה עבודה ענקית, שלא בהכרח ריאלי לקחת עליה מחיר לפי עמוד - זה כבר נושא אחר של ריאליות והכרת השוק, וזה לא קשור להנחה.
  4. אם אתה רק בתחילת הדרך, ומבקשים ממך הנחה שהיא לא שוברת שוק, אז
  5. כ"כ נורא, אבל זה רק למתחילים כדי לצבור לקוחות. בשלב יותר מאוחר זה כבר מיותר, אם אתה משווק את עצמך כמו שצריך.
ואם הלקוח מבקש הנחה...?
לנסות לעקוף את זה אפילו עם הוספות לעבודה, העיקר שירגיש טוב עם משהו כמו שגיוון אמר. אם גם לא הולך, להסביר לו מה המשמעות של הנחה בסיטואציה הזאת (בכללות, לא להכנס לפרטים). ואם גם זה לא הולך, מה לעשות?

אני אוהב מעצמי בדרך כלל, אחרי שעושים את הסיכום הסופי, מס' עמו' * גרפיקה פנימית * כריכה וכו', להוריד לו בסוף 100-200 ש"ח, לעגל את הסכום כלפי מטה.
הלקוח נשאר עם הטעם הטוב בפה... שאני לא מדקדק עמו כחוט השערה.
גם אני עושה ככה לפעמים. זו שיטה מעולה, אתה נותן לו טעם טוב, אבל ידך על העליונה, אתה לא "נגרר".

נקודה חשובה - כדי שהטריק הזה יעבוד צריך להודיע ללקוח שהעבודה שלו עלתה 32 ש"ח ואני מעגל לך את זה ל30 ש"ח.
זה בסדר רק אם העבודה באמת עולה 32 ש"ח (כלומר תיקח למישהו אחר 32 ש"ח על אותו דבר בדיוק), אבל אם זו רק אמירה, יש בזה חשש (קצת יותר מחשש) אונאת דברים.

לאחרונה קרתה לי סיטואציה הזויה להפליא, בה נפגשתי עם לקוח חדש ונתתי לו מחיר X לשעה, ולפתע נכנס למשרד של הלקוח החדש - לקוח י ש ן שלי, שעבדתי איתו בהתחלה בהתחלה בסכום של X-50 לשעה, והוא (בבחי' 'מברך רעהו בקול גדול' וגו') התחיל "לשבח" אותי כמה שאני וכו' וכו', ושאני לוקח X-50 ש"ח לשעה. עכשיו לך תסביר ללקוח החדש שזה היה לפני עשור+ וכו' וכו', הלקוח החדש היה נראה כאילו בלע צפרדע אינדונזית ארסית, נשברתי (אבל בסדר, זו לא עבודה כזו גדולה), ונתתי לו את המחיר של ה... שהכשיל אותי. אבל מה? יצאתי משם עם לב נקי, וב"ה היתה לי (אולי בזכות זה) ס"ד בעבודה כך שגם הסיכום הזה של שעות תיקונים היה למעשה חסר משמעות.

אם המטרה של הלקוח בהנחה זה להרגיש שהוא לא יצא פראייר, אז אם תתן לו הנחה גדולה זה לא יהיה פתרון. להיפך, זה רק יחזק אצלו את התחושה שניסו "לעקוץ" אותו.
הלקוח עושה חשבון שכגודל ההנחה כך עוד יותר גודל הרווח שהרווחת עליו.
מילים כדרבונות.
 

משי 1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
  1. אם זה עבודה ענקית, שלא בהכרח ריאלי לקחת עליה מחיר לפי עמוד - זה כבר נושא אחר של ריאליות והכרת השוק, וזה לא קשור להנחה.
אשמח לקצת פירוט, מה באמת עושים כמגיע לקוח עם ספר כזה?
לדוגמה 800-700 עמוד של טור אחד קובץ חלק (יחסית)....
 

גיוון

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
על זה תתנו מחיר רגיל ללא הנחות? (5 לעמוד?)
ומה בגדר ענקית?
יש מחירון
1623797028618.png


לא הייתי מוריד מחיר גם כשזה קל על משהו שהוא פחות מאלף עמודים.

קחו בחשבון שקובץ של הרבה עמ' גם אם הוא קל יש את הקטע של המיאוס בקובץ גדול, או שמרוב שהכל קל באיזה שהוא שלב עוברים לעבוד על אוטמט ואז גם יכולים לפספס כל מיני דברים...
קיצער זה לא מופרך, אבל יש לשקול זאת טוב, לא תמיד צריך להסתנוור מהכמות לבדוק לו"ז וכו', ובטח לא לענות מיד כן ללקוח לתת לו להבין שזה לא בקלות, כך שאם בסוף תתנו מאוד יעריך את זה.
וחשוב מאוד לא לתת הנחות מראש! אף פעם אי אפשר לדעת איזה הפתעות יהיו בהמשך הדרך.
אפשר לסכם על הנחה כלשהי לאחר סיון העבודה ולפי איך זה שיזרום ויתקדם

הצלחה רבה!
 

גלעד82

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אם כבר...
אני משתדל עם מוניות - לעשות גם בדיוק הפוך...
כשאני רואה שיצא לו במונה 28-29 ש"ח
לתת לו 30...
ולומר לו - מגיע לך 30, שיהיה לך לבריאות (כמובן אם הוא יהודי, שאין 'לא תחונם'...)
ס"ה 'הפסדתי' שקל, אך הנהג מברך אותך בכל הברכות, ועשית לו הרגשה טובה ויום טוב
לא שווה ברכות בשקל??
אגב זה מצווה שיש לה סמך מהתורה ממצוות "הענקה" עיינו בספר החינוך סוף מצווה תפב
 

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
אגב זה מצווה שיש לה סמך מהתורה ממצוות "הענקה" עיינו בספר החינוך סוף מצווה תפב
מבחינה מוסרית זה דבר יפה, אבל לא כלול במצוה הנ"ל, כמ"ש החינוך (שם):
"...וכן מה שדרשו זכרונם לברכה (שם יז, א) במה שהזכיר הכתוב צאן וגרן ויקב שבדברים שיש בהן ברכה מחמת עצמם הוא שחיב אדם להעניקם, אבל לא כספים ובגדים..."
 

גלעד82

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
מבחינה מוסרית זה דבר יפה, אבל לא כלול במצוה הנ"ל, כמ"ש החינוך (שם):
"...וכן מה שדרשו זכרונם לברכה (שם יז, א) במה שהזכיר הכתוב צאן וגרן ויקב שבדברים שיש בהן ברכה מחמת עצמם הוא שחיב אדם להעניקם, אבל לא כספים ובגדים..."
שפיל לסייפה דכת' שם "ומכל מקום אף בזמן הזה ישמע חכם ויוסף לקח, שאם שכר אחד מבני ישראל ועבדו זמן מרובה או אפילו מועט, שיעניק לו בצאתו מעמו מאשר ברכו השם"
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אני שוב יכתוב
שזה קשור לחוש הריח
בדרך כלל הנחות זה מתכון למריבות ולקוחות מציקים (ועוד יותר אם אין לך חוזה וככזה אני)
לפעמים אפשר להרגיש שהלקוח יש לו תקציב מסויים והוא לא מוכן לעבור אותו אז אפשר לשקול אם שוה לעבוד במחיר הזה, וברור כשמש שיש לשקול היטיב כי בלי זה לפעמים עובדים בפחות משכר מינימום
בדיוק השבוע מתקשר אלי משהו מחו"ל ומבקש דוגמא על ספר והוא מוכן להשקיע אפי' מאה דולר
הוא חשב שזה הרבה כסף
הסברתי לו שרק לבנות את כל הקובץ סגנון ולתכנן את כל הפורמטים (המדובר ברב טקסט)
כרוך בעשרות שעות שבסוף אני יעבוד בחמש דולר לשעה
ואז יצא לו המשפט
אתה הראשון שמסביר לי למה דוגמא צריך לעלות יותר ממאה דולר
הוא היה כבר אצל כמה מעמדים כולם אמרו לא אבל אפי' לא טרחו להסביר למה והוא לא הבין הרי זה בסך הכל שעה ואתה מרויח מאה דולר
 

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
שפיל לסייפה דכת' שם "ומכל מקום אף בזמן הזה ישמע חכם ויוסף לקח, שאם שכר אחד מבני ישראל ועבדו זמן מרובה או אפילו מועט, שיעניק לו בצאתו מעמו מאשר ברכו השם"
אכן זה מה שאמרתי, שזה מאד מוסרי וממדת החסד, אבל זה לא יכול להיות חלק מהמצוה, כאשר המצוה עצמה לא כוללת הענקה בכסף.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה