אתר חדש לסטודיו

moratia

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
מזל טוב!
עבודה יפה
מי המעצב?
 

moratia

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אני מבינה שהסנדלר עיצב.
חיכינו לחוות דעת שלך על סקצאפ
 

גיא בן-דור

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
למה חוות דעת דווקא על סקצאפ למה לא על בלנדר?

אין לי ממש חוות דעת על סקצאפ, מהסיבה הפשוטה שאני לא עובד עם התוכנה הזו,
כמו שאני לא עובד עם לומיון שעושה הדמיות יפות, או עם בלנדר שיש אנשים שעושים הדמיות מטורפות איתה, ועוד תוכנות הדמיות אחרות

[כאן למשל ניתן לקרוא על חוות דעת על התוכנות הטובות בשוק ההדמיות
(זה בהנחה ודרושה לך חוות דעת כדי להחליט מה הכלי עבודה שלך)]
https://www.architecturelab.net/best-rendering-software-for-architects/

למעשה,האמת שלי היא שכל תוכנה שתבחרי, היא תשמש אך ורק כלי עבודה,
ואם תרצי, עם כל תוכנה תוכלי לקבל הדמיות טובות,
רק ש..הדמייה היא הרבה מעבר לכלי העבודה.

השירות שאנחנו נותנים הוא בראש ובראשונה משהו ללקוח,
אני מניח שאנחנו לא עושים הדמיות כדי לתלות על הקיר אלא כדי לעשות מזה כסף, (למי שמתבייש להגיד את זה)

אז אני יוצא מנקודת הנחה שהדמיה היא כלי התקשורת שלנו עם הלקוח
וכשהוא מקבל את המוצר, הוא מרוצה, נהנה, מרגיש טוב וכל התכונות החיוביות שכל עסק רוצה לתת ללקוח, רק מה לעשות שנפל בחלקנו שהמוצר שלנו הוא הדמיות?

אז, אם הלקוח הוא המטרה, כלי העבודה ממש לא רלוונטי, כי בכל כלי אפשר להוציא כל תוצאה, טובה, מושלמת או גרועה,
ואם את כאומנית יודעת לעשות את זה, לא כלי העבודה הוא זה שעושה את זה,
כי אם את היא זו שמצליחה לעשות מוצר (הדמייה) בכל כלי שתבחרי והלקוח מרוצה מהתוצאה אז זהו, הצלחת
כמו שבדיוק באותה מידה, הלקוח יכול להיות לא מרוצה אם תבחרי בכלי עבודה שנחשב הכי הכי טוב, ואז את בברוך נוראי.

כמו שאני רואה את הדברים, כלי עבודה זה הדבר המשני במקצוע, ומה שמבדיל תוצאה אחת מהשניה זה אך ורק מי שמפעיל את כלי העבודה - איש ההדמיות, האומן
ואך ורק כשתנוטרל החשיבה הטכנית, מכשול הטכני, הפחד מהמספרים, הפרמטרים, הרובוטיות, רק אז ייכנס הסיפור,ואז הווו , אז את במימד אחר,לגמרי, כי אז נכנס האומן, מגיעים לאימפאקט, לרגש, למשהו שבתת-מודע לא מובן למה, אבל זה זה,
ואותו סיפור שההדמייה מספרת, ומועברת ללקוח, שמביט על ההדמיה וחווה את החוויה הטובה, רק אז עשית הדמייה - המחשה - תחושה - רגש, שאת עשית, לא תוכנה

אגב,ניתן לפעמים להיתקל בהדמיות מטורפות, שעשו אותן בתוכנות מסוימות, וכששואלים את איש ההדמיות כמה זמן לקח לו, אז הוא אומר, נניח, חודש
אז אחרי חודש יש הדמייה מנצחת, רק הוא לא לקח בחשבון שבעולם האמיתי, המבחן הוא להגיע לתוצאות מנצחות בטווח זמן שנכון ללקוח,
כי שוב, אנחנו נותני שירות ללקוח, והוא סוג של מכתיב לנו באיזה כלי נשתמש כדי לתת לו את התוצאה שהוא רוצה

לדעתי 95% מההדרכות (והכתבות) שמוצאים באינטרנט הן טכניות,
מדי פעם נתקלים בהדרכות שקשורות בהדמיות שנוגעות בפן האומנותי של המקצוע,
יוצא שמתקבל רושם מוטעה למי שרוצה לעסוק בתחום, שהדמיה טובה היא לדעת למשל וי-ריי, רינדור פרוגרסיבי כן או לא? כלי מידול חכמים ופלאגינים מתוחכמים, מה הערך שנותנים כאן ושם כדי שתצא הדמייה טובה... מגוכך לא?

איך שאני רואה את הדברים, יש לחשוב על הדבר כאומנות
קומפוזציה ומשקלים של צבעים, של שטחים ונפחים
על האווירה, פרופורציה ועוד ועוד

לחקור את ההדמייה ברמה הרגשית: מומלץ לצפות בדוגמא

שיהיה לכולם בהצלחה
ותעשו הדמיות יפות
 
נערך לאחרונה ב:

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
הלוגו מדהים!!
וגם האתר!

יפה סיכמת את הנושא מהפן האומנותי שלו.
אבל א"א להתעלם מכלי עבודה שיכולים לבצע עבודות מסויימות לעומת כלי עבודה שלא יכולות לבצע פעולות מסויימות.

נראה לי היה טוב שהתגובה שלך בעניין תופיע באשכול המדובר
https://www.prog.co.il/threads/לימוד-הדמיות.487804/
 
נערך לאחרונה ב:

גיא בן-דור

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
תודה על הפרגון

לגבי מה שציינת,
בגדול, אפשר להתעלם מהסיבה שאת הכנסת למשפט הזה את פרמטר הזמן (ואולי גם משאבי מערכת)

מה יקרה אם אני מוחק לך את הוי-ריי מהמחשב?
מה יקרה אם אני מתקין לך גרסת מקס מלפני עשר שנים, לפני כל הפלאגינים והסקריפטים, התאורות המצלמות החומרים המתוחכמים?
את חושבת שתוכלי לעשות הדמיות?

כמובן שכן, אני למשל עשיתי, אנחנו עשינו, טוטם עשה, 3d vision עשו, כולנו עשינו את זה,
ואיך למעשה "בעולם הקדום" עשינו הדמיות ריאליסטיות?
עם הרבה זמן, המון זמן, פחות עניין של מאמץ כי ידענו מה אנחנו עושים תחת הכלים הפרמיטיבים שהיו אבל ידענו שכתהליך זה המון המון זמן
והסטייט אוף מיינד של הלקוח היה בהתאם, הוא ידע שזה עניין של זמן

[ ואיך לדעתך הלקוח ראה את ההדמיות לפני עידן האינטרנט והמיילים?
אנחנו אשכרה נסענו אליו עם ההדמיות מודפסות, הכל היה מאוד לאט]

אם תורידי את פרמטר הזמן, בכל תוכנה תוכלי לעשות כל דבר וסקריפטים הם אך ורק קיצורי דרך
הרי הדמיה זה פוליגונים, אלפי פוליגונים, מליוני פוליגונים, וכשהם מסודרים בצורה מסויימת במרחב אנחנו מצליחים להמחיש בניין, עץ, אלמנטים, ריהוט וכו'
כי אם היה לך אינסוף זמן, ולתוכנות מסוימות היה לך אינסוף משאבי מערכת, היית מצליחה גם באוטוקאד תלת-מימד לעשות הדמייה, רק שיהיה לך ברור.
כל זה בהנחה ואת עם עצמך, בעולם בודד, מייצרת הדמיוות סופר מושלמות
רק שכאן נכנס המוקש של העולם האמיתי שזה לקוח וזמן

ביצוע הדמיות זה הרבה מעבר לתוכנה עצמה
יש כמה אספקטים שצריך לחקור ולהבין, גם מעבר לצד האומנותי
ובגלל שאנחנו לא בעולם בודד עם אינסוף זמן, צריך גם לחקור ולהבין מה הפרמטרים האמיתיים לבחירת כלי העבודה שלך, כמו לקוח, זמן, משאבי מערכת, שאיפות שלך עם עצמך, תמיכה\עזרה\העברת-קבלת ידע, דרישות אמיתיות שהשוק מבקש ומצפה, כלי העבודה שהסביבה עובדת בה, אינטראקטיביות מקצועית ועוד

ושאלה מענינת היא למה הכנסנו לעצמנו לראש ( למרות שכל תוכנה יכולה לעשות כל דבר), שתוכנה מסויימת מוגבלת למשהו מסויים
ולמה הכנסנו לעצמנו את ה"עובדות" שתוכנה א' מתאימה רק ל _ _ _ , ומי שרוצה תוצאה X צריך ללמוד תוכנה ב'

למה?
ובכן זה כבר סיפור ומאמר בפני עצמו על זה שביצוע הדמיות והישגים באופן כללי זה לא רק עניין טכני אלא עניין מנטאלי



הלוגו מדהים!!
וגם האתר!

יפה סיכמת את הנושא מהפן האומנותי שלו.
אבל א"א להתעלם מכלי עבודה שיכולים לבצע עבודות מסויימות לעומת כלי עבודה שלא יכולות לבצע פעולות מסויימות.

נראה לי היה טוב שהתגובה שלך בעניין תופיע באשכול המדובר
https://www.prog.co.il/threads/לימוד-הדמיות.487804/
 
נערך לאחרונה ב:

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
כתבתי את מה שכתבתי כאחת שהשתמשה עם מאיה עד לא מזמן.
מאיה תוכנה מקסימה,שכבר הכרתי אותה מתוך שינה, וכל הזמן אני חפשת את הכלים המקבילים אליה במקס.
אממה, עשיתי הסבה כי הוכתי שיש שם פתרונות מהירים יותרהן בבניית המודלים האדריכליים, והדבר הכי משמעותי שהשפיע לי על ההחלטה, זה המודלים המוכנים עם הטקסטורות שמגיעות לך על מגש של כסף , בלי להשתמש עם כל מיני סקריפטים להמרת המטריאלים לויריי מאיה (שכמובן לא הגיעו מושלמים לתוכנה)
וכן, פרמטר הזמן הוא פרמטר מאוד משמעותי במקצוע שלנו.
בעבר אולי נסעת ללקוח להראות לו את ההדמיה, אבל היום הדור גדל בדור אינסטנד, אין לו סבלנות לחכות לכום. התרגלנו שכל מה שאנחנו רוצים נעשה בהקשת מקלדת, וזה משפיע לנו על כל התחומים בחיים.
 

גיא בן-דור

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
כתבתי את מה שכתבתי כאחת שהשתמשה עם מאיה עד לא מזמן.
מאותיה תוכנה מקסימה,שכבר הכרתי אותה מתוך שינה, וכל הזמן אני חפשת את הכלים המקבילים אליה במקס.
אממה, עשיתי הסבה כי הוכתי שיש שם פתרונות מהירים יותרהן בבניית המודלים האדריכליים, והדבר הכי משמעותי שהשפיע לי על ההחלטה, זה המודלים המוכנים עם הטקסטורות שמגיעות לך על מגש של כסף , בלי להשתמש עם כל מיני סקריפטים להמרת המטריאלים לויריי מאיה (שכמובן לא הגיעו מושלמים לתוכנה)
וכן, פרמטר הזמן הוא פרמטר מאוד משמעותי במקצוע שלנו.
בעבר אולי נסעת ללקוח להראות לו את ההדמיה, אבל היום הדור גדל בדור אינסטנד, אין לו סבלנות לחכות לכום. התרגלנו שכל מה שאנחנו רוצים נעשה בהקשת מקלדת, וזה משפיע לנו על כל התחומים בחיים.

אבל זה בדיוק מה שאמרתי ואת חיזקת את הדברים

המשפט לא כל תוכנה עושה מה שאחרת עושה הוא לא נכון
כדי לעשות מישור פשוט, בכל תוכנה יקח לך 5 שניות
כדי לעשות פרמידה, בכל תוכנה יקח X זמן שונה
כדי לעשות עץ, בתוכנה אחת יקח לך רגע, בתוכנה אחרת יקח לך שעות\ ימים\ שבועות

הפוטנציאל הטכני קיים בכל התוכנות
את עברת למאיה או לסקריפטים מסוימים כי רצית לחסוך זמן
ואת צודקת מאוד, הרוב על מגש כסף

ועדיין בכל תוכנה אפשר לעשות כל דבר
אלא אם תשני את העובדה שלך ל "לא בכל תוכנה אפשר לעשות את אותו הדבר ב X זמן"
ואז..זה כבר ענין אחר, כי כאן את צודקת
(ומצטער על הפדאנטיות אבל המילים הנכונות חשובות)
וזה כמובן פרמטר אחד מתוך כמה למה לבחור תוכנה אחת על השניה
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
כל מילה!
ותודה על הדיוקים.

אם הבנתי נכון מהלך השיח באשכול הסמוך, וגם מה ששמעתי עוד קודם, סקטשאפ מוגבלת בכמה דברים: השמש, צמחיה, ורגישה למשקל עודף יותר משאר התוכנות המדוברות כאן.
צודקת?
או שכבר השתנו דברים מאז?
 

גיא בן-דור

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
אם עברנו לדיון על ההחלטות הטכניות שאיתן עושים בחירת כלי העבודה,
ואם את מתעלמת מכל שאר הסיבות למה מחליטים לעבוד על תוכנה אחת ולא אחרת,
ואם את כן מכניסה את פרמטר הזמן והמשאבים,
אז כן, זה הגיוני שבכל תוכנה יש את המגבלות שלה מבחינת תוצאה בזמן מסויים תחת משאבים בגבול מסויים

לגבי מה אני ממליץ למי שרוצה לעסוק בהדמיות?
אני לא ממליץ, אלא נותן לו להחליט
לפי שאלות שהוא צריך לשאול את עצמו בלבד
ואם היה מנוע חישוב שלפי שאלות היה ניתן לחזות מה תוכנה המתאימה אז היה נוח יותר,
שאלות כמו:

  • האם אתה חושב\מצפה\רוצה לעשות הדמיות מהר או לאט
  • האם אתה רוצה לעשות הדמיות לעצמך או ללקוח
  • האם כשאין לך פרוייקט אתה בעל תכונה של למידה עצמית, לחקור, לשאוף לידע
  • האם אתה מחפש תוצאה מהירה לא משנה אם היא טובה או לא
  • מה יותר חשוב לך, הזמן שאתה עובד על משהו או התוצאה שתהיה
  • האם חשוב לך הדקויות והמושלמות לא משנה לך כמה זמן זה יקח
  • מהם משאבי המערכת שיש לך
  • מהו הזמן שאתה חושב להקדיש ללמידה
  • האם יש לך ביקורת עצמית גבוהה
  • האם יש לך רקע טכני
  • האם אתה רוצה לבצע הדמיות עבור נישה מסויימת
  • האם אתה רוצה לעבוד לבד או בצוות \ בסטודיו
ועוד

ואני אספר לו מה הייתרונות והחסרונות שאני מכיר (לא שמעתי ש..)

ואז, הוא יחליט


כל מילה!
ותודה על הדיוקים.

אם הבנתי נכון מהלך השיח באשכול הסמוך, וגם מה ששמעתי עוד קודם, סקטשאפ מוגבלת בכמה דברים: השמש, צמחיה, ורגישה למשקל עודף יותר משאר התוכנות המדוברות כאן.
צודקת?
או שכבר השתנו דברים מאז?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה