איך מרפדים אכזבה?

גרשוני

משתמש פעיל
היתה אמורה להיות בכתתנו יציאה ליום חווייתי במיוחד, עם המון אטרקציות , ובאופן בלתי צפוי הכל התבטל.
איך מרפדים את האכזבה של הבנות?
מה אוכל לעשות בשיעור חברה כדי להמתיק את הגלולה המרה???
אשמח לשמוע כל רעיון.
תודה!!!
 

"סטודיו ליכטשנטיין "

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
נכון, מסכימה עם כל מילה -
פשוט להקשיב, ולתת להן לצעוק / להתרגז /להסביר וכו',
אפשר לשקף להן את רגשותיהן.
עד שתסיימנה.
ואז אפשר לנסות לשאול אותן,
מה לדעתן יעשה להן טוב בשביל להרגע,
מה הן היו הכי רוצות עכשיו,
במסגרת האפשרויות הקיימות ?
זה עושה מהן בוגרות-
לוקחות אחריות ומתמודדות עם הרגשות שלהן ,
ואנחנו בצד שלהן, מבינות אותן, ומנסות יחד איתן לפתור את הבעיה.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אני הייתי מקדימה אותן:
מגיעה לכיתה ואומרת: אוף. אני לא מוכנה יותר. אין כזה דבר! אני יוצאת לטיול למרות הכל. לא מעניין אותי שום דבר. לא הוגן לבטל בשניה האחרונה אחרי שכבר התכוננו. הפגנה!
ואז הייתי מזמינה בנות אל הלוח לכתוב דברי מחאה:
כל אחת כותבת כמה זה לא הוגן.

אחכ הייתי מזמינה בת למחוק את הלוח ושואלת: מה אפשר לכתוב כאן במקום?
זה מצב נתון, שאני כמורה מאוכזבת ממנו עוד יותר מכן (שיראו שאת במגרש שלהן),
יש לכן רעיונות איך המצב הופך לטובה?
ואז הייתיכותבת על הלוח ראשונה: הבוקר קמתי עם רגל טיפה כואבת. עד שיהיה הטיול הרגל כבר לא תכאב בע"ה.
ומזמינה בנות נוספות לראות את הטוב במצב.

ואז: החלק הכי חשוב. כל אחת מביאה ממתק למחר, וחוגגים. אם אין טיול, אין סיבה שנפסיד ממתקים..
:)

לא כתבת איזו כיתה זו.
מתאים עד לכיתות ו'בערך..
 

DAndna

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
מה שהקודמים לי הציעו.
אבל בנוסף לדאוג שכל היום לא יהיה לימוד כבד ורציני מידי, שלא ירגישו שרק בשיעור חברה המורה מבינה, ואח"כ עסקים כרגיל.
לכן איכשהוא לעשות להן יום חוויתי שלם....:)
 

מזדמנת

משתמש פעיל
הפקות ואירועים
ועוד משהו חשוב מאוד:
לא להבטיח (כברירת מחדל אם הענינים יצאו מכלל שליטה ותהיה סערה גדולה מידי......) שמחר/שבוע הבא/ עוד חודש נצא
אף אחד אינו יודע מה יהיה מחר, ואם שוב יתבטל עקב מזג אויר וכו'
אז האכזבה עמוקה יותר ויש ילדים שמפתחים חוסר אמון ופחד מאכזבות
 

גרשוני

משתמש פעיל
תודה לכולם.
היה בסוף ממש מוצלח. הן דיברו ושפכו הכל, ואז כל אחת ניסתה למצוא משהו שבכ"ז מתוק בכל האכזבה המרה. (וקיבלה משהו מתוק...)
תודה על כל הרעיונות
 

להקליד

משתמש פעיל
כל כך יפה השיתוף והשילוב כאן!
אולי לעשות משהו משולב מההצעות שהעלו כאן,
קודם כל לתת להם להוציא את ההרגשות והכל,
אחר כך להביא איזה פיצוי, ממתק או מה שמתאים לגיל ולרמה,
ולעשות פעילות כזו בסגנון של הצעות ורעינות מה אפשר ללמוד מכזה דבר, מה אנחנו לומדות מזה, מה זה מראה לנו - אולי בכיוון של משהו ערכי, באופן כללי על החיים וכאלה.
ומי שתעלה רעיון טוב - תקבל את הממתק פיצוי
וכמובן לדאוג שבסוף כולם תקבלנה, כמובן :)
 

בעצם...

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
לפני הכל, לתת להן מקום להביע את האכזבה.
להקשיב, להכיל, לאפשר.
זה לימוד חשוב בקשר לכל רגש, פשוט לתת לו מקום בלי להיבהל ממנו.
במחילה, אחדד את הדברים מאד מאד.
אכזבה, (כמו כל רגש כואב)היא לא בעיה שדורשת פתרון.
זה נקרא לתת מקום לאכזבה.
לא לפתור אותה, לא לברוח ממנה, לא לשקר אותה, ולא להדחיק אותה.
פשוט להבין שהן מאוכזבות, נקודה סוף פסוק.

אח"כ אפשר לעשות הכל...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה