קורונה מה קורה באיראן

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L

אוהבת אמנות

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
צביקה יחזקאלי טוען שהמצב בקריסה, ביום שישי אמר על אחד האימאמים שאמר בשבוע שעבר ש"כל הקורונה הזה הגיע בשביל להכחיד את ישראל והמערב", אמש גם הוא לא חי...
המצב שם קטסטרופלי ממש.
"כן יאבדו כל אויבך ד'"
 

שטייגען

משתמש פעיל
טירוף באיראן: ההמון מסתער על שער של ’קדוש’ כדי ללקק אותו - לא תאמינו מדוע
איראן: המון שעלה לרגל לקברו של אימאם בערים משהד וקום, עקר שער ופירק את הקבר של האימאם כדי ללקק את אבניו, מתוך אמונה שמעשה זה 'ירפא את הקורונה'
על רקע בהלת הקורונה שהמיתה 988 בני אדם עד כה, מתוכם 135 רק ביממה האחרונה - פורסם בימים האחרונים סרטון ובו המון של אלפי בני אדם פושט על אתר קבורה של 'קדוש' מוסלמי בעיר משהד ובעיר קום.


כידוע, עד כה נדבקו במדינה למעלה מ-16,000 בני אדם בנגיף הקורונה, כך על פי נתונים שפרסמו בכירים במשטר האיראני.

מנגד, גורמים אחרים מדווחים כי מספר הנפגעים שדווח לתקשורת קטן בהרבה ממספר הנפגעים האמיתי, וכי השלטון מסתיר מהציבור את האמת בנוגע למימדי הנזק שהנגיף זורע במדינה.

איך מתמודד העם עם המידע הזה? בדרך הזויה, אך אמיתית: על פי הדיווחים באתר החדשות NBCnews, ההמון שעלה לרגל לקברו של האימאם במשהד, מאמין כי ליקוק השער והקבר של האתרים המקודשים להם - מגן מפני הקורונה. על פי אמונה זו, אלפים פשטו על קבר האימאם - ששמו הוא עלי א-רידא, והחלו לפרק אותו כאחוזי אמוק.

את האבנים, כך הסבירו לשוטרים שהוזעקו למקום בשל ההמולה שנוצרה - רצו המאמינים לקחת לביתם, כדי ללקק אותם שם.
בזה אחר זה עלו לרשתות החברתיות באיראן סרטונים של מתפללים, שבהם הם נראים כשהם מנשקים ומלקקים את אבני הקבר והשער שלו - מבלי לחשוש לנגיף הקורונה שתוקף את המדינה שלהם.

בניסיון למנוע מהמתפללים את הפאניקה - הממשלה לא נעלה את קום - העיר המוסלמית השיעית שזוהתה על ידי הרשויות כמרכז ההדבקה, אך הטילה מגבלות רחבות כמו מגבלות על מי שמותר לו להיכנס למתחם הקבר, ומי שיכול רק לעמוד מחוץ לגדר.

תחילה עלה רעיון לסגור את המקום כליל כדי למנוע התערבבות של נשאי הקורונה עם אנשים בריאים, אך אנשי דת שיעים נלחמו על כך והצליחו למנוע מהרשויות לסגור את המקום שממנו, כך הם מאמינים, יגיע הריפוי לקורונה עבור המתפללים.

שוטרים ניסו להדוף את המתפללים ולהרחיק אותם מהקבר בתואנה שנגיף הקורונה מהווה סכנת מוות - אך הללו סירבו להקשיב, והמשיכו להתנפל על הקבר ועל השער כדי להמשיך במנהג המוזר.

"יש אנשים שאומרים שהמנהג הזה מפיץ את נגיף הקורונה, אז אני כאן כדי ללקק את הקבר ולהידבק בקורונה", אומר המתפלל שבתמונה בסרטון, ומדגים כיצד הוא מלקק את השער. "ככה אני מעביר את הנגיף".

מתפלל אחר הצטרף לדבריו ואמר: "אני מלקק את זה, ולא אכפת לי מה יקרה. אני לא מפחד מנגיף הקורונה", סיכם והמשיך ללקק את השער.


התיעוד מצורף. פשוט הזוי

קרדיט: אתר הדיברות




לאור בקשת מנויי 'נטפרי', רצ"ב קישור נוסף שצריך להוריד את כל סימוני ה-$$$
 
נערך לאחרונה ב:

דושי

משתמש צעיר
איראן מתחננת בשם פשוטי העם לארה"ב לסייע לה לבלום את מגפת הקורונה
22/03/2020 Nziv 0 Comments אירן, ארה"ב, קורונה

נראה כי המגפה מכה בכל פה באיראן וכי המצב כל כך קשה שהמנהיג העליון כבר מאשר לנשיא רוחאני לעבור לתחינות ולבקש מארה"ב לסייע למדינה לפני שהיא מתפרקת מעוצמת פגיעת הווירוס.
צריך לקרוא היטב בין השורות בדבריו של נשיא איראן כדי להבין את עומק המשבר העובר על המדינה ואת הידיעה שכבר התבססה בקרב ההנהגה העליונה במדינה שאם העזרה לא תגיע במהרה נראה איך הנבואות השחורות בדבר מיליוני מתים מהמגפה הולך ומתגשם.

נשיא איראן, חסן רוחאני, קרא לציבור האמריקני להשפיע על מדיניות ממשלתם וללחוץ על הסרת הסנקציות נגד הרפובליקה האסלאמית בזמן התפרצות ווירוס הקורונה.
"בשם הצדק והאנושות אני פונה אל מצפונך ונפשך האלוהית, וקורא לך לגרום לממשל ולקונגרס שלך לראות שדרך הסנקציות והלחץ מעולם לא הצליחה ולעולם לא תהיה כזו בעתיד," רוחאני אמר במכתב פתוח לתושבי אמריקה, שפורסם באתר הרשמי שלו.
"קורבנות הנגיף והסנקציות הם איראנים רגילים מכל תחומי החיים ולא האליטה הפוליטית," המשיך.

במילותיו של רוחאני, "במצב של 'מגפה', טהראן, פריז, לונדון וושינגטון אינן רחוקות זו מזו."

"כל שחקן עוין שיבקש לערער את מערכת הבריאות של איראן ולהגביל את המשאבים הכספיים הנדרשים כדי להתמודד עם המשבר, יערער את המאבק נגד 'המגיפה' בכל העולם", הוסיף.
בתורו, שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, אמר כי מדיניות הלחץ המקסימלי פוגעת במאמציה של המדינה להכיל את התפרצות מגפת נגיף הקורנה ולמעשה הורג את אזרחי המדינה.
"הממשל האמריקני גאה בשמחה בהריגתם של אזרחים איראנים בנוורוז – השנה החדשה שלנו," אמר הדיפלומט הבכיר באיראן בטוויטר. "הבית הלבן לוקח את 'הלחץ המקסימלי' שלו לרמה חדשה של חוסר אנושיות עם הבוז הגמור לחיי אדם."
"איראן לארה"ב: למרות המדיניות השחצנית שלכם איראן לא תישבר ", הוסיף.
על פי האתר של זריף, הדיפלומט הבכיר באיראן ניהל שיחת טלפון עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרס, בו אישר מזכ"ל האו"ם את הצורך בהסרת הסנקציות של ארה"ב נגד איראן.
"בשיחה, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרס הביע הזדהות ואהדה עם האומה האיראנית והדגיש את הצורך בהסרת הסנקציות האמריקניות נגד האומה האיראנית למאבק נגד וירוס הקורנה" נכתב בהודעת משרד החוץ.
שר החוץ זריף, מצדו, העריך את העמדות שאומצו ואת הסיוע שהעניקו המוסדות המזוהים עם האו"ם, והדגיש את הצורך לבטל את הסנקציות הלא אנושיות, האכזריות, הבלתי חוקיות והחד צדדיות שהטילה ארה"ב נגד תושבי איראן.
ב- 12 במרץ אמר זריף לגוטרס כי על האו"ם להפסיק את כל הסנקציות על טהראן מכיוון שהם פוגעים במאבק נגד נגיף הקורונה החדש. בתגובה קרא גוטרס לכל המדינות לסייע לאיראן במאבק נגד נגיף הקורונה.
בשבוע האחרון הודיעה ארצות הברית על מספר סבבים חדשים של סנקציות הקשורות לאירן, תוך שהיא מפרטת חמישה פיסיקאים גרעיניים איראניים וכמה חברות מהונג קונג, איחוד האמירויות, סין ודרום אפריקה בגין שיתוף פעולה עם איראן בתחום הנפט.
הרשויות האיראניות אמרו שוב ושוב שההגבלות של ארה"ב נגד טהרן מסבכות את המאבק של המדינה במגפה. ב -16 במרץ טען דובר משרד החוץ הסיני, ג'נג שואנג, כי הסנקציות החד-צדדיות של ארה"ב נגד איראן בזמן התפשטות נגיף הקורנה רק יחמירו את המצב.
בתוך כך, משרד החוץ הרוסי אמר כי ארה"ב נוקטת במכוון בפעולות המסכלות את מאבק איראן נגד הווירוס.
ההתפרצות המתמשכת בווירוס נרשמה במרכז סין בסוף דצמבר 2019. ב- 11 במרץ, ארגון הבריאות העולמי הכריז שהוא מגפה. מקרי זיהום ב- COVID-19 נרשמו ביותר מ- 150 מדינות. על פי הנתונים האחרונים, למעלה מ- 260,000 אנשים נדבקו בנגיף; כ -11,000 מהם מתו. איראן הייתה בין המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר, עם לפחות 19,644 מקרים שאושרו ו -1,433 מקרי מוות.

האופוזיציה באיראן טוענת כי *מספר המתים האמתי מגיע לכ-9000* איש.
 

לואיזה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
בלת"ק
שימו לב! המדינות המוכות ביותר בקורונה הן המדינות שעשו לנו מוות: איטליה (הותיקן), ספרד (אינקויזיציה), גרמניה, אירן.
הקב"ה ברחמיו מתחיל לסגור חשבונות כי עוד מעט גם העולם הזה יסגר ;)
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
משום מה, נזכרתי בסיפור ישן:
יום אחד עלה באש ביתו של הרשלה אוסטרופולר, ונשרף כליל.
ראו את הרשלה עומד וצוחק צחוק גדול.
שאלוהו: 'צחוק זה, על שום מה הוא'?
השיב: 'סוף סוף נשרפו כל הפשפשים שהציקו לי מדי לילה...'
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה