מידע שימושי קופסא של עדשות מגע עם תמיסה של יום חול - מוקצה בשבת, ידעתם?

  • פותח הנושא MTR
  • פורסם בתאריך

MTR

משתמש צעיר
לכל הנוהגים להשתמש בשבת בתמיסת עדשות מגע מותאמת לשבת:
אם אתם מרוקנים בשבת עצמה את קופסת התמיסה (המכילה תמיסה ליום חול) בשביל להחליף לתמיסת שבת, יש כאן בעיה - הקופסא היא בסיס לדבר האסור.
זה אף פעם לא עלה על דעתי, וגם בסביבתי הקרובה אף פעם לא חשבו על זה, אז אני כותבת את זה כאן, לתועלת הרבים.
 

אסתי H

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
לא הבנתי, אתן מחליפות תמיסה לכבוד שבת?
ואם צריך קופסא אחרת אז ראיתי מאליאקספרס יפיפיות... קניתי לבעלי והוא לא משתמש, דווקא אשמח להודיע לו שהוא חייב...
 

אריאל87

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
כמשתמשת כבדה בעדשות מגע, העליתי את העניין בפני בעלי, וטוען כך:
לכאורה ההגדרה של התמיסה ליום חול היא כלי שמלאכתו לאיסור - שגם אם יש לזה דין בסיס (לא בטוח - זו מחלוקת), יהיה מותר לטלטל את החומר לצורך גופו ומקומו, ואם צריך את המקום בקופסה זה נקרא לצורך מקומו.
זה לא המקום לפלפולים הלכתיים כמובן, רק מאירה נקודה נוספת ושכל אחד ישאל את רבותיו.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
שמירת שבת כהלכתה פרק ט"ו סעיף פ"ג (במהדורה החדשה):
עדשות מגע רכות, אשר חייבים להכניסן לתוך נוזל מיד עם הסרתן מן העין כדי שלא תתקלקלנה, מותר ליתנן בנוזל זה גם בשבת. אך אם העדשות כבר נתייבשו אין ליתנן בחומר כדי להחזיר להן את רכותן.
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
שמירת שבת כהלכתה פרק ט"ו סעיף פ"ג (במהדורה החדשה):
עדשות מגע רכות, אשר חייבים להכניסן לתוך נוזל מיד עם הסרתן מן העין כדי שלא תתקלקלנה, מותר ליתנן בנוזל זה גם בשבת. אך אם העדשות כבר נתייבשו אין ליתנן בחומר כדי להחזיר להן את רכותן.
כנ"ל גם אני קיבלתי פסק.
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
יש ע״כ פרק ארוך בנספחים של אורחות שבת-
למעשה לפחות חלק גדול אם לא כל הרבנים אוסרים- אני לא זוכרת במדוייק ואין לי את הספר לפני
ואכן מדין מלבן
 

Sofer

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עי' ארחות שבת ח"א בסוף הספר.
אך כאמור הרבה פוסקי זמנינו מתירים, ולדעת הרבה פוסקים הנתונים שמובאים שם בארחות שבת, שמחמת כן אסר, אינם מדוייקים.
 

eli3434

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
עי' ארחות שבת ח"א בסוף הספר.
אך כאמור הרבה פוסקי זמנינו מתירים, ולדעת הרבה פוסקים הנתונים שמובאים שם בארחות שבת, שמחמת כן אסר, אינם מדוייקים.
כידוע מחברי הספר כתבו שאין בעיה להשתמש בחומר הרגיל, וכך אני נוהג על פי הוראתם המפורשת
וכפי ששמעתי גם בני ביתו של הרב רובין שליט"א משתמשים בחומר הרגיל
אני אחפש את המכתב שלו על כך
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה