מיתוג מה הערך שאנחנו משאירים ללקוחות?

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
או: הסוד הגלוי להביא לעסק לקוחות חוזרים

יצא לכם להגיע לחנות, לרכוש בה מוצר שישמש אתכם מצוין, אתם בטוחים שהוא מעולה לצורך שלכם,
לא מתחרטים שקניתם אותו, אבל מחליטים שיותר, בחנות הזו, לא תדרוך כף רגליכם?

בעבר, הייתי נוהגת לעשות את הקניות שלי באחת הרשתות שבכוונה לא אנקוב בשמה. המוצרים היו יחסית זולים, והשתלם לי לערוך שם את הקניה יותר מאשר ברשת אחרת שנחשבת ליקרה יותר.
בכל פעם הייתי לוקחת בחשבון את זמן ההמתנה בקופה ראשית, החזרת מוצרים שלא ירדו במבצע, או עלו יותר מהנקוב, או לחילופין, מתעקשת עם הפקידה שתעדכן לי את המוצר לפי מה שכתוב, כי כך החוק דורש.
רכשתי אצלם תקופה, כי זו היתה האופציה היחידה. עד שנפתחה רשת סמוכה, ובהזדמנות הראשונה עברתי אליה כדי לגלות שלא תמיד חייבים למצוא טעויות בחשבוניות, ואפשרי לבצע קניות אחת אחרי השניה, ללא שמישהו ינסה עליי את שיטת מצליח.


טעם של סוכריה
היום חזרתי מהדואר, אחרי שהזמנתי איפור באתר הפולני. בפעם הקודמת הם הכניסו לי לתוך החבילה- סוכריה. כמובן שזרקתי אותה מיד לפח, שכן אני לא בטוחה שמשרד הבריאות הפולני נתן לה הכשר בד"צ.. אבל הטעם הטוב עוד נשאר. הבוקר לא היתה בחבילה סוכריה, והרגשתי מין אכזבה, למרות ששוב, הסוכריה היתה מוצאת את עצמה באשפה.
ולמה?
כי הסוכריה עשתה לי תחושה שהם רוצים לצ'פר אותי, וחשוב להם שיהיה לי מתוק.
לאחר מכן, ראיתי שהם צירפו קופון הנחה של 10%. (שהתאריך שלו עבר. נו נו).

כשאנחנו מוכרים מוצר או שרות, והצלחנו להביא את הלקוח לרכוש ממנו, השאלה הבאה שכדאי לשאול את עצמנו: עם איזו תחושה הלקוח נשאר? האם הוא יצא עם תחושה של ניצול? הוא שילם לנו מלא ולא קיבל מה שהוא צריך? האם היתה לו תחושה סבירה? הוא שילם, וקיבל את התמורה, או שהוא מרגיש שחשוב לנו שיהיה לו טוב, ושהמוצר שלנו אמור להיטיב איתו, וחשוב לנו שהוא יהנה ממנו, עוד מעבר לשרות?

אכפת לי!
שבוע שעבר כתבתי אתר תוכן ללקוח (שאגב יש לו מוצר מגניב שמנטרל ריחות רעים ממזרנים ומשרותים. הספריי מפרק את הריח, ומנטרל אותו לחלוטין), אותו לקוח לא רק מוכר את המוצר שהוא מייבא בעצמו עם תו תקן והכל, אלא שולח ללקוחות ואטסאפ לשאול איך היה המוצר, לבדוק אם היו מרוצים, איך הוא עבד להם, נותן להם הוראות שימוש יעילות יותר. אכפת לו מהם!

אני כותבת את הפוסט הזה גם לעצמי. לפעמים אנחנו עסוקים בלספק את המוצר/ השרות ללקוח הנוכחי, ולעבור ללקוח הבא כדי לתת לו גם שרות יעיל. אין לנו זמן לבדוק איך היה לו, ולהראות לו שאכפת לנו ממנו. אבל זה הסוד.

הרבה יותר יעיל להביא לקוחות חוזרים, מאשר לקוחות חדשים שאינם מכירים אותנו, ולהתחיל איתם תהליך מהתחלה. אם רק נשקיע גם אחרי שסיפקנו את המוצר, ניתן ערך ותחושה טובה לאורך הרכישה, אזי נזכה שהלקוחות יחזרו אלינו, ימליצו עלינו, ויחסכו לנו כסף על פרסום:)
 

פנחס אברהמי

אברהמי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
D I G I T A L
תודה על הפוסט!!! אכן מעלה מחשבות לייעול השירות שלנו כנותני שירותים!
 

שרינה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
מחכים ומרתק כהרגלך באמת עכשיו עלו לי כמה לקוחות לראש,וחשבתי עם עצמי בכנות אם יחזרו או לא...כי מה לעשות יש לקוחות שמוציאים מאיתנו הרבה אמוציות..והסבלנות לפעמים נגמרת

בכל מקרה
הכתיבה שלך כל כך זורמת,מקווה שאת מורה או משהו בתחום הזה כי זה מתאים לך בול!!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  24  פעמים

לוח מודעות

למעלה