דרוש מידע חובות לאוטובוס/רכבת/ וכו...

Netta

משתמש מקצוען
מנהל קבוצה
הנדסת תוכנה
אני גם יודעת שהכל מגיע למשרד התחבורה...
כי יש היום אפשרות לעשות חופשי יומי בין מטרופולינים - כלומר, רכבת, אוטובוס, רכבת קלה וכו'.
הכל באותו מחיר.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
גם אם הכל מגיע למשרד התחבורה, עדיין - חלק מהתשלום לחברות, הוא לפי תיקופים.
כך שמי שלא מתקף באוטובוס, הפסיד כסף לחברה.
 

A052

משתמש סופר מקצוען
רק שוב הערה כללית.
החיוב לתשלום ע"פ חוק [וע"פ רוב הפוסקים] הינו אך ורק כאשר היה בזמן הנסיעה מכשיר תיקוף תקין על האוטובוס ואם מדובר במכשיר שאצל הנהג הנהג גבה תשלום.
כלומר אם לא היה כלל מכשיר על האוטובוס, או שהמכשיר היה תקול, או שמדובר באוטובוס קבלני וירדתם לפני הכרטיסן או לא עלה כרטיסן מכל סיבה שהיא. או שהיתה שביתת תשלום של הנהג שלא הסכים לגבות תשלום.
בכל המקרים הללו ודומיהם אין כלל חובת תשלום, גם אם החברה תוציא אח"כ הודעה שיש לשלם.

שכוייח מוטי שלא שכחת לתקף, וגמח"ט לכולם.
 

Netta

משתמש מקצוען
מנהל קבוצה
הנדסת תוכנה
אני גם יודעת שהכל מגיע למשרד התחבורה...
כי יש היום אפשרות לעשות חופשי יומי בין מטרופולינים - כלומר, רכבת, אוטובוס, רכבת קלה וכו'.
הכל באותו מחיר.
עריכה חשובה: צודקים. לא לוקחת אחריות על אף אחד.
שאלתי את בעלי והוא אמר שצריך לשלם בכל מקרה.
 

I can do it

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
UX UI
לפי כל מה שכותבים,
זה משנה אם התיקוף הוא נוער או מבוגר?
 

A052

משתמש סופר מקצוען
מה הכוונה משנה?

צריך לשלם לפי מי שעלה על האוטובוס, נוער תעריף נוער, מבוגר תעריף מבוגר.
 

I can do it

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
UX UI

A052

משתמש סופר מקצוען
לחברה לא אמור לשנות, כי ההנחה משולמת ע"י משלם המיסים.
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
די מצחיק לצפות מסמוטריץ שבקושי יושב יומיים על הכיסא לא כולל תקופת בחירות יודע משהו מההתנהלות השוטפת
אני צריך למצוא את החוזים המקוריים בכדי להוכיח שהוא טועה
(אני יודע שזו יומרנות. אך עשיתי בנידון עבודת מחקר מול מששרד התחבורה והמשרד לחופש המידע)
 

סייבר

משתמש מקצוען
די מצחיק לצפות מסמוטריץ שבקושי יושב יומיים על הכיסא לא כולל תקופת בחירות יודע משהו מההתנהלות השוטפת
אני צריך למצוא את החוזים המקוריים בכדי להוכיח שהוא טועה
(אני יודע שזו יומרנות. אך עשיתי בנידון עבודת מחקר מול מששרד התחבורה והמשרד לחופש המידע)
הוא אומר שהוא בדק.
בכ''ז הוא במשרד התחבורה, ואת לא ;)
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
אני גם יודעת שהכל מגיע למשרד התחבורה...
כי יש היום אפשרות לעשות חופשי יומי בין מטרופולינים - כלומר, רכבת, אוטובוס, רכבת קלה וכו'.
הכל באותו מחיר.
הוכחה מוחצת!!
1. משרד התחבורה דורש מהחברות לספוג מכיסם הנחה של 20% ברכישת ערך צבור ללא שיפוי. וכמו זה עוד רבים. החברות מחוייבות למלאות את ההסכם כי ההתקשרות עדיין משתלמת להם.
2. משרד התחבורה חייב את החברות להקים מרכז סליקות שמחלק את התשלום לפי פרמטרים מסויימים בצורה הוגנת ולכך ה"הוכחה החזקה" פשוט איננה מתבססת על נתוני השטח.

ציטוט מתוך מכרז להפעלת המטרונית בחיפה
מרכז שירות
1.48 במועד פרסום ההליך התחרותי הופעל ע"י המשרד מרכז שירות משותף לכלל מפעילי התחבורה הציבורית, לטיפול בכרטוס ובהתחשבנות הנובעים מהכרטוס ומכיבוד הדדי של הסדרי נסיעה לכל המפעילים.
2.48 נוהלי עבודת מרכז השירות, דרכי פעולתה, לרבות ההיבטים התפעוליים והפיננסיים וכיו"ב, מפורטים בנספח כ' להליך התחרותי.
3.48 על המציע לקחת בחשבון במסגרת הצעתו הכספית עלות חד פעמית בסך 200 אלף ₪, בגין חיבורו למרכז השירות ועלות תשלום חודשי שוטף ע"ס 40 אלף ש"ח. התשלומים למרכז השירות, כאמור לעיל, יהיו צמודים למדד המחירים לצרכן, כשמדד הבסיס היינו מדד בגין חודש פברואר 2012. יובהר ויודגש כי העלויות המצוינות לעיל, כוללות אך ורק תשלומים אותם יידרש מפעיל השירות להעביר לגוף המנהל את מרכז השירות מטעם המשרד ואינן כוללת עלויות של מפעיל השירות, ככל שיהיו כאלו. כמו כן, יתכן כי המשרד ידרוש ממפעיל השירות להעמיד ערבות כספית אוטונומית, לאבטחת ביצוע הוראות מרכז השירות
 

eng

משתמש פעיל
לפי הידוע לי רק אם כל המכשירים באוטובוס מקולקלים - אין צורך לשלם. אך אם מכשיר אחד לא עובד, יש לשלם במכשיר אחר. ואם לא שולם, זה כמו כל מקרה אחר שלא שולם.
ברור, רק במידה ואי אפשר לשלם ולא באשמתך

כלומר גם אם הנהג דוחק מאיזושהיא סיבה להכנס פנימה ולא ניתן לגשת אליו חזרה ואין עוד מכשיר תקין בפנים.
 

eng

משתמש פעיל
ואם זה אוטובוס קבלני שאין עליו מכשיר תיקוף וירדתי לפני שהעלו את המתקף?
)כמו מירושלים למודיעין עילית שמתקפים בכניסה לעיר וירדתי בשילת).
אותו רעיון, אם לא היה לך איך לתקף ולא בגללך, את פטורה מתשלום לפי התקנות והחוק.
 

מים רבים

משתמש מקצוען
D I G I T A L
הערה חשובה נוספת בנושא:
משרד התחבורה מעניק לחברות מעין "בונוס" על כל תיקוף מעבר לכמות מסויימת של תיקופים בחודש.
לכן צריך לשים לב לשלם את החוב באותו החודש, כי יתכן ובחודש הבא כבר לא יהיה לתשלום החוב שום משמעות מבחינת החברה- כי אולי היא לא תעבור את המכסה.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
הערה חשובה נוספת בנושא:
משרד התחבורה מעניק לחברות מעין "בונוס" על כל תיקוף מעבר לכמות מסויימת של תיקופים בחודש.
לכן צריך לשים לב לשלם את החוב באותו החודש, כי יתכן ובחודש הבא כבר לא יהיה לתשלום החוב שום משמעות מבחינת החברה- כי אולי היא לא תעבור את המכסה.

סליחה על ההקפצה
יוצא אם כן ש 20% מהתיקוף שלי חברת ההסעה תקבל ו80% משרד התחבורה יקבל.
כעת אתם טוענים שמכיון שהם מקבלים גם בונוסים, השאלה היא האם בונוס הוא רק מניעת רווח ולא שגזלתי אותם ולכן זה פחות בעיה??

לעצם העניין, אם המכשירים שיש באטובוסים מאחורה תקולים ואצל הנהג עובד אז יש צוטרך לשלם???
 

A052

משתמש סופר מקצוען
יוצא אם כן ש 20% מהתיקוף שלי חברת ההסעה תקבל ו80% משרד התחבורה יקבל.
כעת אתם טוענים שמכיון שהם מקבלים גם בונוסים, השאלה היא האם בונוס הוא רק מניעת רווח ולא שגזלתי אותם ולכן זה פחות בעיה??
לא נראה לי שזה ככה עובד, למשל מאיימים בחברות התח"צ להשבית את כל הקווים או חלקם ב3/11 כי משרד האוצר החליט שאין לו כסף לממן את הנסיעות, כך שעדיין כל התשלום עובד למדינה והיא מחליטה מתי וכמה להעביר לכל חברה.
לעצם העניין, אם המכשירים שיש באטובוסים מאחורה תקולים ואצל הנהג עובד אז יש צורך לשלם???
כן, המכשירים מאחורה נועדו להקל על הנוסעים, אבל אינם פוטרים מתשלום כאשר המכשירים תקולים ושל הנהג תקין.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
לא נראה לי שזה ככה עובד, למשל מאיימים בחברות התח"צ להשבית את כל הקווים או חלקם ב3/11 כי משרד האוצר החליט שאין לו כסף לממן את הנסיעות, כך שעדיין כל התשלום עובד למדינה והיא מחליטה מתי וכמה להעביר לכל חברה.

כן, המכשירים מאחורה נועדו להקל על הנוסעים, אבל אינם פוטרים מתשלום כאשר המכשירים תקולים ושל הנהג תקין.
וכי 80 % זה קצת?
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
סליחה על ההקפצה
יוצא אם כן ש 20% מהתיקוף שלי חברת ההסעה תקבל ו80% משרד התחבורה יקבל.
לא הבנתי היכן מצאתם את מסקנה הזו..

כעת אתם טוענים שמכיון שהם מקבלים גם בונוסים, השאלה היא האם בונוס הוא רק מניעת רווח ולא שגזלתי אותם ולכן זה פחות בעיה??
המדובר כאן בחברה פרטית (שבד"כ) שייכת ליהודי.
תדמיין כעת איך בעליה עומדים בכניסה לכל אוטובוס ואומרים שרק מי שמשלם לנו אנו מתירים לו לעלות.
אם המצב היה שכשאני עולה המדינה משלמת בעבורי, הבעה"ב היה מוכן בשמחה.
אך ברגע שהמדינה משלמת רק חלק מהסכום אותו הוא דורש לתשלום (שהוא המחיר כולל הפרמיה) הרי יש זה נהנה וזה חסר גמור כשבעה"ב אמר מפורש שאינו מוכן לשימוש (ובמילים פחות עדינות.. גזל!!)
כמובן שבעה"ב לא עומד בפועל בכניסה, אך דעתו בעניין ברורה לכל דרדק וכך הוא רשם וחתם בהסכם ההתתקשרות מול משרד התחבורה ש(כביכול) מייצג אותנו האזרחים.
 

נני5

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
בעלי נהג בתחבורה ציבורית,
הנהג עצמו מקבל כסף על כל תיקוף. כלומר, אם לא תיקפתם החברה מפסידה והנהג מפסיד!
לנהג עצמו אין שליטה על מכשירי התיקוף. הם מופעלים ברגע שהוא מפעיל את האוטובוס, ואם יש בזה תקלה - הוא מפסיד מזה. וכמובן גם החברה.
[הנהג לא יכול לעשות שביתת תשלום - לגבי תיקוף הכרטיס, אבל יכול להחליט שלא להטעין רב קוים]
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  34  פעמים

לוח מודעות

למעלה