דרוש מידע ממזר שנשא שפחה בימינו, יש?

מצב
הנושא נעול.

עט להשכיר

משתמש מקצוען
זכור לי סיפור ישן ללא מקור על אישה ניצולת שואה שנתקבלה עדות ממכר קרוב שהיה עם בעלה באותו מחנה ריכוז וראה שהרגו אותו. על סמך העדות הזאת בית דין התיר אותה להינשא. נולד לה בן ושנים אחר כך, כשהוא היה כבר בן ישיבה הלכה האישה ברחוב באמריקה ולפתע ראתה את בעלה הראשון.
הרב משה פינשטיין הורה לבחור לעזוב את הישיבה, ללכת ללמוד באוניברסיטה, למצוא שם גויה שמוצאת חן בעיניו, לקנות אותה לשפחה ואחר כך לשחרר אותה (על פי התהליך ההלכתי שאינני בקיאה בו) וכך יוכל להביא צאצאים יהודיים לעולם.
לא יודעת אם זה הצליח או לא

טרגדיה בלתי נתפסת.

אישה ששתתה את כוס התרעלה עד תומה, שיקמה עצמה והקימה משפחה.
רק כדי לאבד אותה שוב, ובצורה קשה הרבה יותר
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
רק באופן פורמלי
קודם כל, זה לא כזה פשוט להגיד שזה רק פורמלי, איבדת את כל המשמעות ההלכתית של ההיתר.
שנית, זה לא ממש רק פורמלי. תכל'ס זה משאיר אותה בידיו על כל המשתמע בכל מצב של 'פיצוץ' במערכת היחסים ביניהם בעתיד.
 

מ.ב.

משתמש מקצוען
קודם כל, זה לא כזה פשוט להגיד שזה רק פורמלי, איבדת את כל המשמעות ההלכתית של ההיתר.
חשש "הערמה" בקניית שפחה במטרה לשחררה לאחר מכן כדי לטהר ממזרים

ד. בנישואי ממזר לשפחה על ידי קניית ה"שפחה", הקנין לא נועד למטרת עבדות אלא כדי "להכשיר" את צאצאיו של הממזר, ואי לכך יש לדון שמא קנין זה שנעשה ב"הערמה", דהיינו בתחבולה להפקיע את האיסור, אינו חל כלל ועיקר, וכפי שהעיר בשו"ת מנחת יצחק [7] סימן נ) אולם המנחת יצחק מביא את דברי החיי אדם "דאין לדמות מילתא למילתא בזה, והיכא דאמרו אמרו", וסיים: "אם כן כיון שלא ניתן לנו הרשות לדמות מילתא למילתא בזה, אין לנו לחדש ענין של הערמה גם בנדון דידן".

וראה בדברי הגר"מ שטרנבוך [9] במה שכתב בנדון, ובמה שהציע למעט ב"הערמה".

עצה אחרת כדי שהמכירה לא תחשב "הערמה", כתב רבי זלמן נחמיה גולדברג [8] שיקנה אותה הממזר לשפחה בתנאי שאחר הטבילה באותו יום יפקירנה. וכאשר האשה "נקנית" לשפחה לזמן קצר בלבד, היא מוכנה לקנין בלב שלם, וממילא אין בכך כל "הערמה". ולאחר הזמן הקצר שהיא משועבדת כשפחה, יפקירוה, וישאר בה רק קנין איסור. ומכיון ש"אין הבנים מתייחסים אליו", דהיינו הם מיוחסים אחר אמם השפחה ולא אחר אביהם הממזר, הם "נטהרים" לאחר שחרורם להיות גרי צדק המותרים לבוא בקהל ה'.

וראה גם בדברי הרב יעקב אריאל [12]-[13] ובהצעתו המעשית לטהר ממזר בשפחה בזמנינו על ידי "נישואין" לאישה נוכריה העומדת להתגייר שתסכים להיקנות לממזר כ"שפחה" בתואר "פורמאלי" ללא שעבוד ממשי. אותה נוכרית שתיאות להינשא לממזר תיקנה על ידו כ"שפחה" לגופה בלבד ולא לעבודה כלשהי. ברובד הממוני היא תישאר בת חורין. ניתן לכתוב זאת בשטר, בנוסף למסירת הטבעת בתור קניין כסף, ולמסור לידה במעמד שני עדים כדת וכדין.
 

חרש עץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
כמעט ולא קיימים מקרים של 'ממזר ודאי' מכמה סיבות (מספקין בגוי וכדו')
הסיבה העיקרית שאין היום הרבה ממזרים ודאיים, זה מחוסר ראיות הלכתיות מי האב, כי האשה אינה נאמנת.
כלומר על אף שבטוח שהם כן ממזרים, אין לנו שני עדים וכדומה שיכולים להוכיח שהוא ממזר.
כלומר בהלכה גם אם אני דיין ואני יודע ב100% שפלוני גנב מפלוני כי ראיתי כך בעיני, אם אין שני עדים נפסק שהוא לא צריך להחזיר.
 

שירת הלווים

משתמש פעיל
היום בהרבה חתונות חילוניות עושים איזשהו פסול בחופה ןהקידושין כדי למנוע בעתיד ממזרים.
נשמע הזוי! לא נראה לי.
חתונה אורתודוקסית וגיור רפורמי, קיימים בשפע בחו"ל.
זה לא הופך את הילדים שלהם לממזרים.
מחוסר ראיות הלכתיות מי האב,
יש היום dna להוכיח. רק שברוב בתי הדין לא מכריזים היום על ממזרוּת.
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
סליחה על הבורות
למה הנושא הזה עלה?
היה סיפור או כתבה בענין, באחד מעיתוני החג?
 

טחינה גולמית

משתמש מקצוען
נשמע הזוי! לא נראה לי.
שמעתי את זה לפני הרבה שנים מאחד העסקנים הגדולים בעולם התשובה.
ואגב זה נשמע מעולה כי בעצם זה מה שתוקע את הממזרים. ילד שנולד מחוץ למסגרת הוא לא ממזר, ועניין החופה והקדושין הוא זניח יחסית לעבירות הנוספות שנעשות מסביב.
אני גם לא אמרתי במה הם פוסלים (ואני גם לא יודעת), ויתכן שמשהו לא כ"כ קריטי אבל שבהחלט מספיק אח"כ להתיר ממזר מהספק.
 

תפוח אדמה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
D I G I T A L
יש ספר שקראתי אותו לפני כמה שנים טובות, ספר מדהים שעוסק בעלילה (אמיתית) טראגית, של בחורה אמריקאית מבית רפורמי, שחזרה בתשובה, ומצאה חתן ולפני החתונה הגיעו למסדר קידושין, ושם אחרי כל התשאולים נודע לרב שאמא שלה מנישואין שניים, אחרי גירושין רפורמיים שאינם תקפים הלכתית. וממילא היא ממזרת ואסורה לבוא בקהל.
הסיפור הטראגי מסתיים שם, ואני זוכרת שסגרתי את הספר בכאב לב גדול.
לא זוכרת איך קוראים לספר הזה, ספר משובח מאוד.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה