דרוש מידע איך מטפלים בשגיאות כתיב אצל ילדה בכיתה ג'?

חיה .ר.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
לבת שלי יש שגיאות כתיב שנקרה לי מוגזם לגיל. האם יש למישהו המלצה איך לטפל או למי אפשר לשלוח? מנסיון..
תודה קבה
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
מנסיון אצל אחותי-
העתיקה קודם מילים שהיו על כרטיס- כ פעם הרימה כרטיס, הסתכלה על המילה צילמה אותה בעין, הניחה את הכרטיס הפוך וכתבה את המילה. אח"כ בחנה את עצמה אם זה היה נכון. אם לא היה נכון- כתבה שוב.
אח"כ באותה צורה העתיקה משפטים.
אח"כ כתבה ספר קצר של ילדים ואמא שלי ניילינה לה אותו אחרי שהיא בדקה את עצמה עם השגיעות כתיב. בשלב הזה היו לה שגיאות בודדות.
אני יודעת שצריך לבדוק כמות שגיאות שיש לילדה וסוג שגיאות. האם זה באותיות מתחלפות או שמדלגת על אותיות וכו'.
לדעתי כדאי לך לפנות למאבחנת דידקטית או אפילו מורה פרטית לקריאה וכתיבה שתבחן את הרמה ותוכל לתת לך הנחיות.
בנוסף תעודדי אותה לקרוא ספרים. את יכולה לעשות לה מבצע או סוג של משחק שקוראים חצי סיפור ואז משלימים לבד את הסיפור ואז קוראים איך הסיפור באמת נגמר.
 

חיה .ר.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
מנסיון אצל אחותי-
העתיקה קודם מילים שהיו על כרטיס- כ פעם הרימה כרטיס, הסתכלה על המילה צילמה אותה בעין, הניחה את הכרטיס הפוך וכתבה את המילה. אח"כ בחנה את עצמה אם זה היה נכון. אם לא היה נכון- כתבה שוב.
אח"כ באותה צורה העתיקה משפטים.
אח"כ כתבה ספר קצר של ילדים ואמא שלי ניילינה לה אותו אחרי שהיא בדקה את עצמה עם השגיעות כתיב. בשלב הזה היו לה שגיאות בודדות.
אני יודעת שצריך לבדוק כמות שגיאות שיש לילדה וסוג שגיאות. האם זה באותיות מתחלפות או שמדלגת על אותיות וכו'.
לדעתי כדאי לך לפנות למאבחנת דידקטית או אפילו מורה פרטית לקריאה וכתיבה שתבחן את הרמה ותוכל לתת לך הנחיות.
בנוסף תעודדי אותה לקרוא ספרים. את יכולה לעשות לה מבצע או סוג של משחק שקוראים חצי סיפור ואז משלימים לבד את הסיפור ואז קוראים איך הסיפור באמת נגמר.
תודה רבה.
אני אנסה את הרעיון הנ"ל.
לגבי קריאת ספרים- זה מפתיע אותי מאוד משום שהיא קוראת המון.
אם יש למישהו מספר טלפון של מאבחנת דידקטית או מורה פרטית שמטפלת בתחום הזה. אשמח לקבל
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
לגבי קריאת ספרים- זה מפתיע אותי מאוד משום שהיא קוראת המון.

השאלה אם היא קוראת מדויק. אם יש לה אחים קטנים, תבקשי ממנה להקריא להם סיפור ושימי לב לאופן הקריאה. בקריאה בקול בד"כ קוראים לאט יותר ושמים לב למילה באמת ולא רק מבינים את המילה על פי תבנית שמצולמת לך בראש.
 

hds

משתמש צעיר
אין לי מושג מה הבעיה, ואם יש בעיה אני רק יכולה לעודד אותך ולספר לך על עצמי - עד כיתה ד' כתבתי עם המון שגיאות כתיב, והרבה פעמים לא היה ניתן להבין את הנכתב, קראתי המון וספרים ברמה גבוהה.
זה עבר מעצמו, היום כמו שאת רואה אין לי שגיאות כתיב.
 

hds

משתמש צעיר
במחשבה שניה יתכן וזה נבע מבעיה מוטורית שלא הובחנה, הכתיבה דרשה ממני מאמץ רב ויתכן שלא היה לי פנאי לחשוב על איך לכתוב נכון.
 

חיה .ר.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אין לי מושג מה הבעיה, ואם יש בעיה אני רק יכולה לעודד אותך ולספר לך על עצמי - עד כיתה ד' כתבתי עם המון שגיאות כתיב, והרבה פעמים לא היה ניתן להבין את הנכתב, קראתי המון וספרים ברמה גבוהה.
זה עבר מעצמו, היום כמו שאת רואה אין לי שגיאות כתיב.
הלואי שכך יהיה
 

hds

משתמש צעיר
הלואי שכך יהיה
את יכולה לבדוק , יתכן והיא לא משקיעה מחשבה איך נכון לכתוב את המילה, תנסי להראות לה כתיבה של מילה בכמה אוםנים ולראות האם היא יודעת להבחין בצורה הנכונה.
אני לא הייתי עקבית בשגיאות שלי אפילו במילה חוזרת באותו משפט, וזה משעשע לקרוא מכתבים שלי מאותם הימים.
 

מ. שלו

משתמש פעיל
D I G I T A L
תודה רבה.
אני אנסה את הרעיון הנ"ל.
לגבי קריאת ספרים- זה מפתיע אותי מאוד משום שהיא קוראת המון.
אם יש למישהו מספר טלפון של מאבחנת דידקטית או מורה פרטית שמטפלת בתחום הזה. אשמח לקבל
אין לזה כל קשר לקריאה
 

ריקי שחור

משתמש מקצוען
הגישה של חיה קושניר עובדת על צילום מילים. לדבריה, ילדים שיעבדו על פי גישתה 5 דקות ביום, יכתבו נכון תוך תקופה קצרה.
זה עובד כך:
המורה/ האם כותבת משפט על הלוח.
הילדה קוראת את המילה הראשונה ושמה לב "לצלם" אותה.
הילדה כותבת את המילה.
הילדה מסתכלת על המילה שעל הלוח.
אם לא כתבה נכון- שוב מצלמת וכותבת.
כך כל יום שני משפטים.

מה שקורה, שהמוח מתרגל תמיד לצלם מילים תוך תשומת לב לחלקיהן, וכך גם קריאה רגילה, שעד עכשיו לא עזרה, עוזרת, כי המוח מתרגל לשים לב ל"תמונה" של המילה.
 

תילי5565

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שגיאות כתיב מתחלקות ל3 סוגים:
פונולוגי (שמיעתי- השמטת אות נשמעת כמו ״אכנו״ במקום ״אכלנו״, הושמטה ל׳ שנשמעת היטב)
אורתוגרפי (החלפת אותיות כמו א/ה/ע כ/ח וכו׳)
מורפולוגי- דקדוקי (שגיאות שהן קשורות לכללי דקדוק)

כל שגיאה תואמת לגיל אחר.
שגיאות פונולוגיות חייבות התערבות של מורה מתקנת בגילה.
שגיאות אורתוגרפיות- יעזור מאוד להיחשף לכל מילה לפחות 8 פעמים וכך נכנס לזיכרון, יש מגוון פעילויות לכך.
שגיאות מורפולוגיות- דקדוקיות זה לגמרי מתקבל בגיל שלה ואין צורך לדאוג.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה