דרוש מידע פדהאל ממלכה במבחן - מתי?

מצב
הנושא נעול.

משתדל להיות פשוט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
למה לא?
יש גם אנשי חינוך אצל הגויים
"חכמה בגויים תאמין תורה בגויים אל תאמין" אמרו חז"ל תורה זה חינוך. חינוך אין להם, עיצוב יש להם, וזה לא הולך עם עולם הבוהמה, אני לא צריך לפרט למי שמבין, ולמי שלא מבין אשריו אני מקנא בו.
 

חותם1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
וכואב ממש
שזה מה שחושבים שזה העונש לילדים כאלו

שוב, זו זוית הסתכלות של ״עונש״
האם נלמד את הילד שפגיעה בתאונה זה עונש על אי זהירות בכביש?
כמובן שלא.
יש תוצאות טבעיות
דוקא כמחנכים, יש לנו הרבה פחות אפשרות להעביר את המסר הנוקב הזה
צריך לקרב, ולתת לנער המתמודד תקוה
ספר לעומת זאת, מתקשר עם הקורא ברובד אחר
ומסוגל להחדיר בנער גם יראה, בלי להרוס את התקוה והאמון
 

גדולה מהחיים:)

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
D I G I T A L
שוב, זו זוית הסתכלות של ״עונש״
האם נלמד את הילד שפגיעה בתאונה זה עונש על אי זהירות בכביש?
כמובן שלא.
יש תוצאות טבעיות
דוקא כמחנכים, יש לנו הרבה פחות אפשרות להעביר את המסר הנוקב הזה
צריך לקרב, ולתת לנער המתמודד תקוה
ספר לעומת זאת, מתקשר עם הקורא ברובד אחר
ומסוגל להחדיר בנער גם יראה, בלי להרוס את התקוה והאמון
מסכימה איתך
ועדיין.........
 

משתדל להיות פשוט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אני רק לא מסכימה אם ההנחה שאלימות לצרכי מסר-מכשיר את החלק הרע. במיוחד שגם בארי פוטר הרע והאלימות הם לצרכי המסר.
בעיני זה לא אלימות מהסיבה שההעלילה היא מחוז אחר שזה החיים במחוז הזה וזה מה שיפה בספר שזה לא חצי חצי, ואם זה החיים אז עד הסוף עם כל המסרים, ולדעתי המסרים בספר חדים מאוד.
ואני בטוח שזאת הסיבה שהספרים האלו מדהימים אין שם מקום שאתה עוצר ואומר מוגזם מידי או לא אמיתי כי זה עולם אחר.
 

נתיבה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
יש טעות אחת בכל הדיון הזה על יקוואל
בעינינו הוא נער מרדן כי הוא היה בגיל צעיר יחסית.
בל נשכח שבעיני האזרחים הכוזרים נער בגיל כזה הוא כבר ממש גבר, הוא כמעט יכול היה להיות עוצר כוזר.
הוא קיבל שנים רבות של התייחסות סלחנית כשהיה צעיר יותר, אבל כעת הוא ממש לא ילד אלא איש צעיר שבחר לאורך 3 חלקי הסדרה בדרך שגויה באופן מרדני. זה לא סתם נער נושר. אלא גבר פושע!

בריחה מחובותיו בניהול הממלכה היא בעיני הכוזרים כמו שלמשל נושר של היום ירצח משפחה שלימה... שגם אנחנו נודה שמגיע לו עונש דרמטי ויש להפסיק להתייחס אליו בסבלנות
וזה עוד לפני שהוא מצטרף לקבוצה שכל תפקידה זה לרצוח את אחיו ומשפחתו ולהשתלט על העם בכח הזרוע - שזה בדיוק הפוך ממטרתו כנסיך כוזר
צריך להבין שמדינה שמסכימה לקבל עליה אתכל הרעיון הזה של תוארי האצולה שלכאורה הם לא דמוקרטיים זה דווקא בגלל הסיבה שכל מי שתוארו רם יותר, הוא ממילא מחוייב יותר לדאוג לממלכה ולנתיניה. ולכן המעשה שלו זה לא סתם מעשה משובה אלא בגידה באופן הפשוט של המילה וכמו בימים שלנו מישהו שילך ויסגיר את כל משפחתו ומדינתו לאוייב.
בימים שאין לי ספר טוב לקרוא
בוחרת לי דמות אחת מהסדרה ורודפת אחריה בכל הסצינות
עכשיו סיימתי מעקב נוקב על יקוואל
והמסקנה חותכת כמו שכתב נפלא המצוטט לעיל

יקוואל בחר בחירות נוראות
שלא לומר איומות
היו לי אין ספור הזדמנויות לברוח ולעיתים אף להציל
אבל הוא בחר בנוחות שלו ובטובה האישית שלו על פני כל אנשי כוזר....
כמעט ציטוט:
יומיים לפני התקיפה קורא לו גלאן ואומר לו לחנך את החיילים כי עוד מעט הם יהיו צבא כוזר
יש לו מחשבות אולי לברוח, אולי לקרוא לגדוד המשמר מן העיר הסמוכה
אבל לא - הוא רוצה את הסוס שלו ואת האוכף, את החיים היפים וחסרי האחריות
ולצערי, וגם לצערה של מיה - כמו שכתבו כאן כבר
זה נגמר...
 

ח.נוי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
אני חושבת שמה שיפה בעיקר בממלכה במבחן, זה המסרים שכביכול מדברים על שנים רבות אחורה, אבל כל כך רלוונטיים להיום.
לא רוצה להטיף ולא לפתוח דיון אם זה בעייתי או לא, אבל לדעתי כשהיא כתבה על המוזיקה הקאוורית היא דיברה גם על הארי פוטר של ימינו ודומיו...
 

משתדל להיות פשוט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אגב, חלק ממה שהייתי בהלם מזה שיקוואל מת זה שסופרת העיזה להרוג מישהו
כל (לפי מה שהעזתי לקרוא) הסופרות מתחלחלות מהעובדה שאנשים מתים וכותבות ספר שלם של אבילות על איש שמת בתחילת הספר או לפניו
 

ח.נוי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
לצערינו,
ממלכה במבחן לא נקיה מרוע ואלימות,
בכלל לא.
הייתי פעם בסדנה של מיה קינן, והיא הסבירה שעם כל הרצון הטוב- הרוע קיים בעולם שלנו, אין עניין להתכחש לכך. צריך לדאוג רק להדגיש כמה הוא רע, וכמה הוא לא יהודי, אבל לא להתעלם ממנו.
 

וו החיבור

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אגב, חלק ממה שהייתי בהלם מזה שיקוואל מת זה שסופרת העיזה להרוג מישהו
כל (לפי מה שהעזתי לקרוא) הסופרות מתחלחלות מהעובדה שאנשים מתים וכותבות ספר שלם של אבילות על איש שמת בתחילת הספר או לפניו
הרגש והאבל המתמשך קיים בז'אנר של ספרות רגשית, בה מפרקים כל שבריר תחושה לחלקיקי אטום בלתי נראים
תשאלו אותי,
משהו במוות של יקוואל תרם לאותנטיות
לא במובן של העלילה הכוזרית שנשאת על כנפי הדמיון בניחוח היסטורי
יותר מהצד הנכון והמצער של בני נוער שבוחרים לבחור בשגיאות רצופות לאורך גיל ההתבגרות והתוצאות הרות אסון
אולי המוות שלו דרמתי מידי ליפי הנפש שביננו - ואני בתוכם,
אבל מוות רוחני???
זאת המציאות.
 

משתדל להיות פשוט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הייתי פעם בסדנה של מיה קינן, והיא הסבירה שעם כל הרצון הטוב- הרוע קיים בעולם שלנו, אין עניין להתכחש לכך. צריך לדאוג רק להדגיש כמה הוא רע, וכמה הוא לא יהודי, אבל לא להתעלם ממנו.
כל מילה פנינה!!!!
 

ח.נוי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
עוד משהו נכון מאד לדעתי שהיא אמרה בסדנה שספר שנגמר יותר מדי טוב, נותן הרגשה דמיונית.
או כמו שהיא הגדירה את זה: "לא חייבים שבסוף הספר כל הצדיקים נשארו צדיקים והרוויחו וכל הרשעים חזרו בתשובה" כיוון שהעולם האמיתי שלנו גם כן לא נראה כך. צדיק ורע לו, רשע וטוב לו. יש אסונות, לא הכל הולך חלק.
לי אישית צורם מאד ספר שבסופו כולם מצאו את זיווגם,והזיווג הזה הוא בדיוק הנכד של הסבתא שהצילה את השכנה בשואה, ומהגילוי המופלא הזה ביתה של השכנה חזרה בתשובה וכו'. למרות שאני מאחלת לנו חיים יפים שכאלה, סיום כזה של ספר פוגם באמינות של הספר.
אבל מה שמיה הדגישה זה שהקורא צריך לצאת עם הרגשה טובה.
לדוג': סיום טוב יכול להיות שגיבור הסיפור למד להתמודד עם מגבלתו ולאו דווקא שהוא הבריא ממנה.
אני חושבת שעצם זה שיקוואל גילה אחריות ביומו האחרון ולקח יוזמה השאיר טעם טוב, למרות שהוא מת ואף אחד לא ידע גם שכוונותיו היו טובות. הקורא יודע שהוא כביכול "קנה עולמו בשעה אחת" וזה מספיק.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה