דרוש מידע חובות לאוטובוס/רכבת/ וכו...

חדזי

משתמש מקצוען
איך משלמים חובות לאגד/סיטיפס/קוים וכו... יש לי רשימה די ארוכה שעלינו לאוטובוס ולא עבד המתקף או שהיה עומס וכו..נראלי מסובך כי הם מקבלין לפי תיקוף כך שלאעזר שעליתי ולא שילמתי באוטובוס ואז ברכבת כן וכו.. ופעם אחת שהמכשיר לא עבד אז קיבלתי דוח אז מזה הבנתי שהם מאד מקפידים על תיקוף אפילו אם יש לי חופשי ואפילו אם תיקפתי קודם ברכבת וכו... בקיצור יש מקום מסודר שמרכז אליו הכל? משרד התחבורה?
 

תורת עולם

משתמש פעיל
הם מקבלים לפי נסיעות ולא לפי תיקופים ההקפדה והקנסות זה בגלל שמשרד התחבורה מחייב אותם,
וכפי שכתב זה מעלי אם המכשיר לא עובד לא צריך לשלם - כך עפ"י מכתב רשמי ממשרד התחבורה שפורסם בעיתון בבי"ש לפני כמה שנים
לגבי עומסים כן צריכים לשלם ואם יש לכם מידע כמה אתם חייבים פשוט אפשר למלאות רב קו ובעליה לאוטובוס לבקש מהנהג להוריד 9 יח' נסיעה וכן הלאה עד שתגמרו את החוב.
או שאפשר לקנות רב קו אננומי ולמלאות ולהשחית את הכרטיס כך שהכסף נשאר במשרד התחבורה
 

ג.ש.ם.

משתמש פעיל
עריכה והפקת סרטים
עפ"י חוק אם לא ניתן לתקף בגלל תקלה במכשיר וכו' אין צורך לשלם כלל.
ואם זה אוטובוס קבלני שאין עליו מכשיר תיקוף וירדתי לפני שהעלו את המתקף?
)כמו מירושלים למודיעין עילית שמתקפים בכניסה לעיר וירדתי בשילת).
 

seven up

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
יש לי חופשי שנתי, ופעמים רבות קרה שלא תיקפתי משלל סיבות.
האם זה נחשב כחוב שלי לחברה?
ואם כן, מישהו יודע כיצד עלי להחזירו?
תודה
 

מרחבית

משתמש מקצוען
עפ"י חוק אם לא ניתן לתקף בגלל תקלה במכשיר וכו' אין צורך לשלם כלל.
אם המכשיר לא עובד לא צריך לשלם - כך עפ"י מכתב רשמי ממשרד התחבורה
לפי הידוע לי רק אם כל המכשירים באוטובוס מקולקלים - אין צורך לשלם. אך אם מכשיר אחד לא עובד, יש לשלם במכשיר אחר. ואם לא שולם, זה כמו כל מקרה אחר שלא שולם.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
היום זה תשלום ממשלתי וזה בדיוק כמו חוב למס הכנסה מה שתנהג לגבי מס הכנסה ה''ה כאן
השתמשת בשירות מסוים שניתן תמורת כסף. מה זה משנה ממשלתי או לא? לא רוצה כאן בפורום פתוח להיכנס לדיון על מיסים. בכל מקרה, זה ממש לא דומה.
 

חופי

משתמש רשום
  • אף אחד לא אמר שלא צריך לשלם אמרתי שזה כמו חוב ממשלתי עשה כפי הבנתך
  • 2. כל אחראי שקשור לקוי אוטבוסים כגון חבר עריה שאחראי על התחבורה העירונית יאשר זאת במקרה שלי דיברתי עם אחד מנציגי העיר זכתך לא לסמוך ולשאול שוב ואם יגדו אחרת אשמח לדעת
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
@חדזי @תורת עולם @חופי @שרה 2019 @
לפני תקופה חקרתי את הנושא לעומק ע"י התכתבות עם גורמים שונים וקריאת מאות עמ' מכרזי תח"צ מהעידן האחרון.
בשנים האחרונות משרד התחבורה שינו את צורת הסבסוד מתשלום על כל נוסע לסובסדיה לפי מס' נסיעות.
1. בגדול זה עובד שהחברה מתחייבת לבצע X נסיעות ברבעון ולהביא Y נוסעים שיכניסו Z ₪
ואת השאר עד לגובה המסוכם במכרז המדינה מממנת.

2. על פניו יש מקום לחשוב שהתשלום על נסיעה בתח"צ הינו כשאר כספי המדינה שכידוע תלויים במחלו' הפוסקים.

3. אך במקרים שונים ולא מעטים מניעת התשלום/התיקוף בעליה לאוטובוס עלולה לגרום לחברה קנסות של עשרות אלפים ₪ (לדוגמא: משרד התחבורה מחייב את החברות להתקין על 10% מהרכבים חיישן המודד את מס' הנוסעים. במידה ונמצא פער בין מס' הנוסעים למס' המשלמים החברה נקנסת).

4. נקודה נוספת. חברות התח"צ מקבלות פרמיה נוספת (כחצי ₪) על כל תיקוף באשר הוא, מלבד התשלום הכללי על הנסיעה. כך שאדם שנסע ולא תיקף גזל בודאות מהחברה את אותו הסכום.

יש עוד מקרים שונים שיש לעיין בכל אחד מהם וכדאי להיזהר בכך שח"ו בעבור כמה שקלים נגיע ל'גזל מקטרג בראש'

גמר חתימה טובה
 

חדזי

משתמש מקצוען
@חדזי @תורת עולם @חופי @שרה 2019 @
לפני תקופה חקרתי את הנושא לעומק ע"י התכתבות עם גורמים שונים וקריאת מאות עמ' מכרזי תח"צ מהעידן האחרון.
בשנים האחרונות משרד התחבורה שינו את צורת הסבסוד מתשלום על כל נוסע לסובסדיה לפי מס' נסיעות.
1. בגדול זה עובד שהחברה מתחייבת לבצע X נסיעות ברבעון ולהביא Y נוסעים שיכניסו Z ₪
ואת השאר עד לגובה המסוכם במכרז המדינה מממנת.

2. על פניו יש מקום לחשוב שהתשלום על נסיעה בתח"צ הינו כשאר כספי המדינה שכידוע תלויים במחלו' הפוסקים.

3. אך במקרים שונים ולא מעטים מניעת התשלום/התיקוף בעליה לאוטובוס עלולה לגרום לחברה קנסות של עשרות אלפים ₪ (לדוגמא: משרד התחבורה מחייב את החברות להתקין על 10% מהרכבים חיישן המודד את מס' הנוסעים. במידה ונמצא פער בין מס' הנוסעים למס' המשלמים החברה נקנסת).

4. נקודה נוספת. חברות התח"צ מקבלות פרמיה נוספת (כחצי ₪) על כל תיקוף באשר הוא, מלבד התשלום הכללי על הנסיעה. כך שאדם שנסע ולא תיקף גזל בודאות מהחברה את אותו הסכום.

יש עוד מקרים שונים שיש לעיין בכל אחד מהם וכדאי להיזהר בכך שח"ו בעבור כמה שקלים נגיע ל'גזל מקטרג בראש'

גמר חתימה טובה
הבעיה היא שאם נאמר אני מחליטה למלא רב קו ולתקף 10 ניקובים לדוג'. כי אני לא זוכרת מדויק כמה ... אז אם הם מקבלים כסף יוצא שגזלתי את משרד התחבורה וגרמתי להם לשלם חצי שח מיותר שבעצם לא הגיע להם . זה לא כמו שפעם הייתי פשוט מנקבת כמה ניקובים בכרטסיה .ואם רק קניתי רב קו ומלאתי והשחתתי אותו אז אולי גם כך אף אחד מהם לא יקבל את המדיע לו... זה מסובך ממש
 

אחות

משתמש מקצוען
הבעיה היא שאם נאמר אני מחליטה למלא רב קו ולתקף 10 ניקובים לדוג'. כי אני לא זוכרת מדויק כמה ... אז אם הם מקבלים כסף יוצא שגזלתי את משרד התחבורה וגרמתי להם לשלם חצי שח מיותר שבעצם לא הגיע להם . זה לא כמו שפעם הייתי פשוט מנקבת כמה ניקובים בכרטסיה .ואם רק קניתי רב קו ומלאתי והשחתתי אותו אז אולי גם כך אף אחד מהם לא יקבל את המדיע לו... זה מסובך ממש

אנחנו גם בפלונטר הזה......
תודה שהעלתם את הנושא!
טרם הגענו למסקנה.
 

חופי

משתמש רשום
תודה רבה לגלינג שאמר שחקר את הנושא כדאי מאוד לבדוק שוב כדי להנצל מגזל
 

אחות

משתמש מקצוען
@חדזי @תורת עולם @חופי @שרה 2019 @
לפני תקופה חקרתי את הנושא לעומק ע"י התכתבות עם גורמים שונים וקריאת מאות עמ' מכרזי תח"צ מהעידן האחרון.
בשנים האחרונות משרד התחבורה שינו את צורת הסבסוד מתשלום על כל נוסע לסובסדיה לפי מס' נסיעות.
1. בגדול זה עובד שהחברה מתחייבת לבצע X נסיעות ברבעון ולהביא Y נוסעים שיכניסו Z ₪
ואת השאר עד לגובה המסוכם במכרז המדינה מממנת.

2. על פניו יש מקום לחשוב שהתשלום על נסיעה בתח"צ הינו כשאר כספי המדינה שכידוע תלויים במחלו' הפוסקים.

3. אך במקרים שונים ולא מעטים מניעת התשלום/התיקוף בעליה לאוטובוס עלולה לגרום לחברה קנסות של עשרות אלפים ₪ (לדוגמא: משרד התחבורה מחייב את החברות להתקין על 10% מהרכבים חיישן המודד את מס' הנוסעים. במידה ונמצא פער בין מס' הנוסעים למס' המשלמים החברה נקנסת).

4. נקודה נוספת. חברות התח"צ מקבלות פרמיה נוספת (כחצי ₪) על כל תיקוף באשר הוא, מלבד התשלום הכללי על הנסיעה. כך שאדם שנסע ולא תיקף גזל בודאות מהחברה את אותו הסכום.

יש עוד מקרים שונים שיש לעיין בכל אחד מהם וכדאי להיזהר בכך שח"ו בעבור כמה שקלים נגיע ל'גזל מקטרג בראש'

גמר חתימה טובה

ממתי הנ''ל תקף?

כדי להבין שהבנתי
אם אני ממלא כרטיס ומנקבת אני מחזירה את החצאי שקלים בודאי ומעבירה את הכסף למשרד התחבורה

אבל אם החוב הוא מלפני ההסכמים הנ''ל אז אני חייבת לחברה

חוב לחברה איך ניתן לשלם?
חוב למשרד התחבורה איך ניתן לשלם?
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
ממתי הנ''ל תקף?

כדי להבין שהבנתי
אם אני ממלא כרטיס ומנקבת אני מחזירה את החצאי שקלים בודאי ומעבירה את הכסף למשרד התחבורה

אבל אם החוב הוא מלפני ההסכמים הנ''ל אז אני חייבת לחברה

חוב לחברה איך ניתן לשלם?
חוב למשרד התחבורה איך ניתן לשלם?
המכרזים השתנו לפני כ 6 שנים +-
ולהחזיר זו אכן בעיה.
מי שחושש מגזל מהחברה שהינה גוף פרטי, ואינו חושש מאי תשלום למשרד התחבורה שהוא גוף ממשלתי (העניין כאן אינו גזל אלא השמטת חוב ואכמ"ל) יכול לתקף מס' נסיעות באותה החברה.
 

לילי 1

משתמש מקצוען
פניתי בעבר לאגד או למשרד התחבורה, איני זוכרת, לגבי נסיעות בקווים32 31 מרמות לכניסה לעיר ולהיפך.
למי שמכיר, מדובר בקרונות בקר ובמסע סיוטים.
הרבה פעמים הנהג פותח מאחורה, כל הבקר נדחס ודוחס ואין שום אפשרות בכלל להגיע לנהג כדי לשלם. זה לא שעם רצון טוב אפשר. אי אפשר.

רציתי לשלם חזרה את חובי אבל ברב-קו סטודנט אי אפשר לשלם יותר מנסיעה אחת בפעם.
קיבלתי בתגובה גערה על כך שאסור ליסוע בלי לשלם. וזהו. אף הצעה לפתרון
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה