חו"ד האם לדעתכם כל מעצבת גראפית צריכה להיות גם קופירייטרית?

Beeing

באזזז תדמיתי לעסקים
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
בס"ד
שלום לנבחרת המעצבים כאן בפמ"ג,

נעים להכיר,
אני דבורי כהן, קופירייטרית וכותבת תוכן מעל עשור ב"ה,
בשתי מילים- מייצרת באזזז.


חדשה כאן בפמ"ג, ומאד מעוניינת להתייעץ ולשמוע את חוו"ד המלומדת
על רעיון שמזמזם לי באוזזזנים כבר הרבה זזזמן.


ומעשה שהיה כך היה:

בעת הצורך, מעבר לקריאייטיב ולכתיבה אני גם מלווה ונותנת ייעוץ בשלב העיצוב.
עם הזמן הכרתי עוד ועוד מעצבות גראפיות מדהימות שעיצבו טקסטים שכתבתי עבור לקוחות.
יום אחד, פנתה אלי מעצבת חמודה וביקשה שאציץ על המודעה שהיא עיצבה.
הצצתי, אלא מה?
היא עשתה עבודה אלופה, מושקעת ממש.
רק מה? משהו בקופי היה קצת תקוע.

וזה בסדר לגמרי.
סליחה, מי קבע שכל מעצבת צריכה גם להיות קופירייטרית?

אבל אני, מה לעשות, קשה לי לראות דברים לא מושלמים...
אז נתתי לה 'בקטנה';
כמה רעיונות לשיפור ותיקון, ליטוש לניסוח,
משפט חילופי ועוד קנייטש קטן לקינוח…
היא יצאה מבסוטית והלקוח היה מרוצה עד הגג.

בעיקר היא אמרה לי שירד ממנה העול הזה
שכרוך בלמצוא עוד רעיון קריאייטיבי לעוד לקוח, ולעוד לקוח (כשכבר ממש אין עוד כוח...)
וכל זה קורה כשבדיוק 'הראש מתרוקן' ברגע הלא נכון והדד ליין נושף בעורף...
פתאום גם היה לה יותר זמן ואנרגיות לעשות את מה שהיא אוהבת באמת, שזה לעצב.
מאז עבדנו בשיתוף פעולה מקסים.

עם הזמן והפרויקטים,
הצטרפו למעגל המרוצות עוד ועוד מעצבות גראפיות
שקפצו על ההזדמנות והעבירו לכוורת הוירטואלית שלי
רעיונות, סקיצות ושלדים של מודעות וחומרים, שעברו 'מתיחת פנים' מקצועית.
קראתי לשירות הזה "באזזיליקום", על שם הבאזז וההד התקשורתי שמודעה טובה יוצרת.

ואזזז,

כשראיתי את ההתלהבות מהרעיונות ומההברקות שעשו את הוואו,
ואיך הפרטים והניאנסים הדקים עושים הבדל כל כך משמעותי,

חשבתי לעצמי,
אולי יש מקום לקדם את הרעיון הזה הלאה?
ניסיתי לבדוק אם יש עוד מעצבות שהיו מעוניינות להקל מעל עצמן
וזה הנושא שרציתי להעלות כאן לדיון,

האם נראה לכם כמעצבים שיש מקום לכזה שירות שמציע משוב מקצועי, ליווי, דיוק והמלצות
לשדרוג הקופי והקריאיטיביות של הקמפיין / המודעה / הפרוספקט שעל הפרק?

מניסיונכם בשטח, יוכל להיות לשירות כזה ביקוש?

המטרה היא להקל על המעצבות שנמאס להן להיתקע בניסוח סלוגנים או מודעות
וגם לתת להן כיוון שבמשך הזמן כבר יוכלו להסתדר לבד ולהיות מרוצות מהתוצאה.

כמעצבים- הרגשתם אולי פעם שליווי וליטוש 'יעשו לכם את זה'?

כמה הייתם מוכנים להשקיע במינוי חודשי (שמאפשר למשל ליטוש של 8 מודעות בחודש, כלומר פעמיים בשבוע?)

חשבתי אולי להציע גם אופציה של כרטיסיה שאפשר לנצל לפי הצורך (אם למשל לא מתעסקים כל היום רק בעיצוב מודעות אלא בעוד נישות בתחום)
נראה לכם שבגלל שמעצבת תפרגן לעצמה כזה שירות היא תייקר את המחירים שהיא גובה מהלקוחות? לדעתי זה לא מוכרח,
הרי זה סוג של מינוי, כמו שמנויים למשל על שאטרסטוק ומקבלים גישה לתמונות, הלקוח לא צריך לשלם על כל תמונה שהמעצבת הורידה, (אא"כ הוא ביקש משהו סופר יקר ונדיר.)

עוד משהו, מניסיונכם, האם יכול לעזור למעצבת גם ייעוץ בשלב האסטרטגיה או שזה כבר טו מאצ'?

אשמח לשמוע מה דעתכם המלומדת ואודה לכל תגובה / עצה / הערה / הארה / רעיון בנושא.
 

אפילו

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
קודם כל נראה לי שיהיו מעצבים שיקפצו על זה.
השאלה היא:
נראה לכם שבגלל שמעצבת תפרגן לעצמה כזה שירות היא תייקר את המחירים שהיא גובה מהלקוחות? לדעתי זה לא מוכרח,
מה? את מתכוונת לקחת 10ש"ח לליטוש?
הרי יש מעצבים גדולים ונחשבים ש - למדו את זה כתוספת, ומרשים לעצמם לייקר את העבודה שלהם בגלל זה, בצדק.
או יש כאלו שעובדים כמו שכתבת בשיתופי פעולה עם קופי.
אז למי את מדברת, אל אלו שלוקחים מספיק זול שיקחו אותם,
ואז באים אליהם "אלו" שסוחטים הכי זול שמצליח להם
וברור שלא מתכוונים לשלם על קופי (תנסחי לי כבר משהו על הדרך, אני אגיד לך בע' מה אני רוצה...) ודומיהם.
אז למה או איך יהיה להם שווה להוריד תשלום בשביל יועצת?
מקווה שהובנתי.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אני חושבת שכן יש מקום לשת"פ פורה בתחום הזה. יש מעצבות שאוהבות לעצב, וכשלקוחה מגיעה אליהן ומבקשת גם לנסח ולסגנן - הן מאבדות ידיים ורגליים. לא בדיוק יעזור להן ללמוד, אין להן כישורים טבעיים לעניין הזה. או שסתם כך, הן מעדיפות להשאר בנישת העיצוב.
אגב, לכתיבה שיווקית יש המון מקום גם בעיצוב לדיגיטל, כתיבת אתרים, ניסוח מוצרים, כתיבת "אודות".

גרפיקאית שמתעסקת בעיצוב, אמורה לבקש את הטקסט מהלקוח. אבל מה, יש לקוחות שמגיעים בלי כלום ובטוחים שהכל נשלף מהשרוול. יש מקום להציע להם יותר!
 

Beeing

באזזז תדמיתי לעסקים
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אז למי את מדברת
קהל היעד שאני מכוונת אליו הוא מעצבות שאוהבות לעצב אבל פחות להתעסק עם הטקסטים והניסוחים, שלא תמיד יש להן עוד רעיון גדול לקריאייטיב, שעיצבו כבר 10 מודעות ל-10 מעצבות פנים שונות למשל, וכבר מסובך להן להמציא את הגלגל מחדש.
כאלה שרוצות להקל על עצמן לפרגן לעצמן את השירות הזה, שאמנם עולה להן כסף אבל שווה זהב.
כמו שהיא למשל משלמת לבייביסיטר שתעסיק את הילדים בזמן שהיא חייבת להוריד מודעה, או מש
מי שבאמת חושב
מה? את מתכוונת לקחת 10ש"ח לליטוש?
זה קצת עצוב... ומעיד הרבה על התמימות שלא לומר בורות שיש בתחום הזה.
למה אני מתכוונת?
הרבה אנשים פונים למעצבת ומבקשים
תנסחי לי כבר משהו על הדרך, אני אגיד לך בע' מה אני רוצה...)
וזה מעיד שהם בכלל לא מבינים את המשמעות והערך של התוכן, שחשוב הרבה הרבה יותר מהעיצוב!!!
לפעמים המודעה נראית משגעת, מעוצבת מהמם עם כל הפונטים הכי חדשים :) אבל התוכן לא ברור, לא מבינים מה המודעה רוצה, ואיך זה קשור אלי, וזה גורר הרבה טלפונים שמתעסקים בעיקר בשאלות- מה זה אומר? מה הכוונה? בעלת העסק חוזרת על עצמה כמו תוכי ומסבירה בפעם האלף, את כל מה או לפחות את רוב מה שהיה אמור להיות מובן מהמודעה!!
לטעמי, בשאלה במה להשקיע- בתוכן או בעיצוב- התוכן הוא המלך, ולא אני אמרתי:)

מעניין לעניין באותו עניין-
לצערי הרב, המוןןן פעמים יוצא לי לדבר עם חברותי עורכות וידיאו שפוגשות את הלקוחות (ארגונים, מוסדות וכן הלאה) בדיוק במקום הזה:
הלקוח: "תעשי לי סרט על XXX אני נותן לך חומרים, יש לנו כמה הסרטות וגם תמונות אצל גדולי ישראל, ואת תעשי מזה משו יפה..."
עורכת: אוקיי. אבל תסריט יש?
לקוח: שו הדא תסריט?
עורכת: איך אתה רוצה שאערוך לך סרט? מה המתווה? מה הרצף? מה המטרות בסרט? (על בריף מסודר מי בכלל שמע...)
ואז היא מתקשרת אלי ומבקשת ש"אסביר ללקוח למה הוא צריך בכלל להוציא כסף על תסריט"
וזה קורה בלי סוף.
בסוף נופלים האסימונים, בעיקר אם הלקוח התעקש לדלג על השלב הקריטי הזה והעורכת בלית ברירה מנסה לערבב ולגבב את הצילומים וההסרטות הקיימים ביחד עם כמה משפטים שהוא הכתיב לה בטלפון, לכדי סרט עוצמתי...
ואם המצב טוב יותר, והלקוח כן מביע נכונות להבין למה בכלל צריך וכו',
או אז אני מתארת לו את הסיטואציה הבאה:
אני מגיעה לשפית עם שקיות מלאות מצרכים, (כל קשר ביניהם הינו מקרי בהחלט)
אני: הנה המוצרים, קניתי המון דברים טובים, בשר אסאדו, טחינה גולמית, בצל סגול וכרוב לבן, אבוקדו, סוכרזית, שקדים ובננות, כמון ובאזזיליקום ועדשים שחורות, בטטה, סלק וסילאן. יאלללה תכיני לי סעודה.
השפית: רגע, מה המתכון? (ועכשיו תגידו: שפית טובה יודעת גם לייצר מתכונים... :)
אני: שום מתכון. בשביל מה את שפית? סירים יש לך? אז קדימה...
והמסכנה מתחילה לערבב ולערבב...
והלקוח בסוף "אוכל אותה" :)
 

Beeing

באזזז תדמיתי לעסקים
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אבל מה, יש לקוחות שמגיעים בלי כלום ובטוחים שהכל נשלף מהשרוול. יש מקום להציע להם יותר!
מרימה להנחתה,
תחרות עיצוב מודעת הסברה כריזמטית
שתסביר ללקוחות "למה מודעה מוכרת חייבת קופי מוצלח" יוצאת בזה לדרך!!!
קדימה!

הקריטריונים:
משפט חזזזק
עיצוב קריאייטיבי שממחיש את המסר.
מקוריות.

הפרס: ליווי קופי למודעה אחת במתנה על חשבון הבית. (סליחה, הכוורת:)
 

*צילי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
מרימה להנחתה,
תחרות עיצוב מודעת הסברה כריזמטית
שתסביר ללקוחות "למה מודעה מוכרת חייבת קופי מוצלח" יוצאת בזה לדרך!!!
הפרס: ליווי קופי למודעה אחת במתנה על חשבון הבית
בלי קופי אין סיכוי להצליח, ועם קופי את לא צריכה את השירות ;)
 

Beeing

באזזז תדמיתי לעסקים
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
חבל שנייגע את הראש לקופי שאולי יהיה מוצלח
תתני קופי והמעצבות יעצבו
סורי, לא התכוונתי לגרום לאי מי להרגיש שהוא לא מספיק...
וכמובן אפשר להעלות רעיונות וסלוגנים משלכם
אבל גם זה רעיון...
יש לי כמה כיוונים, וגם אופציה לסדרת מודעות,
אני מעלה את הנושא בפורום פרסום וקופירייטינג ומקווה שמשם יגיעו עוד כמה רעיונות
ואת כל היבול המבורך נביא כאן בלנ"ד בצורה מסודרת.
מתאים?
פרטים יבואו בקרוב בעז"ה.
 

Beeing

באזזז תדמיתי לעסקים
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
תרתיחו מים,
הקופי בדרך---
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה