עניין של פוליטיקה? מה שורש העניין?

~רחלי~

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
שלום לכל המוזיקאים שפה,
אני לא יודעת איך לשאול את השאלה במונחים כי אני מתחילה, אבל אנסה.
אולי יש לכם מושג/ סיבה הגיונית למה השוני בין שמות התווים- פסנתר למשל לעומת קלרינט?
כלומר למה צליל לה בפסנתר יקרא בשם אחר בקלרינט? וכתוצאה מכך שוני בשמות הסולמות?
מישהו שמבין אולי בתולדות המוזיקה וידע לסבר את אוזני מאיפה התחיל השיבוש...
תודה!
 

Violinist

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
שלום לכל המוזיקאים שפה,
אני לא יודעת איך לשאול את השאלה במונחים כי אני מתחילה, אבל אנסה.
אולי יש לכם מושג/ סיבה הגיונית למה השוני בין שמות התווים- פסנתר למשל לעומת קלרינט?
כלומר למה צליל לה בפסנתר יקרא בשם אחר בקלרינט? וכתוצאה מכך שוני בשמות הסולמות?
מישהו שמבין אולי בתולדות המוזיקה וידע לסבר את אוזני מאיפה התחיל השיבוש...
תודה!
את מתכוונת לA B C לעומת לה סי דו?
 

M.O

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
המשתמש נחסם
למה השוני בין שמות התווים- פסנתר למשל לעומת קלרינט?
איזה שוני?
אם מנגנים באותו סולם זה יהיה אותם תוים עם אותם שמות.
מה שיכול להיות אולי שמשתמשים באותיות:
דו- C
רה- D
מי- E
פה- F
סול- G
לה- A
סי- B

אם לא לזה התכוונת, אז תסבירי יותר ואולי אני אוכל לענות.
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
שלום לכל המוזיקאים שפה,
אני לא יודעת איך לשאול את השאלה במונחים כי אני מתחילה, אבל אנסה.
אולי יש לכם מושג/ סיבה הגיונית למה השוני בין שמות התווים- פסנתר למשל לעומת קלרינט?
כלומר למה צליל לה בפסנתר יקרא בשם אחר בקלרינט? וכתוצאה מכך שוני בשמות הסולמות?
מישהו שמבין אולי בתולדות המוזיקה וידע לסבר את אוזני מאיפה התחיל השיבוש...
תודה!
בגלל המנעד השונה.
 

Violinist

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
בגלל המנעד השונה.
מה זאת אומרת.....
המנעד לא משנה את שם הצליל לכל צליל יש מספר רעידות שנמדד בהרץ... וזה נשאר ככה בכל כלי שיהיה יתכן שרושמים במפתחות שונים או עושים שינויים לכל כלי בגלל המנעד.. אבל הגובה צליל ושמו יהיו תמיד מקבילים
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הכוונה כנראה לזה שה'דו' של הקלרינט מצלצל שני תווים מתחת הדו הרגיל (בסי במול).
אגב, הרבה כלים שונים מבחינת הצליל שלהם ולכן כאשר כותבים תווים לתזמורת צריך לכתוב לאותם כלים תווים בסולם גבוה יותר כך שיתאימו לסולם האונברסלי של שאר הכלים. (בשפה המקצועית: טרנספוזיציה)
למה זה? שאלה מעניינת, יכול להיות שזה ענין של נוחות. למשל בקלרינט, הכפתורים מסודרים בסדר עולה ויותר נח להתחיל בסולם של דו רה מי, במקום לקרוא לזה סי במול, דו, רה.
 

Violinist

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
הכוונה כנראה לזה שה'דו' של הקלרינט מצלצל שני תווים מתחת הדו הרגיל (בסי במול).
אגב, הרבה כלים שונים מבחינת הצליל שלהם ולכן כאשר כותבים תווים לתזמורת צריך לכתוב לאותם כלים תווים בסולם גבוה יותר כך שיתאימו לסולם האונברסלי של שאר הכלים. (בשפה המקצועית: טרנספוזיציה)
למה זה? שאלה מעניינת, יכול להיות שזה ענין של נוחות. למשל בקלרינט, הכפתורים מסודרים בסדר עולה ויותר נח להתחיל בסולם של דו רה מי, במקום לקרוא לזה סי במול, דו, רה.
וואו... לפחות כותבים על זה שזה טרנספוזיציה -2 ?? באיזה עוד כלים זה קיים?!
 

~רחלי~

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
הכוונה כנראה לזה שה'דו' של הקלרינט מצלצל שני תווים מתחת הדו הרגיל (בסי במול).
אגב, הרבה כלים שונים מבחינת הצליל שלהם ולכן כאשר כותבים תווים לתזמורת צריך לכתוב לאותם כלים תווים בסולם גבוה יותר כך שיתאימו לסולם האונברסלי של שאר הכלים. (בשפה המקצועית: טרנספוזיציה)
למה זה? שאלה מעניינת, יכול להיות שזה ענין של נוחות. למשל בקלרינט, הכפתורים מסודרים בסדר עולה ויותר נח להתחיל בסולם של דו רה מי, במקום לקרוא לזה סי במול, דו, רה.
לזה בדיוק התכוונתי,
זה יותר נח?
זה דורש לכתוב לכל כלי תווים במיוחד!
ולעשות לבד את הטרנספוזציה כשמנגנים עם כלים אחרים..
זה מה שאני מנסה להבין מה ההגיון שעומד מאחורי זה...
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
וואו... לפחות כותבים על זה שזה טרנספוזיציה -2 ?? באיזה עוד כלים זה קיים?!
כותבים פשוט בסולם שגבוה בטון מעל הסולם של שאר הכלים.
זה קיים בחצוצרות מסוימות, קלרינט, קלרינט בס, קרן יער ועוד כמה כלים.

לזה בדיוק התכוונתי,
זה יותר נח?
זה דורש לכתוב לכל כלי תווים במיוחד!
ולעשות לבד את הטרנספוזציה כשמנגנים עם כלים אחרים..
זה מה שאני מנסה להבין מה ההגיון שעומד מאחורי זה...
אני חושב שזה יותר נח לנגן עצמו, המעבד והמנצח באמת צריכים לשבור את הראש לחשבן את זה. בתוכנות תווים יש אופציה לטרנספוזיציה באופן אוטומטי.
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
באיזה עוד כלים זה?
בחיים לא שמעתי על זה,
זה מוזר שזה ככה,
צליל דו הוא לא תמיד דו? זה הזוי!
מתוך ויקיפדיה:
"מוזיקה נכתבת לכלים שונים בשינוי סולם הבסיס (במקרה זה הטרנספוזיציה היא רק בכתיבה, ואין שינוי בצליל הנשמע). למשל קלרנית סי במול (הזזה בטון למעלה), סקסופון אלט במי במול (הזזה בטון וחצי למטה), וכו'."
 

~רחלי~

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
זהו, שאני לא מצליחה להבין מה הסיבה.
אי שם בתולדות המוזיקה למה החליטו לקרוא לצליל דו בפסנתר שהוא יקרא בקרן יער X ובקלרינט Y.
 

Violinist

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
תוכל להרחיב?
אחרי ש זה באמת נכון כמו שכתבו פה אז זה פשוט..יותר נח לכלים מסוימים שמתחילים בסי במול או במי במול ויש שלוש אוקטבות (בקלירנט אם אני לא טועה) אז זה יותר נח לכתוב שהמנעד הוא מדו עד דו ולכתוב גם תוים לפי המפתחות הרגילים מאשר להוסיף עוד תוים עם קוים מתחת לחמשה... או לכתוב שלושה מפתחות שונים... שיבלבל את הנגן... וככה נשארים רק עם שתים אבל זה עדיין מוזר שזה באמת ככה וזה באמת מסבך את החיים למנצח ולמי שכותב תוים למקהלה
 

M.O

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
המשתמש נחסם
ולכתוב גם תוים לפי המפתחות הרגילים מאשר להוסיף עוד תוים עם קוים מתחת לחמשה... או לכתוב שלושה מפתחות שונים... שיבלבל את הנגן...
לדעתי היה הרבה יותר פשוט אם היה מפתח מיוחד לכלים האלו,
עדיין לא הבנתי למה לשנות את השם של הצליל.
 

Violinist

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
לדעתי היה הרבה יותר פשוט אם היה מפתח מיוחד לכלים האלו,
עדיין לא הבנתי למה לשנות את השם של הצליל.
מפתחות חדשים חוץ מהשלושה היו הרבה יותר מסבכים את המנצח והכותבים של המקהלה וגם לעשות מפתח לכל כלי עם מנעד שונה זה מוגזם וברור שלכתוב טרנספוזיציה זה פחות מסבך...אבל עדיין זה תמוה... לקרוא לזה שם אחר כשבעיקרון לתו דו יש מספר הרץ מסוים מאוד ופתאום זה משתנה...
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
שלום לכל המוזיקאים שפה,
אני לא יודעת איך לשאול את השאלה במונחים כי אני מתחילה, אבל אנסה.
אולי יש לכם מושג/ סיבה הגיונית למה השוני בין שמות התווים- פסנתר למשל לעומת קלרינט?
כלומר למה צליל לה בפסנתר יקרא בשם אחר בקלרינט? וכתוצאה מכך שוני בשמות הסולמות?
מישהו שמבין אולי בתולדות המוזיקה וידע לסבר את אוזני מאיפה התחיל השיבוש...
תודה!
אני לא בטוח אבל אני חושב שכמו שמ'דו' עד 'דו' אין דיאזים ובמולים, ואם רצים את אותו מרווח מ'רה עד 'רה' מתווספים דיאזים וכו'
ככה בקלרינט אפשר לזוז חור חור בלי ה'דיאזים של הכלי' הבעיה היא שכנראה לגודל של הכלי ולמנעד שלו יותר מתאים לעשות את המרווחים הנקיים של החורים בלי דיאזים - 2 טונים מתחת או מעל, מה שזה..

(דהיינו, מדו עד דו בפסנתר זה רק קלידים לבנים, אז בקלרינט חור חור בלי ברזלים ודיאזים של הכלי איך שהוא בנוי, כל התזוזה הזאת בלי ה'שחורים' של הקלרינט זה יוצא 2 טונים מעל או מתחת..)


לענ"ד רוב הנגנים כמו שהם יודעים שבסולם דו מינור בפסנתר יש להם 3 שחורים, אז אם יגידו להם דו מינור בקלרינט לא יהיו להם שם 3 שחורים כי הכלי בנוי אחרת, לכן כנראה עדיף לרשום להם לפי הפסנתר באמת, רק שהפסנתר מכוון על גובה צליל אחר..

מי שמנגן רק קלרינט לכאורה זה לא אמור לשנות לו והוא יכול בתכלס ללמוד לפי השמות האמיתיים של הצלילים שיוצאים לו מהכלי, אבל נגנים שמנגנים על הרבה כלים וגם על קלרינט פה מתחילה הבעיה

שלא נדבר על אנשים עם שמיעה אבסולוטית שזה בכלל יכול לשגע אותם...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה