התייעצות את קונה ספרים לפי הכריכה?:)

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
לפי האשכול הנקרא עוד טרם אגיד דעתי הנכבדה אסכם למרת מלפפון את דעת התולעות ספרים הנ"ל.
מה שרובן אמרו פה אחד - אם את סופרת פופולארית וכבר כבשת את נתחך בשוק -אזי את תקני (עם פתח בק') ותחטפי מיד מן המדפים. (ובעצם אינך צריכה אקט ייצוגי כמו כריכה כי את כבר משווקת).
אך-
אם (עדיין) לא.
אזי ישנה משמעות (לפחות כלשהיא ) לכריכה.
(אם את מספיק ]ו]ולארית...כבר שיקול שלך, איני יודעת מי את...)

וכמו שהבטחתי.
לדעתי-
כריכה חשובה כי היא מבטאת את טעם הסופרת. אמנם בויזואל אך יש השקה בין אומנות זו לכתיבה.
זה כמובן לא מחייב, אך אם הסופרת בראש שלי בקטע של הכריכה - אז יכול להיות שהיא תהיה כך גם בתוכן.
בכל אופן, המון הצלחה בהוצאת הספר, מחכה לקוראו!
יש לי תאוריה, ומעניין אותי אם היא נכונה:
תועלות ספרים אמיתיות כמעט לא קונות ספרים.
(אלא א"כ הן מקימות ספריה כדי להצדיק את הרכישות המוגברות בחנות).

תולעות ספרים מנויות לספריה ומחסלות שם ספרים בקצב, קצת רבות עם הספרניות על ספרים חדשים, וקונות רק כשיש ספר ממש שווה שהן חיכו לו, ואין להן כח לחכות לתור בספריה.

לכן תולעות הספרים לא ממש קהל היעד שלי. כי אמנם אני לא סופרת חדשה, אבל מדובר בספר הביכורים שלי, לא משהו שמישהו חיכה לו, כיוון שגםלא התפרסם בעיתון קודם לכן.
אבל אני לוקחת בכל זאת את דעתך על הכריכה באופן רציני. באמת השקעתי בה, וב"ה יצאו תוצאות משביעות רצון.

מקווה שהציבור יאהב.
 

קרעפט

משתמש מקצוען
למרות שעל פניו התרשמות מכריכה נתפסת כאקט של חיצוניות ולמה לשפוט על פיה
אבל מצד שני ספר עם כריכה לא מושקעת או מוזרה מידי
הרבה פעמים היא משדרת סוג של זלזול וחוסר אכפתיות שיכול להתבטאות גם ברמת הכתיבה של הספר
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
למרות שעל פניו התרשמות מכריכה נתפסת כאקט של חיצוניות ולמה לשפוט על פיה
אבל מצד שני ספר עם כריכה לא מושקעת או מוזרה מידי
הרבה פעמים היא משדרת סוג של זלזול וחוסר אכפתיות שיכול להתבטאות גם ברמת הכתיבה של הספר
אתמול דיברתי עם סופרת על הגהה, והיא הודתה בפניי שאת הספר הראשון שלה היא בכלל לא הגיהה, אלא הסתפקה בהגהה של העיתון (כנראה מדובר בעיתון שכן יש בו הגהה.. אולי המודיע), ופרסמה כך את הספר.
היא פשוט לא היתה מודעת לצורך.

ואני חושבת שקיימים כל מיני סופרים, וכל אחד מעסיק אותו משהו אחר. לי למשל, מלכתחילה יכול היה להיות אכפת מהכריכה אבל לא ברמה קריטית. כי אני אישית בוחרת ספר רק לפי הפרומו מאחורה. ולא הייתי מודעת בכלל שיש אנשים שבוחרים לפי כריכה, עד שנפתח אשכול שלם בפרוג, וכתבתי שם שהכריכה לא משמעותית, קיבלתי כאלו התקפות שרק ביצרו אותי בעמדתי.. אבל בסוף קלטתי שהכריכה חשובה לעם. והשקעתי בה איזה 3 חודשים של מחשבה..

כמו כן- הגהה.
כשאני קוראת ספר אני לא שמה לב לנתונים שוליים כמו גילאים למשל. ויום אחד קלטתי שיש אנשים מרוכזים ששמים לב שבתחילת הספר התינוק היה בן 4 חודשים, באמצע הוא בן 6, ואם סופר יכתוב בסוף הספר שהילד קיבל ביצה, הספר יהיה לא אמין, כי התינוק רק בן שמונה חודשים עכשיו, ומותר לתת ביצה רק מגיל תשעה חודשים...
בעבר לא הייתי מודעת לזה! כי אני קוראת בדילוגים. לא מעניינים אותי פרטים, לעומת העלילה ומה שמתרחש בין השורות- שאצלי הדבר מקבל משמעות רבה,
או הזרימה בכתיבה, והעניין ולא לכתוב פרטים מיותרים ולא להתיש- מאד חשובים לי.
ויש כאלו שמסוגלים לקרוא ספר פחות זורם ולנסות לפצח חידות כדי להבין אותו.

בקיצור, לפעמים כשסופר לא משקיע במשהו, זה לא כי הוא מזלזל, אלא כי אינו מודע.
ורק בספר השלישי הוא קולט את זה. כי בראשון אנשים רק מחמיאים לו כדי שלא יתייאש, ובשני הם מעזים לומר לו שהספר יפה אבל הכריכה מזעזעת, או שהיו מלא שגיאים..

הציבור לא צריך לזעום על סופר שלא השקיע, אלא פשוט להסביר לו: אמנם כתבת יפה, אבל חשוב גם לשים לב לא לדלג על מספרי שורות. הוא יקח לתשומת ליבו לפעם הבאה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה