קורונה יש סיכוי לזרז קצת את הדיון בנושא בתי הכנסת?

  • פותח הנושא well
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

מרחבית

משתמש מקצוען
ההגיון שלי אומר שאיפה שפגעה בנו המגפה לראשונה היא עלולה לפרוץ מחדש בשניה
המגיפה פגעה בנו קודם כל מהבאים מחו'''ל. מאוד מקווה שילמדו מזה, ולא יאפשרו טיסות לפני הזמן!
טיסות הם המקום הכי מסוכן! יושבים צפוף, במקום סגור לגמרי, במשך שעות ארוכות. ומגיעים ממקומות נגועים!
חובת הבידוד לגמרי לא מכסה את הסיכון. ודאי לא כשהאנשים נשלחים לבתים שלהם.

אחר כך המחלה התפשטה דרך עובד בחנות!
שימו לב כמה מוכרים/קופאים/ נותני שירות לובשים מסכות וכמה לא!
והם אלה שדרכם עוברים המון אנשים ביום.
אחד הדברים הכי דחופים שצריך לעשות, זה לדאוג למסכות נוחות! כאלו שאפשר לשבת איתן שעות ארוכות!
ולחלק את המסכות בחינם, לפחות לעובדים עם ציבור.

הרבה זמן אחר כך הגיעה המגיפה לציבור החרדי.

בהחלט צריך להיזהר. אם כולם היו נזהרים היה אפשר לחזור הרבה יותר מהר.
אני מכירה מניין שעומד בכללים עד הסוף, מאז שהותר מניין בחוץ. מארגן המניין לא מאפשר חריגה הכי קטנה.
אם כולם היו כמוהו (כל אחד ואחד, לא רק המארגן או הגבאי), היה אפשר לחזור מהר יותר.
 

ayys

משתמש מקצוען

F150305YS59.jpg
Yonatan Sindel/Flash90
לא אכפת להם: אדוני ראש הממשלה, מה עם בתי הכנסת? / שמואל בן צבי
שמואל בן צבי17.05.202008:36
0 תגובות
יכול מאוד להיות שבתי הכנסת צריכים להישאר סגורים, אבל איך נדע את זה אם אתם בכלל לא דנים בזה ברצינות? המילון וחצי איש שפוקדים את בתי הכנסת פשוט לא מעניינים את מקבלי ההחלטות, הם לא שווים דיון, לא שווים עדכון. אוי לה לאותה בושה / דעה
לפני שבועיים התייצב ראש הממשלה בנימין למסיבת עיתונאים שהוגדרה על ידי לשכתו כ"הצגת אסטרטגיית היציאה". בנאום הפתיחה שנמשך 23 דקות דיבר נתניהו על הכל, הוא כמובן הציג את הישגיו במלחמה על הקורונה, כמנהגו עשה את זה עם גרפים מרשימים, אחרי זה הזהיר כי אם לא ניזהר נהיה עדים להתפרצות נוספת, ואז הודיע בחגיגיות על שורת ההקלות הצפויות.
השלב הראשון, שנכנס באופן מיידי לתקוף, דיבר בין היתר על פתיחת קניונים ושווקים, פתיחת פארקים וגן החיות, ספורט, וצימרים ובתי מלון. בשלב השני שנכנס לתוקף 6 ימים אחר כך, דיברו גם על פתיחת מוזיאונים. השלב הבא שייכנס לתוקף בעוד כשבועיים יפתחו גם בריכות שחיה ומסעדות. שבועיים אחר כך כבר ייבחנו להסיר לחלוטין את איסור ההתקהלויות, לפתוח בתי קולנוע ואפילו להחזיר באופן חלקי את התעופה האזרחית.
דבר אחר לא היה שם, לא בארבעת השלבים שהוצגו באופן מעוצב על המסך, ולא בנאום בן ה-23 דקות, בתי כנסת. בהמשך, בסביבות הדקה ה-40 של מסיבת העיתונאים, אחרי שהתייחס לדיון שהתנהל באותם ימים נגדו בבג"ץ והחמיא לשר ליצמן שתיכף מסיים תקפידו, הוא נשאל על ידי עיתונאי מתי יפתחו את בתי הכנסת ואז הועיל בטובו להקדיש לנושא 45 שניות.
אבל גם בפחות מהדקה הזאת, הוא לא ממש ענה על השאלה: "היום בישיבת הממשלה דנו בזה די בהרחבה", טען, "אנחנו רוצים להגיע למצב שאנחנו פותחים גם את בתי הכנסת, גם מהטעם הברור והמובן – אנחנו עם ישראל, בני העם היהודי. אבל גם מן הטעם שאם אנחנו מצליחים לפתוח מרחבים עם הרבה אנשים, אז נוכל לפתוח גם את בתי הכנסת. על כך דנו ואנחנו בוודאי נמצא פתרון לזה בהקדם האפשרי, זה כבר נידון היום ואני מקווה שזה הולך לקראת זה". במענה לשאלה מתי השיב כי "הכי מוקדם שאפשר".

אדוני ראש הממשלה, מה זה "די בהרחבה"? עד היום, כמעט כל מילה ונושא שנידון בישיבות שעסקו בקורונה דלפה בתקשורת, האם אתם מאמינים שדווקא הדיון "די בהרחבה" בנושא נשמר בסודיות? אשרי המאמין. ומתי זה "בהקדם האפשרי"? עברו שבועיים, לא רק שלא נפתחו, אף אחד בממשלה, במשרד הבריאות, במשרד לשירותי דת, במל"ל, לא טרח אפילו להציג עמדה בנושא.
ראש הממשלה אומר שהוא רוצה, הייתי מאמין לו שהוא רוצה אם הוא היה עוסק בזה עשירית מהדיונים שהוא מנהלך על האפשרות של להחזיר את פעילות התעופה בישראל או פתיחת מסעדות. "אם אנחנו מצליחים לפתוח מרחבים עם הרבה אנשים, אז נוכל לפתוח גם את בתי הכנסת", אומר נתניהו, אוי לאותה בושה שזה המדד, אבל אפילו במדד הזה הוא נכשל, הכל נפתח, רק בתי המקדש מעט נשארו סגורים.
על פי ארגון בתי הכנסת בישראל (למען האמת לא שמעתי הארגון הזה עד פרוץ הקורונה) בישראל פועלים כ-18,000 בתי כנסת שבשעריהם נכנסים כמיליון וחצי מתפללים בימי חול, בשבתות ובחגים. בהם עשרות אלפים שבית כנסת עבורם הוא לא הבית השני שלהם, הוא הבית הראשון, בו הם שוהים שעות על גבי שעות והוגים בתורה ולומדים, ועוד מאות אלפים שמתפללים כל יום בבית כנסת שלוש תפילות.
חשוב להדגיש, אני לא מומחה למחלות זיהומיות, אין לי תואר באפידמיולוגיה, אני לא חכם גדול, לא ישבתי עם אנשי משרד הבריאות, אני לא יודע אם יש סכנה בריאותית בתפיחת בפתיחת הכנסת. יכול מאוד להיות שבתי הכנסת צריכים להישאר סגורים (קצת מוזר שבתי כנסת לא ומלא דברים אחרים כן, אבל כאמור אני לא מבין בזה), אבל איך נדע את זה אם אתם בכלל לא דנים בזה ברצינות?
המילון וחצי איש שפוקדים בתדירות גבוהה את בתי הכנסת פשוט לא מעניינים את מקבלי ההחלטות, הם לא שווים דיון, לא שווים עדכון, אין צורך להכניס את הדבר הכי חשוב להם בתוכנית היציאה. "אנחנו עם ישראל, בני העם היהודי", אומר נתניהו. לכן נפתח בתי קולנוע, נפתח מוזיאונים, נפתח את הספורט, אפילו נדבר על החזרת התעופה, אוי לה לאותה בושה.
כשמדברים על מקבלי ההחלטות לא מדברים רק על נתניהו, מדברים על יו"ר יהדות התורה שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן שהינו השר הבכיר ביותר בנושא (שגם נאם אז ולא הזכיר את בתי הכנסת), מדברים על יו"ר הש"ס שר הפנים אריה דרעי שהיה מעורב רבות בדיונים והודיע ביום חמישי האחרון על פתיחת החופים, מדברים על השר לשירותי דת היוצא יצחק ועקנין שהשתתף בדיוני הממשלה.
כן, מדברים גם על ראש המל"ל חובש הכיפה מאיר בן שבת, על שר הביטחון היוצא נפתלי בנט, על יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ, יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ. כל האנשים האלה היו בדיונים, העלו נושאים חשובים, הצליחו להשפיע על קבלת ההחלטות, אבל דבר אחד הם שכחו ובגדו בציבור בוחריהם, הם פשוט התעלמו, כאילו לא קיים, כאילו זה אפילו לא שווה דיון.
כשרוצים שלציבור יהיה אימון בהחלטות החשובות של הממשלה ומשרד הבריאות צריך שיהיה לו אימון, הוא צריך לדעת שמקבלי ההחלטות יודעים מה חשוב לו אבל אין ברירה כי חיי אדם קודמים. אל תופתעו אם תראו את הציבור החרדי מצפצף על ההנחיות, אתם לא באמת יכולים לצפות ממנו לוותר על הדבר החשוב ביותר בשבילו כשאלפי בליינים מצפים את חופי תל אביב והעירייה אפילו לא טורחת לאכוף.
יש ציבור אחד שאפשר לדרוך עליו, זה הציבור הדתי והחרדי. כשבממשלה החליטו לסגור את בתי העלמין ביום הזיכרון, ראש הממשלה ושר הביטחון דאגו להתנצל ולהסביר למשפחות השכולות את ההחלטה הקשה. אבל אותנו לוקחים כמובן מעליו. רוצים דוגמה? במשרד לשירותי דת גיבשו לפני מספר שבועות תוכנית ביחד עם משרד הבריאות לקיום 19 הדלקות במירון, כמובן תוך שמירה קפדנית על הכללים.
ואז במהלך אחד הדיונים בממשלה אמר השר (היוצא?) צחי הנגבי: "מה נסביר להורים שכולים שרוצים להדליק נר ביום הזיכרון". מה הקשר? אין קשר. אבל למדנו כבר שכל דבר שהחרדים עושים משמש ככר פורה להסתה, לממשלה חשוב הרבה יותר "מה יאמרו" החילונים, מאשר לשמור על מנהגי ישראל ועל האירוע החשוב כל כך לציבור החרדי. נכון שאפשר היה להסתפק בשלוש הדלקות, אבל אם אין הדלקות בכל רחבי הארץ, גם היה אפשר לפחות להותיר את ההדלקות במירון גם אם הם בלי קהל. אבל זה חרדים אז למי אכפת, אפילו לנציגים שלהם לא.
 

ayys

משתמש מקצוען
17.5.2020 08:43

קלמן ב׳בחדרי׳: במהלך היום יקיימו דיון במל״ל יחד עם המשנה למנכ״ל משרד הבריאות פרופ׳ גרוטו ויועץ השר דרעי ישראל אוזן כדי לבחון אפשרויות לפתיחת בתי הכנסת והחזרת הישיבות והכוללים לשיגרה מלאה.
 

אלבומים גיגיטליים

משתמש מקצוען
ממש לא בעיה להחתים גבאי על תקנות ריחוק
ולפתח את הב"כ ללא שום סכנת הידבקות
ההדבקות הגדולה של הציבור החרדי הוא
מתושבי חו"ל וזה נמשך ע"י פורים והתחזק מחתונות
וממש מעט מבתי הכנסת
 

ayys

משתמש מקצוען
17.5.2020 14:16

מאיר מרציאנו ׳גל״צ׳ ב‏פרסום ראשון: מסתמן - במשרד הבריאות יאפשרו פתיחת בתי כנסת עוד השבוע. בכיר במשרד: לאור נתוני התחלואה ועומס החום, אין טעם להשאיר את בתי הכנסת סגורים.
 

בשביל השמחה

משתמש מקצוען
פרסום ראשון: סופית בתי הכנסיות ייפתחו במתכונת מיוחדת
פרסום ראשון: ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לפני זמן קצר התקיים דיון במל"ל עם נציגי משרד הבריאות ונציגו של שר הפנים אריה דרעי, בסיומו הוחלט לפתוח את כלל בתי הכנסיות בארץ, בכפוף לאישור ממשלה • משרד הבריאות: מי שבקבוצות סיכון - בכל מקרה מומלץ להישאר בבית
ארי קלמן, כ"ג אייר תש"פ 17/05/2020 15:32
תגיות:

מתווה דרעי מיושם
בית כנסת בבת ים
בית כנסת בבת יםצילום: פלאש 90

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', לפני זמן קצר התקיים דיון במל"ל, יחד נציגי משרד הבריאות ונציג השר אריה דרעי, ישראל אוזן, בסיומו הוחלט לפתוח את בתי הכנסיות תחת הנחיות מיוחדות.
על תוכן המתווה התפרסם כאן לראשונה ב'בחדרי חרדים', במסגרת המתווה אותו הציע השר דרעי, בתי הכנסיות ברחבי הארץ ייפתחו ללא הגבלה, כאשר ישמר מרחק של מושב ריק בין מתפלל למתפלל, בנוסף ישנה דרישה למתפללים קבועים בכל מניין.
מתפללים או מניינים מזדמנים ימשיכו להתפלל רק בשטח הפתוח עם ההנחיות המתבקשות של שמירה על 2 מטר ועד 50 משתתפים בכל מתחם.
בנוסף, הנחיות משרד הבריאות דורשות מבתי הכנסת למנוע שימוש בתשמישי קדושה בבתי הכנסת, ועל כל מתפלל להביא את הסידור ואת הספרים מביתו ורק הוא יוכל להשתמש בהם. עוד ממליץ משרד הבריאות, כי יהיו אנשים קבועים שרק הם יורשו להתקרב לספר התורה.
משרד הבריאות מדגיש, כי מי שנמצא בקבוצת סיכון - לא להגיע לבתי כנסת.
כדי לשמור על היגיינה, גבאיי בתי הכנסת ינקו את המתחמים בכל ערב, וכן יהיה מגוון של חומרי חיטוי בבית הכנסת לטובת המתפללים
 

אבי. י.

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
עריכה תורנית
 

horseman

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אפשר לפתוח כל בית כנסת בעיקרון.......
כל אדם מתפלל בבית כנסת אליו נרשם מראש...... כך אנו מונעים עומס [וכל הקובע מקום לתפילתו.....]
עד כמות מסוימת שמתאפשרת כמו כל אחד בשולחן וכו'....
עם מרחק בין מנין למנין נניח שעה וחצי בין מנין למנין.....
[כן גם שטיבלך שיהפכו להיות כמו כל בית כנסת רגיל....]
כך, אנו שומרים על מניינים בגודל סביר, וכן מרחק בין אנשים מהמניין הנוסף.
יש עשרות בתי כנסת שלא פעילים בכלל באמצע שבוע ואפשר להכניס אותם לפעילות באמצע שבוע.
כל בית כנסת שירצה אישור,
יצטרך להציע את גודלו ואת מספר ושמות המתפללים המיועדים למצב זה ויקבל אישור.
אחרי שהבית כנסת מתמלא ממתפלליו הרשומים פשוט הוא ננעל!!!
אינני יודע אם זה מעשי לכל מקום [בפריפריה זה מעולה בערים שלנו לא יודע?] אבל במקומות שזה מעשי זה יכול לתת מענה מצוין.
 

ayys

משתמש מקצוען

פרסום ראשון: השרים אישרו את פתיחת בתי הכנסת כבר מחר
אחרי חודשיים שלא פקדו את מקומם הקבוע בבית הכנסת שהיה סגור בהוראת השלטונות מפני סכנת התפשטות נגיף הקורונה, החל ממחר ייפתחו בתי הכנסת לתפילה וללימוד בתנאים שהציב משרד הבריאות | ועדת השרים אישרה עקרונית את ההחלטה המרגשת שתובא לאישור כלל שרי הממשלה
חרדים19.5.2020 | 22:31

5d33742fe9382d96aaac.jpg


אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

פרסום ראשון: ועדת שרים בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובה חברים שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הפנים אריה דרעי, ראש המל"ל מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אישרה את מתווה פתיחת בתי הכנסת כבר מחר.

הדיון ארך כשעה וחצי והשתתפו בו גם מוטי בבצ'יק, יועץ השר ליצמן והיועצים המשפטיים של המשרדים הרלוונטיים. בתום הדיון הוחלט על המתווה שיאפשר תפילות בבתי הכנסת כבר מחר בבוקר.

על פי המתווה, התפילות יתקיימו תוך הגבלת משתתפים - עד 50 איש בכל חלל, תוך שמירת שני מטרים בין המתפללים, כשבכל בית כנסת יהיה נאמן קורונה שיהיה אחראי לשמור על ההנחיות, לצד ערכות חיטוי, וחובת עטיית מסכות.

בנוסף, הנחיות משרד הבריאות דורשות מבתי הכנסת למנוע שימוש בתשמישי קדושה בבתי הכנסת, ועל כל מתפלל להביא את הסידור ואת הספרים מביתו ורק הוא יוכל להשתמש בהם. עוד ממליץ משרד הבריאות, כי יהיו אנשים קבועים שרק הם יורשו להתקרב לספר התורה.

כדי לשמור על היגיינה, גבאי בתי הכנסת ינקו את המתחמים בכל ערב, וכן עליהם לדאוג שיהיה מגוון של חומרי חיטוי בבית הכנסת לשימוש המתפללים.

משרד הבריאות מדגיש, כי מי שנמצא בקבוצת סיכון שלא יגיע לבית הכנסת.

גולת הכותרת היא, שפתיחת בתי כנסת תתאפשר גם באזורים שהוגדרו כאזורים אדומים עם ריבוי חולי קורונה, כמו העיר בני ברק.

בשבוע הבא ידון הצוות באפשרות להגדיל את מספר המתפללים.

בחדרי חרדים


שתף כתבה זו
https://www.prog.co.il/whatsapp://s...ת כבר מחר http://kore.co.il/viewArticle/64070
 

ayys

משתמש מקצוען
משרד ראש הממשלה
הודעות דוברות
ראש הממשלה נתניהו קיים התייעצות עם שר הבריאות, שר הפנים וראש המל"ל שבסופה הוחלט לאפשר את פתיחת בתי התפילה החל ממחר

  • תאריך פרסום
    19.05.2020
נגיף קורונה
שתפו:


ראש הממשלה נתניהו קיים התייעצות עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הפנים אריה דרעי, ר׳ המל״ל מאיר בן שבת וגורמים נוספים.
הוחלט לאפשר את פתיחת בתי התפילה החל ממחר על פי המתווה הבא:
- עד 50 משתתפים בחלל.
- שמירה על מרחק של 2 מטר בין המתפללים.
- מינוי נאמן קורונה.
- עטיית מסיכות.
- הקפדה על כללי היגיינה.
 

אבי. י.

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
עריכה תורנית
 

שאף

משתמש מקצוען
איפה כל האנשים שיבואו לצעוק שזה מסוכן??

כשכל ח"כ ואפילו במשרד הבריאות אומרים שזה שעד היום לא פתחו לאחר שפתחו קניונים ומרכזי קניות
תמוה ואפילו מאד??
ועד שלא הגיע כרגע הלחץ מהציבור ומחברי הכנסת החרדים זה לא הזיז לאף אחד למעלה....

הזוי כל פעם מחדש איך יורקים עלינו ויש עוד אנשים שבטוחים שזה גשם!
 

ot!

משתמש מקצוען
אושר המתוה
מקסימום 50 מתפללים בחלל
2 מטר בין אחד לשני
מסכות ושמירה על היגיינה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה