הצילו - ילד שקרן מדופלם

מצב
הנושא נעול.

OR_Design

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יוצרי ai
לאחר קריאת התגובות
רציתי להדגיש - חלילה!!!
הילד לא הושפל (גם כששלף את הספר, (ואגב הרגיש עם זה מאוד טוב - כפי שכתבתי - הוא שלף את הספר בחיוך מאוזן לאוזן - כאילו אומר - שוב הצלחתי!!!)
לא שודר לילד שונאים אותך - הא מקבל אהבה ואפילו יותר מכל תלמיד - עקב הפרעת הקש"ר
לא שודר לילד בודקים אותך - אבל כן שודר לילד, אנו שומעים מה שאתה אומר.... .... ....
לא שודר לילד אתה שקרן וכו' - רק כאן אני מחדד כדי שתחוו את המציאות שאני עובר -ותעזרו מנסיונכם כמלמדים בכתה (ולא כהורים....)



ב"ה לאחר נסיונות רבים:
הצלחתי לתפוש את הרב דיאמנט
וזו תשובתו

לשחק עם הילד - בשקר:
דהיינו (לדוגמה!!! - )
אם הילד מבקש - הרב אני צריך לשרותים - אז תגיד לו - הא - הרי כבר יצאת???
לא - לא יצאתי
כן - יצאת

הרב - חילקת סוכריות ולא קיבלתי
- כן קיבלת
לא, לא קיבלתי

אה - ומה שאתה אומר שהספר לא בתיק והוא כן בתיק ??? .... ??? ....
ולהמשיך הלאה - כך יתחדד לילד מה המציאות ומה השקר - וכמה מפסידים מהשקר

נשמע לי הזוי. ואני לא מכירה את הדרך של הרב, אבל לא הייתי בכלל הולכת בדרך הזו.
זה ילד בן 7 שהדביקו עליו תווית של שקרן!
גם אם תאמר שלא אמרו לו, הוא לא טיפש, הוא מבין. תשים לב שהוא מיישם את זה!!
הוא מרגיש בעצמו שאף אחד לא מאמין לו, מרגיש בעצמו שחושבים שהוא שקרן.
לו היתה לו תווית של ילד דובר אמת הוא היה דובר אמת.
קודם כל אתה צריך לשנות את הגישה , להפוך אותו לילד חיובי , בעיקר בעיני עצמו, לילד אמיתי שמה שהוא אומר סומכים עליו. אח"כ להראות לו מה מפסידים משקר.
ואני חותמת לך שהוא לא ישקר אם תשנה גישה כמו שכתבתי בהודעה למעלה.

אבל לא מתווכחת עם דעה של רב.. מענין מה עוד חושבים כאן.
או שלא הבנתי בכלל את הגישה הנ"ל..
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
לאחר קריאת התגובות
רציתי להדגיש - חלילה!!!
הילד לא הושפל (גם כששלף את הספר, (ואגב הרגיש עם זה מאוד טוב - כפי שכתבתי - הוא שלף את הספר בחיוך מאוזן לאוזן - כאילו אומר - שוב הצלחתי!!!)
לא שודר לילד שונאים אותך - הא מקבל אהבה ואפילו יותר מכל תלמיד - עקב הפרעת הקש"ר
לא שודר לילד בודקים אותך - אבל כן שודר לילד, אנו שומעים מה שאתה אומר.... .... ....
לא שודר לילד אתה שקרן וכו' - רק כאן אני מחדד כדי שתחוו את המציאות שאני עובר -ותעזרו מנסיונכם כמלמדים בכתה (ולא כהורים....)



ב"ה לאחר נסיונות רבים:
הצלחתי לתפוש את הרב דיאמנט
וזו תשובתו

לשחק עם הילד - בשקר:
דהיינו (לדוגמה!!! - )
אם הילד מבקש - הרב אני צריך לשרותים - אז תגיד לו - הא - הרי כבר יצאת???
לא - לא יצאתי
כן - יצאת

הרב - חילקת סוכריות ולא קיבלתי
- כן קיבלת
לא, לא קיבלתי

אה - ומה שאתה אומר שהספר לא בתיק והוא כן בתיק ??? .... ??? ....
ולהמשיך הלאה - כך יתחדד לילד מה המציאות ומה השקר - וכמה מפסידים מהשקר
שהשם ישמור. :(
ככה יתחדד לילד....?
טוב, לא יודעת.
מעולם לא הייתי נוקטת בגישה כזו.
לגבי החיוך של הילד -
לומר שהוא הרגיש טוב מאד, והיה עם תחושת נצחון
זו פרשנות של החיוך.
הנתונים היבשים הם, שהוא חייך
אבל הפרשנות לגמרי יכולה להיות כך או אחרת
חיוך יכול להיות תגובה לא רצונית למבוכה, לנסיון למצוא חן,
למלא דברים.
הגישה שהוצעה, נוראית בעיני
וצריך קודם כל לנסות בכלל לגשת לילד בצורה נורמלית
כמו שנגשים לילד שטועה ומשקר,
ולנסות לדבר, להבהיר, להקשיב, לאפשר לתקן, מה שכתבתי לעיל בארוכה.
אני לא אומרת את זה בתור 'העצות שלי הכי חכמות, יש להקשיב רק להן'
אמרו פה אולי הרבה דברים חכמים - לא קראתי הכל.
פשוט כאדם, כאמא, כמורה לשעבר - הרעיון הזה מקפיץ אותי.
ואם כבר יצא והמורה מתייעץ כאן, אז אולי תצא הצלחה תחת ידינו...
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נשמע לי הזוי. ואני לא מכירה את הדרך של הרב, אבל לא הייתי בכלל הולכת בדרך הזו.
זה ילד בן 7 שהדביקו עליו תווית של שקרן!
גם אם תאמר שלא אמרו לו, הוא לא טיפש, הוא מבין. תשים לב שהוא מיישם את זה!!
הוא מרגיש בעצמו שאף אחד לא מאמין לו, מרגיש בעצמו שחושבים שהוא שקרן.
לו היתה לו תווית של ילד דובר אמת הוא היה דובר אמת.
קודם כל אתה צריך לשנות את הגישה , להפוך אותו לילד חיובי , בעיקר בעיני עצמו, לילד אמיתי שמה שהוא אומר סומכים עליו. אח"כ להראות לו מה מפסידים משקר.
ואני חותמת לך שהוא לא ישקר אם תשנה גישה כמו שכתבתי בהודעה למעלה.

אבל לא מתווכחת עם דעה של רב.. מענין מה עוד חושבים כאן.
או שלא הבנתי בכלל את הגישה הנ"ל..

אולי הילד מרגיש - כי זה מה ששדרו לו בעבר
אני רציתי לדעת - איך לנהוג איתו מהיום, ומה לעשות לילד בטור התחלה - שיפחד מהשקר / לפחות שיביע על פניו כשמשקר - ולא שישקר בכזו טבעיות
 

צחור

משתמש מקצוען
מנסיון. יש ילדים שנהנים המחיכוך עם הפחד של "יתפשו אותי" או לא
המטרה שלהם (נראה לי בתת מודע) היא לא לסובב את הצוות ולעבוד עליו
אלא לאתגר את עצמם עם הפחד.

לדעתי עדיין של תשומת לב שלילית.
תחפשו במה הילד חיובי תעודדו ותעצימו כך שלא יחפש דרכים שליליות.
רק מציינת שאצל ילדים אין בעולםםםם דבר כזה שנקרא תשומת לב שלילית.
תשומת לב היא תשומת לב היא תשומת לב.
לא משנה הסוג.
 

chayasl

משתמש סופר מקצוען
אולי הילד מרגיש - כי זה מה ששדרו לו בעבר
אני רציתי לדעת - איך לנהוג איתו מהיום, ומה לעשות לילד בטור התחלה - שיפחד מהשקר / לפחות שיביע על פניו כשמשקר - ולא שישקר בכזו טבעיות
אל תרצה שהוא יפחד מהשקר.
תרצה שהוא לא ירצה לשקר.
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אל תרצה שהוא יפחד מהשקר.
תרצה שהוא לא ירצה לשקר.
הדגשתי - בטוח התחלה
ברור שזו המטרה....
אבל ישנם ילדם שמשקרים - אבל לא ברמה כזו
אחרי שנגיע לרמה של בושה בזמן השקר - אפשר להתקדם עוד
 

OR_Design

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יוצרי ai
הדגשתי - בטוח התחלה
ברור שזו המטרה....
אבל ישנם ילדם שמשקרים - אבל לא ברמה כזו
אחרי שנגיע לרמה של בושה בזמן השקר - אפשר להתקדם עוד

ילד בן 7 לא יתבייש משקר..
הוא בן 7!!
יש לי ילדה בת שש, שאני מנסה לצייר עליה את מה שאתה אומר
הלוו, היא תינוקת במובן מסויים!!
תרחם עליו, זה בדיוק מה שאתה צריך לעשות בתור התחלה.
זה העזרה ראשונה החובה!!
תאמין לו לכל מה שהוא אומר. תשדר לו אמון!!
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
ילד בן 7 לא יתבייש משקר..
הוא בן 7!!
יש לי ילדה בת שש, שאני מנסה לצייר עליה את מה שאתה אומר
הלוו, היא תינוקת במובן מסויים!!
תרחם עליו, זה בדיוק מה שאתה צריך לעשות בתור התחלה.
זה העזרה ראשונה החובה!!
תאמין לו לכל מה שהוא אומר. תשדר לו אמון!!

האם קראתם את כל האשכול?
הסברתי - לעיל בדיוק מיהו הילד, / כמה הוא פקח / נבון / חכם / רמה גבוהה המתאימה לכתה ד'
אבל השקר אצלו טבעי לחלוטין - והרבה פעמים מסובב את הצוות - וההכי גרוע - שהוא נהנה לשקר ובוחר את זה כאופציה הראשונה אפילו שיכול לצאת בכבוד אם דובר אמת
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אולי הילד מרגיש - כי זה מה ששדרו לו בעבר
אני רציתי לדעת - איך לנהוג איתו מהיום, ומה לעשות לילד בטור התחלה - שיפחד מהשקר / לפחות שיביע על פניו כשמשקר - ולא שישקר בכזו טבעיות
מה עם לקרוא לו לשיחה?
להתחיל בדברי שבח על החלקים היפים שיש בילד ואפשר להחמיא עליהם,
להמשיך בכך ששמת לב שיש משהו שקשה לו איתו, והמדובר הוא בלומר את האמת גם כשהיא לא נעימה,
לא לבקש ממנו אישור סוג - נכון? נכון שלפעמים את משקר? נכון למשל כשאמרת ש? וכו', אלא לבוא בתור מישהו שבא לעזור, לא להוציא ממנו הודאה
להרגיע שמדובר בהתמודדות שהרבה ילדים מתמודדים אתה, אתה יודע - להרבה ילדים קשה לומר את האמת בגיל שלך, אבל אפשר להצליח ולעבוד על זה - ואתה ילד חכם ומוצלח, בוודאי שתוכל להצליח כמו אחרים ויותר
להבהיר יותר ולפרט למה הכוונה - אבל לא בדוגמאות שהיו, אלא באופן כללי - למשל יש לפעמים שלא מכינים את שיעורי הבית, ואז כשהרב מבקש להוציא, מפחדים מהעונש ואומרים משהו שאינו נכון וכד'
לומר שעל אף ההבנה, השקר הוא אסור - אני מאד מבין שזה קשה לומר את האמת, בטח זה מפחיד שעומדים להעניש אותך או לכעוס עליך,
אבל האמת היא שכשילד לא אומר את האמת - אחר כך לא מאמינים לו, גם אם הוא אומר דבר אמיתי. וכשילד אומר את האמת אפילו שהיא לא נעימה - מעריכים אותו ומכבדים אותו.
להבהיר עוד יותר ברור ובצורה חלקה - אפילו שזה קשה, השקר הוא דבר אסור. אנחנו צריכים להתרחק ממנו.
אמפתיה והושטת יד - אני אעזור לך להצליח לומר את האמת, גם אם בהתחלה זה יהיה קשה וגם אם מדי פעם לא תצליח (כי הרי אין ציפיה שמהיום להיום כל הסיפור ייגמר בפעם אחת, ליפול זה טבעי בתהליך שינוי) - אתה תהיה יותר טוב בזה ויותר טוב עד שתהיה הכי טוב שיש.
דעתי הקטנה, להתחיל עם שיחה כזו
ולא עם מניפולציה ומשחק שתפקידו 'להראות' לילד כמה גרוע הוא נראה.
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
לאחר קריאת התגובות
רציתי להדגיש - חלילה!!!
הילד לא הושפל (גם כששלף את הספר, (ואגב הרגיש עם זה מאוד טוב - כפי שכתבתי - הוא שלף את הספר בחיוך מאוזן לאוזן - כאילו אומר - שוב הצלחתי!!!)
לא שודר לילד שונאים אותך - הא מקבל אהבה ואפילו יותר מכל תלמיד - עקב הפרעת הקש"ר
לא שודר לילד בודקים אותך - אבל כן שודר לילד, אנו שומעים מה שאתה אומר.... .... ....
לא שודר לילד אתה שקרן וכו' - רק כאן אני מחדד כדי שתחוו את המציאות שאני עובר -ותעזרו מנסיונכם כמלמדים בכתה (ולא כהורים....)



ב"ה לאחר נסיונות רבים:
הצלחתי לתפוש את הרב דיאמנט
וזו תשובתו

לשחק עם הילד - בשקר:
דהיינו (לדוגמה!!! - )
אם הילד מבקש - הרב אני צריך לשרותים - אז תגיד לו - הא - הרי כבר יצאת???
לא - לא יצאתי
כן - יצאת

הרב - חילקת סוכריות ולא קיבלתי
- כן קיבלת
לא, לא קיבלתי

אה - ומה שאתה אומר שהספר לא בתיק והוא כן בתיק ??? .... ??? ....
ולהמשיך הלאה - כך יתחדד לילד מה המציאות ומה השקר - וכמה מפסידים מהשקר

ראשית,
ניכרת הרצינות שלכם והרצון הכן לעזור ולקדם את הילד.

לגבי העצה,
כיועצת חינוכית.
קיבלתי חלחלה.
או שלא הובנו דברי הרב
או שלא הבנתי אני.

כך ילמד הילד ששקר זה לגיטימי,
זה משחק ושעשוע.
הנה אפילו הרב שלי עושה זאת.
והוא לא מפחד.
והוא אפילו מבסוט מהעסק.

מדובר כאן ב'תינוק' שסובל.
תינוק שעדיין לא בנה את עצמו.

כדי להעמידו על הדרך הישרה צריך ראשית לשקף לו את הכוחות שיש לו.
לבדוק עם עצמך מה הצדדים היפים של הילד. והיכן הוא מתנהג כשורה.
שום דבר טוב הוא לא ברור מאליו.
גם חיוך לחבר.
גם ברכה בקול.
לתת לו תפקידים 'חשובים' בכיתה.
לשבח אותו ברבים.
לשבח אותו ביחידות.

לשבת ולחשוב מתי הוא משקר?
- כשאין לו ספר
- שיעורי בית
וכו'

אם אלו מקומות קבועים, ליזום מעקפים.
ספר מיותר בכיתה.
גמ"ח מכשירי כתיבה
לעזור לו לעבור את הימים באופן החלק ביותר.
ראשית, כדי שיהיה פנוי ללמידה.
שנית, כדי לנקות את השטח ליצירת תדמית חיובית.

זה מתחלק לשני חלקים:
סור מרע - המנעות מנקודות מפגש המובילות לשקר.
עשה טוב - יוזמה של ארועים מעשים ודיבורים מחזקים .

וה' ינחה אותכם בדרך הישרה.
ותזכו להגדיל תורה.
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
ראשית,
ניכרת הרצינות שלכם והרצון הכן לעזור ולקדם את הילד.

לגבי העצה,
כיועצת חינוכית.
קיבלתי חלחלה.
או שלא הובנו דברי הרב
או שלא הבנתי אני.

כך ילמד הילד ששקר זה לגיטימי,
זה משחק ושעשוע.
הנה אפילו הרב שלי עושה זאת.
והוא לא מפחד.
והוא אפילו מבסוט מהעסק.

מדובר כאן ב'תינוק' שסובל.
תינוק שעדיין לא בנה את עצמו.

כדי להעמידו על הדרך הישרה צריך ראשית לשקף לו את הכוחות שיש לו.
לבדוק עם עצמך מה הצדדים היפים של הילד. והיכן הוא מתנהג כשורה.
שום דבר טוב הוא לא ברור מאליו.
גם חיוך לחבר.
גם ברכה בקול.
לתת לו תפקידים 'חשובים' בכיתה.
לשבח אותו ברבים.
לשבח אותו ביחידות.

לשבת ולחשוב מתי הוא משקר?
- כשאין לו ספר
- שיעורי בית
וכו'

אם אלו מקומות קבועים, ליזום מעקפים.
ספר מיותר בכיתה.
גמ"ח מכשירי כתיבה
לעזור לו לעבור את הימים באופן החלק ביותר.
ראשית, כדי שיהיה פנוי ללמידה.
שנית, כדי לנקות את השטח ליצירת תדמית חיובית.

זה מתחלק לשני חלקים:
סור מרע - המנעות מנקודות מפגש המובילות לשקר.
עשה טוב - יוזמה של ארועים מעשים ודיבורים מחזקים .

וה' ינחה אותכם בדרך הישרה.
ותזכו להגדיל תורה.
אמן - תודה!

אבל הבעיה היא שאין משהו מוגדר מתי הוא משקר
הוא תמיד רוצה לצאת המנצח - ומשתמש הרבה בשקר על מנת לנצח
הבאתי דוגמה שהיה שנה שעברה - שהרב אמר לו בלי טלפון מאבא אתה לא נכנס מחר לכתה.

- מיד ובלי להתבלבל- אבא בחוץ לארץ - עוד שבוע הוא יחזור (שקר וכזב - האבא בארץ ואפילו לא חושב לטוס....)
(יצירתי מאוד ובמהירות / בלי להניד אפעף ובבטחון / יוצא בכבוד / מראה נכונות לקבלת העונש / צוחק על הצוות - וההכי חשוב לו - יוצא מורווח)

היכן הספר שלך
הוא עונה - אל תדאג הרב שכחתי בבית (אבל גם אין לך מה לכעוס עלי - אלא אדרבה "השלמתי הכל")
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אמן - תודה!

אבל הבעיה היא שאין משהו מוגדר מתי הוא משקר
הוא תמיד רוצה לצאת המנצח - ומשתמש הרבה בשקר על מנת לנצח
הבאתי דוגמה שהיה שנה שעברה - שהרב אמר לו בלי טלפון מאבא אתה לא נכנס מחר לכתה.

- מיד ובלי להתבלבל- אבא בחוץ לארץ - עוד שבוע הוא יחזור (שקר וכזב - האבא בארץ ואפילו לא חושב לטוס....)
(יצירתי מאוד ובמהירות / בלי להניד אפעף ובבטחון / יוצא בכבוד / מראה נכונות לקבלת העונש / צוחק על הצוות - וההכי חשוב לו - יוצא מורווח)

היכן הספר שלך
הוא עונה - אל תדאג הרב שכחתי בבית (אבל גם אין לך מה לכעוס עלי - אלא אדרבה "השלמתי הכל")

הילד במצוקה.

יתכן, ואני אומרת זאת בזהירות.
הדוגמא הנוספת שהבאתם על הילד שבכה במשך חצי שעה. הדליקה אצלי נורות אדומות.
יתכן והתגובות המקובלות במוסד החינוך המסויים מעט תקיפות מן המקובל. בלשון המעטה.
והפחד מהעונש גדול על הפחד מהשקר כמובן. ובצדק.
הרב נמצא כאן ויכול להעניש. כאן ומיד. ובעוצמות!!!
הקב"ה ועולם הבא ושכר ועונש וכו' אצל ילד בן 7 אלו מושגים מעורטלים וכמעט לא רלוונטיים.

לדוגמא,
כל אזרח מהוגן הנתפס נוהג במהירות מופרזת משתדל לתרץ תירוצים מתירוצים שונים לשוטר, כדי לא לצאת נפסד.
ואם הוא נתקל בשוטר הידוע בענישה מחמירה הוא יתאמץ בכפליים. ויעשה הצגות על הצגות, העיקר לא להענש.
וככל שהפחד גדול יותר ההצגה תהיה מושלמת יותר!

כדאי לכם לבדוק, האם העונשים המוטלים על התלמידים סבירים ומקובלים. ובעיקר מקדמים.

אדם מצב של מצוקה ודחק מתנהל בצורה קיצונית.
וילד בן 7 - עדיין לא בר מצווה, קל וחומר.
כלומר, הקב"ה לא מצפה מילד בן שבע לקיים את תרי"ג מצוות. אלא רק להתחנך אליהן. הוא לא אמור להיות מושלם במידת האמת כרגע. אז גם אנו אל לנו לצפות לשלמות בנושא.
ואין הקב"ה בא בטרוניה עם בריותיו. נאמר על מבוגרים. אחראים. המחוייבים בכל.

נסו להתבונן על הילד כקטן. פספוס. תינוק הזקוק לעזרה.
כל הביטחון שהוא מפגין הינו הצגה אחת גדולה.

כשאתם תפסיקו להתייחס אל כל שקר. תזרמו הלאה עניינית (אין ספר? קח. אין עיפרון? קח ותלמד) ואז בע"ה הילד ירפה בעקבותיכם, יהיה ענייני וימלא את המשימות הנדרשות ממנו בבית הספר.
 

OR_Design

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יוצרי ai
אמן - תודה!

אבל הבעיה היא שאין משהו מוגדר מתי הוא משקר
הוא תמיד רוצה לצאת המנצח - ומשתמש הרבה בשקר על מנת לנצח
הבאתי דוגמה שהיה שנה שעברה - שהרב אמר לו בלי טלפון מאבא אתה לא נכנס מחר לכתה.

- מיד ובלי להתבלבל- אבא בחוץ לארץ - עוד שבוע הוא יחזור (שקר וכזב - האבא בארץ ואפילו לא חושב לטוס....)
(יצירתי מאוד ובמהירות / בלי להניד אפעף ובבטחון / יוצא בכבוד / מראה נכונות לקבלת העונש / צוחק על הצוות - וההכי חשוב לו - יוצא מורווח)

היכן הספר שלך
הוא עונה - אל תדאג הרב שכחתי בבית (אבל גם אין לך מה לכעוס עלי - אלא אדרבה "השלמתי הכל")

אל תתבלבל מהעיצה שהרב נתן לך!
זה יכול להיות אפילו חוסר הבנה שלו או להיפך.
תיקח מכאן כ"כ הרבה עצות של מחנכים יועצים והורים שונים
(ואגב? הורים הם המנוסים הכי טובים)
כמעט כולם יעצו לך לשנות גישה לגמרי.
אל תלך כעיוור אחרי מה שהרב אמר לך,
פשוט תסתכל על הרוב (הצודק), ותיישם.
מה תפסיד???
אני מרגישה שאני ממש מתחננת על נפש הילד, תאמין לו.
ותתפלל להקב"ה , כי בלי תפילה אין כלום.

אנחנו מחכים לתוצאות חיוביות בע"ה,
נשמח שתעדכן!!
 

אסתי3311

משתמש סופר מקצוען
הייתי עושה אבחנה בין לתפוס את הילד בשקר לבין לחפש את השקר ולחשוף אותו.
במקרה שברור שהילד משקר- דורש התיחסות והתיעצות עם גדולים וטובים ממני.
אם לא ברור שהילד משקר- אין שום ענין לעשות מאמצים כדי לגלות את האמת ולתפוס אותו בסיבוב.

גם בעניני משמעת אני מעדיפה לפעמים 'להעלים עין' ולא לראות שעושים בניגוד לדבריי.
 
נערך לאחרונה ב:

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הילד במצוקה.

כדאי לכם לבדוק, האם העונשים המוטלים על התלמידים סבירים ומקובלים. ובעיקר מקדמים.

נכון
ואחזור שוב על מה שהיה - לא אמרתי ולא שידרתי שום עונש!!!!!!
למה לא הוצאת ספר ?- (הספר קיים אצלו בתיק - והוא יודע שזה בתיק - לפי איך שבסוף שלף את זה)
והוא בחר בשקר (שני שקרים) - בבית ועשיתי הכל- במקום להוציא מהתיק (אה סליחה, לא שמתי לב...) ולגמור!
 

דאבל

משתמש מקצוען
זו התמודדות לא פשוטה.
כתבו פה הרבה על תדמית שלילית של שקרן, מה שאוטומטי מעורר התנגדות-
לא הצמדתי תוית כזו...
מנקודת המבט שלי לא מדובר דוקא בתדמית של הילד על עצמו כשקרון, זה יותר בסיסי
יש כאן ילד (מתקשה - כבר אמרת קש"ר) שמנסה לנהל את עצמו לבד -
הוא ורק הוא יחליט מה לעשות
ובשביל זה כל האמצעים כשרים. (או לא כשרים, אפילו בעיניו שלו)
אני לא יתפלא אם הוא גם אחד שמסתכן, שלא נכנע לתכתיבים פשוטים של כללי משחק או התנהגויות בחברה, משהו בו לא נותן לאחר לשלוט עליו
ולא אמרתי שזה בסדר, זה אלף נורות אזהרה ונדרש יעוץ וליווי אמיתי
אבל הבעיה כאן היא לא שקר!
זה מנגנון פנימי שצועק הצילו!! אבל הצילו את הילד!
שיסובב אותך, מה אכפת לך? זה לא הנושא
הנושא הוא היכולת של הילד להתמודד עם מציאות החיים כפי שהיא.
להתנהל לפי תכתיבים (ולא יעזור פה יד קשה או "אילוף")
וזה נשמע לי במקרה הזה תהליך פסיכולוגי מורכב ולא קל.

מקוה שיש גיבוי והבנה מצד המערכת, ההנהלה וההורים
בהצלחה במלאכת הקודש!
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נכון
ואחזור שוב על מה שהיה - לא אמרתי ולא שידרתי שום עונש!!!!!!
למה לא הוצאת ספר ?- (הספר קיים אצלו בתיק - והוא יודע שזה בתיק - לפי איך שבסוף שלף את זה)
והוא בחר בשקר (שני שקרים) - בבית ועשיתי הכל- במקום להוציא מהתיק (אה סליחה, לא שמתי לב...) ולגמור!

יתכן בהחלט שאתם לא, אך המערכת שם היא כזאת. כך זה היה נשמע מהדוגמאות.

פחד יושב על בסיס כלשהו.
הבאתי את הילד הנוסף כדוגמא.
לבכות חצי שעה זה לא נורמטיבי. אלא אם כן מחכה לילד סצ'נה רצינית.
עונש זה לא רק מכות. חקירת שתי וערב מול כיתה היא עונש קשה עד בלתי נסבל.

לפני שאתם מטפלים בו עצמו עיניים ודמיינו פעוט. גשו אליו עם חמלה.
החיוכים הם חיצוניים בלבד ומכסים על כאב וחוסר אונים.
אם תתבוננו היטב בעיניו תבחינו בכך בוודאי.

הוא לא בוחר בשקר הוא נמלט אל השקר.
למה?
מה הוא מרוויח?
ובעיקר, ממה הוא נמלט?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה