התייעצות לילד שלי יש הפרעת קשב?!

בכולופן

משתמש צעיר
ככה אומרים לי בחיידר ומפנים אותי לאבחון.
קצת תמוה לי,
בבית הוא רגוע, מסודר, מאורגן, מרוכז, הוא הכתובת שלי לכל מטלה ומשימה, (והוא לא הגדול שלי)
נעים להיות בחברתו ואכן הוא מוקף חברים, פשוט.... מותק של ילד. מאחלת כזה לכל אמא.
אבל המלמד אומר שהוא לא מקשיב בשיעור ותמיד צריך תעסוקה, המשגיח אומר שחבל כי ככה הוא לא ממצה את הכשרונות שלו, וגם האבא מצטרף ואומר לי אחרי כל לימוד משותף- הוא לא ידע כלום.
התגברתי על ההלם וקבעתי תור לאבחון.
השאלה שלי איך מציגים לו את זה? איך "לתווך" לו את האבחון? הוא מתוק ותמים, לא רוצה שירגיש שחושבים שיש לו בעיה.... אשמח לשמוע ממי שעברה את זה
 

פיג

משתמש פעיל
ככה אומרים לי בחיידר ומפנים אותי לאבחון.
קצת תמוה לי,
בבית הוא רגוע, מסודר, מאורגן, מרוכז, הוא הכתובת שלי לכל מטלה ומשימה, (והוא לא הגדול שלי)
נעים להיות בחברתו ואכן הוא מוקף חברים, פשוט.... מותק של ילד. מאחלת כזה לכל אמא.
אבל המלמד אומר שהוא לא מקשיב בשיעור ותמיד צריך תעסוקה, המשגיח אומר שחבל כי ככה הוא לא ממצה את הכשרונות שלו, וגם האבא מצטרף ואומר לי אחרי כל לימוד משותף- הוא לא ידע כלום.
התגברתי על ההלם וקבעתי תור לאבחון.
השאלה שלי איך מציגים לו את זה? איך "לתווך" לו את האבחון? הוא מתוק ותמים, לא רוצה שירגיש שחושבים שיש לו בעיה.... אשמח לשמוע ממי שעברה את זה
גם אצלי הבת הייתה ככה ובהתחלה לא ראו מלבד בשיעור, דווקא אחד על אחד היא הייתה מעולה.
כעת היא מקבלת תרופה של קשב וריכוז והילדה בעצמה מספרת שזה ממש עוזר לה.
מציעה שתזרמי עם המלמד , לפני האבחון את ממלאה שאלון שגם נותנים לך תמונה כאמא האם באמת ישנה בעיה של קשב וריכוז.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
ראשית לא צריך להגדיר הפרעת קשב כבעיה. הפרעת קשב לרוב היא גם מקפצה לתחומים רבים. לניהול למנהיגות ליוזמתיות וליצירתיות.
יש קושי למופרעי קשה להתנהג בצורה נכונה בשיעורים ובצורת הלמידה הקיימת. ולכן אפשר להציע משקפיים...
זה צריך להיות המבט.
אחר כך התיווך כבר יותר קל.
נכון צדיק שבכיתה אתה נורא מנסה להקשיב? ובסוף במבחן אתה לא כל כך מצליח?
נכו שלפעמים אתה זז ולא מצליח לשבת כל הזמן?
אם תיקח... יהיה לך הרבה יותר קל. בוא ננסה ונראה איך אתה מתרגל לזה. ואיך זה עוזר לך.
לא צריך צריך לספר את זה לכל הכיתה אבל זה לא סוד נוראי.
העיקר, בלי פאניקה. הכל בסדר.
 

פיג

משתמש פעיל
ראשית לא צריך להגדיר הפרעת קשב כבעיה. הפרעת קשב לרוב היא גם מקפצה לתחומים רבים. לניהול למנהיגות ליוזמתיות וליצירתיות.
יש קושי למופרעי קשה להתנהג בצורה נכונה בשיעורים ובצורת הלמידה הקיימת. ולכן אפשר להציע משקפיים...
זה צריך להיות המבט.
אחר כך התיווך כבר יותר קל.
נכון צדיק שבכיתה אתה נורא מנסה להקשיב? ובסוף במבחן אתה לא כל כך מצליח?
נכו שלפעמים אתה זז ולא מצליח לשבת כל הזמן?
אם תיקח... יהיה לך הרבה יותר קל. בוא ננסה ונראה איך אתה מתרגל לזה. ואיך זה עוזר לך.
לא צריך צריך לספר את זה לכל הכיתה אבל זה לא סוד נוראי.
העיקר, בלי פאניקה. הכל בסדר.
מקבלת את האמירה לגבי המילה בעיה.
אכן הילדה שלי מוכשרת הרבה יותר בתחומים שציינת!!
 

פנינה 99

משתמש סופר מקצוען
ולא לשכוח.
גם אם הילד מאובחן עם הפרעת קשב.
התרופה לא מהווה פתרון קסם.
היא יוצרת קרקע טובה יותר כדי לגבש תוכנית אימון מתאימה.
אצלכם בעיקר בשיעור בחידר.
אך באופן כללי :לארגון הזמן וניהולו,לתכנון משימות ואיתור נקודות כוח פנימיות וחיצוניות שיכולות לסייע בתפקוד.
ויש הרבה!
תזכרי ,אמא יקרה.
הילדים עם קש"ר יצירתיים ומוכשרים ובעלי נתונים שלא קימים בשאר האוכלוסיה.
העלאת הדימוי העצמי שלהם היא התשובה אם בעז"ה יצליחו למצות את יכולותיהם.
הרבה נחת
 

גחלילית

משתמש צעיר
ההתייחסות שלנו כהורים/ כמורים, לנושא הקשב והריכוז "כהפרעה", היא נקודת מוצא שגויה, שמיצרת קושי גם אצל הילד.
האם סגנון הקשב שלו הוא רק - מפריע? או שיש גם דברים שהוא מיוחד בהם יותר??
הוא שם לב לפרטים יותר מאחרים, לדוגמא?

בשונה מקוצר ראיה, או לקות שמיעה - בהם הילד פשוט לא רואה טוב וצריך עזרים, ילדים בעלי סגנון קשב השונה מהנדרש ללימוד בבית ספר, דווקא השונות הזו, הרבה פעמים היא הנקודה של המוצלחות שלהם בחיים.

אם ניגש מראש להתייחסות וטיפול בנושא ממקום של אנחנו רוצים לזהות את סגנון הקשב שלך, וללמוד ביחד איך מתמודדים איתו עם דרישות היומיום. מהלך האבחון וכמובן ההתמודדות קלים יותר.

אגב, אין ספק שיש סגנונות קשב שלא קל להתמודד איתם בבית ספר, ( בעיקר בגלל שמוסדות החינוך מציבים דרישה לרף קשב מאד גבוה. מי מאיתנו המבוגרים מסוגל לשבת במשך 3/4 שעה להקשיב לשיעור משעמם, שמעבר בקול מונוטוני בלי להתעסק בינתיים במשהו אחר?? )
ולכן יש מצבים שצריך לקבל עזרים מסוימים לשנות זמנית את סגנון הקשב... שיתאים למסגרות הלימוד.
 

איילת שלו

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מעניין. בדר"כ באתגר של קשב וריכוז, בין אם הוא מופיע יחד עם היפראקטיביות ובין אם בלי - יש איזושהי התאמה בין ההתנהלות בבית לבין ההתנהלות בכיתה.
כאן את מציגה תמונה לפיה בבית את לא נתקלת בכלל בבעיות וקשיים של התארגנות, ניהול זמן וסדר. הבנתי נכון?
מה שבעלך מצטרף לעמדת החיידר זה בנקודה שהוא רואה שבפועל הילד לא יודע טוב את מה שלומדים. זו תוצאה של קושי מסויים, זה לא בהכרח מלמד אותנו מה הקושי.
דווקא לכן, נראה שכדאי לך לקחת את הילד לאבחון נוירופסיכולוגי טוב, מקיף. שלא בודק רק קשב וריכוז אלא מכלול.
כי ייתכן שיש בעיה מסוג אחר, שמקשה על הילד, וממילא גם גורמת לו לחוסר ריכוז בכיתה.
ובאמת חבל שילד יסבול - כדאי לעזור לו - ולדייק במה בדיוק צריך ואפשר לעזור לו

בהצלחה רבה
 

אהרןאהרן

משתמש פעיל
קשה לאבחן דרך פורום, ההגדרה של הפרעות קשב מאוד רחבה, ומניסיון אישי לא כדאי להזניח אלא לפנות למאבחן מקצועי ולא כל מיני חאפרים, אפשרי גם דרך רופא משפחה או רופא ילדים שהוסמכו לכך לקבל איבחון. באם יאובחן, באשר לטיפול הדבר נתון במחלוקת ונתון לשיקול דעתכם כהורים.
בכל מקרה לא להזניח כי על הצד שאכן יש לו הפרעת קשב, הבעיה לא תעבור מעצמה אלא תעבור איתו לישיבה קטנה, ישיבה גדולה וכו' על כל המשתמע מכך.
 
נערך לאחרונה ב:

שרהלה רוט

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אם את ירושלמית ממליצה בחום על מרכז תעצומות...
על השאלה איך להציג לילד וכו'.. יש לך מנהלת תיק שאיתה את מתייעצת על הכל. פנטסטי!
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
קשה לאבחן דרך פורום, ההגדרה של הפרעות קשב מאוד רחבה, ומניסיון אישי לא כדאי להזניח אלא לפנות למאבחן מקצועי ולא כל מיני חאפרים, אפשרי גם דרך רופא משפחה לקבל איבחון. באם יאובחן, באשר לטיפול הדבר נתון במחלוקת ונתון לשיקול דעתכם כהורים.
בכל מקרה לא להזניח כי על הצד שאכן יש לו קשב, הבעיה לא תעבור מעצמה אלא תעבור איתו לישיבה קטנה, ישיבה גדולה וכו' על כל המשתמע מכך.
טיפול זה לא רק ולא בעיקר ריטלין!
אימון קשב / ריפוי בעיסוק ממוקד זה אחד הדברים שהכי עוזרים, ולמיטב ידיעתי הוא לא נתון בשום מחלוקת....
 

אהרןאהרן

משתמש פעיל
יש בבני ברק ד"ר אבישי קרן שהוא רופא ילדים שהוסמך לאבחנה וטיפול בהפרעות קשב, מומלץ מאוד. מקבל במרפאת מכבי בגני טל בחזו"א בני ברק.
 

מתוקינג

מגשי אירוח מלוחים ומתוקים בכשרות העדה החרדית
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מכירה את הסיפור של חיים ולדר על המשקפיים של המוח???

סיפור מבריק, מיוחד ופתרון מוצלח ממש!!
 

חני גרינשטיין

משתמש סופר מקצוען
משום מה בכל דיון בבעיות קדב וריכוז יש הנוטים להאשים את מערכת החינוך שדורשת קשב וריכוז.
אבל זה ממש לא נכון.
אמנם במקרה המתואר בראשית אשכול זה העניין מפריע לילד רק בשיעור (מה שמביא אותי לחשוב שאולי זו בעיה אחרת ולא בעית קשב. אם כי קיימת גם אפשרות של קש''ר שפוגש רק בתחום הלימודי) אבל בד''כ בעית הקש''ר תפגוש את הילד / נער / מתבגר גם במישורים אחרים בחיים.
סף תיסכול נמוך מאד. התפרצויות זעם. שקרים ודמיונות. חוסר התארגנות. אי יכולת להשלים משימות. ועוד ועוד ועוד. זה מלווה את האדם בכל כך הרבה צמתים ומקשה על החיים באופן כללי. ממש לא רק בלימודים.
מעבר לכך יהודי נדרש לריכוז בהרבה מאד דברים בקיום המצוות - בתפילה, בלימוד, ביחס לבנ''א ועוד. במיוחד אם מדובר בילד שיהיה אי''ה אברך.

אז בבקשה תפסיקו להאשים את המערכת החינוכית.

וגם אם המערכת החינוכית היא זו שהכי סובלת מבעית הקשב של ילדכם, אתם לא יכולים לצפות מצוות חינוכי שישקיע 80% מהמשאבים שלו בילד אחד או שנים מתוך כיתה שלמה.

וסיפור קטן וטרי מהשטח לסיום
תלמידה יקרה ומקסימה שלי. עם ראש מצוין והבנה מעולה. קיבלה כדור כל בוקר משך שנה ומחצה. למדה מצוין. הצליחה במבחנים.התקדמה מבחינה דתית ו הרגישה נפלא.
עד שיום בהיר אחד אמא שלה החליטה שדי. זה רעל. והיא לא תלעיט את ביתה ברעל הזה יום יום.
הילדה התנגדה. היא רצתה כדור כי הרגישה שזה עושה לה טוב. האמא עמדה בעקשנות על שלה. זה הגיע למצב של ברוגז שהילדה לא דיברה עם אמה במשך חודש (בית לא דתי) אח''כ הנערה השלימה עם מר גורלה.
כעת היא בכיתה י'. רוצה מאד ללמוד בהקבצות של 4 יח''ל שמתאימים לה מבחינת היכולות הלימודיות. ויושבת שם ולא מצליחה ללמוד. היא לא מפריעה למורות כי אין לה בעית היפראקטיביות. אבל מקבלת 0 במבחנים ומתוסתכלת.

אתמול. כן אתמול. היא באה אלי בעינים נוצצות.
המורה, אמא נכנעה. היא קנתה לי כדורים. מעכשיו אי''ה אני אלמד ואצליח.

בהצלחה לכולכם.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
משום מה בכל דיון בבעיות קדב וריכוז יש הנוטים להאשים את מערכת החינוך שדורשת קשב וריכוז.
אבל זה ממש לא נכון.
אמנם במקרה המתואר בראשית אשכול זה העניין מפריע לילד רק בשיעור (מה שמביא אותי לחשוב שאולי זו בעיה אחרת ולא בעית קשב. אם כי קיימת גם אפשרות של קש''ר שפוגש רק בתחום הלימודי) אבל בד''כ בעית הקש''ר תפגוש את הילד / נער / מתבגר גם במישורים אחרים בחיים.
סף תיסכול נמוך מאד. התפרצויות זעם. שקרים ודמיונות. חוסר התארגנות. אי יכולת להשלים משימות. ועוד ועוד ועוד. זה מלווה את האדם בכל כך הרבה צמתים ומקשה על החיים באופן כללי. ממש לא רק בלימודים.
מעבר לכך יהודי נדרש לריכוז בהרבה מאד דברים בקיום המצוות - בתפילה, בלימוד, ביחס לבנ''א ועוד. במיוחד אם מדובר בילד שיהיה אי''ה אברך.

אז בבקשה תפסיקו להאשים את המערכת החינוכית.
סיפור:
לפני כמאה וחמישים שנה היו היה באחת מעיירות מזרח ארופה ילד גאון שלא היה מסוגל לשבת שניה אחת במקום אחד.
כמקובל באותם הימים, אבא שלו שכר לו מלמד. פרטי. (כנראה שהיה לו כסף יחסית, כי הורים עניים יותר היו מאגדים כמה ילדים ביחד.)
הילד כאמור לא ישב שניה אחת במקום,
והמלמד היה כנראה יהודי עם גישה חינוכית טבעית, כי ללמוד בהכשרה מקצועית הוא הרי לא למד.
מה עשה המלמד?
יצא עם הילד החוצה, אל האור והאויר. המלמד היה מלמד, הילד היה מטפס על העץ, קופץ, מסתובב, עולה ויורד.
הכל נקלט. אף מילה לא אבדה בחלל.
הילד גדל לאחד מגדולי ישראל המפורסמים (הרוגאטשובר). המלמד כנראה יושב במקום מאד מכובד בגן עדן. תארו לכם שבמקום למצוא פתרונות יצירתיים הוא היה משתמש במקל כמקובל באותם הימים...

ועכשיו, לו יצוייר שקיים היום מלמד כזה, בעל נפש והמון רצון טוב. הוא יכול לעשות את מה שעשה המלמד של הרוגאטושבר?
המקסימום שהוא יכול לעשות, עם כל הרצון הטוב, זה לשלוח את הגאון התוסס למזכירות לשליחות יזומה כלשהי, הוא לשלוח אותו לרוץ את המדרגות הלוך וחזור חמש פעמים.
 

חני גרינשטיין

משתמש סופר מקצוען
סיפור:
לפני כמאה וחמישים שנה היו היה באחת מעיירות מזרח ארופה ילד גאון שלא היה מסוגל לשבת שניה אחת במקום אחד.
כמקובל באותם הימים, אבא שלו שכר לו מלמד. פרטי. (כנראה שהיה לו כסף יחסית, כי הורים עניים יותר היו מאגדים כמה ילדים ביחד.)
הילד כאמור לא ישב שניה אחת במקום,
והמלמד היה כנראה יהודי עם גישה חינוכית טבעית, כי ללמוד בהכשרה מקצועית הוא הרי לא למד.
מה עשה המלמד?
יצא עם הילד החוצה, אל האור והאויר. המלמד היה מלמד, הילד היה מטפס על העץ, קופץ, מסתובב, עולה ויורד.
הכל נקלט. אף מילה לא אבדה בחלל.
הילד גדל לאחד מגדולי ישראל המפורסמים (הרוגאטשובר). המלמד כנראה יושב במקום מאד מכובד בגן עדן. תארו לכם שבמקום למצוא פתרונות יצירתיים הוא היה משתמש במקל כמקובל באותם הימים...

ועכשיו, לו יצוייר שקיים היום מלמד כזה, בעל נפש והמון רצון טוב. הוא יכול לעשות את מה שעשה המלמד של הרוגאטושבר?
המקסימום שהוא יכול לעשות, עם כל הרצון הטוב, זה לשלוח את הגאון התוסס למזכירות לשליחות יזומה כלשהי, הוא לשלוח אותו לרוץ את המדרגות הלוך וחזור חמש פעמים.
בגלל שהוא לא מלמד פרטי
אם האבא של הילד הזה ישכור לו מלמד פרטי, הוא יוכל ללמד אותו באיזו דרך שתראה לו.

ואני שמעתי מד''ר פלוז'ניק (רופא ילדים ידוע. חרדי מבני ברק) שאם לפני מאה שנה היה ריטאלין היו לנו עוד כמה ר' אהרון לייב בדור.

הרוגוטשובער היה מיוחד וייחודי. רב ככל הילדים בעלי הפרעת קשב בדורות ההם פשוט הלכו לאבדון.
הם היו יוסלה השובב שמפריח תרנגולים לתוך הכיתה באמצע השיעור. הם לא למדו על העץ אלא הציקו ליונים.
במקרה הטוב הם הפכו לעגלונים או סבלים במקרה הגרוע הם השתמדו רח''ל.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אני גם בדקתי, ואמרתי לילד שהולכים לרופא התפתחות.
הנוירולוג שאל אותו הרבה 'שאלות התפתחות' ואמר לי שהוא לא מבין למה באתי.
הילד יושב כבר 20 דקות מרוכז והכל בסדר..

אבל היה לי נח לומר לו על רופא התפתחות, וזה היה נכון.
חוץ מזה שאני חושבת שאצל ילד גדול יותר (מכיתה א), לא טוב להסתיר.
כי אז הוא מרגיש לא נעים עם המצב שלו.
אפשר לומר חופשי שהולכים לרופא שבודק קשב וריכוז.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
בגלל שהוא לא מלמד פרטי
אם האבא של הילד הזה ישכור לו מלמד פרטי, הוא יוכל ללמד אותו באיזו דרך שתראה לו.
נו, אז על זה בדיוק אנשים מדברים שהם אומרים שהמסגרת בעייתית, ולא הילדים בעייתיים...
אילו היה מלמד פרטי,
ואילו היה הולך לרוחו של הילד,
הרי שהיתה נפתרת הבעיה בצורה אחרת.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
ואני שמעתי מד''ר פלוז'ניק (רופא ילדים ידוע. חרדי מבני ברק) שאם לפני מאה שנה היה ריטאלין היו לנו עוד כמה ר' אהרון לייב בדור.
אז היה רב אהרן לייב ולא היה רוגטשובר :)
ברור שיש ילדים שטוב להם ריטלין וילדים שפחות טוב להם.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
הרוגוטשובער היה מיוחד וייחודי. רב ככל הילדים בעלי הפרעת קשב בדורות ההם פשוט הלכו לאבדון.
הם היו יוסלה השובב שמפריח תרנגולים לתוך הכיתה באמצע השיעור. הם לא למדו על העץ אלא הציקו ליונים.
במקרה הטוב הם הפכו לעגלונים או סבלים במקרה הגרוע הם השתמדו רח''ל.
יש לי הרגשה שהמלמד האלמוני של הרוגטשובר היה מיוחד וייחודי בדור.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה