מידע שימושי תכנית הרכבל לכותל אושרה

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
מעניין אתכם?
אם פתחתם, כנראה שכן...

תכנית הרכבל לכותל אושרה בקבינט הדיור

לאחר שהוועדה לתשתיות לאומיות דחתה עשרות התנגדויות לפרויקט הרכבל לכותל, אישר קבינט הדיור את התכנית. הרכבל נועד לסייע בהנגשת הכותל לרבבות המבקרים הפוקדים אותו בכל שבוע. הוא צפוי להסיע עד 3,000 נוסעים בשעה לכל כיוון, ואמור להתחיל לפעול בשנת 2021

201241_tumb_750Xauto.jpg


קבינט הדיור, בראשותו של שר האוצר משה כחלון, אישר היום (שני) את תוכנית הרכבל לכותל המערבי. התוכנית נועדה להציע פתרון לבעיית הנגישות הקשה לאגן הדרומי-מזרחי של העיר העתיקה – אזור הכותל, שער האשפות ועיר דוד – ומתוכננת לתת מענה למטיילים, תושבים ולתיירים.

תוכנית הרכבל – המוגדרת כ"פרויקט תשתית לאומית" – מקודמת בשיתוף עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, משרד התיירות ומשרד ירושלים ומורשת. מדובר בשלב נוסף בדרך להוצאתו לפועל של הפרויקט. הוא אושר בחודש יוני על ידי הוועדה תשתיות לאומיות, שדחתה עשרות התנגדויות שהוגשו מטעם הציבור לעיונה.

על פי התוכנית, הרכבל ינוע במהירות של 21 קמ"ש לאורך תוואי של 1.4 ק"מ, ויכלול 3 תחנות נוסעים. הוא יצא לדרכו ממתחם תחנת הרכבת הישנה במערב העיר, יעבור מעל גיא בן הינום ויגיע לתחנה השנייה בהר ציון. משם ימשיך לאורך חומת העיר העתיקה, ויסיים את מסלולו בתחנה שתוקם במרכז קדם של עמותת אלע"ד בעיר דוד. 73 הקרוניות של הרכבת המתוכנן – לכל אחת מהן קיבולת של 10 נוסעים – יוכלו להסיע עד 3,000 נוסעים בשעה לכל כיוון. משך זמן הנסיעה – כ- 4.5 דקות. הרכבל צפוי להתחיל לפעול בשנת 2021.

ביחס לאמצעים אחרים להסעת המונים, זמן ההקמה של הרכבל קצר. הוא אינו גורע נתיבים מכלי תחבורה אחרים, ועלות הקמתו זולה באופן יחסי. זמני הנסיעה ברכבל קבועים והוא מהווה אמצעי תחבורה ירוק וידידותי לסביבה, מפחית רעש וזיהום אוויר, ומתאים לטופוגרפיה המיוחדת של האגן הדרומי של העיר העתיקה.

לתוכנית הוגשו, כאמור, התנגדויות רבות – בין היתר, על רקע הטענות כי הוא יפגע בנוף, ולמעשה יחמיר את העומס התחבורתי בעיר. ברשות לפיתוח ירושלים, יוזמת הפרויקט בשיתוף משרד התיירות, טוענים מנגד כי הרכבל יפתח את צוואר הבקבוק באזור העיר העתיקה ויגדיל את המרחב הציבורי של הולכי הרגל – בשגרה כמו גם באירועים המחייבים הגדלה וגמישות בקיבולת המבקרים באזור. לדברי הרשות, הרכבל יקנה גישה קלה ונוחה לתושבי העיר העתיקה ולכ- 135 אלף מבקרים, תיירים וסוחרים הפוקדים את האזור בשבוע שגרתי בו לא מתקיימים ללא אירועים מיוחדים. כמו כן, מדובר באמצעי תחבורה שיצמצם את תנועת הרכבים הפרטיים באזור ואת מספר האוטובוסים הנעים בצירים אלה, ובכך יביא להפחתה ניכרת בזיהום האוויר. בנוסף, הרכבל ינגיש לראשונה את אתרי המורשת, הדת ותיירות גם לבעלי מוגבלויות.

שר האוצר כחלון אמר: "אלפיים שנה חיכינו לכותל המערבי, ולא יתכן שבגלל עומסי תנועה רבבות יימנעו מלהגיע לכותל. הרכבל ינגיש את הכותל לאותם המונים, שרוצים להגיע כיום לכותל ופשוט לא יכולים. מדובר כאן על פרויקט לאומי שהוא מעבר לתשתית תחבורתית ותיירות, אלא פרויקט חברתי שינגיש את הכותל לכל מי שרק רוצה להגיע".

השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, זאב אלקין, הוסיף: "אני שמח שהצלחנו היום לעבור עוד שלב חשוב בקידום תוכנית הרכבל לעיר העתיקה. מדובר בפרויקט אסטרטגי לקידום התיירות באגן העיר העתיקה בירושלים. שלב אחרי שלב אנחנו הופכים חזון למציאות חדשה, ובקרוב הדרך אל הכותל המערבי ולאתרים חשובים אחרים בירושלים העתיקה תהיה נגישה יותר".
 

רגע אחד

משתמש פעיל
מעניין אתכם?
אם פתחתם, כנראה שכן...

תכנית הרכבל לכותל אושרה בקבינט הדיור

לאחר שהוועדה לתשתיות לאומיות דחתה עשרות התנגדויות לפרויקט הרכבל לכותל, אישר קבינט הדיור את התכנית. הרכבל נועד לסייע בהנגשת הכותל לרבבות המבקרים הפוקדים אותו בכל שבוע. הוא צפוי להסיע עד 3,000 נוסעים בשעה לכל כיוון, ואמור להתחיל לפעול בשנת 2021

201241_tumb_750Xauto.jpg


קבינט הדיור, בראשותו של שר האוצר משה כחלון, אישר היום (שני) את תוכנית הרכבל לכותל המערבי. התוכנית נועדה להציע פתרון לבעיית הנגישות הקשה לאגן הדרומי-מזרחי של העיר העתיקה – אזור הכותל, שער האשפות ועיר דוד – ומתוכננת לתת מענה למטיילים, תושבים ולתיירים.

תוכנית הרכבל – המוגדרת כ"פרויקט תשתית לאומית" – מקודמת בשיתוף עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, משרד התיירות ומשרד ירושלים ומורשת. מדובר בשלב נוסף בדרך להוצאתו לפועל של הפרויקט. הוא אושר בחודש יוני על ידי הוועדה תשתיות לאומיות, שדחתה עשרות התנגדויות שהוגשו מטעם הציבור לעיונה.

על פי התוכנית, הרכבל ינוע במהירות של 21 קמ"ש לאורך תוואי של 1.4 ק"מ, ויכלול 3 תחנות נוסעים. הוא יצא לדרכו ממתחם תחנת הרכבת הישנה במערב העיר, יעבור מעל גיא בן הינום ויגיע לתחנה השנייה בהר ציון. משם ימשיך לאורך חומת העיר העתיקה, ויסיים את מסלולו בתחנה שתוקם במרכז קדם של עמותת אלע"ד בעיר דוד. 73 הקרוניות של הרכבת המתוכנן – לכל אחת מהן קיבולת של 10 נוסעים – יוכלו להסיע עד 3,000 נוסעים בשעה לכל כיוון. משך זמן הנסיעה – כ- 4.5 דקות. הרכבל צפוי להתחיל לפעול בשנת 2021.

ביחס לאמצעים אחרים להסעת המונים, זמן ההקמה של הרכבל קצר. הוא אינו גורע נתיבים מכלי תחבורה אחרים, ועלות הקמתו זולה באופן יחסי. זמני הנסיעה ברכבל קבועים והוא מהווה אמצעי תחבורה ירוק וידידותי לסביבה, מפחית רעש וזיהום אוויר, ומתאים לטופוגרפיה המיוחדת של האגן הדרומי של העיר העתיקה.

לתוכנית הוגשו, כאמור, התנגדויות רבות – בין היתר, על רקע הטענות כי הוא יפגע בנוף, ולמעשה יחמיר את העומס התחבורתי בעיר. ברשות לפיתוח ירושלים, יוזמת הפרויקט בשיתוף משרד התיירות, טוענים מנגד כי הרכבל יפתח את צוואר הבקבוק באזור העיר העתיקה ויגדיל את המרחב הציבורי של הולכי הרגל – בשגרה כמו גם באירועים המחייבים הגדלה וגמישות בקיבולת המבקרים באזור. לדברי הרשות, הרכבל יקנה גישה קלה ונוחה לתושבי העיר העתיקה ולכ- 135 אלף מבקרים, תיירים וסוחרים הפוקדים את האזור בשבוע שגרתי בו לא מתקיימים ללא אירועים מיוחדים. כמו כן, מדובר באמצעי תחבורה שיצמצם את תנועת הרכבים הפרטיים באזור ואת מספר האוטובוסים הנעים בצירים אלה, ובכך יביא להפחתה ניכרת בזיהום האוויר. בנוסף, הרכבל ינגיש לראשונה את אתרי המורשת, הדת ותיירות גם לבעלי מוגבלויות.

שר האוצר כחלון אמר: "אלפיים שנה חיכינו לכותל המערבי, ולא יתכן שבגלל עומסי תנועה רבבות יימנעו מלהגיע לכותל. הרכבל ינגיש את הכותל לאותם המונים, שרוצים להגיע כיום לכותל ופשוט לא יכולים. מדובר כאן על פרויקט לאומי שהוא מעבר לתשתית תחבורתית ותיירות, אלא פרויקט חברתי שינגיש את הכותל לכל מי שרק רוצה להגיע".

השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, זאב אלקין, הוסיף: "אני שמח שהצלחנו היום לעבור עוד שלב חשוב בקידום תוכנית הרכבל לעיר העתיקה. מדובר בפרויקט אסטרטגי לקידום התיירות באגן העיר העתיקה בירושלים. שלב אחרי שלב אנחנו הופכים חזון למציאות חדשה, ובקרוב הדרך אל הכותל המערבי ולאתרים חשובים אחרים בירושלים העתיקה תהיה נגישה יותר".
סידרו את הבעייה עם הכהנים?
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
זה אמור להיות בתשלום?
או בחינם?
ודאי בתשלום!
אולי קצת יקר בהתחלה, זה מיועד גם הרבה לתיירים...
בתכנית להכניס את זה למערך התחבורה הציבורית, כמו מחיר האוטובוס והרכבת, עם אפשרות למעבר.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אם הרכבל יחסוך את המוני האוטובוסים של התיירים שחוסמים לנו את דרך העופל, הוא כבר שווה.
 

אש הברזל

משתמש סופר מקצוען
ועמותת "עמק השווה" (כנראה עמותה שמאלנית ורפורמית)
כבר אמרה שתעתור לבגץ על זה שמאשרים כזה פרוייקט בממשלת מעבר בלי לחשוב על המשמעות הפוליטית והמדינית של כזה פרוייקט על העיר ירושלים...
 

-LIGA

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
אם הרכבל יחסוך את המוני האוטובוסים של התיירים שחוסמים לנו את דרך העופל, הוא כבר שווה.
יתכן שיחסוך את זה, אך מנגד יביא יותר תיירים לכותל והם יחסמו לך את הגישה לקיר עצמו. (הגם שתמיד קשה למצוא מקום ליד הקיר...)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה