התייעצות האם מומלץ לחתום על בלעדיות?

גלאט 2

משתמש צעיר
מהנסיון באתר שלי, לתת למתווך זה פינוק שלפעמים שווה מאד, המתווך חוסך הרבה כאב ראש בזה שהוא מטפל בכל הקטע של להראות לקונים ות'אמת הוא איש מכירות די טוב (לפעמים גם מול המוכר:rolleyes:).
אבל זה באמת נכון שלפעמים הדירה נתקעת בבלעדיות אצלו, כמו שהזכירו למעלה.
לכן לדעתי אם אין עניין מיוחד, אפשר תמיד לנסות קודם בעיתונים, לוחות, מקומונים.
 

בוחר בעילום שם

משתמש פעיל
התשובה לשאלה אינה חד משמעית ותלוי מאוד מי המתווך ומה טיבו. אם מדובר באחד שאתם סומכים עליו ושמעתם עליו דברים טובים, טמינות, מקצועיות בתחום ובאזור בו אתם מעוניים למכור - רוצו על זה.
הטעם הפשוט הוא - שוב - אם מדובר ב"תותח עבודה" המתווך לוקח על עצמו את הנכס מתחבר אליו ועובד עליו כעל שלו, במקצועיותו הוא אמור לדעת ברגע הראשון האם הלקוחות המעוניינים לרכוש הינם פוטנציאלים אם לאו, ולאחר סינון הוא יחליט איך ובאיזה אופן להביא את הלקוחות בצורת דירת בוטיק ולא 'דירה לדוגמא לעיני כל העם', אם אין לו בלעדיות אלא כל עולם המתווכים יכולים להיכנס הרי שהבית ייהפך לאולם תצוגה, ואין מה לעשות הדברים עוברים מפה לאוזן, וכולם כבר יודעים ומרננים 'זו הדירה של... לא מתאים לי'. [בלא קשר לקושי מכירת הדירה באופן זה, קשה מאוד לשהות בבית שכל רגע ישנו מתווך שמתחנן להכניס 'עכשיו' 'דחוף' קונה רציני שהגיע הרגע מצרפת ונוסע עוד רגע לקנדה, לארגן את הבית תוך רגע גם אם זה בשעות שהילדים כבר נמים...]
הקיצער... ככל שהדברים נכתבים אני רואה שאין לזה סוף. לכן, התשובה היא לברר מיהו המתווך, ואם הוא עונה על ההגדרות לעיל הדבר מבורך יעיל ובעז"ה גם מהיר יותר.
 

יצחק פנחס

משתמש פעיל
עריכה תורנית
מניסיון ותיק, כמעט כל המתווכים שדורשים בלעדיות הם לא המתווכים הישרים וההגונים..... ויש הרבה מאוד כאלו.

הם מחפשים רק לעשות קופה על קונה שיגיע לדירה לא דרכם ויאלץ לשלשל לכיסם כמה אלפי שקלם עקב החתימה האומללה, הם פשוט יושבים בבית ועושים הרבה כסף על העיסקאות שנסגרת בדירות שהצליחו להחתים בעל הבית תמים, משום מה גם החוק לצידם, ונותן להם אפשרויות להחזיק את האומלל שנפל ברשתם בגרון לתקופה מכובדת.

תבדקו אותי, כל המתווכים ההגונים שפגשתי, מעולם לא ביקשו בלעדיות, מתווך שדורש בלעדיות, למדתי על בשרי שיש להתרחק ממנו במהירות.

ההיפך, כשאין בלעדיות למתווך יש לו הרבה יותר אמביציה לעבוד בשבילך, מקסימום אם המתווך טוען כמו המתווך לעיל שזה קשה לו, אפשר לתת לו מילה בעל פה שאתם לא פונים למתווכים נוספים כל עוד הוא פועל כראוי, אז הוא תלוי בכם ומחויב הרבה יותר.
תשמרו ותזהרו!!!!!!!!
 

בוחר בעילום שם

משתמש פעיל
כנראה שמעולם לא 'זרקתם' את הדירה לשוק, כך שהיא נשרפה במהירות אצל 'כל' הלקוחות הפוטנציאלים, איני מחדשת כלום אבל הכל תלוי במזל אפי' ס"ת שבהיכל, צר לי אם נפלתם על אנשים לא הגונים.
ב"ה אני עוסקת בתחום שנים, אני עוסקת בדירות שנמצאות אך ורק ב'בלעדיות' אצלי. כיום איני מפרסמת את עצמי אלא הלקוחות מתקשרים אליי בידיעה שהם נותנים בלעדיות, הם יודעים שזו הדרך היעילה והנבונה. כך שהמשפט שאומר שהאינם הגונים הם אלו שמבקשים בלעדיות הוא טעות הנובעת מבורות וחוסר הבנה בעניין. אם מישהו מציע לכם בלעדיות תבדקו היטב [אצל אנ"ש הדבר יכול להתבצע בטלפון שניים] מה טיבו ואם הדברים נשמעים היטב - רוצו על זה.
אגב, ברור שלמתווך ללא בלעדיות יש אמביציה אבל הוא מנווט את כולה עבור עצמו, באופן שמביא כל לקוח לראות, אבל בכדי לצוד לקוחות צריך לשכנע אותם 'במחיר זול של הדירה' וכו' כך שהמוכר אפי' לא יודע מה עובר מתחת לאפו אצל עולם המתווכים, ואיך שערך הנכס שלו יורד מטה מטה, לעיתים קורה שהמתווך אומר לקונה שייגש לרחוב כך וכך וכשהוא מגיע לדירה נזכר שכבר ראה אותה, או אז, מתחילה מלחמת המתווכים מי היעיל ומי לא, מה שקורה אז, 'לקוח בורח' בכדי לא להיכנס לנישה הזאת ושלא יצטרך לשלם לכל המתווכים שאיכשהו היו קשורים בעניין. לא תאמינו... אבל לעיתים המתווך מראה ללקוח את הדירה שלך בכדי לומר לו עד כמה היא לא טובה ולהעלות את ערך הדירה השניה שיראה לו בעוד דקות מספר. ב"ה אני מתוקף מה שכתבתי לא מגיעה לכל אלו המצבים אבל את השיטות אני מכירה היטב ושומעת מכל אלו שנפלו... ולפעמים גם מהמתווכים בעצמם. מתווך כזה ללא בלעדיות או א. שהוא יביא לקוחות גם כשהם מתעניינים בכלל על 'מדינה או עיר אחרת' העיקר להראות את הדירה... בו ב. הוא יביא לקוח או שניים ואז יתפוס שכל עולם המתווכים מביאים גם הם לקוחות [פעמים אותם לקוחות וד"ל] ויירדם באמצע השמירה ויחזור הדבר חלילה אצל המתווך הבא וכו'.
כמובן, מתווכים, כמו כל עולם עצמאי ובעיקר נדל"ן יש צדיקים ויש שאינם, אבל הצדיקים שבהם היודעים את מלאכתם נאמנה שווים המון, גם כלכלית גם נפשית ופיזית ומביאים רוגע לכל הסאגה שנקראת מכירת וקניית דירה.
ברצוני להדגיש - ישנן המון מתווכים ישרים ויראי שמים כך שאיני ממליצה רק על בלעדיות, הרבה נכסים נמכרים בלא בלעדיות בצורה ישרה ואמינה אבל אם בס"ד הגעתם לאחד מאלו והוא מבקש בלעדיות- ניצחתם.
 
נערך לאחרונה ב:

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
מאד תלוי
אם המתווך עובד רק דרך בלעדיות והוא תותח, לפעמים כדאי לחתום לו לתקופה מוגבלת, נניח של חודשיים, ואם הוא לא מצליח, לקחת ממנו.
אנחנו חתמנו עם מתווכת ממש מעולה שחתומה על עסקאות שעשתה באזור שלנו, ולא הלך.
היתרון היה שהיא הביאה גם מתווכים אחרים ועבדה איתם בשתפ, ולא חסמה דווקא אצלה.
לאחר חודשיים נגמרה התקופה, העברנו לבלעדיות למתווך אחר, וגם הוא עבד עם המתווכת הקודמת, וכשהיה צורך הביא ממנה אנשים.
תכלס בסופו של דבר בתיווך הגיע ממנו ב"ה, בשניה שהיינו צריכים.

זה מאד תלוי אם מכירים את המתווכים. (אנחנו הכרנו אותם אישית וידענו מי עובד טוב ומי לא), והיתה מתווכת נוספת שהבטיחה לנו שהיא תותחית ורצתה בלעדיות, ולא הסכמנו לתת לה. כי לא רצינו לסגור אצלה. לעומת האחרים שבאמת אכפת היה להם למכור את הדירה שלנו.
אחרי שהמתווך מכר לנו את הדירה התקשרתי למתווכת הקודמת לעדכן אותה ולהודות לה על התקופה שהדירה שלנו היתה אצלה. היא שמחה איתי והתרגשה שמכרנו ב"ה.
 

יצחק פנחס

משתמש פעיל
עריכה תורנית
כבר ציינתי שאפשר (יהיו שיאמרו שאף מומלץ) לתת למתווך מילה שלא פונים למתווכים נוספים כל עוד הוא מתעסק עם הנכס,
זה ילחיץ את המתווך לעמוד בהסכם שבעל פה.

דרישת חתימה על בלעדיות, היא אך ורק מעשה שנועד לבטח שהמתווך בכל מקרה יגזור קופון על מכירת הדירה גם במידה והיא לא תתבצע דרכו.
יש מתווכים שכל העבודה שלהם היא רק לחפש תמימים שיחתמו להם בלעדיות, אז הם יכולים לשבת בבית בנחת וחכות שהכסף יזרום אליהם לבד.
להשתחרר מהחתימה האומללה לוקח תקופה ארוכה.........
 

שלמה וייס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
תבדקו אותי, כל המתווכים ההגונים שפגשתי, מעולם לא ביקשו בלעדיות, מתווך שדורש בלעדיות, למדתי על בשרי שיש להתרחק ממנו במהירות.
מניסיון אישי, עשיתי עסקאות מכר עם בלעדיות ומאד נהניתי מההשקעה של המתווך!
 

צביבה

משתמש פעיל
לא מבינה!
תפרסמי בפרוג... והדירה תיחטף!!!
לא חסר כאן גם מתווכים שישמחו לעזור!
 

שרינה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
מעדכנת שבינתיים "נתנו מילה" למתווך שנראה אמין מאד,ואמר שיש לו לקוחות פוטנציאלים,ביקש בלעדיות רק לשבועיים
נתנו צ'אנס...
 

ישר והפוך

משתמש מקצוען
חתמנו פעם על הסכם בלעדיות, חוץ מלהסביר לנו עד כמה הדירה שלנו לא שווה ושכדאי לנו להוריד במחיר עוד ועוד- המתווך לא עשה יותר מידי. לא היה לו כח לעבוד קשה ולגמרי לא עניינה אותו כדאיות העיסקה בשבילנו בגרם. כל מה שרצה הוא למכור בקלות דירה ולקבל דמי תיווך.
לאחר שההתחייבות לבלעדיות פגה, הצלחנו למכור בס"ד. בלעדיו כמובן, ובסכום גבוה בהרבה.

לדעתי אם אין המלצות נלהבות מאד על עבודת המתווך, אין לחתום בשום אופן על בלעדיות.

הרבה הצלחה וסיעתא דשמיא.
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
לדעתי לנסות לבד קודם, שבוע שבועיים - מה תפסידו?
אני נתתי למתווך בלעדיות לפרק זמן מוגבל (חודש נדמה לי)
בהרגשה שלי הוא היה הרבה יותר ממוקד מטרה, בסוף באמת מכרנו דרכו.
חשוב כמובן ללכת למתווך ישר ולשמוע עליו המלצות קודם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה