שיתוף כשמעצבן אז עצבנים.

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
אני וקריקטורות אקטואליות לא הולך ביחד.
בדרך כלל פשוט אין לי מה לומר.
הבוקר העבירו לי קריקטורה מזעזעת שבה בצד אחד עומד הילד מגטו ורשה מרים ידיים ובצד השני הילדה והשוטרים וכתוב כזה, פולין 1940, ישראל 2020.
וזה זעזע אותי כי איכס איכס איכס. ציירים, אל תשתפו פעולה, לפעמים, פליז.

וגם הסיפור עצמו מביך ומטריד.
אז כל הרגשות השליליים האלה הכריחו אותי כן לעשות משהו.
שיהיה לתועלת, אני יודע...
Untitled_Artwork (1).jpg
 

ESTI.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים

הני p

מאיירת ספרים, קומיקס ,עיצוב דמותגים ועוד...
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
הקריקטורה טובה מידי מלהשאר בגבולות הפורום
אפשר לשלוח אותה?
 

Tzipi K

מדיה - פרסום - מיתוג
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
גמאני לא הבנתי
את איתם או נגדם?

?
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
חחחחח
הקונטרסט ביניהם משעשע
הצלחת לתת פה יופי את צמד ה"רעים" הסטריאוטיפי - המטופש והקשוח
וכמובן יופי של תנועה וצבע
מרגיש כאילו זה פריים קפוא מתוך סרט אנימציה
 

פרומי ק.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
נערך לאחרונה ב:

יפית כוכב

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
כל השוואה לשואה היא הכחשת שואה
נקודה.
גם לי הציור ההוא חרה עד צרבת.
(דנה לכף זכות שהרעיון לא היה של הצייר, שאני לא יודעת מיהו ובאמת במחילה אם פגעתי)


ולקריקטורה המעולה הזו,
(כבר רצה ברשתות מהצהריים)
ממש מדויק ויפה.
אני תוהה כמה ההגדרה *קריקטורה* עדיין תקפה בכמות כזו של מלל
מצד שני זה מעביר מסר מצוין
אז אולי זה כן קריקטורה.

יפיפה!
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אוי זה אדיר!!!
כל כך שמחה שמישהו עשה עם זה משהו,
ומשהו מוצלח.
הסצינה הרגיזה אותי
(והתגובות עם אסוציאציות שואתיות - לא פחות)
והקריקטורה הזו מוציאה את זוג השוטרים בדיוק כמות שהם.
(צונזרה המילה המגדירה)
אהבתי מאד את האפיון,
הסיטואציה עברה עיבוד וליטוש קומי משובח -
והדמויות הפכו לדמויות מתוך קומיקס שנדמה שאנחנו באמצע לקרוא.
 

לידיה אסתר

ציירת ומאיירת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
חחחחחח
זה חזק
חחחחחחחח
זה טוב!!!!
 

טלי'ה

טלי'ה נחום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
פשששששש.. איזה יופי של כתבה

באתי לבשר שהרבה חברות שלי שתפו בסטטוס עם קרדיט אבל כתבה בסדר גודל כזה, זה הרבה יותר מרגש

בנוגע לציור עצמו אהבתי שזה שנון מאד ולא תוקפני כלפי המשטרה. זה האומנות בקריקטורות אקטואליות, שהמסר בהחלט יעבור, אבל שיהיה מצחיק וקליל גם כשמדובר על נושאים טעונים ומזעזעים. אז גם יש סיכוי שזה יחדור תשיריון של הצד השני.
 

הפצחן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
טור אישי
צו השעה: התנצלות ממחלקת הדוברות של המשטרה
עלינו להתקומם כנגד התפיסה שרדיפת הציבור החרדי היא מפלט נוח לעבריינות מבצעית. עלינו לעצור זאת לפני שיהיה מאוחר מדי • מוטי רובינשטיין על הילדה הבוכייה ושקרי המשטרה (דעות)

מוטי רובינשטיין
|
ט"ו בתמוז תשפ 17:31 07.07.20

icon_pr.jpg

icon_fb.jpg
icon_tw.jpg
icon_gp.jpg

תגיות: מוטי רובינשטיין, בתיה געטר, ילדה חרדית, משטרה, דוברות המשטרה, נגיף הקורונה, מסכה

צו השעה: התנצלות מדוברות המשטרה

(איור: אבימי)







אאא
בזמן שמאות אלפי אנשים עם מעט לב וקורטוב מוח הזדעזעו מן ההתנהגות הבריונית והנבזית של שני השוטרים שתועדו אמש מנסים לתת דו"ח לילדה חרדית בוכיה, בעוון הסרת המסכה לרגע קט כדי לשתות ברד בשיאו של יום חם - אני רתחתי מזעם על מחלקת הדוברות של המשטרה.
התיעוד המסעיר (צילום: מוישי ליפשיץ)


https://www.kikar.co.il/bdclk.php?id=2334
ברוב חוצפתה ויהירותה, כדרכה בקודש, מנסחי התגובה לא טרחו לבדוק את הסיפור כהווייתו. ראשית הם הפכו אותנו לשקרנים, בהמשך נתנו לגיטימציה לעבודת "הקודש" של שוטרים מושחתים נטולי סממנים אנושיים, האשימו את הקורבן ולבסוף השמיצו אותנו בניהול קמפיין מגמתי נגד המשטרה הטובה, היעילה והצודקת.
לא מאמינים? רוצים לקרוא? הנה תגובה רשמית של משטרת ישראל כפי שנשלחה על ידי הדובר החרדי שבתי גרברצ'יק ל'כיכר השבת': "בניגוד מוחלט לנטען, השוטרים פגשו בנערה בת 13.5 ברחוב כשהיא ללא מסיכה על פניה, בניגוד לתקנות, אולם לא רשמו לה דו"ח כלל. השוטרים ביקשו ממנה לעטות מסכה על פניה ושחררו אותה לדרכה. מדובר בעוד פרסום שקרי ומעוות לחלוטין, במסגרת קמפיין מגמתי המתנהל בימים אלו נגד המשטרה והשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור".
באופן כללי, משטרת ישראל עושה עבודה חשובה. אני סבור שהעלאת הקנס ל-500 שקל משרתת את המטרה וראוי לקנוס כל אדם במרחב הציבורי שלא מקפיד על חוק המסכות. כאשר צייצתי דעה זו בטוויטר, גיליתי שהיא לא ממש פופולרית. הציבור בטוח שיש אכיפה בררנית וסלקטיבית כלפי אוכלוסיות מוחלשות ושיקול דעת אמיתי מופעל בשכונות חילוניות בלבד.


https://www.kikar.co.il/bdclk.php?id=2336
תכל'ס, אם לשפוט על פי הפרסומים בתקשורת, אלף מוזמנים חילונים במסיבת בת מצווה ראוותנית לא מסוכנים כמו ילדה בת 10 שהורידה לרגע את המסכה כדי לשתות. חיוכים וחלוקת מסכות שמורים רק לאזורים חילונים, מסיבה פשוטה, הגיונית ומתקבלת על הדעת: הממשלה משקיעה מיליוני שקלים בהסברה במגזר החרדי, לעומת אפס התייחסות לציבור הכללי. לכן, מן הראוי לתמוך בגישה המחמירה כלפי אזרחים חרדים, סוג א', העילית שבעילית, הטובים שבטובים. הם הרי יודעים בדיוק מה צריך לעשות.
ובנימה רצינית יותר, כפי שפתחתי בדברי זעם וחרון אף מכוסה במסכה כירורגית, אומנם השוטרים פשעו כלפי הילדה המסכנה, אולם דוברי המשטרה הוסיפו חטא על פשע כאשר הוכיחו בפעם המי יודע כמה שהמציאות בשטח לא מבלבלת אותם. הם ימשיכו לטמון את ראשם בקרקע ולהעניק לגיטימציה למושחתים שביניהם.
השוטר אומר: אני נותן לילדה דו"ח. צפו (צילום: ברוך גודלבסקי)

אלי שלזינגר, כתב פלילים לשעבר ובהווה מנהל משרד 'טיפ פרסום', שיתף בקבוצת ווטסאפ שאני חבר בה: "לא ברור למה בדוברות המשטרה נוקטים שוב ושוב במדיניות ההכחשה, דבר שלעיתים מתברר כשקר. גם כאשר יש צדק עם המשטרה, יש דרך להגיב, ולא בתוקפנות והאשמה של הצד השני. במקרה של יענקי רוזנברג בל"ג בעומר, עוד לפני שזה הפך לסיפור היום, שוחחתי עם בכירי הדוברים במשטרה על התגובה המתסיסה של מג"ב. במג"ב המשיכו לדבוק בה, אך בצמרת הדוברות היו שלושה שהודו בפני (שלא לציטוט) כי התגובה לא נוסחה כראוי, וראוי היה לשנותה. אולם.. המשטרה המשיכה לדבוק בתגובה הראשונית על כך שחרדים השליכו אבנים קודם (דבר שלא תועד משום מה) ועוד האשמות. מאז, המשטרה הגיבה מספר פעמים באותה הצורה, תוך שבמספר מקרים תיעוד וידאו הוכיח כי תגובת המשטרה היא שניסתה לעוות את המציאות. במשטרה ממשיכים לטמון את הראש בחול. הצעתי להם לעשות חישוב מסלול מחדש, אסטרטגיה אחרת, אבל אין עם מי לדבר. כמו שאמר אלברט אינשטיין במשפטו המפורסם: "אי-שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות".
אתמול, בשעה שיכולתם להכיר אותי מחמת כיסי, כוסי וכעסי, צייצתי בטוויטר: "צילמתי מסך כי יש לנו גם שוטרים מושחתים שצריכים לעוף עוד היום מהמשטרה וגם מחלקת דוברות עבריינית שבמקום לטפל במשבר בצורה מקצועית בוחרת לשקר ביודעין ולהמשיך להסית נגדנו בזמן שהאירוע מתועד במלואו, כולל הבריחה המוצדקת של השוטרים המושחתים מהזירה. מרתיח, מקומם ומכעיס. הגיע הזמן לפעול".
לפעול? איך בדיוק? מה אנחנו יכולים לעשות? הנחתי על השולחן הצעה אופרטיבית: "דורשים שיפטרו מיידית את שני השוטרים, ביקור מתוקשר של השר לביטחון פנים בבית הילדה - כולל מתנה יפה לילדות. התנצלות רשמית בפריים-טיים עם הבטחה שסיפור כזה לא יקרה שוב בישראל בעשור הקרוב ופיצוי כספי למשפחה על עוגמת הנפש".
 (איור: אבימי)

(איור: אבימי)
שמחתי לגלות שחברי הכנסת לא נותרו אדישים לגמרי וביקשו לבדוק את הנושא. שמחתי לקרוא את מכתבו של הח"כ הטרי אליהו ברוכי הקורא למ"מ מפכ"ל המשטרה לפגוש את ההורים ולהתנצל. אבל זה לא מספיק, זה אפילו לא מתקרב. המשטרה, כפי שכולנו יודעים, לא יודעת להתנצל. היא לא תתנצל עד שנקום ונדרוש זאת בכלים המתאימים לניהול מערכה כזאת.
• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים


כאשר מה שעומד על הפרק הוא התנהלות קלוקלת של שוטרים מושחתים ובלתי ראויים לתפקיד מול אוכלוסיה מודרת, נרמסת ונדרסת, התנהלותה המקצועית של דוברות המשטרה חשובה מאין כמותה.
כאשר המשטרה לא מתנצלת על אירועים חריגים אלו ואינה נוקטת בצעדים על מנת למנוע אותם בעתיד, היא למעשה מעניקה לגיטימציה ומעודדת שוטרים אחרים לפעול בדרך זו. אנחנו לא צריכים לבוא חשבון עם השוטר בשטח, אלא עם רוח המפקד. עלינו להתקומם כנגד התפיסה המקובלת שרדיפת הציבור החרדי היא מפלט נוח וכר פורה לעבריינות מבצעית. עלינו לעצור זאת לפני שיהיה מאוחר מדי.
אם לחברי הכנסת אין מספיק כלים או משאבים להתמודד עם התופעה המכוערת הזאת, הגיע הזמן שאנחנו - אזרחים סוג ב' מודאגים - ניצור את הכלים הללו בכוחות עצמנו.
תקשורת, הסברה וייעוץ משפטי - זהו צו השעה.
פרטים בקרוב.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה